Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

vlk
c/o LL´s Forum

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by vlk »

Person wrote:Hardy-Persson
Cooper-Bengtsson
Koivisto-Claesson
NY-Johnsson

Går vi in med dessa åtta från start är jag rätt tillfreds. Lite oklart med Koivisto och hur hans tillstånd är. Eventuellt aktuellt att plocka in en gubbe till ifall Koivisto inte är redo till försäsongen.

Holmberg och Lycksell är svårast att ersätta sett till vad de uträttat per krona. Kan Calof lösgöras så ser det bättre ut. Kellman har visat sig vara en pålitlig andracenter.
Den sista backen ska vara en riktig backgeneral. Stor, pondus, styrka. Främst defensivt. Annars kommer vi att få samma problem igen som under denna säsong.,

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Jag undrar om de 10 miljoner vi sparade in i år för eventuellt publiktapp, som inte blev av, flyttas till nästa säsongs budget?
En fetdyr målvakt och en tuff back som kan tacklas men även orkar få upp pucken i luften vid skott från blå.
En welch helt enkelt

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Då var det dags för THE GRID igen.

MV1: Larmi
MV2: Åhman

B1: Persson
B2: (Bengtsson) - Ny från Minsk
B3: Koivisto
B4: Häman Aktell
B5: Claesson
B6: (Cooper) - Ny från IKO
B7: Jonsson
B8:

C1: RR
C2: Kellman
C3: Josefsson
C4: H.Gustafsson

V1: Calof
V2: Gustafsson
V3: Stjernborg
V4: Nilsson
V5: (Rieder) - Förlängning
V6: (Ågren) - Ny från DIF
V7:
V8:

Spelarna i parantes är rykten. Målvaktspositionen klar, backarna nästan klara (ge mig en pondus-back vid Hockeygudens alla puckar!) och vilka anfallare förlänger vi med?
Last edited by Varanen on 8 April 2022, 13:33, edited 1 time in total.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Varanen wrote:Då var det dags för THE GRID igen.

MV1: Larmi
MV2: Åhman

B1: Persson
B2: (Bengtsson) - Ny från Minsk
B3: Koivisto
B4: Häman Aktell
B5: Claesson
B6: (Cooper) - Ny från IKO
B7: Jonsson
B8:

C1: RR
C2: Kellman
C3: Josefsson
C4: H.Gustafsson

V1: Calof
V2: Gustafsson
V3: Stjernborg
V4: Nilsson
V5: (Rieder) - Förlängning
V6:
V7:
V8:

Spelarna i parantes är rykten. Målvaktspositionen klar, backarna nästan klara (ge mig en pondus-back vid Hockeygudens alla puckar!) och vilka anfallare förlänger vi med?
Jag tvekar på Josefsson Image

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag skrev ner de som har kontrakt. Jag är tveksam till att vi startar nästa säsong med Calof som första spjuthspets.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Personligen hoppas jag på en ny etablerad center. HugoG och Stjernan är utmärkta som yttrar. Och jag håller med om att Josefsson inte bör få förlängt, vilket ger någon av ungtupparna chansen att leda en lina. Calof bör man försöka lösa på ett ömsesidigt sätt såtillvida inte coach Jürgen absolut vill ha honom kvar.

I övrigt måste vi öka fysiken i spelet vilket bör vägleda lagledningen när de letar anfallare. Större, mer fysiska, spelare efterlyses. Små tekniska lirare hittar man alltid om vi mot förmodan känner att vi behöver sådana. Bara att minnas kvartsfinalen som tog slut igår. Heavy Metal Nilsson var en av våra bästa spelare. Inte lika nyttig i serielunken men i slutspelshockeyn är hans egenskaper viktiga.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Stupet wrote:Stenhårt? Varför skriver du att NI tror att budgeten sänks? När det bara är en person som har sagt att han tror att budgeten sänks.
Anledningen till att jag frågar är att få igång en diskution om vad alla tycker och tänker inför nästa säsong.
Var nog ett misstag från mig att nia. Men ibland blir det bara fel. Det får jag ta på mig. Jag tänker att den ska bli bättre än iår. Att Jörgen får ett år på sig att sätta spelet och sin prägel på gruppen för att sedan höja förväntningarna ytterligare år två. Det är egentligen min utgångspunkt innan jag börjar fundera på truppen kommande år.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Varanen wrote:Personligen hoppas jag på en ny etablerad center. HugoG och Stjernan är utmärkta som yttrar. Och jag håller med om att Josefsson inte bör få förlängt, vilket ger någon av ungtupparna chansen att leda en lina. Calof bör man försöka lösa på ett ömsesidigt sätt såtillvida inte coach Jürgen absolut vill ha honom kvar.

I övrigt måste vi öka fysiken i spelet vilket bör vägleda lagledningen när de letar anfallare. Större, mer fysiska, spelare efterlyses. Små tekniska lirare hittar man alltid om vi mot förmodan känner att vi behöver sådana. Bara att minnas kvartsfinalen som tog slut igår. Heavy Metal Nilsson var en av våra bästa spelare. Inte lika nyttig i serielunken men i slutspelshockeyn är hans egenskaper viktiga.
Josen har väl redan kontrakt har jag ju nu lärt mig så han kommer ju spela ett år till. Calof tycker jag ska få chansen högt upp i laget direkt kommande säsong. Det är där han måste spela och den enda chansen att det lossnar så att han kan bidra med poäng eller få konkurrenter att vilja ta över kontraktet.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Calof har nog gjort sitt i Lakers. Josefsson är jag också tveksam till fast det gör ont.

Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Vet inte om det tagits upp redan
Manuel Ågren till VLH
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ill-vaxjo/
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag har i alla fall helt missat det ryktet. Manuel Ågren jobbar hårt åtminstone.
västrastå
Forumentusiast

Post by västrastå »

Är det så solklart att Lycksell inte får ett år till i Växjö?
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Josefsson är slut. Det borde han inse själv. Han hänger ju inte med.
Flamma
Forumamatör

Post by Flamma »

Jag älskar en spelartyp som Melart vid blå! Vilket skott och hot. Träffade dessutom nästan alltid målet.
In med en sån back!!!
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Daste wrote:Vet inte om det tagits upp redan
Manuel Ågren till VLH
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ill-vaxjo/
Ännu en spelare som ska ta sig tillbaka efter skada.
Kanon

Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Jag tror inte att VLH löser ut Calof i en handvändning. Han sitter på ett väldigt lukrativt kontrakt och han kan lugnt och stilla luta sig tillbaka. Men han har ett curriculum vitae att tänka på så det blir nog ett ömsesidigt farväl framöver.

MEN Evertsson, Markusson och styrelsen måste steppa upp. Dagens lagbygge är ett budgetbygge. Jag vet inte vart pengarna har tagit vägen som man säger sig har sparat. Nästa säsongs lagbygge måste ju bli astronomiskt mycket bättre. För pengarna finns ju. Om ingen inom organisationen har gjort en Isaksson och dragit till Bali...
Last edited by Kloker on 8 April 2022, 17:01, edited 2 times in total.
Stupet
Forumdemon

Post by Stupet »

Det har vi ju lärt oss av Evertsson att han kollar först av secondhand marknaden. Helt enkelt spelare som har varit skadade eller som har dippat de senaste åren.

Och med tanke på vad vi har sparat in i år så borde bokslutet vara ordentligt på plussidan. Annars är det något som är rejält fel.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Stupet wrote:Det har vi ju lärt oss av Evertsson att han kollar först av secondhand marknaden. Helt enkelt spelare som har varit skadade eller som har dippat de senaste åren.

Och med tanke på vad vi har sparat in i år så borde bokslutet vara ordentligt på plussidan. Annars är det något som är rejält fel.
Växjö Haltaochlytta Lakers

vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Kloker wrote:Jag tror inte att VLH löser ut Calof i en handvändning. Han sitter på ett väldigt lukrativt kontrakt och han kan lugnt och stilla luta sig tillbaka. Men han har ett curriculum vitae att tänka på så det blir nog ett ömsesidigt farväl framöver.

MEN Evertsson, Markusson och styrelsen måste steppa upp. Dagens lagbygge är ett budgetbygge. Jag vet inte vart pengarna har tagit vägen som man säger sig har sparat. Nästa säsongs lagbygge måste ju bli astronomiskt mycket bättre. För pengarna finns ju. Om ingen inom organisationen har gjort en Isaksson och dragit till Bali...
Calof är inte en spelare vi ska räkna in i två toppkedjor. Knappt ens i en trupp. Han har inte haft en bra strike på 1,5 år. Totalt oduglig.

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

bratsson wrote:
Stupet wrote:Det har vi ju lärt oss av Evertsson att han kollar först av secondhand marknaden. Helt enkelt spelare som har varit skadade eller som har dippat de senaste åren.

Växjö Haltaochlytta Lakers

Manne Å och Lukas B ryktas till Växjö. Många skadade redan och fler ska tydligen in. Vet inte hur värvningsansvariga tänker här, men lycka till.
En finsk clown i målet också, Larmi har extremt rapp plock, men kanar mest omkring som en tvål. Absolut ingen förstemålvakt i SHL som jag ser det. Kan bli tufft med han och Åhman nästa säsong, ingen tydlig etta som hos dom flesta andra klubbarna.
steve_saviano_theking
Forumproffs

Post by steve_saviano_theking »

Att Manuel Ågren är klar tycker jag visar att man håller ganska hårt i pengarna fortsatt också. Det känns sådär att ta in en spelare som inte varit igång på ett helt år…. Men billigt lär det ju vara.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Några av våra profiler börjar bli till åren. Men viktigt att inte skeppa dem för tidigt då det finns mer värde än det rent spelsmässiga hos dem. Josefsson börjar få det tufft men behövs kanske i truppen ändå. Vi får inte göra en HV där de trodde det gick att bygga om hur som helst utan att det får konsekvenser.

Nu har Gynge på något vis haft en makalös säsong men även här kanske hans envishet och ilskan till att vinna och göra mål kan vara sund även för nästa års lagbygge.

Den mest problematiska nöten är Calof. Vad hände liksom? Svackor kommer men Calof har fått alla möjligheter att starta om högt upp i hierarkin men det händer inget. Dyrt och långt kontakt var det här.

Lite tungt även på målvaktsfronten kan jag tycka. Två mellanmjölk räcker inte för titlar. Kan en eller möjligtvis båda höja sig ett snäpp? Om vi ska ha kvar dem båda måste de prestera på högre nivå.
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Håller med. Vad gäller målvakterna vet vi ju alla att utan samspel med backar finns det ingen målvakt som glänser. Och där vet vi ju hur det sett ut i år. Den positionen får lösas under säsongen om nödvändigt, tycker båda har visat att man kan prestera utan vettiga backar framför sig. Då borde potential finnas?!
Flamma
Forumamatör

Post by Flamma »

Martin Lundberg hoppas jag på förlängning av kontrakt.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Brian Cooper är LYSANDE i IKO nu i Slutspelet iaf! Kan bli en suverän värvning
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Brian har också en mäktig mustasch. Det brukar betyda en sjujäkla karaktär. Hoppas man hittar fler pjäser under sillyn som utmanar om Tom SELLECK Award.

Kan bli rena vilda västern i sommar med tanke på KHL-kollapsen. "NHL-lockout light" i SHL i höst? Svårtippat värre, och ev rena anarkin i tabellen.

# Marián HOSSA i Mora IK all over.. :P
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Det lär bli stenhårt nästa år…

Om HV går upp (vilket dom borde) så kommer det inte att finnas något lag (möjligen Linköping) som man ”ska” slå..

Timrå har ju inget dåligt lag nästa år och HV är ju ingen fattig nykomling utan kommer ju att ladda utav helvete.

De flesta lagen kommer att få hem en bunt högkvalitativa spelare så det finns definitivt inga lätta matcher

Jag tror inte på att inleda med tunn och oprövad trupp nästa år. Är det något år det gäller att vara med från början så är det nästa!

(Jag hade känt mig mycket tryggare med Sam i båset ett år till - för nästa år kan bli utmanande…)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Towen wrote:Brian har också en mäktig mustasch. Det brukar betyda en sjujäkla karaktär. Hoppas man hittar fler pjäser under sillyn som utmanar om Tom SELLECK Award.
Du och jag borde bli de nya sportcheferna. En cool/mäktig ansiktsbehåring=bra spelare.
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Nått jag funderat över är hur mycket beslutet att skära i budgeten i år var för att kunna se till att ge Jönsson bästa möjliga förutsättningar under sitt första år.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Daste wrote:Nått jag funderat över är hur mycket beslutet att skära i budgeten i år var för att kunna se till att ge Jönsson bästa möjliga förutsättningar under sitt första år.
En del gissar jag , dom borde lasta in hans första säsong efter alla år med Hallam. Ligger vi i bottenträsket efter 15 omgångar får Jörgen det tufft

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Ingenting tror jag. Är tveksam att det var diskussioner med J när budgeten las.
Har med publiken att göra eller långsiktigt stratergibeslut tror jag och sedan vet vi inte om Chief fick loss mer pengar för att täcka skadorna.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

StenhårtSlagskott wrote:Ingenting tror jag. Är tveksam att det var diskussioner med J när budgeten las.
Har med publiken att göra eller långsiktigt stratergibeslut tror jag och sedan vet vi inte om Chief fick loss mer pengar för att täcka skadorna.
Fick loss pengar för Krutil, Krupic och Thomas?
Det kan inte ha varit möed pengar det du.

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

bratsson wrote:
StenhårtSlagskott wrote:Ingenting tror jag. Är tveksam att det var diskussioner med J när budgeten las.

Rieder, Kellman och Larmi också. Vet ju inte om de ryms inom den minskade budgeten eller om de gick utöver den helt eller delvis.

Tror säkert att Växjö hade kunna lägga in mer
pengar om rätt spelare funnits och ville till Växjö. Men har överlag svårt att tro att pengar sparades specifikt för att en ny tränare kanske ska in om ett år. Låter väldigt långsökt.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

StenhårtSlagskott wrote:
bratsson wrote:

Rieder, Kellman och Larmi också. Vet ju inte om de ryms inom den minskade budgeten eller om de gick utöver den helt eller delvis.

Tror säkert att Växjö hade kunna lägga in mer
pengar om rätt spelare funnits och ville till Växjö. Men har överlag svårt att tro att pengar sparades specifikt för att en ny tränare kanske ska in om ett år. Låter väldigt långsökt.
Rieder och Kellman var ju Evertssons standardmittisäsongenpåfyllnad.
Larmi var säkerligen en dyr panikvärvning.
Ja vem vet, vi kanske hade en vanlig budget det här året?

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Ja, svårt att veta och det beror ju dessutom på hur kontrakten skrivs. Om de är framtunga, baktunga eller jämna. Om de har en signon, signoff eller guldbonus som faller ut.
Tror nog att budgeten var lite lägre än året innan men svårt att veta hur mycket. Fråga Chief om det blir en avslutande avstämning om han kan ge ett svar.

Någon som vet om det blir en avstämning med chief?
Post Reply