Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Ryktet om att Elvenes ska hit lever vidare, då stämmer det säkert. Då får vi en playmaker, men det saknas fortfarande ett par riktiga snipers, hårda forwards som går rakt på mål och hänger dit den i krysset. Vi har en liten kanadick och en stor finne som nog skulle vara den typen av spelare, men så blev det inte. Det ska bli riktigt intressant att följa hur Evertsson hanterar detta väldigt obalanserade och bräckliga lagbygge till kommande säsong!
Kommer bli spännande med silly som alltid, speciellt nu när truppen känns lite felbyggd. Hur mycket kan Evertsson röra om utan att spräng budgeten. Tänker att man måste analysera så att det finns poängdrivna spelare som håller som håller för första- och andralinan. Sedan behövs fina tvåvägsforwards för tredje- och fjärdelinan. Man kan givetvis blanda spelare mellan kategorierna för att hitta rätt dynamik.
Topp sex
McLaughling
Henriksson
Gustafsson
(Elvenes)
(Soumi)
Tredje/fjärde
E Sylvegård (förläng)
Lundberg(förläng)
Nilsson (förläng)
Rasmussen
(Kratz)
Morgan Anderberg (en junior måste upp!)
Backar
Cooper
Persson
Lowe
Rosén
LSW
Granberg
Bryta/förläng ej
Giuttari (bryt)
Koivula (bryt)
Robert (bryt)
Strandberg (bryt)
Ågren (bryt)
Martinsson
Larsson
Går vidare
M Sylvegård
Stjernborg
Något sånt här hade jag önskat, problemet är att de fem jag vill bryta med sitter förmodligen på rätt fina kontrakt i förhållande till var de ger. Kommer inte att gå att bryta alla om man inte hittar en ömsesidig lösning. Våra tre tunga forwards som jag gärna förlänger kommer inte går att förlänga alla om inte några andra kontrakt bryts. Realistiskt så hoppas jag på att man bryter med Koivula och Giutarri iaf.
Topp sex
McLaughling
Henriksson
Gustafsson
(Elvenes)
(Soumi)
Tredje/fjärde
E Sylvegård (förläng)
Lundberg(förläng)
Nilsson (förläng)
Rasmussen
(Kratz)
Morgan Anderberg (en junior måste upp!)
Backar
Cooper
Persson
Lowe
Rosén
LSW
Granberg
Bryta/förläng ej
Giuttari (bryt)
Koivula (bryt)
Robert (bryt)
Strandberg (bryt)
Ågren (bryt)
Martinsson
Larsson
Går vidare
M Sylvegård
Stjernborg
Något sånt här hade jag önskat, problemet är att de fem jag vill bryta med sitter förmodligen på rätt fina kontrakt i förhållande till var de ger. Kommer inte att gå att bryta alla om man inte hittar en ömsesidig lösning. Våra tre tunga forwards som jag gärna förlänger kommer inte går att förlänga alla om inte några andra kontrakt bryts. Realistiskt så hoppas jag på att man bryter med Koivula och Giutarri iaf.
Elvenes kommer vara en helt värdelös värvning om vi inte har någon som kan skjuta på hans fina passningar.
Jag är ändå intresserad av att se vad koivula kan uträtta en säsong om han får vara hel.
Kan mycket väl bli så, att vi får se det nästa år. Om så är fallet blir det oerhört viktigt att han faktiskt har en nivå till, annars ligger vi pyrt till. Oavsett kommer vi inte bryta med alla, och bryter vi inte med någon så är truppen nästan klar om man förlänger med typ Lundberg och Nilssonmollers wrote: 23 March 2025, 16:50 Jag är ändå intresserad av att se vad koivula kan uträtta en säsong om han får vara hel.

Mycket fokus på de som underpresterat och sitter på kontrakt. Med rätta. Men det finns glimtar. Man sitter och hoppas på att HENRIKSSON är kung nästa säsong, och att HG är en 'late bloomer' som får sitt stora genombrott nästa. Sen, att nye målisen från Brynäs visar sig vara näste Viktor FASTH.
-
- Forumdemon
Hugo G kommer antagligen göra sina 15-20 p och vara borta en del, samma sak med Kalle H. Två riktigt bra spelare emellanåt, men inga sylvassa spetsar. Våra ”topp 6-spelare” är ljusår från riktiga spetsspelare som Komarek, Steen, Silfverberg, Hållander, Lindberg, Ang osv.
Att sätta Elvenes i detta gänget är helt meningslöst om man inte bryter ganska många kontrakt och ersätter med något bättre, där minst två är spelare som verkligen gör skillnad. Vad jag kan minnas har Evertsson aldrig brutit ett kontrakt inför säsong, det skulle vara att erkänna sitt egna misstag. Aldrig! Under säsong har han däremot kunnat justera truppen, bytt ut spelare osv, men sånt går knappt längre att göra. Vi lär få se Koivula, Strandberg, Robert, Ågren, Giuttari m fl. i VLH när serien drar igång.
Att sätta Elvenes i detta gänget är helt meningslöst om man inte bryter ganska många kontrakt och ersätter med något bättre, där minst två är spelare som verkligen gör skillnad. Vad jag kan minnas har Evertsson aldrig brutit ett kontrakt inför säsong, det skulle vara att erkänna sitt egna misstag. Aldrig! Under säsong har han däremot kunnat justera truppen, bytt ut spelare osv, men sånt går knappt längre att göra. Vi lär få se Koivula, Strandberg, Robert, Ågren, Giuttari m fl. i VLH när serien drar igång.
Då har du dåligt minne dysterqvist
-
- Forumdemon
Det har jag säkert. Vilken/vilka spelare på flerårigt kontrakt har han skeppat iväg innan säsongsstart?
-
- Forumamatör
Everts VLH (18/19) 2.0
Ex Shinimin o Joel KellmanDysterqvist wrote:Det har jag säkert. Vilken/vilka spelare på flerårigt kontrakt har han skeppat iväg innan säsongsstart?
-
- Forumdemon
Tack! Då finns det hopp om att nåt liknande ska hända igen.
-
- c/o LL´s Forum
Emil Sylvegård är extremt viktig att förlänga enligt mig!
Bästa forward under hela säsongen
Bästa forward under hela säsongen
Ja om han kunde lägga på samma plyometriska träning som Nilsson kört så blir han otroligt het i SHL.
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Imorgon kväll börjar sillyseason, känns faktiskt som att det kan bli en riktigt spännande silly. Evertsson borde ha en rejäl revanschlusta och vilja visa vad han är kapabel till efter den gånga säsongens bottennapp. Inför den gånga säsongen så kändes han lite mätt och verkade ha någon plan på att vi skulle ha så billigt lag som möjligt, inte så bra lag som möjligt.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
-
- Forumdemon
Dylan McOsynlig
Saxat från Aftonblaskan angående Växjö:
"/../Säsongen tog slut i kvartsfinalen mot Luleå.
Nu kommer Växjö att bygga nytt.
Så här kan laget se ut till hösten.
Stor rockad på tränarsidan
Växjös fräcka kupp: ”Hugger succéspelare från rivalerna”
Drömvärvningar aktuella: ”Stjärncentern på väg till SHL – väljer Växjö?”/../
--------
Ger lite hopp i nattmörkret.. Vem kan stjärncentern på väg till SHL vara..? Någon generös själ med AB Plus?
"/../Säsongen tog slut i kvartsfinalen mot Luleå.
Nu kommer Växjö att bygga nytt.
Så här kan laget se ut till hösten.
Stor rockad på tränarsidan
Växjös fräcka kupp: ”Hugger succéspelare från rivalerna”
Drömvärvningar aktuella: ”Stjärncentern på väg till SHL – väljer Växjö?”/../
--------
Ger lite hopp i nattmörkret.. Vem kan stjärncentern på väg till SHL vara..? Någon generös själ med AB Plus?
Re: Everts VLH (1[emoji239[emoji2394]]/1[emoji239[emoji239[emoji2393]]]) 2.0
Emil Bemström.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Valtteri Pulli.

Dags för THE GRID:
MV1: Åhman
MV2: (Persson) - ny från BIF
B1: Persson
B2: Cooper
B3: Guittari
B4: Granberg
B5: Sahlin Wallenius
B6: (Lowe) - förlängning
B7: (E.Rosén) - förlängning
B8:
C1: Rasmussen
C2: McLaughlin
C3: Henriksson
C4: Strandberg
C5: (Kratz) - Ny från Mora
V1: Robert
V2: (Suomi) - Ny från Ilves
V3: (Elvenes) - Ny från LIF
V4: Ågren
V5: Svensson
V6:
V7:
V8:
V9:
Kommentar: Om ryktena stämmer så är MV-positionen klar, backsidan mer eller mindre klar. Vi har ett överskott av centrar. Något vi haft de senaste säsongerna. Kratz köper att leda 4e linan. Gör de 4 övriga det? Vi har platser att fylla på fw-sidan. Bra då vi inte kunde göra mål säsongen som gick. Tyvärr verkar vi inte bli bättre på tekningar 25/26. Inte heller backskott om inte den 8e backen blir ett hårdskjutande spjuth (högst troligt en junior). Utav mina tre önskningar för nästa säsong återstår då att vi ska bli mer professionella, mer jämna i prestation. Och det är våra nya vingar som ska bidra med det. Personligen hoppas jag att man inte förlänger med någon i dagens trupp. Vi behöver bygga nytt. Inklusive backbesättningen.
B8:
C3: Henriksson
C5: (Kratz) - Ny från Mora
V5: Svensson
V6:
V7:
V8:
V9:
Kommentar: Om ryktena stämmer så är MV-positionen klar, backsidan mer eller mindre klar. Vi har ett överskott av centrar. Något vi haft de senaste säsongerna. Kratz köper att leda 4e linan. Gör de 4 övriga det? Vi har platser att fylla på fw-sidan. Bra då vi inte kunde göra mål säsongen som gick. Tyvärr verkar vi inte bli bättre på tekningar 25/26. Inte heller backskott om inte den 8e backen blir ett hårdskjutande spjuth (högst troligt en junior). Utav mina tre önskningar för nästa säsong återstår då att vi ska bli mer professionella, mer jämna i prestation. Och det är våra nya vingar som ska bidra med det. Personligen hoppas jag att man inte förlänger med någon i dagens trupp. Vi behöver bygga nytt. Inklusive backbesättningen.
Tycker ni jag ska ta med Bemström och Pulli som rykten i The Grid? Om det är Wennerholm som spekulerar är värdet på de ryktena snarare garanti för att de absolut INTE är aktuella. 

Ta med Karlström också, då han gått skadad större delen av säsongen och det är Evertssons signum.
BEMSTRÖM skall med. Karln har mäktat med EN POÄNG på senaste tio matcherna. Och nej, det var inte ett mål. (0+1). Så helt klart är det vår typ av spelare
Dock verkar det faktiskt som en rätt spännande pjäs. Fått i sig en hel del NHL-matcher senaste åren, utan att etablera sig fullt ut. Jojo-åkt mellan AHL. Fortfarande ung, och var riktigt haussad när han åkte över. Får lite HENRIKSSON-vibbar här.. Kan vara en investering.
Tror Aftonblaskan har rätt bra källor på silly generellt.
Valtterii PULLI skall också med. Mest för att det är ett skönt namn på tröjan. Vem vill inte pulla liksom

Dock verkar det faktiskt som en rätt spännande pjäs. Fått i sig en hel del NHL-matcher senaste åren, utan att etablera sig fullt ut. Jojo-åkt mellan AHL. Fortfarande ung, och var riktigt haussad när han åkte över. Får lite HENRIKSSON-vibbar här.. Kan vara en investering.
Tror Aftonblaskan har rätt bra källor på silly generellt.
Valtterii PULLI skall också med. Mest för att det är ett skönt namn på tröjan. Vem vill inte pulla liksom

Dags för THE GRID:
B8: (Pulli) - Ny från Lugano
C3: Koivula
C5: Henriksson
C6: (Kratz) - Ny från Mora
V5: (Bemström) - Ny från Pittsburgh/Wilkes Scranton
V6: (Karlström) - Ny från Bridgeport AHL
V7: Svensson
V8:
V9:
edit: adderade Pulli, Bemström och Karlström som rykten. Pulli har spelat i TPS och som jag nämnt tidigare så verkar VLH och TPS använda samma agentur rätt ofta.
edit2: glömde Koivula.
B8: (Pulli) - Ny från Lugano
C3: Koivula
C5: Henriksson
C6: (Kratz) - Ny från Mora
V5: (Bemström) - Ny från Pittsburgh/Wilkes Scranton
V6: (Karlström) - Ny från Bridgeport AHL
V7: Svensson
V8:
V9:
edit: adderade Pulli, Bemström och Karlström som rykten. Pulli har spelat i TPS och som jag nämnt tidigare så verkar VLH och TPS använda samma agentur rätt ofta.
edit2: glömde Koivula.
Last edited by Varanen on 29 March 2025, 20:49, edited 2 times in total.
-
- Forumamatör
Behåll e Sylvegård och E Larsson!
I glädjeyran över att få tänka framtid måste jag lägga till att Koivula har kontrakt över nästa säsong också. Eller har det redan hänt något där?
Helt riktigt. Jag är alltid helt förvirrad. Vi har för många centrar. Det kan inte vara bra för ett lagbygge. Ge mig renodlade yttrar.
Vi har alltså 6 centrar med Kratz. Han kommer säkert gå ytter bara för att han är rookie pleb i laget. Men en till på c-listan ska in på fw-listan när alla är friska.
Har kollat in Kratz en hel del under slutet av Moras säsong. Ingen wow spelare direkt. Jag tror inte han kommer klara den fysiska biten i SHL.

Var det inte oerhört fegt/svagt att inte ha någon avstämning med Evertsson under säsongen? Eller han vågade inte analysera sitt lag?
Ludvig Persson skadade sig i dagens match mot MIF. Of course. Why not? Säkert rehab fram till nästa slutspel. Thats the way we like it!
Sålänge man inte förlänger med MARTINSSON så skiter jag i vilka spelare man värvar. Jag orkar inte en säsong till med #64 som tappar puck i egen zon, eller inte kan hålla kvar pucken på blålinjen. Vill inte ens veta hur många målchanser som skapats mot oss pga honom, samt hur många målchanser vi gett upp för att han inte klara av offensiven
Håller med. Förlänger vi där gör vi det av ren lathet och då måste vi fundera på att hitta någon piggare.
Hoppas den dagen åter kommer när vi spelar hockey i april.
Och för att det ska kunna bli möjligt måste silly vara bra i år. Hoppas faxarna rasslar som aldrig förr på chiefens kontor.
Och för att det ska kunna bli möjligt måste silly vara bra i år. Hoppas faxarna rasslar som aldrig förr på chiefens kontor.
-
- Forumdemon
Fint väder + truppen i stort sett klar = Gösser.
Lakerspodden tog upp senaste årens alla skador , att man nog bör försöka få till en förändring där. En del i detta borde vara att inte värva spelare som redan är skadade, eller som har en lång skadehistorik.
Lakerspodden tog upp senaste årens alla skador , att man nog bör försöka få till en förändring där. En del i detta borde vara att inte värva spelare som redan är skadade, eller som har en lång skadehistorik.
1. Värva inte skadade spelare eller med en lång skadehistorik.