Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Sanny & Svensson redovisade i podden vad varje trupp kostar. I fjol hade Växjö en av dom billigaste trupperna i ligan, 42 miljoner. 12:e plats.
I år ligger den siffran på 55 miljoner, 8:e dyraste truppen.
Dyraste truppen har HV, 70 miljoner and counting, näst dyrast är Rögles på 62 milj. En liten tröst trots allt, vi har 10p fler än HV och lika många poäng som dom räliga!
Billigaste truppen har Malmö, 48 milj.
Dyraste truppen har HV, 70 miljoner and counting, näst dyrast är Rögles på 62 milj. En liten tröst trots allt, vi har 10p fler än HV och lika många poäng som dom räliga!
Stämmer detta är det ju bedrövligt vilka kontrakt Evertsson skrivit denna säsong.Dysterqvist wrote:Sanny & Svensson redovisade i podden vad varje trupp kostar. I fjol hade Växjö en av dom billigaste trupperna i ligan, 42 miljoner. 12:e plats.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Everts VLH (18/19) 2.0
Ja, det måste ju innebära att både Henriksson, Strandberg och Joel S har en bra bit över 500 000 i månaden
Samtidigt som RR, Rieder, G Karlsson och Kossila spelade för juniorlöner
Jag håller med - där fattar jag inte hur E tänker faktiskt???
Samtidigt som RR, Rieder, G Karlsson och Kossila spelade för juniorlöner
Jag håller med - där fattar jag inte hur E tänker faktiskt???
Last edited by Härmapan on 2 December 2024, 08:38, edited 1 time in total.
Undrar vad det är för siffror Podden redovisar och vilket insyn Sanny har i Lakers ekonomi. 55 milj för denna truppen känns inte rimligt. Då skulle alla förhandlat upp sin lön rejält för att förlänga , och gjort det utifrån att vi kom tvåa i serien förra året . Problemet i det är ju att i stort sett samtliga som bar laget fram till förra årets andraplats har ju lämnat
-
- Forumdemon
Aftonbladet redovisade spelarlöner för varje trupp. Växjös bäst betalde spelare är i särklass Martinsson, här ska man dock komma ihåg att HV är med och betalar stora dela av hans lön. Näst bäst betalt har Joel P, sen Strandberg . Han har mer betalt än Larmi, haha.
Kommer inte ihåg siffrorna, men vet att Henriksson inte har speciellt hög lön jämfört med dom andra. Lönerna för Rasmussen, Koivula och Robert redovisades inte, vet inte om det beror på att dom kom in sent eller vad. Dom är garanterat bland dom bäst betalda i VLH! Dennis är värd alla pengarna.
Kommer inte ihåg siffrorna, men vet att Henriksson inte har speciellt hög lön jämfört med dom andra. Lönerna för Rasmussen, Koivula och Robert redovisades inte, vet inte om det beror på att dom kom in sent eller vad. Dom är garanterat bland dom bäst betalda i VLH! Dennis är värd alla pengarna.
Förra året sa E att vi hade en budget på 42.5 millar men att det fanns gott om utrymme kvar - och sen hände ingenting!
Jag har otroligt svårt att se att vi har bränt mer pengar i år???
Eller så betyder siffrorna att vi har 55 miljoner att förfoga över men bara bränt typ 38 hittills kanske?
Jag har otroligt svårt att se att vi har bränt mer pengar i år???
Eller så betyder siffrorna att vi har 55 miljoner att förfoga över men bara bränt typ 38 hittills kanske?
Jag har noll koll på löneläget men är ex Robert högavlönad?Dysterqvist wrote:Aftonbladet redovisade spelarlöner för varje trupp. Växjös bäst betalde spelare är i särklass Martinsson, här ska man dock komma ihåg att HV är med och betalar stora dela av hans lön. Näst bäst betalt har Joel P, sen Strandberg . Han har mer betalt än Larmi, haha.
Om han kostar samma som Brome, Karlqvist, Oneil, Puistola, Lodin, Tomasek, Nurmi etc. etc. så känns det ju jävligt skumt
Jag ser mer honom som en ganska billig chansning i jämförelse…
Men jag kan mycket väl ha fel…
-
- Forumdemon
Jag tror, alltså TROR, att både Koivila och Robert har riktigt bra betalt. Till Evertssons försvar kan man nämna att båda två har siffror och underliggande statistik som är enormt bra, i stort sett alla experter var eniga om att Växjö värvat dom två bästa spelarna från AHL till SHL. Varför det ser ut som det gör, varför det inte funkar för någon av dom, kan man ju fundera på. Koivula verkar dras med en skada, men det förklarar ju inte alla märkliga bakåtpassningar . Och Robert blir inte större och tyngre bara för att han har bra stats. Känns som att Evertsson och Hall enbart gått på statistik och inte alls sett dom spela? Märkligt i så fall!
Strandberg har alltså en av de högsta lönerna. Herregud säger jag.
Inte konstigt att han åker omkring som en godsherre och övervakar att tjänstehjonen arbetar...hehe
-
- Forumdemon
Austin Ortega, 12 poäng på 31 matcher.
Felix Robert, 6 poäng på 23 matcher.
Robert kan vi inte ha kvar.Dysterqvist wrote:Austin Ortega, 12 poäng på 31 matcher.
-
- c/o LL´s Forum
Robert tycker jag varit bättre än många andra.
OM vi hade kunnat landa Karlkvist, Brome och Oneil för samma pengar som Strandberg, Robert och Koivuila så är jag Klockers största ryggdunkare från och med nu!
I så fall har ju E fullständigt tappat precis ALLT!!!
I så fall har ju E fullständigt tappat precis ALLT!!!
Bättre ni går in och lyssnar på podden när Mr, Madhawk och Sanny presenterar lagens lönebudget. Det är Madhawk som gjort research genom att prata med människor i och omkring de olika lagen. Han har alltså inga exakta siffror utan bygger kalkylen på både utomstående och folk från insidan. Siffrorna kan diffa en del men stämmer ganska väl.
Robert och Henriksson ligger inte på de tyngsta posterna. Koivula däremot är en av de bäst betalda på omkring 230 000 i månaden. Madhawk uppskattar en sån som Karlkvist på närmare 300 000 kr. Persson ska ha skrivit ett kontrakt där han har mer betalt nu men att lönen blir avtagande i takt med stigande ålder.
Det jag skulle gissa på är den stora anledningen till att Lakers betalar mycket mer i år är att man har få lågbetalda spelare. Så även om man inte betalat för den absoluta spetsen blir budgeten mycket högre. Jag skulle föredra att Lakers till kommande säsonger väljer att satsa på en junior för att också ha råd att ta in exempelvis Karlkvist.
Robert och Henriksson ligger inte på de tyngsta posterna. Koivula däremot är en av de bäst betalda på omkring 230 000 i månaden. Madhawk uppskattar en sån som Karlkvist på närmare 300 000 kr. Persson ska ha skrivit ett kontrakt där han har mer betalt nu men att lönen blir avtagande i takt med stigande ålder.
Det jag skulle gissa på är den stora anledningen till att Lakers betalar mycket mer i år är att man har få lågbetalda spelare. Så även om man inte betalat för den absoluta spetsen blir budgeten mycket högre. Jag skulle föredra att Lakers till kommande säsonger väljer att satsa på en junior för att också ha råd att ta in exempelvis Karlkvist.
6 poäng är varken mer eller mindre än 6 poäng. Det hade samtliga juniorer klarat gratis med motsvarande matchning. Robert har matchats flitigt i PP och i offensiva tekningar, ska vi ta in och betala jänkare ska det definitivt vara bättre spelare än Robert.StenhårtSlagskott wrote:Robert tycker jag varit bättre än många andra.
Vi har kanske tappat lite i marknadsvärde och attraktionskraft sedan Sam's frånfälle, och att åren tickar på från drömsäsongen 17/18 då vi var Europa's absoluta adel för en tid. Vi är fortfarande vackra. Men behöver kanske lägga samma slantar på spelare som andra klubbar. Det fanns kanske ett fönster då vi kunde betala 80% av vad HV, Luleå el FBK gav - och spelare valde ändå oss för de ville hit. Till pop:en och rush:en.
En del av mig har redan givit upp den här säsongen. Och är väldigt nyfiken på 'Chief's shortlist för ny Head nästa säsong. I dagens avsnitt av Sanny o Svensson verkar Höken tvärsäker på att Jörgen går hem till Färjestad. Lika säkert som att MITELL skall till Schweiz - Vem blir över till oss? TANGNES till Rögle enl AB och vår ass. Emil för oerfaren (rimligen). Jeremy COLLITON hade varit ett väldigt spännande namn. En profil för hela ligan. Men det är väl en önskedröm.
En del av mig har redan givit upp den här säsongen. Och är väldigt nyfiken på 'Chief's shortlist för ny Head nästa säsong. I dagens avsnitt av Sanny o Svensson verkar Höken tvärsäker på att Jörgen går hem till Färjestad. Lika säkert som att MITELL skall till Schweiz - Vem blir över till oss? TANGNES till Rögle enl AB och vår ass. Emil för oerfaren (rimligen). Jeremy COLLITON hade varit ett väldigt spännande namn. En profil för hela ligan. Men det är väl en önskedröm.