Kvartsfinal: VLH-Luläää (en tråd)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumamatör
Re: Kvartsfinal: VLH-Luläää (en tråd)
Vi har ”dragit på oss” 25 utvisningsminuter mot Luleås 4 på två matcherså här långt!
Luleå måste vara världens trevligaste lag
Och jag sätter 1 mille på att Bulan är missnöjd med domarna…
Luleå måste vara världens trevligaste lag
Och jag sätter 1 mille på att Bulan är missnöjd med domarna…
Måtte vi ta denna matchen..
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Vad håller vi på med ? Vill vi inte vara här ?
Vi faller med alla utvisningar !
Vilket kräklag vi har….
Sjukt besviken ..
Vi faller med alla utvisningar !
Vilket kräklag vi har….
Sjukt besviken ..
Last edited by vlk on 22 March 2025, 17:14, edited 1 time in total.
-
- Forumamatör
Solklar slashing !Lakers-Ulla wrote:27-4 nu
Slår ju av klubban !
Varför gör vi så här undrar jag.
För att vi är trötta skulle jag tro.vlk wrote:Solklar slashing !Lakers-Ulla wrote:27-4 nu
Slår ju av klubban !
Smärtsamt att följa , hade vi inte dummat oss som vi gör hade vi tagit en av dessa matcher. Nu riskerar vi 0-2 på bara skitsaker. Det är ju inte en enda nödvändig utvisning.bratsson wrote:För att vi är trötta skulle jag tro.vlk wrote:Solklar slashing !Lakers-Ulla wrote:27-4 nu
Slår ju av klubban !
Luleå är disciplinerade , det är inte många gånger jag sagt att det där borde varit utvisning.
-
- Forumamatör
Nä, helt rätt - knappt någon gång man tycker att det borde varit något!vlk wrote:Smärtsamt att följa , hade vi inte dummat oss som vi gör hade vi tagit en av dessa matcher. Nu riskerar vi 0-2 på bara skitsaker. Det är ju inte en enda nödvändig utvisning.bratsson wrote:För att vi är trötta skulle jag tro.vlk wrote: Solklar slashing !
Slår ju av klubban !
Luleå är disciplinerade , det är inte många gånger jag sagt att det där borde varit utvisning.
Ändå står det 27-4 till Luleå i utv minuter!
Domarna väljer sina lägen…
Alltså vafan domarn
-
- Forumamatör
Nurmi kör rakt över Åhman!
Resultat: Lundberg åker ut
Fy fan

Resultat: Lundberg åker ut
Fy fan

Vi är odisciplinerade och det fäller oss till slut. Det är sanningen. Jag vet att du tycker det är domarens fel.Lakers-Ulla wrote:Nä, helt rätt - knappt någon gång man tycker att det borde varit något!vlk wrote:Smärtsamt att följa , hade vi inte dummat oss som vi gör hade vi tagit en av dessa matcher. Nu riskerar vi 0-2 på bara skitsaker. Det är ju inte en enda nödvändig utvisning.bratsson wrote:För att vi är trötta skulle jag tro.
Domarna väljer sina lägen…

Last edited by vlk on 22 March 2025, 17:30, edited 1 time in total.
-
- Forumamatör
Där slog dom av Hugos klubba…
Ny lokal regel - Helt ok
Ny lokal regel - Helt ok

Det blir en svepning nu….vi har inte här att göra. Lycka till Luleå.
-
- Forumamatör
Duvlk wrote:Vi är odisciplinerade och det fäller oss till slut. Det är sanningen. Jag vet att du tycker det är domarens fel.Lakers-Ulla wrote:Nä, helt rätt - knappt någon gång man tycker att det borde varit något!vlk wrote: Smärtsamt att följa , hade vi inte dummat oss som vi gör hade vi tagit en av dessa matcher. Nu riskerar vi 0-2 på bara skitsaker. Det är ju inte en enda nödvändig utvisning.
Domarna väljer sina lägen…. Och det är ok att tycka. Jag tycker vi tar helt onödiga utvisningar. Men men….

Jag tycker att vi tar sjukt dåliga utvisningar. Vi har inte råd att ta dom. Det är vad jag säger.Lakers-Ulla wrote:Duvlk wrote:Vi är odisciplinerade och det fäller oss till slut. Det är sanningen. Jag vet att du tycker det är domarens fel.Lakers-Ulla wrote: Nä, helt rätt - knappt någon gång man tycker att det borde varit något!
Domarna väljer sina lägen…. Och det är ok att tycka. Jag tycker vi tar helt onödiga utvisningar. Men men….
Skickat från min iPhone med Tapatalktycker på riktigt
att 29-4
i utvisningsminuter
är rimligt?
-
- Forumamatör
Absolut tar vi några onödiga mem tycker du att 29-4 är rimligt? 

Hoppas på sådan press på randigt i Vida så de inte ens vågar blåsa för blockering för Luleå. 3 utvidningar missar de i det BP innan 4-2. Vilket jävla skämt.
Skickat från min SM-S931B via Tapatalk
Skickat från min SM-S931B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Och nu lyfter han armen jävla sopa
-
- Forumamatör
Oj, där jämnade man ut statistiken till 29-6 med 30 sek kvar!
Bra jobbat
Bra jobbat

Jag har åsikter om det vi kan påverka. Det är hur vi spelar. Jag tycker vi måste få bort 90% av de skitutvisningar vi tar. Då kan domarna inte ta dom. Jag vill vi ska vinna, det gör vi inte med nuvarande spel. Vi förstör för oss själva.Lakers-Ulla wrote:Absolut tar vi några onödiga mem tycker du att 29-4 är rimligt?
Växjö måste hålla sig betydligt kallare, sjuka utvisningar i offensiv zon.
-
- Forumamatör
Men duvlk wrote:Jag har åsikter om det vi kan påverka. Det är hur vi spelar. Jag tycker vi måste få bort 90% av de skitutvisningar vi tar. Då kan domarna inte ta dom. Jag vill vi ska vinna, det gör vi inte med nuvarande spel. Vi förstör för oss själva.Lakers-Ulla wrote:Absolut tar vi några onödiga mem tycker du att 29-4 är rimligt?

Ok, det är domarens fel. Men då är det ju bara att ge upp. Det kan vi inte påverka ändå. Då fortsätter vi slå och fäkta i offensiv zon. Helt ok för mig.Lakers-Ulla wrote:Men duvlk wrote:Jag har åsikter om det vi kan påverka. Det är hur vi spelar. Jag tycker vi måste få bort 90% av de skitutvisningar vi tar. Då kan domarna inte ta dom. Jag vill vi ska vinna, det gör vi inte med nuvarande spel. Vi förstör för oss själva.Lakers-Ulla wrote:Absolut tar vi några onödiga mem tycker du att 29-4 är rimligt?
Skickat från min iPhone med Tapatalkser alltså inte ojämnheten
i bedömningarna
utan tycker att
domarna håller samma nivå
hela tiden?
-
- Forumdemon
Luleå är lite bättre , lite kyligare och smartare. Checkar hårdare. Snart är den här miserabla säsongen slut, det kommer nästan kännas skönt. Det jag hoppas på nu är att Växjö drar med sig Shinnimin i fallet. Bara åk rätt över honom, ta en avstängning om det behövs och njut sen av golfen och att Luleå inte kommer få nåt guld i år heller.
-
- Forumamatör
Jag kan tänka mig en deal med gud!
Vi lägger ner Växjö Lakers helt - om Luleå ALDRIG vinner SM-guld!
Jag vill att Bulan ska dö utan att få känna hur det känns att vinna något!
Men - nu vänder vi det här! Pä måndag hopoas vi på nya domare och mosar renbajs

Vi lägger ner Växjö Lakers helt - om Luleå ALDRIG vinner SM-guld!
Jag vill att Bulan ska dö utan att få känna hur det känns att vinna något!
Men - nu vänder vi det här! Pä måndag hopoas vi på nya domare och mosar renbajs

Hoppas vi får neutrala domare i återståemde matcher.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Ja, vi tar många bedrövliga utvisningar ja. Problemet som jag ser och som jag tror att många med öppet sinne ser, är att domarna ganska tydligt har två olika nivåer för lagen. Skillnaden i antalet utvisningar är inte realistiska över huvudtaget. Man kan tro när man ser skillnaden att Luleå är mammas pojkar allihop medan Lakers är jävulens avkommor allihop. Och jag tycker det blir extra tydligt i slutet när först HG:s klubba slås av när han gör en otrolig forecheck och sen slås Luddes klubba ur hans nävar vid tekning utan minsta reaktion.
Fortsätter den här fördelningen så blir det utan tvekan ett svep i denna matchserie. Det är två otroligt jämna matcher där jag tycker att vi i en kombo av vansinniga beslut och en märklig domarnivå förlorar. Jag tror inte att det kommer bli speciellt stor skillnad hemma i Vida tyvärr.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Fortsätter den här fördelningen så blir det utan tvekan ett svep i denna matchserie. Det är två otroligt jämna matcher där jag tycker att vi i en kombo av vansinniga beslut och en märklig domarnivå förlorar. Jag tror inte att det kommer bli speciellt stor skillnad hemma i Vida tyvärr.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- Forumamatör
AmenPutteA wrote:Ja, vi tar många bedrövliga utvisningar ja. Problemet som jag ser och som jag tror att många med öppet sinne ser, är att domarna ganska tydligt har två olika nivåer för lagen. Skillnaden i antalet utvisningar är inte realistiska över huvudtaget. Man kan tro när man ser skillnaden att Luleå är mammas pojkar allihop medan Lakers är jävulens avkommor allihop. Och jag tycker det blir extra tydligt i slutet när först HG:s klubba slås av när han gör en otrolig forecheck och sen slås Luddes klubba ur hans nävar vid tekning utan minsta reaktion.
-
- Forumdemon
Porser hade tänkt satsa på ett ännu större och plastigare laser-disco, men valde att köpa domarna i stället - enda sättet för Luleå att nå guldet. Detta uppdagas om någon vecka, Porser åker in och Luleå degraderas till div.2.
Livet är rättvist emellanåt
Livet är rättvist emellanåt

Du som skrivit detta på officiella kanalen också?PutteA wrote:Ja, vi tar många bedrövliga utvisningar ja. Problemet som jag ser och som jag tror att många med öppet sinne ser, är att domarna ganska tydligt har två olika nivåer för lagen. Skillnaden i antalet utvisningar är inte realistiska över huvudtaget. Man kan tro när man ser skillnaden att Luleå är mammas pojkar allihop medan Lakers är jävulens avkommor allihop. Och jag tycker det blir extra tydligt i slutet när först HG:s klubba slås av när han gör en otrolig forecheck och sen slås Luddes klubba ur hans nävar vid tekning utan minsta reaktion.
Hockeysverige skrattar åt oss.

-
- Forumamatör
Låt dom sätta skrattet i halsen då!bratsson wrote:Du som skrivit detta på officiella kanalen också?PutteA wrote:Ja, vi tar många bedrövliga utvisningar ja. Problemet som jag ser och som jag tror att många med öppet sinne ser, är att domarna ganska tydligt har två olika nivåer för lagen. Skillnaden i antalet utvisningar är inte realistiska över huvudtaget. Man kan tro när man ser skillnaden att Luleå är mammas pojkar allihop medan Lakers är jävulens avkommor allihop. Och jag tycker det blir extra tydligt i slutet när först HG:s klubba slås av när han gör en otrolig forecheck och sen slås Luddes klubba ur hans nävar vid tekning utan minsta reaktion.
Hockeysverige skrattar åt oss.
Vi är ju bättre än Luleå så om domarna slutar att bedöma saker olika så slår vi ut dom!!!
Luleå borde absolut haft någon utvisning till men våra utvisningar förutom Lundbergs bakom Åhmans mål kännes rätt klara.
Och att vårat försvar inte klarar av Luleås PP gör det inte enklare direkt.
-
- Forumamatör
Jo, men i em matchserie som är jämn så avgör 2-3 missade utvisningar på Luleås i kombo med 2-3 felaktiga utvisningar på oss alltihop!bratsson wrote:Luleå borde absolut haft någon utvisning till men våra utvisningar förutom Lundbergs bakom Åhmans mål kännes rätt klara.
Ingen kan ju påstå att Luleå spelar schystare än vi! (29-6 totalt)
Dom gör ju bara mål i PP och öppet mål!
I spelet 5-5 så är ju vi bättre!
Ja tyvärr är det lite så slutspel fungerar.Lakers-Ulla wrote:Jo, men i em matchserie som är jämn så avgör 2-3 missade utvisningar på Luleås i kombo med 2-3 felaktiga utvisningar på oss alltihop!bratsson wrote:Luleå borde absolut haft någon utvisning till men våra utvisningar förutom Lundbergs bakom Åhmans mål kännes rätt klara.
Ingen kan ju påstå att Luleå spelar schystare än vi! (29-6 totalt)
Dom gör ju bara mål i PP och öppet mål!
I spelet 5-5 så är ju vi bättre!
Allt ställs på sin kant.
Men lek att vi inte tagit dessa finns utvisningar, då hade vi spelat mer 5vs5 och kanske vunnit.
Vi kan mötas vid att vi är lika dåliga som domarna

Hur man vrider och vänder så är Special Teams en del av spelet. Lule' har 10-2 på oss nu i två matcher. Vi är inte Växjö-bra. Känns ändå lättare att förlora med marginal, än att förlora två snortighta förlängningar i period fem.
Nu är det bara att nollställa. Men vad kan vi skruva på? Förhoppningsvis är Lule' lite nöjda med två raka, och tappar i procent när de kommer ner till oss. Kan HV vända 0-2 så kan vi!
Nu är det bara att nollställa. Men vad kan vi skruva på? Förhoppningsvis är Lule' lite nöjda med två raka, och tappar i procent när de kommer ner till oss. Kan HV vända 0-2 så kan vi!