Lakers - Modo

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
vlk
c/o LL´s Forum

Lakers - Modo

Post by vlk »

Jaha, både Lill-sylve och Otto ska in i laget. Hur formerar vi ? Vi har 16 forwards tillgängliga , 3 får inte byta om. Det borde borga för enormt hög fart på träningarna och för att man jobbar 100 % i varje byte och har 100 % fokus i matcherna vad gäller tex att inte ta onödiga utvisningar. Allt annat vore ett hån mot de som inte ens får byta om.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Last edited by vlk on 6 February 2025, 14:20, edited 1 time in total.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Aleks
Forumdemon

Re: Lakers - Modo

Post by Aleks »

Ska bli spännande avslutning på säsongen. Hittar vi formen och spelarna håller sig hela kan vi ändå bli att räkna med. Går vi i motsatt riktning blir det snabbt obehaglig. Men det ska väl inte kunna hända med full trupp och den spets vi fått in?

Konkurrensen älskar vi, har vi någonsin haft så många som riskerar att se på från läktaren?

Lundberg hoppas jag man matchar in för att bli det monster han kan vara i ett slutspel. I grunden given men kan få stå över någon match för att kroppen ska vara redo.

Ingen ska vara helig men samtidigt ska det mycket till om vissa ska bänkas. Som det ser ut är balansen i laget fortfarande att vi har många duktiga tvåvägs/defensiva forwards, tyvärr kan inta alla spela.

Eriksson är den som förmodligen får se mycket från läktaren, därefter blir det krig om platserna.
vlk
c/o LL´s Forum

Lakers - Modo

Post by vlk »

Aleks wrote:Ska bli spännande avslutning på säsongen. Hittar vi formen och spelarna håller sig hela kan vi ändå bli att räkna med. Går vi i motsatt riktning blir det snabbt obehaglig. Men det ska väl inte kunna hända med full trupp och den spets vi fått in?

Konkurrensen älskar vi, har vi någonsin haft så många som riskerar att se på från läktaren?

Lundberg hoppas jag man matchar in för att bli det monster han kan vara i ett slutspel. I grunden given men kan få stå över någon match för att kroppen ska vara redo.

Ingen ska vara helig men samtidigt ska det mycket till om vissa ska bänkas. Som det ser ut är balansen i laget fortfarande att vi har många duktiga tvåvägs/defensiva forwards, tyvärr kan inta alla spela.

Eriksson är den som förmodligen får se mycket från läktaren, därefter blir det krig om platserna.
Borde bli ett låneavtal på eriksson så han får spela och bygga självförtroende , han är ung och har tiden för sig, denna säsongen blev under förväntan trots allt. Sen är det väl Robert , och ytterligare 1-2 spelare som får kriga.

Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

vlk wrote:
Aleks wrote:Ska bli spännande avslutning på säsongen. Hittar vi formen och spelarna håller sig hela kan vi ändå bli att räkna med. Går vi i motsatt riktning blir det snabbt obehaglig. Men det ska väl inte kunna hända med full trupp och den spets vi fått in?

Borde bli ett låneavtal på eriksson så han får spela och bygga självförtroende , han är ung och har tiden för sig, denna säsongen blev under förväntan trots allt. Sen är det väl Robert , och ytterligare 1-2 spelare som får kriga.

Eriksson utlånad
RR extraforward
Ågren får svårt att ta plats
När Lundberg är tillbaka slåss nog Ludde och Stjernborg om sista platsen - även om Strandberg borde vara inblandad i den fighten!
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Inga fler utlåningar. Nu kör vi med det vi har här i slutet. Alla hjälps åt och roterar fram det bästa laget. :clap:
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Lakers-Ulla wrote: 7 February 2025, 08:18
vlk wrote:

Eriksson utlånad
RR extraforward
Ågren får svårt att ta plats
När Lundberg är tillbaka slåss nog Ludde och Stjernborg om sista platsen - även om Strandberg borde vara inblandad i den fighten!
Strandberg har varit kall många matcher, men inte på slutet, hoppas han håller i det. Sen får vi se om Otto kan prestera nu när han är "hel", om inte kan Stjernborg med hårt arbete och god spelförståelse få tid i en topplina. Även om man hoppas så är det långt ifrån säkert att Lundberg hittar form och tempo innan det hettar till. Ågren håller jag med om, från att vara en av de bättre i inledningen av säsongen har han inte rosat marknaden efter jul.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

StenhårtSlagskott wrote:Inga fler utlåningar. Nu kör vi med det vi har här i slutet. Alla hjälps åt och roterar fram det bästa laget. :clap:
Ericsson kommer inte att spela en minut när alla är tillbaka. Det är extremt dåligt för hans utveckling. Vi har 17 forwards när alla är krya. 4 st får inte ens byta om till match. För de lite äldre kan det kanske kvitta, men för en lovande junior är det förödande.

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Ågrens poängproduktion har helt stagnerat, men jag gillar jobbet han gör. Han är snabb och trots sin storlek en jävel på att komma först ut med pucken kring sargen.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag har ofta tvärsäkra åsikter om saker och ting. Inte nu. Vi har fått till en lagkänsla, en krigarmentalitet, jag helst inte vill störa. Det var bra för oss att bli av med Blichen, inte minst i PP. Men det handlar inte om att han inte gjorde sitt bästa eller gav sitt yttersta. Det handlar om att han inte passade in i lagbygget och det sätt vi vill spela. Blichen är 100% en break-away spelare. Antagligen något han snappat upp i NA. Allt han gjorde hos oss (PP excluderat) visade på detta.

Om nu när alla är tillbaka har lagledningen en utmaning.

Min största kritik mot Koivula var att han inte krigade. Kanske skadan störde - kanske inte huvudanledningen. När Strandberg blev bortknuffad i egen zon och "flög" en hel zon, blev av med pucken vilket skapade A-klass målchans för motståndet var mitt råg måttat. Men på sistone har han varit starkare och bidragit till poäng. Hade Blichen kunnat hitta detsamma? Nej. Är Strandberg nu ett säkert kort. Nej, men han är är mindre mesig.

Känsligt. Hur når vi maximalt långt i ett slutspel. För en gångs skull kan jag inte ge ett säkert svar.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Varanen wrote:Jag har ofta tvärsäkra åsikter om saker och ting. Inte nu. Vi har fått till en lagkänsla, en krigarmentalitet, jag helst inte vill störa. Det var bra för oss att bli av med Blichen, inte minst i PP. Men det handlar inte om att han inte gjorde sitt bästa eller gav sitt yttersta. Det handlar om att han inte passade in i lagbygget och det sätt vi vill spela. Blichen är 100% en break-away spelare. Antagligen något han snappat upp i NA. Allt han gjorde hos oss (PP excluderat) visade på detta.

Om nu när alla är tillbaka har lagledningen en utmaning.

Min största kritik mot Koivula var att han inte krigade. Kanske skadan störde - kanske inte huvudanledningen. När Strandberg blev bortknuffad i egen zon och "flög" en hel zon, blev av med pucken vilket skapade A-klass målchans för motståndet var mitt råg måttat. Men på sistone har han varit starkare och bidragit till poäng. Hade Blichen kunnat hitta detsamma? Nej. Är Strandberg nu ett säkert kort. Nej, men han är är mindre mesig.

Känsligt. Hur når vi maximalt långt i ett slutspel. För en gångs skull kan jag inte ge ett säkert svar.
Det är sjukt svårt detta, men Strandberg är direkt svag i många situationer så ska Lundberg och finnen gå center så måste det bli han så får flytta på sig.

Sen har vi 87 som kanske ska ta en center plats när han fått upp flåset. Jäklar så knepigt.

Hur som helst har ingen spelare råd att glida en match eller inte jobba 100 % , då är det omgående förpassning till läktaren .

Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Såhär ser det nog ut på tisdag. Det som är fint med överflöd är att "sämsta" spelare från föregående match bör hamna på läktaren i utbyte mot någon hungrig som satt där senast. Om det blir en sund konkurrens blir det här spännande. En presterande Otto kan ta Stjernborgs plats i en topplina. Några linor har spelat ihop sig och sett heta ut på senaste (Strandbergs och Henrikssons) men blir de kalla går det att hitta ny kemi.

Mackan - Rasmussen - Stjernborg
Larsson - Henriksson - Robert
Rosén - McLaughlin - Ågren
E. Sylve - Strandberg - Gustafsson

Nilsson

Läktaren: Eriksson, Koivula

Skada: Lundberg
Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

Aleks wrote:Såhär ser det nog ut på tisdag. Det som är fint med överflöd är att "sämsta" spelare från föregående match bör hamna på läktaren i utbyte mot någon hungrig som satt där senast. Om det blir en sund konkurrens blir det här spännande. En presterande Otto kan ta Stjernborgs plats i en topplina. Några linor har spelat ihop sig och sett heta ut på senaste (Strandbergs och Henrikssons) men blir de kalla går det att hitta ny kemi.

Nilsson

OM Koivula är helt återställd så är det tjänstefel att sätta honom på läktaren!

Om han inte spelar på tisdag så är han inte redo än!
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

vlk wrote: 7 February 2025, 16:01
StenhårtSlagskott wrote:Inga fler utlåningar. Nu kör vi med det vi har här i slutet. Alla hjälps åt och roterar fram det bästa laget. :clap:
Ericsson kommer inte att spela en minut när alla är tillbaka. Det är extremt dåligt för hans utveckling. Vi har 17 forwards när alla är krya. 4 st får inte ens byta om till match. För de lite äldre kan det kanske kvitta, men för en lovande junior är det förödande.

Låt oss se om alla kommer tillbaka samtidigt.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Lakers-Ulla wrote: 7 February 2025, 17:50
Aleks wrote:Såhär ser det nog ut på tisdag. Det som är fint med överflöd är att "sämsta" spelare från föregående match bör hamna på läktaren i utbyte mot någon hungrig som satt där senast. Om det blir en sund konkurrens blir det här spännande. En presterande Otto kan ta Stjernborgs plats i en topplina. Några linor har spelat ihop sig och sett heta ut på senaste (Strandbergs och Henrikssons) men blir de kalla går det att hitta ny kemi.

Nilsson

OM Koivula är helt återställd så är det tjänstefel att sätta honom på läktaren!

Om han inte spelar på tisdag så är han inte redo än!
Ja, är han återställd ska han spela. Det vi vet är att han tränat för fullt och kan vara redo till tisdag enligt Hellgren. Om Koivula har en nivå till eller inte kommer vara en stor pusselbit till hur kul våren kan bli. Visar det sig att han håller den nivå som var tänkt har vi helt plötsligt två EHT-klass spelare som förstärker inför avslutning av serie och slutspel. Det har inget annat lag varit i närheten av att langa fram.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Utlåning på Eriksson känns givet. Nybban säger nog inte nej, eller något topplag.

Rosén skulle jag spela mer som de använde honom som ung - PP och avgörande del av matchen. Så extra fw. Det blir omöjligt för Jörgen att formera ett lag med 17 forwards. Oavsett hur han gör lär det bli osämja i truppen tyvärr.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Svartvadet wrote:Utlåning på Eriksson känns givet. Nybban säger nog inte nej, eller något topplag.

Rosén skulle jag spela mer som de använde honom som ung - PP och avgörande del av matchen. Så extra fw. Det blir omöjligt för Jörgen att formera ett lag med 17 forwards. Oavsett hur han gör lär det bli osämja i truppen tyvärr.
Konsekvensen av felvärvningar och felaktiga förlängningar som gjort att vi inte fått igång offensiven. Förhoppningsvis förstår de flesta spelare vilken allvarlig situation klubben står inför denna säsong och kan se att sitt eget spel också bidragit till det. Kanske kan de köpa att de får en läktarplats ibland nu på slutet. Blir ju svårt att låna ut äldre spelare. Kanske någon till lämnar för annan klubb. Det vore nog det bästa.

Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

Hur får man det till 17 forwards?

Hur jag än räknar så får jag det till 16 (inklusive Lundberg som är skadad)

Om vi inte räknar, Svensson, Svensson, Kulmala och Linde - för då blir vi ju 20)

Just nu är vi 15 och om Ericsson lånas ut är vi 14

Då är det EN plats att slåss om - vilket jag kan tycka är sund konkurrens!

När Lundberg är tillbaka så är det två platser att slåss om (under förutsättning att alla håller sig hela och friska!)

Jag tycker inte på nåt sätt att det känns dåligt utan det känns snarare som nära på en optimal numerär inför SS
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Äntligen är ökenvandringen 'Beijer Hockey Games' över. Blir kul att, för första gången på åratal, få skåda lite riktig landslagshockey i o m stekheta 'Four Nations'. Utöver kvalitativ hockey och nationell ära, tänk matcher i matcher som EP40 vs J T MILLER (efter bråken i Vancouver) och monster-poängbackarna Rasmus DAHLIN vs Quinn HUGHES i USA-matchen.
Jag räknar med att Finlandsmatchen blir en promenadseger. Trollen i öst skrämmer inte lika mycket sedan superduon Teemu SELLÄNNE/ Saku KOIVU lade av. Var de dopade Varanen? Ingick i något hemligt gammalt Sovjet-program?? Vassa var de..
I senaste Legends-matchen överglänste Mats SUNDIN Jari KURRI komfortabelt. Varför diskussionen om största hockeynationen kan avslutas en gång för alla.

Allt annat än tre poäng imorgon är förstås ett misslyckande. Förväntar mig minst (2+2) av SYLVEGÅRD och (0+2) av KOIVULA.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Sådan skillnad när Caroline sköter intervjuerna. Hon kan hockey märker man.

Kul att höra Jörgens analys om MoDo t.ex. kör manman-stuk enligt honom.

Inget om hur det ska kännas att åka in i vida Arena och fansen osv... Befriande
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Snyggt lir av Strandberg-linan. Härligt att se att de snabbt passade in pucken framför kassen två gånger. Riktig hockey ju.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Men efter det kan vi inte ta oss ur zon. Kom igen! Jag vet att ni kan.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Ingen bra period av oss trots allt. Modo spelar sig igenom vår press alldeles för enkelt.

Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Min farfar hette Otto. Han kunde vicka på öronen. Och bjöd alltid på Marabou Schweizerchoklad och 100 kr när man sågs - Vi har en Super-Otto i laget också 8)

Så skönt att han fick näta och vill vara med direkt. Nu går det inte gömma sig längre. Vi vill ha deg och choklad hela vägen till Stortorget i vår :!:
Stupet
Forumdemon

Post by Stupet »

Alltså ärligt talat. Modo skjuter 16 skott och gör 3 mål på 3 perioder. Växjö skjuter 33 skott och är en hårsmån från att förlora. Fyfaaan vilken ineffektivitet det är. Pinsamt att vinna skotten med dubbelt så mycket och ändå inte kunna vinna matchen efter full tid.
Last edited by Stupet on 11 February 2025, 21:53, edited 1 time in total.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Och så känner man sig blöt igen. Omstart. "Nystart". Jo jo..

Nere på Jorden igen. Får vara glad man slipper kvalångesten.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det är nånting som inte stämmer i detta lag, inklusive ledarna. Blichfeld lämnar och har nu på tre matcher gjort tre mål och en assist i bandyklubben. Vi fortsätter att vara trubbiga Alabama.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
vlk
c/o LL´s Forum

Lakers - Modo

Post by vlk »

Tyvärr är vi extremt mjuka framför eget mål idag. Och igen en onödig utvisning som svänger runt matchen till vår nackdel. Så oerhört frustrerande att se oss ta sådana utvisningar.

Sen måste vi göra något åt defensiven i fjärde kedjan, 12, 13 och 87. De var förvirrade i egen zon och var inne på 2 mål bakåt då det var för klent agerande i slottet.

Last edited by vlk on 11 February 2025, 22:49, edited 3 times in total.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Viktig poäng :clap:
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Apropå BLICHFELDT:

Saxat fr Rögle's forum efter kvällens hemmamatch mot Örebro;

[.."Dansk jävel satan vad fin han är!!"..] :P

Man är glad för 'Danske's skull. En sån man unnar att lyckas. Så länge han inte gör mål på oss så.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Kul för honom men båda målen går via motståndaren där det sista är flipper.
Han får sina målryck ibland.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

PutteA wrote:Det är nånting som inte stämmer i detta lag, inklusive ledarna. Blichfeld lämnar och har nu på tre matcher gjort tre mål och en assist i bandyklubben. Vi fortsätter att vara trubbiga Alabama.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Vi får se hur det går för Eriksson i Djurgården, om hans målskytte tar fart måste man ta sig en funderare.

Post Reply