Det är nog första gången jag är nervös på allvar inför en säsong. Varför? Därför kuggarna finns inte riktigt där. Tycker det har varit en oroväckande låg nivå i matcherna under försäsongen, även om vi kommit ut som vinnare.
Hoppas att laget kan motbevisa och komma ut på lördag där man fullkomligt kör över Könjöping till den grad att de börjar tänka på kvalet redan nu
Jag har börjat tagga till rejält. Härlig start på serielunket. Kan inte bli bättre. Hoppas spelarna är ens hälften så taggade. Finns inget bättre än att dra igång direkt mot våra rika cousins i norr. Hoppas vi kör fysiskt. Alltid ett bra sätt att komma igång på ett bra sätt. Går man in med rätt attityd kommer spelet och de taktiska finesserna att komma av sig själva.
Tvekar vi och agerar osäkert hittar vi garanterat inte linjerna och dessutom blir vi uppätna. Mer eller mindre alla lag kör hög press idag (även på bortais). Inget vi borde vara överraskade över.
Varanen wrote:Jag har börjat tagga till rejält. Härlig start på serielunket. Kan inte bli bättre. Hoppas spelarna är ens hälften så taggade. Finns inget bättre än att dra igång direkt mot våra rika cousins i norr. Hoppas vi kör fysiskt. Alltid ett bra sätt att komma igång på ett bra sätt. Går man in med rätt attityd kommer spelet och de taktiska finesserna att komma av sig själva.
Tvekar vi och agerar osäkert hittar vi garanterat inte linjerna och dessutom blir vi uppätna. Mer eller mindre alla lag kör hög press idag (även på bortais). Inget vi borde vara överraskade över.
Så många frågor men så få svar. Förväntningarna är höga! Kötta på VLH
Min uppställning :
McLaughlin Koivula Robert
Eriksson Rasmussen Blichfeld
Ågren Strandberg Stjernborg
Nilsson Lundberg Sylvegård
Svensson eller annan junior
Persson Cooper
Granberg Martinsson
Lowe Giuttari
Rosén roterar
StenhårtSlagskott wrote:Så många frågor men så få svar. Förväntningarna är höga! Kötta på VLH
Min uppställning :
Persson Cooper
Granberg Martinsson
Lowe Giuttari
Rosén roterar
StenhårtSlagskott wrote:Så många frågor men så få svar. Förväntningarna är höga! Kötta på VLH
Min uppställning :
Persson Cooper
Granberg Martinsson
Lowe Giuttari
Rosén roterar
Larmi Åhman
Allt ser bra ut förutom att Martinsson fortfarande bär en Lakerströja. Borde slängas i närmsta papperskorg...
Coach Jörgen kör vidare med Ågren och Robert i "fel" linor. Byt plats på dem. Juniorerna LSW och JS hämtas hem när Cooper, Henriksson och Gustafsson saknas. Åhman i målet
Nu är matchen verkligen inte slut, men HVs taktik i första är sunkig. Ger man oss tid att hantera puck så vinner vi 99 av 100 matcher. Man måste störa oss rejält (eller ha ett överlägset lag) om man inte ska gå förlorande mot VLH när man låter oss hitta lösningar i lugn och ro. Vi hittar de garanterat då. Resultatet kanske bara blir 2-1, men det blir vinst.
Såhär två perioder in i säsongen vill jag påstå att vi har en centrrlinje som vi nog ska kunna bli trygga med. Koivula är riktigt bra, Rasmussen är fortfarande klass och Strandberg har än så länge överträffat mina förväntningar.
HV riskerar att åka ur även denna säsongen. Jag hittar ingen profil eller ide. Men det är premiär och bortais. De kanske har en plan, men det är inget jag ser idag.
Delar din analys. Raz har varit aktuell för Tre Kronor hela sin karriär. Är det någon jag inte varit orolig för så är det honom. Han är EHT-nivå en dålig dag och VM-aktuell i övrigt. Och det känns konstigt att behöva påminna er svennar om att ni har ett av världens bästa landslag.
Fan vad onödiga vi är. Hockey i 60 minuter måste diskuteras. Hur agerar lag som är förnedrade i nästa sekvens måste diskuteras. Hur kontrar man det? Chansar lag som ligger under i slutet på matcherna?
Jag vet inte vilken värdemätare detta var. Jag är nöjd med VLHs spel (förutom psykbrytet i slutet av 3:e), samtidigt tycker jag HV var sunkiga taktiskt. De hade INGA idéer. Att det blev jämnt på slutet har BARA med vår egen sunkighet att göra. Fanns egentligen ingen anledning att det skulle bli så.
Killen som fått oss alla att lära oss franska, Robert, var otroligt mycket bättre än vad mina rapporter sagt. Är han världens bästa tvåvägslirare som tar defensivt ansvar med fysiken som extra plus? Nej, han är precis vad vi kan förvänta oss. Excellent på breakaways och cirklar motståndarmålet som en vithaj.
Men helheten då? Du kan ingen hockey Varanen!
Roller. Om alla vet vad som gäller kan man ha vilka spelarprofiler som helst. Vi värvade Raz och Strandberg för att inte få ett uppror bland backarna. Robert gör sin grej. Vi borde ha råd hockeymässigt att understödja hans spel. Det har vi.