Kvartsfinal: VLH-Luläää (en tråd)

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Fortsätter med EN tråd, då det är lite för dåligt tryck på forumet (vi som minns hur det var förr - yikes!!)

Har vi något att sätta emot eller är vi nöjda nu? Återstår att se. Kanske att vi kan skaka Luläää lite, men svårt att se att vi tar fler än två matcher just nu. Men hoppet är väl det sista som lämnar?
Aleks
Forumdemon

Re: Kvartsfinal: VLH-Luläää (en tråd)

Post by Aleks »

Tror inte vi har något att hämta då laget visat att man över tid presterar precis det vi ser. Ett trubbigt mittenlag. Men likt förbaskat kommer man stå där och hoppas!

Det som kan tala för är att många av våra spelare har visat att de kan prestera när det gäller som mest. Vi är en vinnarförening med många SM-guld i truppen. Det spelet som visades upp i januari var också rätt trevligt, trots att vi även då var trubbiga så spelade vi nästan ut varenda lag (statistiskt).
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Underskatta inte vårt mentala övertag. Två raka utslag. Nyper vi en tidig match där uppe gör sig historiens vingslag snabbt påminda i öronen på 'Bulan Boys'. 'BULAN' själv vet sen gammalt att Jörgen inte är en pjäs man vinner mot - varken on eller off ice. Gissar att de möttes redan under pojklagsåren - med samma utgång :mrgreen:

Nu är de lite kalla med och vad jag förstår dragits med skador. Och vi har fått igång LARMI..
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Fördel oss i år att börja med två bortamatcher i kvartsfinalen, semi och sedermera final. Stortorget är nära nu - 12 "W" to go
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Det jag hoppas på är att VLH är inne i matchtempo, att man chocköppnar och snor första matchen av bara farten. Sen har man Luleå i brygga till match två, dom börjar tvivla….
Nu känns det fint att ha Emil Sylvegård i laget 8)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag ställde två alternativa vägar inför avgörande åttondelen:
Varanen wrote: 16 March 2025, 10:47 Nä, nu när Örebro förstått hur man besegrar oss så lär det bli tufft imorgon. Vågar vi hoppas på några taktiska drag från lagledningen för att kontra Örebros press och fysiska hockey?

AJ! Det gör ont. Mycket skönare att golfa och diskutera meme-coin placeringar.

eller

Jag har också en kropp som jag kan använda i en kontaktsport som hockey.

Spännande att se vilken väg vi väljer. Finns inget att spara på i alla fall.
Vi valde att kriga för en förlängning av säsongen. Det märktes direkt att vi inte ville bli bort-tacklade utan skulle stå upp. Bra! Alla lag kan stå upp i det fysiska spelet (vilket vi inte riktigt gjorde i match 2) och lagledningen har faktiskt skaffat FLERA byggklossar som ska vara bra på det så vi ska inte bara kunna stå emot utan kunna föra en fysisk match.

Allt detta bådar gott inför kvarten. Luleå spelar riktigt fult, så det gäller att vara hård men inte bli lurad till exempelvis en rygg/bentackling osv. Otroligt svårt för mig att sia om något eftersom VLH svängt så kraftigt i prestation från match till match. Jag hoppas i alla fall att vi inte slänger bort match1 genom att avvakta och se. Ta tag i det! Vi har den kapaciteten.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Luleås defensiv är inte sig likt den här säsongen. Eller så har dom offrat lite defensiv för att få till det framåt vilket dom har. 30 fler mål än oss under säsong.

Lassinantti är medioker medans Ward har sina ljusa dagar.

Omark verkar inte spela och Gustavsson har varit skadad en längre tid och inte säkert han spelar heller.

Men förmodligen kommer det bli jämna matcher men Luleå kommer vinna på OT några gånger.
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Det är ju nästan omöjligt att gissa då precis som ni säger har prestationen varierat för mycket.
En bra sak är att vi nästan alltid är svårslagna. Inget lag har spelat fler oavgjorda än vi denna säsongen, och ja det är ju inte fantastiskt men det betyder också något åt andra hållet…

Spännande tider, låt oss se vart det lutar. Det är också få spelare som inte skulle kunna plocka fram det fysiska spelet i årets upplaga. Backsidan är väl dock minst fysisk?
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Kul också att HV fortfarande är i spel. Småland går starkt. De har visst match ikväll.. :mrgreen: :mrgreen:
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Adam åter uttagningsbar. Som jag nämnt blir Jörgen's 'fingerspitzgefülhl' med målisarna pretty important :P

Jag vill ju hävda att det bara är med Emil - i zonen - vi har nivån till att hänga ett guld. Hur tänker man här?
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Towen wrote: 19 March 2025, 17:12 Adam åter uttagningsbar. Som jag nämnt blir Jörgen's 'fingerspitzgefülhl' med målisarna pretty important :P

Jag vill ju hävda att det bara är med Emil - i zonen - vi har nivån till att hänga ett guld. Hur tänker man här?
Beredd att hålla med. Adam har varit den mer stabila av de två men samtidigt har han inte Larmis högstanivå. Med en färsk nolla i bagaget är det ändå en no-brainer att fortsätta med Larmi tills hans prestation säger något annat.
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Rosén borta. Yikes.
MalZon
Forumentusiast

Post by MalZon »

Har alltid tyckt att slutspelet känns konstigt på något sätt. Ett lag som hamnar på 8e plats ,eller 10e för del delen i playin ska inte kunna ha en chans att vinna SMguld. Vet inte heller hur ett annat upplägg heller skulle kunnat se ut, men känns fel lixom.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Bättre återgå till topp 8 slutspel, 9-12 har spelat färdigt. Detta är bara ett sätt att klämma ut mer deg för klubbarna. Helt enig mao.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

:!: GAMEDAY :!:

Idag inleds slutspelet 2025. Vi är sex klubbar som kan ta det. Eller fem. Nej, fyra. MUPP och Timrå faller bort på 'superskräll' respektive 'tattarmentalitet'. Karlstad är för mycket 'page'. Och Luleå? Nej. De kan bara vinna om det är 1996 och LARMI's föregångare MYLLYS står i mål.
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Skönt med ett slutspel utan någon press. Minns när vi låg i toppen och skulle möte Play-in lag. Man fick ju inte bara förlora den serien! All press på Luleå.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Kanske låter lite pessimistiskt nu, men med handen på hjärtat: jag skiter i om vi åker ut.

"Va?? Hur kan du säga så!?" - jo jag kan säga så för att jag rent faktamässigt inte ser guldet i horisonten. Det jag vill se dock är hörntänder som flyger och blod som skvätter, för Luleå ska fan se det som en pyrrhusseger om de går vinnande ur detta. Skämmes ta mig fan till alla som inte har blodvittring denna matchserie.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

En match i taget och så plötsligt ser du något som glimmar. Dagen är kommen för att spela om guldet. Men vi är inte där. Inte än. Inte än.

LUL är stora favoriter men de ska spela om det ändå.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

VLH - Luleå slutspel genom åren:

2014/2025
Kvartsfinal
Växjö - Luleå 4-2 i matcher

2018/2019
Kvartsfinal
Växjö - Luleå 1-4 i matcher

2022/2023
Kvartsfinal
Växjö 4-3 i matcher

2023/2024
Växjö 4-0 i matcher

2024/2025: Givetvis fördel oss i slutspelssammanhang, och som jag skrivit tidigare tror jag nya konceptet med två bortamatcher för det lägre seedade laget kan vara till vår fördel. Ser denna matchserie där utfallet är mer eller mindre 50/50 vem som går vidare
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Om man inte trodde inför-intervjun kunde bli sämre så blir det det lagom mycket sämre till slutspelet.
Hinner verkligen inte Caroline med intervjuerna också? Hon är duktig på det.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Vi kan inte bjuda på utvisningar :evil:
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Bättre start än jag vågat hoppas på. Synd att vi inte sätter lägena.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, en bra period. Vi har schwung i anfallsspelet.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Nivån domarna, nivån. Sluta chansa
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Martinssons nivå
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Martinsson har inte psyke för slutspel. Förläng INTE!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Martinsson har inte psyket att spela slutspel. Vi minns ju hur han hanterade Everberg ifjol. Han lär ju få två till tre matcher för den så det är bara in med LSW.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi har ju 17/18 oxå då två tacklande danskar fick honom helt ur balans.
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Usch vill inte se Martinsson spela en match till för oss. Han blev ju för fan knappt provocerad. Man skall aldrig göra en sån grej. Men i den här situationen kan man ju inte försvara det hur man än vrider och vänder på det.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

Ja, det är så jävla korkat gjort!

Martinsson kan dra åt helvete! IDIOT!

Samtidigt så i en situation som denna så går ju tankarna till Luleåspelarens anhöriga!

Det måste vara fruktansvärt att se en son, bror eller pappa bryta alla benen i kroppen samtidigt!

Jag hoppas att läkarna kan rädda de viktigaste organen och åtminstone några kroppsfunktioner så att han får ett någorlunda värdigt liv nu när han är lemlästad
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Flyg hem Martinsson och flyg upp Sahlin Wallenius.
Last edited by StenhårtSlagskott on 20 March 2025, 21:28, edited 1 time in total.
ollebolle
Forumproffs

Post by ollebolle »

Bara att glömma denna matchen. Nya tag på lördag!
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Overkill
Forumamatör

Post by Overkill »

Martinsson sök hjälp :oops:
Ingen minns en fegis!
Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

Hoppas att Martinsson får 19 matchers avstängning så att vi garanterat slipper fanskapet resten av säsongen!
Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

Elias R ger bort ett mål och Martinsson sabbar sen den här matchen helt!

Jag tycker verkligen inte att Luleå imponerar!

Vi tar det här MEN våra ramträffar MÅSTE börja gå in!
Post Reply