Kvartsfinal: VLH-Luläää (en tråd)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Kvartsfinal: VLH-Luläää (en tråd)
Hoppas att inte Sylvegård och Lundberg påverkas av de horribla utvisningarna dem får emot sig.
37-4 i utvisningsminuter,domarnivån kan ifrågasättas.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Fyra mål. Det är väl vad vår frejdiga offensiv kommer mäkta med under hela den här matchserien. Jag tror tyvärr det här var nyckelmatchen. Varma efter Örebro. Men nej. Vinner vi inte på lördag blir det svep. Nästan mindre plågsamt om vi bommat helt och landat tolva. Nu skall plåstret dras av så jäääv*a långsamt

Vår chans är just som någon sa, Luleå imponerar inte. Vi bjuder ju dom på den här matchen. Vi ger dom ett mål och sen är det disciplinen som ger dom resten av målen. Vi förlorade den här matchen pga att vi förlorar psykkriget. Jag måste säga att det var lite väntat med tanke på hur den här säsongen sett ut. Ett mentalt svagt lag.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Vår säsong är ohört svag såhär lång. Men som statistiken visar så är vår trupp 29 SM-guld tung, man hoppas ju det ska betyda något. Nu har vi skakat av oss största sänket, Martinsson. Ta en långpromenad imorgon och skaka av er matchen och nya tag på lördag. Finns inget att förlora, alla press på Luleå, en klubb med extrem loosermentalitet.
-
- Forumentusiast
Känns som att vi svalde varenda bete.
De gillar att störa Larmi. Ward, har någon nånsin stressat honom lite?
De gillar att störa Larmi. Ward, har någon nånsin stressat honom lite?
-
- Forumdemon
Jag har sett Martin Arup göra mål från egen zon, sett Lundbohm dumpa en puck som på nåt konstigt sätt studsade in mot Troja, sett Morgan Johansson döma, sett Pehr C döma, sett Spångberg från Gislaved tappa in glidpuckar från halva plan, sett Saviano bryta foten i raketfart osv. osv., men ALDRIG sett en konstigare säsong eller en konstigare upplaga av VLH än denna! Och den blev inte mindre konstig efter kvällens match, haha. När man trodde att nu har det börjat stabilisera sig, nu är det nog med konstiga beslut och händelser, så får Martinsson för sig att pissa bort ännu en playoffmatch, antagligen hela matchserien.
Vilket svänggäng detta är, tung rock n roll är detta sannerligen inte, men det svänger rätt bra om psykadelisk fusionjazz också!
Nu får orkestern bryta ihop och komma igen, antingen på lördag eller i september.
Vilket svänggäng detta är, tung rock n roll är detta sannerligen inte, men det svänger rätt bra om psykadelisk fusionjazz också!

Nu får orkestern bryta ihop och komma igen, antingen på lördag eller i september.
Var har hänt med Henriksson? Eller är det att andra lag fattat att han är grejer i vårat lag och plockar bort honom?
Nu har man lugnat ner sig lite. 5 minutaren förstör allt igår. Tyvärr blir spelarna för frustrerade på nivån är min gissning på de randiga, men ge lite nävar i så fall, inte en sådant tjuvnyp som Martinsson gör. Ingen anmälan verkar det som. Tyckte den kändes given annars men DN har kanske gått på sommarlov redan?
Imorgon vill jag se kyla, psyka Shinnimin men på rätt sida utvisningsbåset och bara släpp lös.
Imorgon vill jag se kyla, psyka Shinnimin men på rätt sida utvisningsbåset och bara släpp lös.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
-
- Forumdemon
Ingen anmälan är det sämsta som kan hända, då får vi dras med honom i några matcher till!
Detta skrev jag innan matchen. Klart att VLH känner till hur Luleå agerar, men gick ändå i alla fällor. Det har aldrig funnits något lag som så systematiskt och kalkylerande filmar och förstärker som Luleå. Coach Berglund verkar riktigt stolt över hur fult de agerar.Varanen wrote: 19 March 2025, 10:48 Luleå spelar riktigt fult, så det gäller att vara hård men inte bli lurad till exempelvis en rygg/bentackling osv.
Men med det sagt så ska vi kunna hantera det bättre än vi gjorde. Visst är det trist att man hela tiden måste tänka på att inte ge de minsta möjlighet att filma, som exempelvis då Sylve d.y åkte ut för att Luleå-spelare såg sin chans att ramla på hans ben. Tyvärr verkar domarkåren rädda för Berglund och Co som haft för vana att bryta sig in i domarrummet och gapa och skrika. Nu är det som det är. Behåll kylan. Hånle åt de fega satarna, istället för som igår de hånlog åt oss.
Vi ska fortsätta spela tungt. Och om det blir "incidenter" så ska det vara med nävarna. ALDRG KLUBBORNA!
Dags att börja shredda några riff!
Ja du har rätt i hur fult Luleå spelar. Framför allt med klubban. Min son är domare, och han satt hela matchen och klagade på hur Luleå fick slasha med sina klubbor, och det var verkligen inga små slag. Och när Luleå till slut i tredje perioden fick sin första utvisning så är det givetvis för slashing på Erik Gustafsson. Och givetvis klagade han på den. Den skulle dom haft redan i första perioden. Vi hade sex tvåor och Luleå hade två.
Så är det med det, som det

Den flinande jävla snorvalpen Isac Hedqvist SKA behandlas med stenhårda boxhandskar. Och psyka Shinnimin för i helvete! Hur svårt kan det vara att få denne ur balans?!?
-
- c/o LL´s Forum
Låt Luleå göra de enkla misstagen.
KÖTTA PÅ VLH
KÖTTA PÅ VLH
Ja reagerade också på detta som gammal domare. Plus att vi början på en säsong kan ha utvisningar till höger och vänster så fort en klubba nuddar någon. Men plocka sånt och sen låt dom kramas lite istället och släpp de utvisningarna. Mer spelförstörande och risk för skador när man åker runt och slår med klubbor.PutteA wrote:Ja du har rätt i hur fult Luleå spelar. Framför allt med klubban. Min son är domare, och han satt hela matchen och klagade på hur Luleå fick slasha med sina klubbor, och det var verkligen inga små slag. Och när Luleå till slut i tredje perioden fick sin första utvisning så är det givetvis för slashing på Erik Gustafsson. Och givetvis klagade han på den. Den skulle dom haft redan i första perioden. Vi hade sex tvåor och Luleå hade två.
Även en situation ikväll när MoDo åkte på en solklar hakning men man släppte det. Nj vet vi ribban så buttending inte bra, slasha och haka, okej.
Skickat från min SM-S931B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Kolla även hur dom kör Baskettaktik, dom interferar våran gubbe som ska ut och sätta press på puckhållaren. Smart? Ja.
Kolla det idag, när dom vinner tekningen i våran zon och backen på blå får pucken .
Kolla det idag, när dom vinner tekningen i våran zon och backen på blå får pucken .
Martinsson på läktaren idag? Hoppas Jönsson markera
Ingen minns en fegis!
Ward borta för Luleå, Levtchi, Omark
Joel, Rosén och L.SW borta för oss.
Åhman i mål?
Joel, Rosén och L.SW borta för oss.
Åhman i mål?
Nej Martinsson är med...Ingen coachning som vanligt, fy fan
Ingen minns en fegis!
-
- Forumamatör
Problemet är ju att vi inte har något alternativ!Overkill wrote:Nej Martinsson är med...Ingen coachning som vanligt, fy fan
Spela fysiskt idag - mosa den flinande fjanten och proppa allt som rör sig!
-
- c/o LL´s Forum
Vårt PP fortsätter att skämma ut sig.
Last edited by StenhårtSlagskott on 22 March 2025, 15:31, edited 1 time in total.
Massor av micromisstag hela tiden från vår sida. Känns inte alls bra
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Yes! 1-0!
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
-
- c/o LL´s Forum
JAA. Alla på mål. Vinn kampen framför mål
Sylvegård 1-0

Sylvegård 1-0
Vi åker bara och raggar puck. Så enkla mål Luleå får
-
- c/o LL´s Forum
Henriksson och Cooper är på en egen nivå. Det vill alltid spela och är i rörelse.
Resultatet i matchen just nu är vad som kommer vara utfallet av matchserien efter dagens match
Tyvärr gör Elias Rosén för många små misstag som sätter andra i laget i dåliga lägen. Typ den misslyckade passningen som föregår utvisningen , det sker många gånger under en match. Blir till sist matchavgörande , det håller inte tyvärr
Last edited by vlk on 22 March 2025, 16:25, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
MAX OTUR : 

-
- Forumamatör
Det här är ju helt sinnessjukt!
Snedstudsar borde jämna ut sig i längden men INTE den här säsongen…
Snedstudsar borde jämna ut sig i längden men INTE den här säsongen…

Känslan är att vi håller på att vika ner oss nu
Enormt besviken på vårt uppträdande. Två helt onödiga utvisningar. Och Godnatt. Vi har inget här att göra med ett sådant uppträdande.
Enormt besviken på vårt uppträdande. Två helt onödiga utvisningar. Och Godnatt. Vi har inget här att göra med ett sådant uppträdande.
-
- Forumamatör
Jo men Shinimin håller ju klubban mellan tummen och pekfingret…
Vad sysslar vi med ?
-
- c/o LL´s Forum
Viljemål av LOWE. Men för **********. HÅLL ER PÅ ISEN.
Enorma reflexer på LoweStenhårtSlagskott wrote:Viljemål av LOWE. Men för **********. HÅLL ER PÅ ISEN.