RBK vs VLH 2 nov kl. 19:00
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jaha, nya satser nya vinster!
Många borta nu, det blir enheldel juniorer som får pröva lyckan.
Många borta nu, det blir enheldel juniorer som får pröva lyckan.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
-
- c/o LL´s Forum
Re: RBK vs VLH 2 nov kl. 19:00
En bra möjlighet till poäng mot ett bra lag. Jobba på att förbättra försvarsspelet. Försvaret har inte vunnit många matcher än. Läge att vinna med 1-0 eller 2-1. Se till att de aldrig får komma i två-mot-en eller tre-mot-två. Bra läge att öva på att sätta hemgångarna och positionsspelet. Att sätta förstapasset på bladet och inte som senaste matcherna på en skridskoskena och slarv vilket resulterar i mål i röva.
Blir mycket omkastningar. så här vill jag se det.
Reider-Rosen-Calof
Glenn-Holmberg-Hugo
Junior-Josefsson-Nilsson
Junior-Junior-Junior
Persson-Arvid
Koivisto-Vainio
Hardy-Cleasson
Andersson-Junior
KÖTTA PÅ VLH
Sätter laget spelet kan vi får kammen på sitt bästa humör:
https://youtu.be/xZYPC1Yj4ik
Reider-Rosen-Calof
Glenn-Holmberg-Hugo
Junior-Josefsson-Nilsson
Junior-Junior-Junior
Persson-Arvid
Koivisto-Vainio
Hardy-Cleasson
Andersson-Junior
KÖTTA PÅ VLH

Ja jag hoppas på klassisk Växjöhockey idag och en Josefsson som avgörStenhårtSlagskott wrote:En bra möjlighet till poäng mot ett bra lag. Jobba på att förbättra försvarsspelet. Försvaret har inte vunnit många matcher än. Läge att vinna med 1-0 eller 2-1. Se till att de aldrig får komma i två-mot-en eller tre-mot-två. Bra läge att öva på att sätta hemgångarna och positionsspelet. Att sätta förstapasset på bladet och inte som senaste matcherna på en skridskoskena och slarv vilket resulterar i mål i röva.
Reider-Rosen-Calof
Glenn-Holmberg-Hugo
Junior-Josefsson-Nilsson
Junior-Junior-Junior
Persson-Arvid
Koivisto-Vainio
Hardy-Cleasson
Andersson-Junior
KÖTTA PÅ VLH![]()
-
- c/o LL´s Forum
Med alla skador i truppen, så har vi helt plötsligt allt att vinna!
Sjukt nog kan jag inte minnas när jag hade denna känslan inför en match senast.
Men det är också lite kul känsla, iom man inte skulle bli lika besviken vid förlust idag. Roligare att vinna när oddsen är emot oss
Sjukt nog kan jag inte minnas när jag hade denna känslan inför en match senast.
Men det är också lite kul känsla, iom man inte skulle bli lika besviken vid förlust idag. Roligare att vinna när oddsen är emot oss

Så här blir det!
- Attachments
-
- 9D03F74D-D61F-4809-818B-5585B60B89D0.jpeg
- (193.44 KiB) Downloaded 7187 times
Verkar som att truppen ändå ser okej ut, med andra ord inga ursäkter! Nu kör vi, låt Rögle tro de är bäst och lägg den våta filten över dem. Mot 3 poäng!
Gud så passiva vi blir när Rögle spelar längd blå.
Jag tycker vi gör en bra period. Särskilt nöjd är jag över att backarna skjuter mer. Något jag gnällde på efter senaste matchen.
Vainios mål. Herregud.
Jaha nu är Hardy igång igen.
Jaha nu är Hardy igång igen.
Ramla kan alla göra. Och vi ramlar tyvärr rätt mycket överlag. Persson är för långt borta från motståndaren. Där han står gör han ingen nytta. Snarare tvärtom.
Målvaktsparet är ju en tragedi. Flera positioner i laget som tillsatts som inte är värdiga Regerande Svenska Mästarna.
Ser han inte det den glorifierade Hönsjäveln som bestämmer!
Vi kommer bli totalt överkörda ikväll.
Förstår inte varför Hardy och Joel spelar tillsammans. Vårt sämsta backpar utan tvekan.
Förstår inte varför Hardy och Joel spelar tillsammans. Vårt sämsta backpar utan tvekan.
Last edited by Stupet on 2 November 2021, 19:31, edited 1 time in total.
Fast hur kan du lasta Kalnins för målen idag?Kloker wrote:Målvaktsparet är ju en tragedi. Flera positioner i laget som tillsatts som inte är värdiga Regerande Svenska Mästarna.
Någon som såg utvisningen på Hardy??
Överlag så är målvaktsinsatserna undermåliga. Tycker du inte det?Person wrote:Fast hur kan du lasta Kalnins för målen idag?Kloker wrote:Målvaktsparet är ju en tragedi. Flera positioner i laget som tillsatts som inte är värdiga Regerande Svenska Mästarna.
Jag tyckte det såg bra ut fram till 2-1 och sedan hängde huvudena. Hoppas RBK drar ner lite på intensiteten och vi har moral nog att mala på. Och Tambellinis mål är jävligt snygga båda två. Inget Kalnins ska lastas för.
-
- c/o LL´s Forum
För mycket "svängdörrar" i år för att man ska känna sig tillfreds. Försvaret har ju varit Lakers adelsmärke tidigare säsonger men nu kan man aldrig lita på backarna.
Låt Arvid spela med Persson istället.
Låt Arvid spela med Persson istället.
Ingen kan väl vara förvånad? Rögle ångar på, obesegrade hemma och tagit 26 av 30 p under oktober.
Växjö blandar och ger, känns som att formkurvan pekar neråt; mot Örebro var det hemskt, och här ser vi hur långt Lakers har till dom verkliga topplagen. Rosén är helt off emellanåt, osynlig i sju (?) perioder nu. Backarna är ett jävla skämt, men det har vi vetat ett bra tag nu. 3 av 49 gjorda mål har gjorts av backarna, 2 av dessa dessutom av Claesson, det säger en del vilken omodern backbesättning den glorifierade sportchefen har krafsat ihop.
Vi får se om det ens blir playoff.
Växjö blandar och ger, känns som att formkurvan pekar neråt; mot Örebro var det hemskt, och här ser vi hur långt Lakers har till dom verkliga topplagen. Rosén är helt off emellanåt, osynlig i sju (?) perioder nu. Backarna är ett jävla skämt, men det har vi vetat ett bra tag nu. 3 av 49 gjorda mål har gjorts av backarna, 2 av dessa dessutom av Claesson, det säger en del vilken omodern backbesättning den glorifierade sportchefen har krafsat ihop.
Vi får se om det ens blir playoff.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Det finns absolut mer att önska men jag vet inte varför det tas upp i en matchtråd där han inte kan lastas för något av målen. Men du ska ju ha något att gnälla på och när du väl hittat en grej så släpper du den inte.Kloker wrote:Överlag så är målvaktsinsatserna undermåliga. Tycker du inte det?Person wrote:Fast hur kan du lasta Kalnins för målen idag?Kloker wrote:Målvaktsparet är ju en tragedi. Flera positioner i laget som tillsatts som inte är värdiga Regerande Svenska Mästarna.
Du gnäller ju nu när du säger att det finns mer att önska av målvaktsparet. Precis som jag gjorde. Konstaterade.
Primeau - Fast är backbesättningen verkligen omodern? Förr var backarna stolta över sina slagskott. När du var liten så tränade du slagskott fast du inte fick använda det förrän du hade åldern inne. Och de som ville lyckas tränade skott efter träningen. Jag skulle snarare säga att det är modernt att inte kunna skjuta. 

-
- c/o LL´s Forum
Ganska lagom match. Inte bra, inte dåligt. Rögle har gjort något enkelt mål men två jämna lag.
KÖTTA PÅ
KÖTTA PÅ

HahaVaranen wrote:Primeau - Fast är backbesättningen verkligen omodern? Förr var backarna stolta över sina slagskott. När du var liten så tränade du slagskott fast du inte fick använda det förrän du hade åldern inne. Och de som ville lyckas tränade skott efter träningen. Jag skulle snarare säga att det är modernt att inte kunna skjuta.

Tänkte inte bara på oförmågan att skjuta, utan kanske mer på rörlighet och speluppfattning. Rena hönsgården emellanåt, t o m Persson ser tveksam ut.
Två jämna lag ja, men vi är inte i närheten av det bett Rögle har i sitt spel. Vi tappar puckar hej vilt, vi vinner alldeles för lite lösa puckar. Vi har inga långa anfall. Synkningen är så dålig i allt vi gör att vi får inget driv alls. Dessutom har vi enormt svårt att stå på skridskorna, av nån anledning?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Ärligt talat så vet jag inte riktigt ni som säger att vi spelar bra. Jag måste säga att bortsett från de första 8 minuterna så är vi bedrövligt dåliga. Vad har vi skapat så här långt. Om vi helt bortser ifrån att vi släppt in 4 puckar och matchen är avgjord, vad har vi skapat för att matcha Rögle?? Vi leder skotten med 14 alibiskott mot 13.

Jag tycker att Kalnins är helt feltajmad i sina rörelser, sidledsförflyttningar mm. Menar inte frilägesmålet, utan mer generellt. Evert har gamblat två gånger om på den viktigaste posten. När en halvrisig målvakt får noll hjälp av laget framför honom så blir det så här.
Last edited by Primeau on 2 November 2021, 20:32, edited 2 times in total.
Apapp, gå inte emot de vise. Det här hönseriet beror helt på otur. Inget annat!
Ja, RBK är numret större ikväll. Hoppas de går in i vilo-mode i tredje.
PutteA - Om du menar mig så skrev jag att de spelade bra fram till 2-1 målet. Vet ingen annan i tråden som skrivit att vi spelar bra.
PutteA - Om du menar mig så skrev jag att de spelade bra fram till 2-1 målet. Vet ingen annan i tråden som skrivit att vi spelar bra.
Men frågan är vad som är bra Varanen. Jag ser att man matchade Rögle de första 8 minuterna kanske. Men inte mer än att matcha dom. Jag tycker vi är lite för blöta och halvdana bara. Jag tycker vi generellt är lite för bekväma i det mesta faktiskt. Vi arbetar sällan klart i några situationer. Det tråkigaste är att samtliga mål bakåt idag är sådana mål som vi mer eller mindre bjuder på, genom svaga individuella insatser.Varanen wrote:Ja, RBK är numret större ikväll. Hoppas de går in i vilo-mode i tredje.

Fyfaaan vilket jävla skitförsvar vi har alltså!! Vi MÅSTE ha in minst en general i försvaret nu. Vi läcker ju som ett soll bakåt.
Åter igen spelar vi mjukt och slarvigt med puck och Rögle får en enkel resa. Jag tycker vi kan konstatera att våra backar är långt ifrån stresståliga. Vi ramlar, tappar puckar och förlorar fysiska situationer väldigt enkelt. 5 mål så här långt i röven på 17 skott vittnar om att nått inte alls är bra.

Nä, nya tag på torsdag. Orkar inte plåga mig ikväll.
Trodde laget skulle gå in på att ha ett stabilt försvar idag .en tydligen inte.
Växjö ser ut som bananflugor, surrar kring fruktfatet utan nån logik. Små och försiktiga.