Citerar Dyster eftersom han skrev det senaste inlägget i FHC-tråden och jag fortsätter diskussionen här.
Precis. Någon ordning måste det ju vara. Kändes nästan som ett nytt lag igår. Mer fart, beslutsamhet och attityd än vi sett av det här gänget tidigare. Jag tror det rått lite missförstånd i truppen över vad Lakers-hockey egentligen är. Fokuset på puckinnehav, tempo-kontroll och positions-spel får inte stå i vägen för bulldogaktigt närkampsspel, våga göra det enkla, nyttja uppkomna situationer och inte minst HA TOKSKOJ!Dysterqvist wrote: 6 December 2024, 11:00 Nu ligger vi före White Losers i tabellen igen, det börjar ordna upp sig. Fixar Evertsson en målskytt så gasar vi förbi Räliga Real Rögle också.
Det så omtalade Lakers-systemet existerar och har varit framgångsrikt, men utifrån kan det verka som att det är robotaktigt och tråkigt. Något vi ofta blir anklagade för. Men i själva verket är det en struktur för dominans (även när motståndet pressar på). Själva systemet är inte orsaken till framgång, utan vad systemet tillåter laget att göra på ett vinnande sätt. Mycket flum nu, men jag tror att för mycket fokus har lagts på att nöta in systemet (lita på systemet) när det egentligen handlar om att ifall alla följer systemet så kan vi göra det där lilla extra som vinner matcher. Kanske har vi kollektivt fått en aha-upplevelse?