Lakers -saik

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
vlk
c/o LL´s Forum

Lakers -saik

Post by vlk »

Ikväll måste vi vinna om vi ska få ett bra utgångsläge inför fortsättningen. Förlust innebär nog att vi får två bortamatcher i ett play-in. Det vill ingen ha.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Varanen
c/o LL´s Forum

Re: Lakers -saik

Post by Varanen »

Får vi se två bra matcher i rad? Bjud hemmapubliken på hockey även vi leder inför sista perioden.

Rock on!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Ser nu att laget är ännu ihåligare än sist. Ingen Rasmusen nu heller och ingen av de andra tillbaka. Vad händer ?

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Vad har hänt med Strandberg. in och ut.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Nu ger jag upp PP. Tvångsflytta mackan till andra sidan. :bash:
MalZon
Forumentusiast

Post by MalZon »

Ge Anderberg ett kontrakt i nästa periodpaus!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Domaren ger matchen till Saik

venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Vad är det för jävla domare.

Max 2 min charging.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Bästa underhållningsvärdet ever. Jag vill titta på domare sitta i båset och titta på video 3 timmar nästa gång.
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

För en tydlig 2-minuter dessutom varanen.

Hoppas vi skiter i matchen nu och skadar ett par motståndare på riktigt istället.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Trist med domare som måste synas och stå i centrum

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

venomizer - Precis. Det kan inte vara match-sekvensen de tittade på när de hittade en femma. Att två snubbar sitter och tittar på hentai tillsammans har inget med hockey att göra.
noneedforaname
Forumentusiast

Post by noneedforaname »

Serien går mot sitt slut och vi har inte varit bra. Så enkelt är det. Topp 6 var för mycket att hoppas på, det borde man förstått för längesen.

Kul att vi har fått se Sahlin-Wallenius på slutet. Det var väl det, den här säsongen.
Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

Sajk hade 2 skott på mål i första perioden och 2 i tredje!

Men dom är verkligen grymt bra i 5 mot 3-spelet

Vi måste sluta dra på oss alla dessa onödiga fem mot tre’or och femminutersutvisningar!
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Äsch, jag har räknat med Play-in ett tag nu - så tror det kan blir bra detta ändå.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag med. Allt bättre än ingenmansland har varit bonus i min bok. Men om det här ska bli lite roligare måste vi bli bättre hemma.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Om vi klarar ett play in så får vi förmodligen Brynäs . Det tror jag är lika bra som att komma sexa och få FBk eller Frölunda . Jag tar definitivt hellre Brynäs än Färjestad

bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Vi har ju inte folk att spela med. Och nu blir det minst 2 extra matcher fram till slutspelet.

Jaja, bara att bygga om laget till nästa säsong. Emil Larsson, Otto, Robert, ska bytas i alla fall.

Och Rosén lär inte fortsätta.

Bygg om, gör rätt.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

bratsson wrote:Vi har ju inte folk att spela med. Och nu blir det minst 2 extra matcher fram till slutspelet.

Jaja, bara att bygga om laget till nästa säsong. Emil Larsson, Otto, Robert, ska bytas i alla fall.

Bygg om, gör rätt.
Tyvärr har vi kontrakt med Otto och Robert över nästa säsong , vem vill ta över deras kontrakt? Ingen förmodligen. Tjänar Otto mest i laget ? Förmodligen

bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

vlk wrote:
bratsson wrote:Vi har ju inte folk att spela med. Och nu blir det minst 2 extra matcher fram till slutspelet.

Bygg om, gör rätt.
Tyvärr har vi kontrakt med Otto och Robert över nästa säsong , vem vill ta över deras kontrakt? Ingen förmodligen. Tjänar Otto mest i laget ? Förmodligen

Fast är det något Evertsson kan är det lura på lag våra dåliga spelare. #burish #ortega osv
vlk
c/o LL´s Forum

Lakers -saik

Post by vlk »

bratsson wrote:
vlk wrote:

Bygg om, gör rätt.

Fast är det något Evertsson kan är det lura på lag våra dåliga spelare. #burish #ortega osv
Dom satt inte på det kontraktet som Otto sitter på. De var billiga. Otto skulle leda vår förstakedja och har absolut topplön.

Men jag köper att de två inte kan bära så mycket istid nästa säsong och tillföra så lite. Så kosta vad det kosta vill så måste vi finna en väg att bli av med dem båda.

Last edited by vlk on 6 March 2025, 21:46, edited 1 time in total.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Årets upplaga av Växjö kan slå vilket lag som helst i bäst-av-sju. Att börja med två matcher på bortaplan i en eventuellt kvar/semi/final skulle kunna vara vår nyckel till guld i år.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Frölunda har väl ännu fler skadade men vinner ändå.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Det stör mig att Jörgen verkar ha stämplat ut. Helt likgiltig , stendöd på PK:n inför att vi nollas på hemmaplan - vilket ALDRIG är okej - och att sjätteplatsen seglat iväg. Om inte generalen tänder, vem skall hitta mod till att ta fronten då? Vart är HJÄRTAT och DESPERATIONEN?

Socialslutspel nästa. Hade ta.mig f*n varit mer upphetsande att kvala. Känna sig lite levande.
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Men det har väl varit uppenbart ganska länge att Jörgen funderar mer på hur han ska formera Färjestad nästa år än hur han ska vinna matcher åt oss här och nu, sin nuvarande arbetsgivare. Det är inte okej, men det är ganska uppenbart att det är så det är.

Igår visade han ju inget intresse för att coacha någonting alls på slutet. Det kändes som att han bara väntade på att matchen skulle ta slut.

Säsongen lär ju knappt hinna ta slut innan Jörgen sticker till Värmland. Han kommer nog till och med lämna snabbare än importerna.

Han hade mer än gärna kunnat få kicken redan nu, det hade ju inte blivit sämre.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Att han inte självmant lämnar. Låt FBK betala honom som konsulterande sportchef, eller någon annan titel, så kan han fokusera på nästa säsong.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Vi räckte inte till, frustrationen över detta omsattes i helt korkade utvisningar. Tror helt enkelt Jönsson insåg detta, det fanns liksom inte nån mening med att försöka coacha och förändra på slutet. Han testade ändå ta ut målvakten, till ingen nytta såklart eftersom Skaik var alldeles för bra.
Post Reply