Kloker wrote:Vi har ju för fan inga avslutare. Lägena har varit jääättemånga matchserien igenom men ingen av våra underbetalda lyxlirare mäktar med att göra mål - det är väl det som det går ut på att göra MÅL! För dåligt!
Hoppas inte att det bli skämskudden idag IGEN!
(och så den jävla göteborgaren och Tornberg som kommentatorer...)
Ja tyvärr så har man inte så speciellt höga förväntningar idag. Fan vad skönt det hade varit med ett par renodlade målskyttar I detta laget. Eller iaf spelare som kan hantera pucken bättre. Men nej tyvärr det finns inte i årets Växjö.
Och varför söka sig efter att få spela PP? Vi är ju sämre i PP än vi är i spel 5 mot 5.
De som tidigare var målskyttar har tappat det. En del forwards har skolats om till duktiga tvåvägsforwards på bekostnad av målskyttet. Ett mål på fem perioder nu. Och samma malande sövande tempo.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Last edited by vlk on 26 March 2023, 16:09, edited 2 times in total.
Problemet är att vi inte kan svara upp mot Luleås rusande. Vi spelar i samma tempo hela tiden. Spelar liksom ingen roll och dom äter upp oss därför att det låga tempot gör att vi blir osäkra i spelat med puck. Luleå har ju ett helt annat mind set. Väl i vår zon är dom ju livsfarliga hela tiden.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Ger en tumme upp för Stjernborg tror att han kan bli riktigt bra nästa säsong om han får vara skadefri. Däremot många andra hade man kunnat byt ut mot några säckar potatis. Tror potatisen hade gjort det bättre.
Jag ska inte ta i från tårna MEN detta är tamigfan pinsamt. Serievinnaren mot tian (som saknar en handfull spelare...) fukkar VLH fullständigt! Vart är ryggraden, instinkten och det jävlaranammat?
Jadu jävlaranamma hittar du inte i detta laget. Vi har kunnat visa ibland under säsongen att när vi sätter fart på spelet så har vi kört över motståndarna. Men vi har ett så sjukt lågt tempo så att en permobil skulle ta sig snabbare genom hela plan än våra spelare. Alltså sätter vi bara fart på spelet så har inte Luleå någon chans men vi har inte visat några såna tendenser på hela denna matchserien och lär inte göra det idag heller. Allt går verkligen supersakta. Det är som att vi inte har orken eller viljan.
6 man på plan sist och 6 man på plan idag. Orutinerat!!
Last edited by Stupet on 26 March 2023, 16:19, edited 1 time in total.
Wooow i helvete vad rörigt hela vårt uppträdande är. Rakt igenom allting vi gör. En sak som oroar är att Luleå spelat på samma sätt nu i 6 matcher och vi har inget motmedel. Vi kör på i samma spår hela tiden. Och vad bedrövliga vi är i spelet med puck, herre gud. Dom äter upp oss, dom vet hur dom ska störa oss och dom lyckas till 100%.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Som det ser ut förtjänar vi ingen semifinal. Maken till tröttsam serielunksinställning har väl sällan skådats. Ska vi vila oss i form för golfsäsongen?
Tror inte det spelar någon roll vad Jörgen gör för så länge inte viljan eller orken är där hos spelarna så är det skitsamma. Då ser det ut exakt såhär hela tiden oavsett.
Finns liksom ingen desperation. Ingen vilja att vara intensiv. Vi ligger under med 1 jävla mål. Alla står i egen zon och bara kollar puck utan att röra på benen för 5 öre. Många av spelarna kan ju inte ens vara svettiga.
Alla har hela säsongen pratat om att Växjö är bra på att komma tillbaka i matcherna. Känns som att man spelar på just det. Vi behöver inte jobba så hårt i 50 min. Vi kan ta det lugnt. Vi behöver bara vara bra första 5 och sista 5.
Last edited by Stupet on 26 March 2023, 16:47, edited 1 time in total.