Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

vlk
c/o LL´s Forum

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by vlk »

Filip Ericsson har redan gjort 3 mål för Djurgården.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Stupet
Forumdemon

Post by Stupet »

Ludvig Persson är enligt Expressen klar för Växjö till nästa år. Kommer bilda målvaktspar med Åhman.
Då kan vi slå fast att Emil Larmi lämnar och att man inte kommer (som vanligt I denna klubben) satsa på Österrikes mest lovande målvakt.
Fan vad man börjar tröttna på att denna klubben aldrig satsar fullt ut på sina juniorer. Även när dom gör riktigt bra ifrån sig och med störst sannolikhet skulle lämna för ett annat SHL lag så är dom inte tillräckligt bra för Växjö. Lovar att Benedikt kommer lämna för ett annat SHL lag som verkligen på riktigt satsar på honom och på sikt bli riktigt bra där.
Varför har Växjö änns en juniorverksamhet? Vad är liksom meningen med den?
Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

Stupet wrote:Ludvig Persson är enligt Expressen klar för Växjö till nästa år. Kommer bilda målvaktspar med Åhman.
Då kan vi slå fast att Emil Larmi lämnar och att man inte kommer (som vanligt I denna klubben) satsa på Österrikes mest lovande målvakt.
Fan vad man börjar tröttna på att denna klubben aldrig satsar fullt ut på sina juniorer. Även när dom gör riktigt bra ifrån sig och med störst sannolikhet skulle lämna för ett annat SHL lag så är dom inte tillräckligt bra för Växjö. Lovar att Benedikt kommer lämna för ett annat SHL lag som verkligen på riktigt satsar på honom och på sikt bli riktigt bra där.
Du råkar inte ha ett barn som har spelat hockey…? Image
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Stupet wrote: 1 March 2025, 12:31 Ludvig Persson är enligt Expressen klar för Växjö till nästa år. Kommer bilda målvaktspar med Åhman.
Det kanske blir Ludvig Persson och Oschgan? Åhman har utgående kontrakt.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vore intressant.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Ja. Nya och 'up-and-coming'. Potential. Rimligen BILLIGT. (LÄS: KO$ING TILL ETT MER FRAMTUNGT LAG) - *LÄNGTAR*

En LARMI som kostar multum - som kanske redan pikat - och som uppenbarligen blandar och ger, och bara räcker till en 10:e plats i år: DUMPA :!:
Trist när det är en så sköön profil. Men det är i offensiv zon vi behöver dega. Dessutom är Emil ett osäkerhetsmoment långt in i sommar eftersom han säkert väntar ut möjligheter i Schweiz (även om de verkar göra klart med sina lag rätt tidigt?)

Kommer vi sen försöka skeppa endera Otto, Felix eller Sebastian..?
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Det bästa sen är ju om LARMI är klar för Färjestad - men har klausul - och lämnar för endera AHL eller NLA sent i augusti - och skapar råpanik i Karlstad :mrgreen: :mrgreen:

Visst var det väl lite så med KÄLLGREN? Han var klar för Frölunda efter ett fin-fint slutspel med oss - sen drog han till Toronto i sista minuten, och lämnade Roger med skägget i..
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Stämmer ryktet om att både Björn H och Fagervall ska hit, kan nog Lakers lägga ner hela verksamheten.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Varför gillar du inte FAGERVALL? Kan bidra med kravställning och GRIT; Minns när han kommenterade Växjö innan han kom till klubben; "-Det finns för många handväskor i Växjö Lakers."

Det var länge sedan men det stämmer ju idag också :P 'Jocke' är ju lite nostalgi, har enorm rutin och bl a hängt en CHL-titel med Luleå. Sedan tänker jag att det kan bli en värdefull synergieffekt att både FAGERVALL-MAESTRO och FAGERVALL-MARKUSSON är framgångsrika gamla radarpar. De vet precis vad de får och kan kräva av varann - och de accepterar inte andraplatser.

Blir det en bänk med 'silverfoxes' i Björn, 'Jocke' och HELLGREN i höst?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag är inne på samma linje. Mycket bekvämlighet just nu. Sånt gillar inte majoren.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Frågan är väl om spelare som inte vill jobba 100 % hela tiden gör det mera kontinuerligt bara för att någon skriker till dem, eller att de hamnar i frysboxen ? Kanske, men helst vill man ju att evertsson värvar självgående spelare. 12 är ju ett lysande exempel på den typen man inte vill ha för många av. Lite små loj och vek hela tiden. Hoppas det är den där skadan , men jag börjar tro att det sitter i huvudet.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag tror det här med Fagervalls skrikande har överdrivits kopiöst. En midnattsträning bidde det därför att spelarna efter en match skrattade åt att de knappt var svettiga. På matchdag ska man vara svettig. Om man inte blir det under match får man köra ett pass efter. Jag hade gjort likadant.

Sedan fanns (finns?) det en jargong inom hockeyn där det gormades. Men om det inte blev pennalism (mobbning) av det tog man det för vad det var. En tillsägelse med en viss (otidsenlig) stil. Och vissa tränare skriker när de peppar. Mycket vanligt i kontaktsporter (hockey sägs ju vara en).
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Varanen wrote:Jag tror det här med Fagervalls skrikande har överdrivits kopiöst. En midnattsträning bidde det därför att spelarna efter en match skrattade åt att de knappt var svettiga. På matchdag ska man vara svettig. Om man inte blir det under match får man köra ett pass efter. Jag hade gjort likadant.

Sedan fanns (finns?) det en jargong inom hockeyn där det gormades. Men om det inte blev pennalism (mobbning) av det tog man det för vad det var. En tillsägelse med en viss (otidsenlig) stil. Och vissa tränare skriker när de peppar. Mycket vanligt i kontaktsporter (hockey sägs ju vara en).
Förmodligen har du rätt.

Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Om alla tränarrykten stämmer kommer det minst sagt finnas en hel del rutin i båset. Frågetecknet är väl om kemin mellan dem kommer stämma? Det är tre starka viljor som ska synka där två av dem är vana att vara huvudtränare. Även Hellgren har väl sagt något i stil med att "gillar du inte hur vi tänker hockey i Växjö kan du dra" typ (inte ett citat rakt av men med den andemeningen 8) ). Därmed kommer nog Hellgren jobba hårt för sin syn på possession och hur laget agerar både i försvar och speluppyggnad.

Den sista grejen är väl att även Rasmussen finns i båset nu. Vad tycker vår vice lagkapten om att man sparkar ut lillbrorsan?

När Jörgen var på g in kändes det som en lugn och trygg övergång men någon som hade god koll på organisationen. Nu känns allt lite mer osäkert. Dessutom, som vi själva skrivit spaltmeter om, så är truppbygget för tillfället inte riktigt i synk. Hoppas vinnarkulturen i Växjö står pall när vi högst sannolikt kommer prövas hårt kommande säsong.
vlk
c/o LL´s Forum

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by vlk »

Aleks wrote:Om alla tränarrykten stämmer kommer det minst sagt finnas en hel del rutin i båset. Frågetecknet är väl om kemin mellan dem kommer stämma? Det är tre starka viljor som ska synka där två av dem är vana att vara huvudtränare. Även Hellgren har väl sagt något i stil med att "gillar du inte hur vi tänker hockey i Växjö kan du dra" typ (inte ett citat rakt av men med den andemeningen 8) ). Därmed kommer nog Hellgren jobba hårt för sin syn på possession och hur laget agerar både i försvar och speluppyggnad.

Den sista grejen är väl att även Rasmussen finns i båset nu. Vad tycker vår vice lagkapten om att man sparkar ut lillbrorsan?

När Jörgen var på g in kändes det som en lugn och trygg övergång men någon som hade god koll på organisationen. Nu känns allt lite mer osäkert. Dessutom, som vi själva skrivit spaltmeter om, så är truppbygget för tillfället inte riktigt i synk. Hoppas vinnarkulturen i Växjö står pall när vi högst sannolikt kommer prövas hårt kommande säsong.
Vi måste ha en 100 %-ig trupp nästa säsong, annars kan det bli storm kring ledningen om vi börjar sladda i tabellen.

vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Dylan har gjort en jäkligt bra säsong i ett svajigt Lakers. Jag hoppas han stannar nästa säsong.

Rasmusen har inte gjort vad jag hade hoppats på. Det har dock blivit tydligt att han inte har rätt skills för att leda en offensiv kedja. Han ska hålla ihop en 3 eller 4 lina defensivt.

Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

vlk wrote: 2 March 2025, 13:30
Aleks wrote:Om alla tränarrykten stämmer kommer det minst sagt finnas en hel del rutin i båset. Frågetecknet är väl om kemin mellan dem kommer stämma? Det är tre starka viljor som ska synka där två av dem är vana att vara huvudtränare. Även Hellgren har väl sagt något i stil med att "gillar du inte hur vi tänker hockey i Växjö kan du dra" typ (inte ett citat rakt av men med den andemeningen 8) ). Därmed kommer nog Hellgren jobba hårt för sin syn på possession och hur laget agerar både i försvar och speluppyggnad.

Vi måste ha en 100 %-ig trupp nästa säsong, annars kan det bli storm kring ledningen om vi börjar sladda i tabellen.

Precis, silly har inte ens börjat (eller egentligen har den det bakom kulisserna) men redan nu kan man konstatera att det kommer krävas något extra. Samtidigt är det kanske dags för något nytt, dynastin kan bestå fast med nya ledare. Men jag tror det först när jag ser det.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

'Maestro', 'Fredde' och #38 kvar. 'Jocke' känner man väl och den argsinte militären (precis vad vi behöver nu. Av flera skäl) har stenkoll på Växjöhockeyn. Bara Björn som blir ny. Och det är ju ingen duvunge. Bevisat sig med flera lag i två ligor.

Jag är förväntansfull och hoppfull vad gäller ledningen. Det som oroar är om vi lyckas träffa tillräckligt rätt på offensiv spets (vi har inte råd att missa eftersom utgångsläget är så svagt), och ev bryta något kontrakt.

Vill tränarna sen ha mer $$tålars till spelartruppen lär inte FAGERVALL vara rädd för att marschera två trappor upp till #38 - och berätta vad som KRÄVS och berätta WHO'S YOUR DADDY :!:
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Jocke BYGGDE #38. Och tog #38 till Växjö. Resten är historia. Omvittnad i fyra vepor och en jersey i taket.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Jag tycker det känns som två riktigt trötta tränarnamn faktiskt, och ingen av dom har väl lyckats någonstans tidigare i karriären? Hellkvist har blivit entledigad från först Leksand och nu aBjörklöven, Fagervall har gjort en liknande resa och kommer närmast norska andraligan. Det kanske blir bra, men som sagt tycker jag dessa namn känns mer dåtid än framtid.
Det har slutat poppa i kastrullen :|
Post Reply