HV - Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
HV - Lakers
I morgon är det nästan personligt. Vi måste vinna, inte bara för att hänga med i striden om slutspelsplatsen, utan för att vår heder nästan kräver det. Vi äger Småland.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- Forumdemon
Re: HV - Lakers
Läser i SMP att Jönsson valde att hålla Stjernborg utanför laget igår. Ofattbart!? Är han också klar för FBK?
Ibland måste man låta topp-spelare i Växjö vila, för annars är det inte rättvist mot lagen vi möter.Dysterqvist wrote: 21 February 2025, 13:30 Läser i SMP att Jönsson valde att hålla Stjernborg utanför laget igår. Ofattbart!? Är han också klar för FBK?
Någon eller några måste sitta varje match, nästa gång måste det vara 91 som sitter , eller vem tycker ni ?Dysterqvist wrote:Läser i SMP att Jönsson valde att hålla Stjernborg utanför laget igår. Ofattbart!? Är han också klar för FBK?
Normalt skall vi förstås vinna den här matchen. Vi har varit ett bättre ishockeylag än HV varje dag sedan magnifike Johan DAVIDSSON lade av.
Men.. som säsongen sett ut för oss.. det är väl nu Jönköping "kommer samman som grupp" och gör sin bästa SHL-match på tre år - för att sedan klappa ihop totalt i matchen därpå..
Men.. som säsongen sett ut för oss.. det är väl nu Jönköping "kommer samman som grupp" och gör sin bästa SHL-match på tre år - för att sedan klappa ihop totalt i matchen därpå..

HV är inget bra lag, men vi har förlorat mot dynga (läs LHC och Modo) tidigare under säsongen. Som någon skrev så är vi just nu ett varannandag-lag. Så enligt den ritningen är vi extremt passiva imorgon och ser mest ut att lördagsmysa.
Men vi får hoppas coach Jörgens snack med laget under veckan fortfarande sitter i. Det är roligare att vinna än att slippa svettas.

Men vi får hoppas coach Jörgens snack med laget under veckan fortfarande sitter i. Det är roligare att vinna än att slippa svettas.
Som jag skrev i fbk-tråden kommer vi vinna fler matcher än vi förlorar så som det ser ut nu. Ja det var inte så najs mot Luleå men det är också laget som passat oss sämst i många säsonger.
Men bara för att vi kommer vinna mer än vi förlorar är det ju inga garantier att vi tar HV. Gamla synder osv.
Skulle ändå tippa 70-30 till oss.
Men bara för att vi kommer vinna mer än vi förlorar är det ju inga garantier att vi tar HV. Gamla synder osv.
Skulle ändå tippa 70-30 till oss.
-
- Forumdemon
Jag ser det som givet att #91 sitter. Även #12 borde sitta före Stjernborg, men sen vet man ju inte vad som sker bakom kulisserna, är VS klar för annan klubb, flytt till Nordamerika osv. är det kanske bättre att satsa på någon som ska vara kvar.vlk wrote: 21 February 2025, 15:49Någon eller några måste sitta varje match, nästa gång måste det vara 91 som sitter , eller vem tycker ni ?Dysterqvist wrote:Läser i SMP att Jönsson valde att hålla Stjernborg utanför laget igår. Ofattbart!? Är han också klar för FBK?
Det ska råda total konkurrens som endast utgår från prestation. Annars är det ingen mening att ha en bred trupp. Hungern avtar och bekvämligheten tar vid.Dysterqvist wrote:Jag ser det som givet att #91 sitter. Även #12 borde sitta före Stjernborg, men sen vet man ju inte vad som sker bakom kulisserna, är VS klar för annan klubb, flytt till Nordamerika osv. är det kanske bättre att satsa på någon som ska vara kvar.vlk wrote: 21 February 2025, 15:49Någon eller några måste sitta varje match, nästa gång måste det vara 91 som sitter , eller vem tycker ni ?Dysterqvist wrote:Läser i SMP att Jönsson valde att hålla Stjernborg utanför laget igår. Ofattbart!? Är han också klar för FBK?
-
- c/o LL´s Forum
Ser gärna att VLH vinner stort. Lag som HV ska vi inte ge ett lillfinger. 8-2 

-
- Forumdemon
Just sett till prestationen så ska inte Felix spela. Det är inget fel på hans vilja men han räcker inte till, en Ågren helt ur form uträttar mer på isen än #91.vlk wrote: 21 February 2025, 23:07Det ska råda total konkurrens som endast utgår från prestation. Annars är det ingen mening att ha en bred trupp. Hungern avtar och bekvämligheten tar vid.Dysterqvist wrote:Jag ser det som givet att #91 sitter. Även #12 borde sitta före Stjernborg, men sen vet man ju inte vad som sker bakom kulisserna, är VS klar för annan klubb, flytt till Nordamerika osv. är det kanske bättre att satsa på någon som ska vara kvar.vlk wrote: 21 February 2025, 15:49
Någon eller några måste sitta varje match, nästa gång måste det vara 91 som sitter , eller vem tycker ni ?
Ja. Jag hittar ingen annan just nu….91 är längst ner i hierarkin just nu ,Dysterqvist wrote:Just sett till prestationen så ska inte Felix spela. Det är inget fel på hans vilja men han räcker inte till, en Ågren helt ur form uträttar mer på isen än #91.vlk wrote: 21 February 2025, 23:07Det ska råda total konkurrens som endast utgår från prestation. Annars är det ingen mening att ha en bred trupp. Hungern avtar och bekvämligheten tar vid.Dysterqvist wrote: Jag ser det som givet att #91 sitter. Även #12 borde sitta före Stjernborg, men sen vet man ju inte vad som sker bakom kulisserna, är VS klar för annan klubb, flytt till Nordamerika osv. är det kanske bättre att satsa på någon som ska vara kvar.
Ser laget nu: jag fattar inte vitsen med att ha en bred jämn trupp när den ändå cementeras i uttagningarna. Stjernborg är borta , och jag förstår om han lämnar Lakers. Inte för att han presterar enormt bra, men det gör inte 91 heller, och inte Ågren heller.
-
- Forumamatör
Jag ställer hellre Ågren utanför än #91vlk wrote:Ja. Jag hittar ingen annan just nu….91 är längst ner i hierarkin just nu ,Dysterqvist wrote:Just sett till prestationen så ska inte Felix spela. Det är inget fel på hans vilja men han räcker inte till, en Ågren helt ur form uträttar mer på isen än #91.vlk wrote: 21 February 2025, 23:07 Det ska råda total konkurrens som endast utgår från prestation. Annars är det ingen mening att ha en bred trupp. Hungern avtar och bekvämligheten tar vid.
Snacka om att trampa vatten!
-
- c/o LL´s Forum
Har han meddelat att han vill lämna så ser jag inga problem med att han är utanför. Men litar på att både Stjernborg och VLH sköter det snyggt till säsongen är över.vlk wrote: 22 February 2025, 16:38 Ser laget nu: jag fattar inte vitsen med att ha en bred jämn trupp när den ändå cementeras i uttagningarna. Stjernborg är borta , och jag förstår om han lämnar Lakers. Inte för att han presterar enormt bra, men det gör inte 91 heller, och inte Ågren heller.
Henriksson 1-0. Han är nyttig och blir förhoppningsvis bättre kommande säsong.
Vilken j-a filmning av Ignberg. Domarna måste börja våga ta de under match. Straff i efterhand verkar inte avskräckande.
Vi är inte helt påkopplade
HV - Lakers
Hur många sådana utvisningar har Martinsson tagit ute vid sargen
Var den utvisningen nödvändig att ta ? Martinsson tyckte uppenbarligen det. Ute vid sargen 15 meter från mål
Var den utvisningen nödvändig att ta ? Martinsson tyckte uppenbarligen det. Ute vid sargen 15 meter från mål
Last edited by vlk on 22 February 2025, 18:27, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
Filmstjärnorna kvittrar. 
Det går att ta två minuter men att trilla så är äckligt.

Det går att ta två minuter men att trilla så är äckligt.
Last edited by StenhårtSlagskott on 22 February 2025, 18:29, edited 3 times in total.
För dåligt att inte vi inte har koll på Borgströms PP-variant. Han har ju gjort 14 mål exakt så här under säsongen.
Bänka Martinsson nu. Han ensam vänder ju matchen
Vi hänger inte med mot SHLs sämsta lag.
Vilka j-a barbapappor vi är ibland.

Vilka j-a barbapappor vi är ibland.
-
- Forumdemon
Vilka jävla usla tekare vi har, vartenda byte får vi börja med att jaga puck. Jag är helnöjd med oavgjort än så länge, vi hänger inte med tabelljumbon.
Hv har en enda styrka PP. Då tänker Martinsson , jag tar två onödiga utvisningar !
HV - Lakers
Vi ska vara ganska nöjda med att ha oavgjort där ute. Vi är blöta och mjuka. Förstår mig inte på det här laget. Vi måste ha fler spelare med karaktär till nästa säsong.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Vi förlorar nog detta idag. Tar man så korkade utvisningar så vill man inte vinna. Vilka bajsspelare vi har.
-
- c/o LL´s Forum
VLH spelar ruskigt bra nu. Självklart gör HV mål då 

Solklar utvisning , han håller klubban i 5 sekunderVaranen wrote:Fransk pantomimteater!
Nu måste vårt PP också leverera
Säger inget emot utvisningen. Utan att vi är franska pantomimclowner som mimar att vi spelar hockey.
Fy fan vad dåligt.
-
- c/o LL´s Forum
Varför står Sylvegård och McLaughlin på fel sida med klubborna utåt? 
Ett direktskott i 5 mot 3

Ett direktskott i 5 mot 3
Last edited by StenhårtSlagskott on 22 February 2025, 19:17, edited 2 times in total.
Ja, gör man inte mål i 5-3 i nästan två minuter så är det en REJÄL moralsänkare. Tvärtom för HV givetvis som till skillnad från oss har ätit sin spenat.