Play-in VLH-ÖHK (en tråd för hela serien)

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Play-in VLH-ÖHK (en tråd för hela serien)

Post by PutteA »

bratsson wrote:Stör mig att Jörgen vaskade förra matchen genom att bänka Nilsson och Ågren.
Jörgen är ingen höjdarcoach och jag kan inte säga att jag ser en röd tråd i hand spel förutom att dumpa puck. Tråkigt och att vinna pucken djupt.
Det är inget fel med dump n chase, det som är fel i Lakers fall är väl att det bara är dump, inte mycket till chase dock. Dumpar man puck med känsla och med en tanke och du har samtidigt spelare som kommer ner med hög fart, då kan det vara ett effektivt sätt att reducera mittzons geggan.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
bratsson
c/o LL´s Forum

Re: Play-in VLH-ÖHK (en tråd för hela serien)

Post by bratsson »

PutteA wrote:
bratsson wrote:Stör mig att Jörgen vaskade förra matchen genom att bänka Nilsson och Ågren.
Jörgen är ingen höjdarcoach och jag kan inte säga att jag ser en röd tråd i hand spel förutom att dumpa puck. Tråkigt och att vinna pucken djupt.
Det är inget fel med dump n chase, det som är fel i Lakers fall är väl att det bara är dump, inte mycket till chase dock. Dumpar man puck med känsla och med en tanke och du har samtidigt spelare som kommer ner med hög fart, då kan det vara ett effektivt sätt att reducera mittzons geggan.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jo fungerar det är det bra, men blir mest på chans då och det är inte så Växjö-spelet är uppbyggt. Det är uppbyggt av kontroll och hålla i pucken.

Men ja, kan man alternera det men känns som det är det enda vi gör under Jörgens styre.
Post Reply