Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Svartvadet »

Nättinen kan jag tänka mig behålla, i sina bästa stunder fenomenalt bra.

Men det ska vara till skälig lön, absolut inte till det han spelat på idag.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Det jag saknar och som ännu lyser med sin frånvaro denna silly, är en hemvävd energetisk MURVEL. Lite *substantiell* 'name dropping' från supporters som sitter på guld.
Det enda som florerar är önskenamn och sådant som Pippin redan släppt.

Skärpning ta mig f*n ni som har nyckel till kontoret eller är buksvåger med någon i ledningen.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Det är tyvärr inte jättemycket snack, då det är rörigt pga KHL.

Gäller nog att ha is i magen som sportchef nu, troligt tills free-agent öppnar i NHL från Juli...
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

#10 Duchon
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Sanny går in och name droppar Växjö som en bra klubb för Frölundas Sundström. För rätt peng som tredjecenter. Vet inte om Johan Sundström är så sugen på det. Tycker han borde kunna ha några fler bra år isig.
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Vad tror vi om Lukas Bengtsson? Han har ju fortfarande inte presenterats. Känslan är att någon klubb har kommit in och budat över oss. Eller vad tror ni andra?
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

steve_saviano_theking wrote:Vad tror vi om Lukas Bengtsson? Han har ju fortfarande inte presenterats. Känslan är att någon klubb har kommit in och budat över oss. Eller vad tror ni andra?
Kanske. Men sedan Coach Jörgen log sitt bredaste leende har inga presenterats så borde finnas bra namn signade.
Last edited by StenhårtSlagskott on 2 May 2022, 17:28, edited 1 time in total.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Evertsson, den skygge och Untouchable, hade väl ett brett leende inför denna säsongen varje gång när hans adepter (värvats) presenterades och som skulle försvara Guldet. Och hur gick det? :oops:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Kloker wrote:Evertsson, den skygge och Untouchable, hade väl ett brett leende inför denna säsongen varje gång när hans adepter (värvats) presenterades och som skulle försvara Guldet. Och hur gick det? :oops:
Evertsson är väl inte känd för de bredaste leenden. Han är precis så tråkig och fokuserad på lagbygget som jag vill att en sportchef ska vara.
Förra säsongen var mellanmjölk men skador störde och värvningarna satt inte. Ibland är det så. Hade chief landat Borgman och khlmålvakten istället för Larmi kanske det slutat annorlunda.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Så jäv*a tråkig är han väl inte. Har du sett Rickard WALLIN eller Fredrik SJÖSTRÖM figurera i riksmedia efter att ha givit gatutattare stryk? Ibland behövs en käftsmäll för att markera. Det vet 'Chief' och därför är jag inte orolig.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

StenhårtSlagskott wrote:
Kloker wrote:Evertsson, den skygge och Untouchable, hade väl ett brett leende inför denna säsongen varje gång när hans adepter (värvats) presenterades och som skulle försvara Guldet. Och hur gick det? :oops:
Evertsson är väl inte känd för de bredaste leenden. Han är precis så tråkig och fokuserad på lagbygget som jag vill att en sportchef ska vara.
Förra säsongen var mellanmjölk men skador störde och värvningarna satt inte. Ibland är det så. Hade chief landat Borgman och khlmålvakten istället för Larmi kanske det slutat annorlunda.
Skadorna kom till viss del därför att truppen var för tunn och värvningarna var ej tillräckligt bra. Det är Evertssons ansvar båda.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Huvudskada på finnarna och Ben Thomas. Svårt att träna bort. Peter Andersson otursförföljd. Svårt att träna bort. Så håller inte med om det. Att komplementspelarna var för dåliga är ju klart men har nog med ekonomi att göra. Redan nu ser ju backarna ganska namnkunniga ut om vi antar att Bengtsson ansluter och resten stannar. Evertsson ser ut att hålla med.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Varför behåller man Nättinen? Visst, glimrande stundtals men på det stora hela en skadebenägen flopp OCH med den avlöningen. Man kickade ju Calof, whats the different?

Josefsson med all respekt, men man måste ha lite självinsikt också. Han håller inte. Lägg skridskorna och bitterheten på hyllan och börja med det teoretiska inom ledarstaben istället.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Kloker wrote:Varför behåller man Nättinen? Visst, glimrande stundtals men på det stora hela en skadebenägen flopp OCH med den avlöningen. Man kickade ju Calof, whats the different?

Josefsson med all respekt, men man måste ha lite självinsikt också. Han håller inte. Lägg skridskorna och bitterheten på hyllan och börja med det teoretiska inom ledarstaben istället.
Kan inte vara möjligt att man behåller Nättinen . No way.

Säg vad du gör och gör vad du säger !
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Hur osannolikt är det att landa en som Klas Dahlbeck? Storleken finns där och har spelat på hög nivå, Lakerskoppling sedan tidigare dessutom. Om vi nu gått och blivit fattiga är det nog inte så troligt men vore ett fint tillskott.
steve_saviano_theking
Forumproffs

vlk wrote:
Kloker wrote:Varför behåller man Nättinen? Visst, glimrande stundtals men på det stora hela en skadebenägen flopp OCH med den avlöningen. Man kickade ju Calof, whats the different?

Kan inte vara möjligt att man behåller Nättinen . No way.

Ja, man börjar bli lite fundersam på varför det inte är bekräftat att han lämnar än, vi kan inte behålla en spelare för att han hade lite tur med studsarna och gjorde lite poäng i början, annars var han kass och extremt skadebenägen.
steve_saviano_theking
Forumproffs

Aleks wrote:Hur osannolikt är det att landa en som Klas Dahlbeck? Storleken finns där och har spelat på hög nivå, Lakerskoppling sedan tidigare dessutom. Om vi nu gått och blivit fattiga är det nog inte så troligt men vore ett fint tillskott.
Helt klart alldeles för dyr för oss. Blir nog en klubb som satsar som tillexempel Färjestad, Frölunda eller Rögle, möjligtvis Linköping eller Schweiz.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Om man säger så här. Det vill nog till att Henrik Evertsson presenterar någon HÅLL-KÄFTEN värvning snart annars börjar det osa Hönsskit. Och det är ingen vacker odör…
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

steve_saviano_theking wrote:
Aleks wrote:Hur osannolikt är det att landa en som Klas Dahlbeck? Storleken finns där och har spelat på hög nivå, Lakerskoppling sedan tidigare dessutom. Om vi nu gått och blivit fattiga är det nog inte så troligt men vore ett fint tillskott.
Helt klart alldeles för dyr för oss. Blir nog en klubb som satsar som tillexempel Färjestad, Frölunda eller Rögle, möjligtvis Linköping eller Schweiz.
Såg att det finns ett rykte om Davos nu, låter mer rimligt.
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Ska bli kul med denna följetång i ett par månader nu. För de på EHT-nivå skriver ju ofta på sent.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Känns inte som Klas Dahlbeck kommer välja Växjö igen. Sist han var här ville väll Evertsson skicka honom till Gislaved för att få känna på seniorspel? Har för mej Dahlbeck surade till då och drog till LHC istället. Några månader senare spelade han i både SHL och NHL, lite skillnad mot division2 med Gislaved.
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Sålänge Evertsson är sportchef här så kommer Dahlbeck aldrig tillbaka till Växjö. Ännu en i raden av unga spelare som Växjö har förlorat. Och det lär bli fler.
Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Om det nu är så som många härinne tror. Att Växjös ekonomi är usel så tycker jag att Evertsson ska kolla in spelare från Hockeyallsvenskan istället. Värva spelare som Lukas Zetterberg 25 år från Västerås eller kanske Marcus Eriksson 36 år från Vita Hästen (lär ju vara billig och chansen är ju större än tex Wernblom med tanke på åldern) eller varför inte plocka in Hillding igen?
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Stört att klaga på Evertsson innan truppen är spikad?

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Håller med. Vi kan spara tårarna tills vi börjar närma oss säsongspremiären. Men får jag inte min pondusback kan jag inte hålla tillbaka, utan kommer lägga mig ner på golvet, sparka och gråta högljutt. :lol:
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Tror du kan glömma din pondusback. Ser inte hur chefen ska ha råd med en pondus när forwards forfarande är aningen trubbiga med få spelare som kan blomma ut.

Får nog bli Hårde Hardy som du får omskolla till Gladiator från gladiatorerna.
steve_saviano_theking
Forumproffs

StenhårtSlagskott wrote:Tror du kan glömma din pondusback. Ser inte hur chefen ska ha råd med en pondus när forwards forfarande är aningen trubbiga med få spelare som kan blomma ut.

Kan bara instämma, jag kan inte se hur vi ska ha råd med en etablerad pondusback, det är i så fall om det skitit sig med Lukas Bengtsson. Då ser jag hellre att man tar in en pondusback istället för han.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Och 'RÖDET' han står bara och ler.. I riksmedia på besta sändningstid. Någonting måste det ju handla om..
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

steve_saviano_theking wrote:
StenhårtSlagskott wrote:Tror du kan glömma din pondusback. Ser inte hur chefen ska ha råd med en pondus när forwards forfarande är aningen trubbiga med få spelare som kan blomma ut.

Kan bara instämma, jag kan inte se hur vi ska ha råd med en etablerad pondusback, det är i så fall om det skitit sig med Lukas Bengtsson. Då ser jag hellre att man tar in en pondusback istället för han.
Varför tror ni att Lakers ljuger om ekonomin???

E gick ju ut för några veckor sen och sa att budgeten ÖKAR med 10 miljoner jämfört med i fjol!

Jag vet att det finns ett antal personer här inne som anser att E inte är vatten värd - men hur i hela friden kan ni tro att truppen är spikad och klar och att pengarna är helt slut???

Häpnadsväckande hur man kan tolka saker så olika…?
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Pengarna är inte slut bara för att de inte spenderas på en Pondus nu. Coach Jörgen kanske vill se den spelskickliga backsidan i aktion innan det pungas ut 250.000 i månaden för något stort och lurvigt. Backlönerna har nog redan ökats och flera lite dyrare forwards kommer komma in. Sen vill ju chefen allt ha råd med några spelare under årets gång och beroende på hur laget går så kommer bättre spelare finnas på kartan. Då behövs också mycket deg.
Sedan kanske klubben vill ta lite höjd för om covid stänger ner hockeyn igen. Inte lika kraftigt som förra året men en lite risk finns säkert. Väntar man till januari så får man ju två stjärnspelare för samma pengar som en nu.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Jag tror att om man hittar en pondusback som passar i pusslet (både vad det gäller cv och mentalt) så tar man in honom.

Hittar man ingen nu så avvaktar man tills något dyker upp!

Dessutom kommer naturligtvis Calof, Gynge, Holmberg, Lycksell och ev Nättinen + nån till att ersättas med bättre och troligen dyrare spelare - men de allra bästa spelarna avvaktar ju NHL och brukar trilla in på sommaren!

Till detta kommer garanterat någon/ra justeringar under säsong smt något komplement inför slutspel - så tagga lite och var inte så ”trigger happy” med motorsågen!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Gynge lämnar alltså, så där är det med ytterligare pengar.

Lite tveksam till beslutet där - var det en flytsäsong han hade? Det är ganska mycket rutin och mål vi tappar där minst sagt.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Svartvadet wrote:Gynge lämnar alltså, så där är det med ytterligare pengar.

Lite tveksam till beslutet där - var det en flytsäsong han hade? Det är ganska mycket rutin och mål vi tappar där minst sagt.
Han gjorde många mål i vissa matcher, sedan helt dött någon period.
Bra att göra mål men kanske någon som sprider ut det mer och vid vitkiga tillfällen (ja han gjorde mycket viktiga mål också)

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Utveckling gör alltid ont. Jag gillar att det verkar vara vårt beslut och inte 10:an själv. "Ingår inte i våra omdelbara planer" - Man HAR alltså planer. Så länge vi har en plan är jag trygg.

KINGEN vill nog ha något vindsnabbare för pengen.
MalZon
Forumentusiast

Post by MalZon »

Synd på Gynge om det stämmer. Inte den som arbetar hårdast precis, men så värd när målen måste göras. Dippar har alla.
Post Reply