Play-in VLH-ÖHK (en tråd för hela serien)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Play-in VLH-ÖHK (en tråd för hela serien)
Du är lika dålig som domaren Vlk. Örebroaren nyper ju fast 24s klubba under armen och kastar sig.
-
- c/o LL´s Forum
Dennis kliver fram 2-1. Fortsätt såååå
Fan vad vi ställer till det för oss
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Domarna har inte kommit in i slutspelsmode direkt.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
-
- c/o LL´s Forum
Så många onödiga skitgrejer... VAD FAN HÅLLER VI PÅ MED?! Sluta ta massa tramsiga jävla utvisningar
Vad är det för sanslöst låg nivå på domsluten...?
-
- Forumamatör
Nä, den andra 5-3 dom ger Örebro är ju PINSAM!!!ollebolle wrote:Domarna har inte kommit in i slutspelsmode direkt.
-
- Forumdemon
Detta är nog den sämsta jävla domarinsats jag sett, dom missar två solklara bentacklingar (en åt varje håll) men är inne och besserwisser-pekar med hela handen på saker som man släpper i vänskapsmatcher. Avgå för fan!!
-
- c/o LL´s Forum
Vilket anfall. Vilket JÄVLA anfall.
Persson 3-2. DISCIPLIN nu.
Persson 3-2. DISCIPLIN nu.
Jag älskar inte längre Henriksson. Måste kunna bättre.
Könsord.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
-
- c/o LL´s Forum
FAN. Hockey när den är som sämst
Last edited by StenhårtSlagskott on 13 March 2025, 21:28, edited 2 times in total.
Ja nu vet i faaan om vi tar denna matchen. Just nu ligger vinden hos Örebro istället tyvärr.
-
- Forumamatör
Herregud vilken tur Örebro har…
Dom har inte varit i vår zon pä 10 min och sen lyckas man flippa omkring pucken och få till en lobb med 3 sekunder kvar…
Dom har inte varit i vår zon pä 10 min och sen lyckas man flippa omkring pucken och få till en lobb med 3 sekunder kvar…

-
- Forumdemon
Vi har både Guitarri och Strandberg nästa säsong va’?
Ja den här säsongen är som den är 

-
- c/o LL´s Forum
Fyra av fyra matcher slsutade oavgjort under säsongen så nog fan går det att räkna ut att hockeyguden hade tippat här.
Last edited by StenhårtSlagskott on 13 March 2025, 21:38, edited 1 time in total.
Strandbergs mål, som gör årets sämsta dump med femton sekunder kvar av matchen. Vi har alltså kontroll på pucken i mittzon med femton sekunder kvar och han lägger en halvdump som dom kan vända på direkt. En dump som vi inte har folk att jobba på. Dom gör en perfekt period i nitton minuter och femtiosju sekunder. Orkar inte med detta, ge mig en ny säsong
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Transorna kan slutspelshockey.
-
- c/o LL´s Forum
ROBERT har växlat upp. Rättvisa 

UNDERBART
HÄRLIGT
91:an ,91:an

Ingen match är spelad förrän den är slut!
Det är så extremt rättvist !
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Vi verkar bra tränade eller om det är Örebro som har dåligt flås? Hemmalaget såg trötta ut i 4e. Man skulle tro de hade fått lite energi av det sena kvitteringsmålet, men icke.
Jag skall berätta vad som hände ikväll: Det var vinnarkultur som mötte loooosermentalitet, det var vad det var. Och vi har sett det förr
ROBERT spelar plötsligt anfallshockey som Nathan MACKINNON. Glider in löjligt elegant och obesvärat, och skickar upp målisen till sponsorlogerna
Och vilken glädje att bara få se LUNDBERGA på is - och att PERSSON plötsligt blivit en poängback
Jag har en bra känsla.

ROBERT spelar plötsligt anfallshockey som Nathan MACKINNON. Glider in löjligt elegant och obesvärat, och skickar upp målisen till sponsorlogerna

Och vilken glädje att bara få se LUNDBERGA på is - och att PERSSON plötsligt blivit en poängback

Jag har en bra känsla.
Förlåt men det var det enda bra Robert gjord i den här matchen och jag är helt ok med det 

-
- c/o LL´s Forum
Tredje perioden var väldigt bra och samtliga spelare var bra men vill lyfta ÅHMAN extra. Han står rätt. Han är lugn. Han stoppar puckar.
Anser att vi fortsätter med Åhman. Är det Coach som valde Åhman eller har Chief varit där och sagt sitt om Larmi valt att lämna
Anser att vi fortsätter med Åhman. Är det Coach som valde Åhman eller har Chief varit där och sagt sitt om Larmi valt att lämna

Last edited by StenhårtSlagskott on 13 March 2025, 23:01, edited 3 times in total.
Mästarna är alltid osynliga in i det längsta. VAN BASTEN, NISTELROOY och SHEVCHENKO - 89 minuter vill de inte vara med - men i sextio sekunder gör de idrott till poesi och får en stadion att gunga i timmar och historia att skrivas för år..
Skulle ta mig f*n inte förvåna om #91 avgör SM-finalen
Skulle ta mig f*n inte förvåna om #91 avgör SM-finalen

Enkla Play-IN
Jag gillar att Jörgen, trots vinsten, är grinig på PK:n. Jämför med senaste tidens seriespels-PK's, då Jörgen varit frånvarande som en dement åldring i geriatriken. Det bådar gott.
Om någon missat det; Podd-kungen JEPPSEN rockar loss med en kort extrainsatt spelning ihop med journalist på Närkes Allehanda: "Åttondels-extra". Du kan aldrig knarka för mycket hockey.
Vilka vill ni ha i kvarten? Brynäs känns spontant roligast, med fräckare hockey och hausse. Förmodat mer öppet spel, och vi har en mental edge som underdogs men ändå med mer slutspelsrutin.
Samtidigt har vi slagit ut 'Fuleå' i två raka kvartar.. tror inte de är jättesugna på att spela i VIDA..
Jag säger ändå Brynäs. Välter vi dem kan vi gå hela vägen. Och man har 7-2-vinsten senast på näthinnan. Fuck - låt bocken brinna tidigt i år
Om någon missat det; Podd-kungen JEPPSEN rockar loss med en kort extrainsatt spelning ihop med journalist på Närkes Allehanda: "Åttondels-extra". Du kan aldrig knarka för mycket hockey.
Vilka vill ni ha i kvarten? Brynäs känns spontant roligast, med fräckare hockey och hausse. Förmodat mer öppet spel, och vi har en mental edge som underdogs men ändå med mer slutspelsrutin.
Samtidigt har vi slagit ut 'Fuleå' i två raka kvartar.. tror inte de är jättesugna på att spela i VIDA..
Jag säger ändå Brynäs. Välter vi dem kan vi gå hela vägen. Och man har 7-2-vinsten senast på näthinnan. Fuck - låt bocken brinna tidigt i år

-
- Forumdemon
Den mest smärtsamma förlust jag upplevt under alla dessa år är när storfavoriten Björklöven kvitterade i playoff/playin med sekunder kvar. Vi hade vunnit första matchen och hade dom på kniven. Majoren tränade Löven och hade plockat med sig Brad DeFauw, som givetvis var den som kvitterade så att Björklöven vände på hela matchserien. Faggy stod och hånlog efteråt, och sa ”Sov gott” till Lakers tränare (minns inte vem)
Ingen match har varit i närheten till att svida lika mycket - fram till igår. Igår var det jävligt nära! Nu slutade det lyckligt, men FY FAN så nära det är att Örebro även vinner i förlängningen! Totalt spelövertag för oss, även tre (!) ramträffar bara i förlängningen, ändå håller babianrövarna på att vinna!
Lakers agerade sista halvminuten av ordinarie speltid kan vara det mest menlösa och sämsta jag någonsin sett. Vad i helvete sysslar #29 och #8 med????
Nu tror jag vi tar detta, med hade deras puck i kryssribban gått in hade vi sett 25 st bleka ansikten sitta och sutta på klubbknopparna i bortabåset, den saken är klar!
Ingen match har varit i närheten till att svida lika mycket - fram till igår. Igår var det jävligt nära! Nu slutade det lyckligt, men FY FAN så nära det är att Örebro även vinner i förlängningen! Totalt spelövertag för oss, även tre (!) ramträffar bara i förlängningen, ändå håller babianrövarna på att vinna!
Lakers agerade sista halvminuten av ordinarie speltid kan vara det mest menlösa och sämsta jag någonsin sett. Vad i helvete sysslar #29 och #8 med????
Nu tror jag vi tar detta, med hade deras puck i kryssribban gått in hade vi sett 25 st bleka ansikten sitta och sutta på klubbknopparna i bortabåset, den saken är klar!
Ja precis som du säger, det är en röd tråd genom hela säsongen. Spelar ingen roll hur bra vi spelar så kapitaliserar vi inte på det utan ger motståndaren möjlighet att vinna. Det räcker alltid med bara en chans så är det ridå. Vi såg det igår i tredje. Vi dominerar, men kan inte rycka. En chans, en halvchans och helt plötsligt var det match i alla fall. Jag hoppas man analyserar detta på djupet efter säsongen, för det är nått som håller i sig.
Så är det med det, som det

När hela hemmaklacken i Närke om och om igen skanderar: "-SYLVEGÅRD är en hora!" "-..Ååh.. SYLVEGÅRD är en hora!" "-SYLVEGÅRD är en.."
Då vet man att vi är på rätt spår inför slutspelet

Då vet man att vi är på rätt spår inför slutspelet

Gameday best day!
Jag drömde en mardröm i natt där jag kollade på en skitmatch mellan Modo och HV. Hockeyn var så dålig att jag var frustrerad trots att jag inte höll på någon av lagen. Vaknade kallsvettig och glad över att jag kommer få se hockey som det ska spelas idag.
Mest glädjande senast var hur vi fortsatt tog tag i grejerna i 4:e perioden trots knaseriet i slutet av 3:e, en utmärkt period i övrigt. Visar på psykologisk styrka. Och lika glädjande var att se Örebros lamhet i sista perioden trots den sena kvitteringen. Oavsett om det berodde på trötthet eller rädsla (antagligen en kombination av båda).
Känslan är att vi har ett klart övertag. Inte bara för att vi leder med 1-0 i matchserien.
Stäm ner gitarrerna, och viktigast av allt basen, till D så riffar vi loss!
Jag drömde en mardröm i natt där jag kollade på en skitmatch mellan Modo och HV. Hockeyn var så dålig att jag var frustrerad trots att jag inte höll på någon av lagen. Vaknade kallsvettig och glad över att jag kommer få se hockey som det ska spelas idag.
Mest glädjande senast var hur vi fortsatt tog tag i grejerna i 4:e perioden trots knaseriet i slutet av 3:e, en utmärkt period i övrigt. Visar på psykologisk styrka. Och lika glädjande var att se Örebros lamhet i sista perioden trots den sena kvitteringen. Oavsett om det berodde på trötthet eller rädsla (antagligen en kombination av båda).
Känslan är att vi har ett klart övertag. Inte bara för att vi leder med 1-0 i matchserien.
Stäm ner gitarrerna, och viktigast av allt basen, till D så riffar vi loss!