Coronahockey
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- PutteA
- Styrelsen Lakers Lakejer
- Kontakt:
Re: Coronahockey
Senaste jag hörde var att diffen ligger på min 700 till Max 1700 beroende på försäljning i restaurang.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Danskarna tar bort alla restriktioner from 10 sept. Håller tummarna för att vi snart är där också
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Ok. Inga lösbiljetter ännu?
- PutteA
- Kontakt:
Vad menar du med lösbiljetter?MalZon skrev:Ok. Inga lösbiljetter ännu?
En ren biljett man köper till en match. Inget säsongskort eller så.PutteA skrev:Vad menar du med lösbiljetter?MalZon skrev:Ok. Inga lösbiljetter ännu?
- PutteA
- Kontakt:
Jodå, det finns. Jag har köpt två biljetter till mig och grabben till på söndag via webbiljett!
Tänkte på SHL premiärenPutteA skrev:Jodå, det finns. Jag har köpt två biljetter till mig och grabben till på söndag via webbiljett!
- PutteA
- Kontakt:
Jaha, men dom är nog inte släppta än.MalZon skrev:Tänkte på SHL premiärenPutteA skrev:Jodå, det finns. Jag har köpt två biljetter till mig och grabben till på söndag via webbiljett!
Misstänkte det. Får hålla utkik.PutteA skrev:Jaha, men dom är nog inte släppta än.MalZon skrev:Tänkte på SHL premiärenPutteA skrev:Jodå, det finns. Jag har köpt två biljetter till mig och grabben till på söndag via webbiljett!
Har det kommit någon respons på det öppna brev som SHL, HA och Hockeyettan skrivit ihop angående förslag på vaccinpass? Var ju en jävla massa påtryckningar precis efter att det kablades ut, men sen då?MalZon skrev:Misstänkte det. Får hålla utkik.PutteA skrev:Jaha, men dom är nog inte släppta än.MalZon skrev: Tänkte på SHL premiären
Det är vår regering det handlar om. Har den varit särskilt handlingskraftig de senaste 7 åren?
Inga biljetter ännu iaf. Prövade att ringa igår under öppettiderna, men ingen framgång. Mailade runt kl 10 igår men inget svar än.
Förköpsbiljett funkar som ett presentkort ungefär, man får ett värdebevis så kan man lösa in det mot en biljett senare. Verkar vara kört för vanliga dödliga att gå på hockey ännu.
Jag har varvat med säsongskort på stå och skött lite statistik åt SHL i flera år, men fick en dotter förra våren så har inte samma möjligheter ännu. Frugan jobbar inom vården och har ett schema som hon inte ens själv reder ut ibland, vilket gör att jag fått skippa säsongskort. Vilket iofs inte gjort något förra säsongen... Men nu i helgen som kommer så är hon ledig så skulle passa på att uppleva arenan igen under premiären, men verkar kört. Tar alltid Sommarbilen till första matchen med
Förköpsbiljett funkar som ett presentkort ungefär, man får ett värdebevis så kan man lösa in det mot en biljett senare. Verkar vara kört för vanliga dödliga att gå på hockey ännu.
Jag har varvat med säsongskort på stå och skött lite statistik åt SHL i flera år, men fick en dotter förra våren så har inte samma möjligheter ännu. Frugan jobbar inom vården och har ett schema som hon inte ens själv reder ut ibland, vilket gör att jag fått skippa säsongskort. Vilket iofs inte gjort något förra säsongen... Men nu i helgen som kommer så är hon ledig så skulle passa på att uppleva arenan igen under premiären, men verkar kört. Tar alltid Sommarbilen till första matchen med
Fullsatt den 2 oktober!
-
- c/o LL´s Forum
Så. Jävla. Fint.
Alla till hallen och sedan bokar vi Stortorget!
Alla till hallen och sedan bokar vi Stortorget!
Gött! Då kan vi plussa på 10 mille på truppen då!
Vi borde få en hyfsad forward för den pengen
Vi borde få en hyfsad forward för den pengen
Fick tag i en biljett tills lördag. Nöjd.
-
- c/o LL´s Forum
Covidpass införs alltså.
Klokt agerat av Markusson & Co som hållit i pengarna. Nu kommer publiksnittet garanterat gå ner, vilket inte kommer skada VLH lika mycket som andra klubbar!
Klokt agerat av Markusson & Co som hållit i pengarna. Nu kommer publiksnittet garanterat gå ner, vilket inte kommer skada VLH lika mycket som andra klubbar!
NHL upplever just nu en enorm kris beroende på covid-19. Det talas t o m om att ställa in ligan, eller göra paus i några veckor.
Hoppas inte vi kommer dithän i Sverige. Det vore för jäkla trist.
Hoppas inte vi kommer dithän i Sverige. Det vore för jäkla trist.
Särskilt jobbigt vore det för HV om säsongen stänger.
Är ju faktiskt ett skäl till att stänga och frysa serierna.Towen skrev:Särskilt jobbigt vore det för HV om säsongen stänger.
Nu börjar restriktionerna ticka in. Ska det visa sig att Evertssons passivitet varit ”vinnande” ifall det blir ytterligare begränsningar?
Jag lägger mig platt. Bara att applådera styrelsen i Växjö Lakers som stått på sig. Vi fick Kellman och det får nog stanna där.
Sedan tycker jag att nagga på kassan man redan har inte borde vara helt förbjudet.
Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Sedan tycker jag att nagga på kassan man redan har inte borde vara helt förbjudet.
Inget har hänt än beträffande restriktioner mer än att restaurangerna har en meter mellan borden.
- PutteA
- Kontakt:
Coronahockey
Jo det har det. Över 500 måste alla vara sittande. Dessutom bara sällskap i grupp om 8, samt att varje grupp/person ska ha 10 kvm. Vilket innebär att 1. VS är stängt och klubben måste göra en beräkning och en utfördelning av folk för att kunna hålla avståndet á 10 kvm.vlk skrev:Inget har hänt än beträffande restriktioner mer än att restaurangerna har en meter mellan borden.
Som Enestubbe skriver på twitter, covidpass höll i 23 dagar. Nu är dom egentligen skrotade men ska ändå gälla, trots att alla restriktioner gäller 100% alla. Hur ska man nu få mer folk att vaccinera sig?? Skulle vilja se den konsekvensanalysen.
Jag hade fel. Lakers påverkas av detta.
-
- c/o LL´s Forum
Egentligen borde man bara säga såhär:PutteA skrev:Jo det har det. Över 500 måste alla vara sittande. Dessutom bara sällskap i grupp om 8, samt att varje grupp/person ska ha 10 kvm. Vilket innebär att 1. VS är stängt och klubben måste göra en beräkning och en utfördelning av folk för att kunna hålla avståndet á 10 kvm.vlk skrev:Inget har hänt än beträffande restriktioner mer än att restaurangerna har en meter mellan borden.
Som Enestubbe skriver på twitter, covidpass höll i 23 dagar. Nu är dom egentligen skrotade men ska ändå gälla, trots att alla restriktioner gäller 100% alla. Hur ska man nu få mer folk att vaccinera sig?? Skulle vilja se den konsekvensanalysen.
Släpp alla restriktioner, låt smittan löpa. Har du inte vaccinerat dig = du får inte uppsöka sjukvård om du har positivt corona-test. Har du vaccinerat dig = uppsök sjukvård om du har behov.
Vi kan inte dalta med denna skiten i evigheter
Kan inte lagen bara skita i det. Fyll hallarna. Är man rädd går man inte. Behövs inga resttriktioner för alla som bara läser AB och inte läser vad forskarna säger som kan detta.
Om alla lag gick ihop hur hade straffen kunnat se ut?
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
Om alla lag gick ihop hur hade straffen kunnat se ut?
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Det resonemanget är ju totalt skruvat. Det kan liknas vid att kraftigt överviktig på grund av osunt liv inte får söka vård för kärlsjukdomar, missbrukare får ingen vård, fortkörare som krockar får ingen vård osv osv.Svartvadet skrev:Egentligen borde man bara säga såhär:PutteA skrev:Jo det har det. Över 500 måste alla vara sittande. Dessutom bara sällskap i grupp om 8, samt att varje grupp/person ska ha 10 kvm. Vilket innebär att 1. VS är stängt och klubben måste göra en beräkning och en utfördelning av folk för att kunna hålla avståndet á 10 kvm.vlk skrev:Inget har hänt än beträffande restriktioner mer än att restaurangerna har en meter mellan borden.
Släpp alla restriktioner, låt smittan löpa. Har du inte vaccinerat dig = du får inte uppsöka sjukvård om du har positivt corona-test. Har du vaccinerat dig = uppsök sjukvård om du har behov.
Vi kan inte dalta med denna skiten i evigheter
-
- c/o LL´s Forum
Nej, varför? Klart de som är riskzon eller inte kan ta vaccinet, ska få sina förmåner.
Dock är det löjligt att tro att det går att vaccinera bort något som kan mutera sig oändligt. Ska vi leva såhär i tio år till eller vad tänker du?
Dock är det löjligt att tro att det går att vaccinera bort något som kan mutera sig oändligt. Ska vi leva såhär i tio år till eller vad tänker du?
- PutteA
- Kontakt:
Precis, detta kan snarare pågå för evigt. Det är moment 22 i hela den här skiten. Det dom gör just nu spelar dessutom alla antivaxxare och konspiratörer rakt i famnen. Det borde vara dödstalen som styr detta, och den siffran är ju på en helt annan nivå med 80% av befolkningen vaxxade.Svartvadet skrev:Nej, varför? Klart de som är riskzon eller inte kan ta vaccinet, ska få sina förmåner.
Jag syftade på att du insinuerade att ovaccinerade inte skulle få vård. Det köper jag inte. Många människor blir sjuka eller klantar till saker medvetet och skadar sig. Det är som att säga att dessa inte ska få vård.Svartvadet skrev:Nej, varför? Klart de som är riskzon eller inte kan ta vaccinet, ska få sina förmåner.
För övrigt säger jag; bygg ut IVA vården och kör på , vi kan inte år efter år fortsätta att stänga ner samhällen. Det sparar vi till att vi har ett virus med en dödlighet rakt över på 5-10 %. Då är det av självbevarelsedrift vi är inne.
Ja dödstalen lär ju öka om IVA konstant är fullt, men för det mesta är det ovaccinerade som kommer dit eller 70+ fullvaccinerade.PutteA skrev:Precis, detta kan snarare pågå för evigt. Det är moment 22 i hela den här skiten. Det dom gör just nu spelar dessutom alla antivaxxare och konspiratörer rakt i famnen. Det borde vara dödstalen som styr detta, och den siffran är ju på en helt annan nivå med 80% av befolkningen vaxxade.Svartvadet skrev:Nej, varför? Klart de som är riskzon eller inte kan ta vaccinet, ska få sina förmåner.
Självklart styr IVA-platserna det hela och man ska klara av mer än bara covidsjuka, finns ju rätt mycket annat skit som kan få en till IVA och om det händer mig eller nära och kära något förutsätter jag att akutvården fungerar.
Inget uppehåll i SHL under OS. Hoppas inte vi får med några spelare där. Lakers har noll att tjäna på det. Att vara utan tongivande spelare i flera veckor är ju öken.
Coronahockey
Rieder och Kalnins försvinner garanterat.vlk skrev:Inget uppehåll i SHL under OS. Hoppas inte vi får med några spelare där. Lakers har noll att tjäna på det. Att vara utan tongivande spelare i flera veckor är ju öken.
Holmberg är nog också högaktuell. Koivisto kan nog också bli uttagen. Så vi kommer kanske tappa två tredjedelar av vår ledande kedja.
Däremot undrar jag hur fan Frölunda ska lösa OS. Folin, Lasch, Tomkins och Spacek är högst sannolikt att de blir uttagna. Friberg är nog också aktuell och Lundqvist ska aldrig räknas bort. Och hur resoneras det kring Edvinsson? Han och Folin är ett fungerande radarpar.