Play-in VLH-ÖHK (en tråd för hela serien)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Jaha, PLAY-IN alltså.
En utav de märkligaste säsonger jag någonsin sett av något lag. Aldrig har ett lag varit så ojämnt - dominera matcher och förlora, spela halvdassigt och vinna. Nya kedjor varje match. Skador i överflöd. Ett PP som varit tragiskt till magiskt. Ett BP som gick från sist till fjärde bäst.
Ändå, trots allt, så kom vi också 2a i både Corsi och Fenwick.
Jag ska inte jinxa något nu, för det kan bli så att vi blir uppätna av Örebro - men går vi vidare och möter Brynäs så TROR jag att vi inte är några de gärna möter. Vi kan bli en riktig dark horse. Låt oss hoppas.
En utav de märkligaste säsonger jag någonsin sett av något lag. Aldrig har ett lag varit så ojämnt - dominera matcher och förlora, spela halvdassigt och vinna. Nya kedjor varje match. Skador i överflöd. Ett PP som varit tragiskt till magiskt. Ett BP som gick från sist till fjärde bäst.
Ändå, trots allt, så kom vi också 2a i både Corsi och Fenwick.
Jag ska inte jinxa något nu, för det kan bli så att vi blir uppätna av Örebro - men går vi vidare och möter Brynäs så TROR jag att vi inte är några de gärna möter. Vi kan bli en riktig dark horse. Låt oss hoppas.
Re: Play-in VLH-ÖHK (en tråd för hela serien)
Jag vet inte.
Har låtit så här hela säsongen.
"Snart lossnar det för vi har så bra Corsi".
"Snart ramlar målen in, det kommer retroaktiv"
"Ingen slår oss i bäst av 7" ändå förlorar vi många matcher mot samma lag.
MEN jag har gärna fel och hoppas på en Röglesäsong.
-
- Forumdemon
När Rögle ”gjorde en Rögle” så klev man in i slutspelet med en jäkligt bra trend och ett väldigt boostat självförtroende, man fick en chans till revansch trots att man varit totalt uträknade.
Växjö går inte in i slutspelet med samma fina trend, men tar man Örebro så kan allt hända.
Växjö lyckades torska mot Örebro när dom var i fritt fall, dom hade typ 12 (?) raka matcher utan seger innan dom äntligen fick vinna, mot Växjö. Nu är det nya förutsättningar, det lag som torskar första matchen tror jag får kollektiv vinballe i match 2. Det blir 2-0 i matcher till nåt av lagen.
Växjö går inte in i slutspelet med samma fina trend, men tar man Örebro så kan allt hända.
Växjö lyckades torska mot Örebro när dom var i fritt fall, dom hade typ 12 (?) raka matcher utan seger innan dom äntligen fick vinna, mot Växjö. Nu är det nya förutsättningar, det lag som torskar första matchen tror jag får kollektiv vinballe i match 2. Det blir 2-0 i matcher till nåt av lagen.
Jag kan bara säga att jag älskar slutspel. Lag mot lag. Inget tjafs. Bäst av 7 är givetvis mest rättvisande, men jag köper match-serier med färre matcher av praktiska skäl.
Enkla SHL, hur kul hade det varit för alla andra lag om vi dominerat grundserien varje år? Ska bli kul att se laget visa hur patetiskt seriesystemet är genom att man kan ha en medioker grundserie och sen via PLAY-In efter två matcher egentligen ha samma förutsättningar att vinna SM-guld som om man vunnit serien.
-
- c/o LL´s Forum
Säger inte att det "snart" lossnar. Menar mer att jag gillar sitsen. Hur du än vrider och vänder på det betyder inte serien ett skit. Handlar bara om placeringar och hemmaplan. Men vad talar för?bratsson wrote: 12 March 2025, 09:16 Jag vet inte.
- VLH är bättre borta än hemma, så det är snarare en fördel (dock inte mot ÖHK då...)
- Inget att förlora oavsett
- Man får chansen att rätta till säsongen och börja om på noll
- Vid vinst mot ÖHK tävlar vi om Guldet på samma premisser som alla andra med NOLL att förlora!!
Så tycker mest det ser spännande ut. Blir inte ledsen om vi åker direkt, för då är det lite signum av hela säsongen.
Tar vi Örebro så tar vi nästa också. Brynäs skulle vara mumma. Hoppas på fullt lag i morgon, och att vi är fokuserade och inte tar de utvisningar vi gjort på slutet. I en kort serie av bäst av tre, kan hela säsongen avgöras på en eller några korkade beslut.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Last edited by vlk on 12 March 2025, 22:31, edited 1 time in total.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- Forumamatör
Nä, det här laget är lite ojämnt när det gäller hockey - men nu är det slutspel som gäller!
Riva, slita, stänga, stånga bryta, pressa och kämpa, stöka och jävlas!
Om vi bara får vår bespottade forwardsbesättning att köpa det så…
E Sylvegård - 98 kg
Ludde N - 87 kg
Martin L - 95 kg
Emil L - 88 kg
Stjernborg. 92 kg
Koivula 102 kg
Raz - 94 kg
Inget annat lag är ens nära vår slutspels-”edge”!
Krydda det med seriens speedigaste forward: Henriksson, ettriga HG och kroppsfinternas fader McMuffin samt en arg M Sylvegåd, rutin och vinnarkultur!
Jag väljer att inte nämna en av SHL’s absolut bästa backsidor och en målvakt som tidigare bevisat att han kan spika igen när det gäller som mest!
Slår vi Örebro så blir vi otroligt jobbiga!
Stackars stackars motståndare!
Nu jävlar är det dags!!!! !
Riva, slita, stänga, stånga bryta, pressa och kämpa, stöka och jävlas!
Om vi bara får vår bespottade forwardsbesättning att köpa det så…
E Sylvegård - 98 kg
Ludde N - 87 kg
Martin L - 95 kg
Emil L - 88 kg
Stjernborg. 92 kg
Koivula 102 kg
Raz - 94 kg
Inget annat lag är ens nära vår slutspels-”edge”!
Krydda det med seriens speedigaste forward: Henriksson, ettriga HG och kroppsfinternas fader McMuffin samt en arg M Sylvegåd, rutin och vinnarkultur!
Jag väljer att inte nämna en av SHL’s absolut bästa backsidor och en målvakt som tidigare bevisat att han kan spika igen när det gäller som mest!
Slår vi Örebro så blir vi otroligt jobbiga!
Stackars stackars motståndare!
Nu jävlar är det dags!!!! !
Hoppas att man går med LARMI som 1:a. Och att han är så där lagom förbannad inombords. Det är egentligen den enda spelare vi har i det här laget idag med en "X-faktor" - Hockeyn's svar på UFC-ikonen Anderson SILVA - En pjäs som kan gå in i "zonen", och bli övermänsklig. Ostoppbar och oövervinnerlig. Där gränserna mellan idrott och poesi suddas ut. En GULDMAKARE..
-
- Forumdemon
Vi får hoppas på oavgjort resultat inför sista perioden ikväll:
Växjö är sämst i ligan på att omsätta ledning inför sista till vinst, man har bara vunnit 65% av dessa matcher. Vid underläge inför sista perioden är man toksist, 0% vunna matcher.
Den våta filten ligger på Helgasjöns botten och skräpar och den berömda pushen i tredje existerar inte längre
Växjö är sämst i ligan på att omsätta ledning inför sista till vinst, man har bara vunnit 65% av dessa matcher. Vid underläge inför sista perioden är man toksist, 0% vunna matcher.
Den våta filten ligger på Helgasjöns botten och skräpar och den berömda pushen i tredje existerar inte längre

Sjukaste är att om Malmö slår ut Rögle får vi LUUUUUUUUUULEÅ, för tredje året i rad................vlk wrote: 12 March 2025, 22:31 Tar vi Örebro så tar vi nästa också. Brynäs skulle vara mumma. Hoppas på fullt lag i morgon, och att vi är fokuserade och inte tar de utvisningar vi gjort på slutet. I en kort serie av bäst av tre, kan hela säsongen avgöras på en eller några korkade beslut.
Jag undrar om det är till fördel/nackdel för oss att det inte kommer avslutas matcher med straffar.
Jag tror det är en nackdel då göra mål inte är vår grej riktigt.
Jag tror det är en nackdel då göra mål inte är vår grej riktigt.
Vi har mött Örebro tre gånger tidigare i "slutspel", två av dom gångerna när vi gått vidare har vi sen stått på Stortorget
-
- c/o LL´s Forum
Nu handlar allt om INSTÄLLNING och DISCIPLIN.
Japp. Inget Zorro-fäktande med klubborna tack. Använd kropp. Men inte på keepern, Heavy. 

Åhman i mål 

Inte övertygad om att alla är i så bra skick. Känns inte troligt att alla är tillbaka 100%.
Men nu kör vi. Vinn för f-n
Men nu kör vi. Vinn för f-n
Äh nu kör vi. Sista två matcherna.
Bra start. Jag gillar när vi bombar målet. Svårt för försvaret.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Vilken passning av Örebro. Alla tittar puck. 

- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Så skönt att denna säsong är slut om knappt 2 matcher. Det är så håglöst och dåligt.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
GlennG älskar VLH. Solklar utvisning som han lipar över-
Men för h-e! Stenhårt nämnde disciplin ovan. Vi har allt annat än.
-
- c/o LL´s Forum
Men hur kan 87 bli utvisad där
Han förlorar närkamp och ramlar. KOM IGEN NU 

Last edited by StenhårtSlagskott on 13 March 2025, 19:33, edited 1 time in total.
-
- Forumdemon
Y-front ikväll igen.
Tyvärr
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Det är nog en hel del som redan bokat semester nästa vecka. De verkar vilja få en så kort säsong som möjligt.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Suger i golf-tarmen. Men vi är väl inte bättre än så här om vi ska vara ärliga.
-
- c/o LL´s Forum
Förläng med KUNG 87. Låt han komma och gå som han vill.
Så dåligt av 24 , fy fan