Kvartsfinal: VLH-Luläää (en tråd)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Kvartsfinal: VLH-Luläää (en tråd)
Ja verkligen. Hade vi inte sett så trötta ut och skadeskjutna (har träffat på två spelare hos sjukgymnasten) hade man ju önskat att vi gick ner på folk. 18 är iiiiiskall.
Halleluja!
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Skönt att man hade fel!!
Vi är för bra för SHL. The Big Town Square is close now.
11 segrar kvar bara väl?
-
- c/o LL´s Forum
Sedär nu vann VLH 
LUL förlorade

LUL förlorade

-
- Forumamatör
Nä, det går aldrig!Stupet wrote:Tyvärr så är känslan att Luleå vinner. Hoppas att jag har fel men nä tyvärr så tror jag att det tar slut ikväll. Och ja jag vet att det är först till 4 vinster men det finns inte en enda chans att vi vänder 3-0 till 3-4.
Det bästa är att ge upp

11 TO GO!!!!!!!!!!!!!!
-
- Forumamatör
Vi gör vår klart sämsta match igår men pga att Luleå bara fick 3 gånger så många PP som vi så blir det jämnt ändå!
Effektiva PP-minuter är nu 35-6,5 på 3 matcher till förmån för Lulääää
Dom är ett (snudd på overkligt) schyst spelande lag och har givetvis blivit bortdömda enligt sig själva!
Det hade varit intressant att få spela någon match med en konsekvent bedömning!
Effektiva PP-minuter är nu 35-6,5 på 3 matcher till förmån för Lulääää
Dom är ett (snudd på overkligt) schyst spelande lag och har givetvis blivit bortdömda enligt sig själva!
Det hade varit intressant att få spela någon match med en konsekvent bedömning!
Skotten blev väl 27 - 40. Tempomässigt kändes Luleå ett steg över oss. Men vi vann! Kan detta betyda något för gruppen och höja oss till samma nivå som Luleå kan vi rubba dom. Tvivlar tyvärr att om vi inte kan höja nivån från igår så går det rent statistiskt inte att vinna tre till av fyra.
Alla borde följa Marres exempel från igår. Jäkla vad han körde!
Alla borde följa Marres exempel från igår. Jäkla vad han körde!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Lundberg ÄR hockey! Vi skulle behöva fler som förstår hockeyns inre väsen så som han gör.
Otroligt imponerande efter en hel säsong's frånvaro, samtidigt är man hyperladdad med energi och har sluppit smittas av lagets looserstämpel under säsong. Just här och nu kanske Martin's 'star power' säger mer om årets lag än om LUNDBERG(
) - Men hoppas båda parter vill förlänga. Förutsatt helt återställd från skada till nästa säsong. Vi behöver HJÄRTA från storhetstiden, nu när flera kungar abdikerat.

-
- Forumamatör
Tyvärr tror jag inte att Lundberg förlänger… 

Jag är så nöjd med säsongen som den sett ut .
Vi tog oss till slutspel och vi blir inte svepta. Duger så.
Vi tog oss till slutspel och vi blir inte svepta. Duger så.
Vi är inte tillräckligt bra för att gå till semi. Sen är hockey vad det är, och allt kan hända. Men jag ser tyvärr inte oss i en semi.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Att vara nöjd med säsongen är väl fel ord. Men sett till att vi för ett par månader sedan höll på att falla in i en bottenstrid kan man ändå andas ut. SHL-kvalet är årets viktigaste matcher alla kategorier. Att åka ur SHL är en värre smäll jämfört med vad ett guld betyder i positiv riktning.
Att ta en ännu en vinst hemma mot Luleå är inte helt omöjligt. Gör vi det kanske lite obekväma tankar kan ta sig in i deras skallar.
Att ta en ännu en vinst hemma mot Luleå är inte helt omöjligt. Gör vi det kanske lite obekväma tankar kan ta sig in i deras skallar.
-
- c/o LL´s Forum
det är mindre viktigt nu. Ser du att vi kan vinna dagens match eller är LUL för bra:?:PutteA wrote: 25 March 2025, 22:29 Vi är inte tillräckligt bra för att gå till semi. Sen är hockey vad det är, och allt kan hända. Men jag ser tyvärr inte oss i en semi.
Skulle vi fortsätta vinna så öppnar sig en liten chans att störa ut LUL.
Jag skrev efter att vi tog oss till de stora pojkarnas slutspel att jag var nöjd med säsongen. Men så läste jag vad bratsson skrev om att inte bli svepta, och måste hålla med. 0-4 som mot RBK svider oavsett om det är kvart, semi eller final. Men med det sagt så är vi VLH. Poplaget som vinner bara för att vi kan.
Och det är precis vad vi ska göra. Vinna 11 matcher till. Bara för att reta upp hockeyetablissemanget. Är det en objektiv analys av de faktiska förhållandena? Nej. Men när började vi bry oss om vad som är möjligt i konventionell bemärkelse? Vi vinner för att vi kan.
Och det är precis vad vi ska göra. Vinna 11 matcher till. Bara för att reta upp hockeyetablissemanget. Är det en objektiv analys av de faktiska förhållandena? Nej. Men när började vi bry oss om vad som är möjligt i konventionell bemärkelse? Vi vinner för att vi kan.
Ja kan vi vinna 11 matcher på enbart tjurighet så blir man ju gladVaranen wrote:Jag skrev efter att vi tog oss till de stora pojkarnas slutspel att jag var nöjd med säsongen. Men så läste jag vad bratsson skrev om att inte bli svepta, och måste hålla med. 0-4 som mot RBK svider oavsett om det är kvart, semi eller final. Men med det sagt så är vi VLH. Poplaget som vinner bara för att vi kan.

Vi har något Luleå, Modo, Timrå, Luleå igen med flera saknar: BIG BOY BUOYANCY vs 'Scooter-mentalitet'
Jag skulle säga att det talar till vår fördel, egentligen i alla matchserier som verkligen betyder något. Fråga SAIK
Det går inte att sminka en gris. Nej, det här skall bara kunna sluta på ett sätt.

Jag skulle säga att det talar till vår fördel, egentligen i alla matchserier som verkligen betyder något. Fråga SAIK

Det går inte att sminka en gris. Nej, det här skall bara kunna sluta på ett sätt.
Vilken EXCELLENT period vi gör så här långt.
-
- c/o LL´s Forum
RAS visar vägen med mål 

Säsongens överlägset bästa period. Inget lag slår oss i bäst-av-sju
Me likey första perioden. Vi jobbar ju dubbelt så hårt som Luleå som ser tröttkörda ut.
Ja såhär får man gärna fortsätta. Men tar dåligt betalt igen för övertaget.
Och som vanligt är hockey hockey, det kan svänga snabbt med det mentala spelet.
Och som vanligt är hockey hockey, det kan svänga snabbt med det mentala spelet.
Ser bra ut, men man måste även se till vad Luleå presterade. Dom var väldigt bleka. Dom lär lyfta.

-
- Forumamatör
Jag tycker att vi har massor med perioder som är minst lika bra!DeLarge wrote:Säsongens överlägset bästa period. Inget lag slår oss i bäst-av-sju
Den här perioden har vi lika många puckar i mål som i virket! Hade vi haft det hela säsongen så hade vi vunnit serien stort!
Första matchen i Luleå spelade vi BP i 17(!) minuter! Det blir svårt när vi ”drar på oss 9 gånger så många utvisningar som Luläää
Nu gör vi renskav av Bulans svindyra stjärnor

Hur kan domaren se det som står och pekar som en galning på mål?!?
Säger inget om övrigt men domaren chansar ju …
Säger inget om övrigt men domaren chansar ju …
Nu ser det ut som vanligt igen. Vi står som statister i egen zon.

Ett byte…PutteA wrote: 26 March 2025, 20:04 Nu ser det ut som vanligt igen. Vi står som statister i egen zon.
Kan det bli stolpe in resten av säsongen tack …
Alla vet att det blir 1-2 i PP till Luleå nu
Vi kan inte förlora denna matchen, vore ÅRETS rån
Tycker det ser ut som det gjort hela säsongen. Vi kan inte nyttja spelövertag. Dessutom behöver Luleå egentligen bara få in pucken kontrollerat i vår zon så skapar dom bättre chanser än vad vi gör på vårt spelövertag.

Alla visste det