VLH - ÖHK 23/4 semifinal 2:5
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ny match!
Örebro riskerar att sakna Warg, visserligen ett rundningsmärke så han kan få spela. Leino också borta.
Fasth saknas antagligen i Lakers. Gaunce är tillbaka och tar troligtvis Lundbergs plats. Jg vill inte att fjärde splittras då den var riktigt bra igår. Kanske sätta Lundberg på Calofs eller Petterssons plats för att väcka dem?
Viktigt att vinna igår. En så lång match suger verkligen musten ur det lag som förlorar. När Kovacs dessutom går ut i media och skyller på domarinsatsen så vet vi nu att de har fokus på fel ställe. Han påstod att Lundberg skulle haft matchstraff och att Abols utvisning var felaktig. Pajas.
Även ÖHK-supportrar har i 12 timmar klagat på domarna. Se över det egna huset istället. Gnällbältet i dubbel bemärkelse.
Jag hoppas att Calof och Pettersson hittar något magiskt som gör att de kommer igång. Framförallt Calof, han är så totalt under isen. Sedan så vill jag se PP2 inne från start.
Örebro riskerar att sakna Warg, visserligen ett rundningsmärke så han kan få spela. Leino också borta.
Fasth saknas antagligen i Lakers. Gaunce är tillbaka och tar troligtvis Lundbergs plats. Jg vill inte att fjärde splittras då den var riktigt bra igår. Kanske sätta Lundberg på Calofs eller Petterssons plats för att väcka dem?
Viktigt att vinna igår. En så lång match suger verkligen musten ur det lag som förlorar. När Kovacs dessutom går ut i media och skyller på domarinsatsen så vet vi nu att de har fokus på fel ställe. Han påstod att Lundberg skulle haft matchstraff och att Abols utvisning var felaktig. Pajas.
Även ÖHK-supportrar har i 12 timmar klagat på domarna. Se över det egna huset istället. Gnällbältet i dubbel bemärkelse.
Jag hoppas att Calof och Pettersson hittar något magiskt som gör att de kommer igång. Framförallt Calof, han är så totalt under isen. Sedan så vill jag se PP2 inne från start.
Re: VLH - ÖHK 23/4 semifinal 2:5
Helt sjukt med Calof dock, han kan lägga sådan sjuka pass att man häpnar. Se när han frispelade Rosén igår där Robert borde gjort mål. Slinker bara en puck in så kommer det släppa. Bara fortsätta spela honom.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
-
- c/o LL´s Forum
Fantastiskt viktig vinst. En vinst till ikväll och Öret är i brygga.
Fredag, löning, fint väder med grillning med VLH kan bli en riktigt fin kväll
KÖTTA PÅ V L H
Fredag, löning, fint väder med grillning med VLH kan bli en riktigt fin kväll

KÖTTA PÅ V L H

Örebros spelare Stefan Warg fälls för physical abuse of officials med en (1) match.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
-
- c/o LL´s Forum
Bra.
Sådant beteende ska ALLTID straffas. Domaren är, likt en funktionär, ALLTID helig. ALLTID.
Sådant beteende ska ALLTID straffas. Domaren är, likt en funktionär, ALLTID helig. ALLTID.
Håller med. Nästan overkligt att en professionell spelare håller på med sånt. I sådana här fall borde man, förutom straffet för spelaren, även straffa klubben med ex böter.
Andrew som trettonde fw, kan vara helt rätt sätt att väcka honom.
-
- c/o LL´s Forum
Oväntat. Hade nog hellre valt Pettersson. Men kanske är viktigare att få igång Calof som har långtidskontrakt. Märkligt att han tappade nästan allt flyt efter hans nya kontraktsförlöngning presenterades.Towen wrote:Andrew som trettonde fw, kan vara helt rätt sätt att väcka honom.
Kanske pettersson också fattar att han står näst på tur om han inte sätter pucken i nät eller på blad.
Forslund skadad då han gjort det rätt bra senaste matcherna?StenhårtSlagskott wrote:Oväntat. Hade nog hellre valt Pettersson. Men kanske är viktigare att få igång Calof som har långtidskontrakt. Märkligt att han tappade nästan allt flyt efter hans nya kontraktsförlöngning presenterades.Towen wrote:Andrew som trettonde fw, kan vara helt rätt sätt att väcka honom.
Kanske pettersson också fattar att han står näst på tur om han inte sätter pucken i nät eller på blad.
Idag för 6år sedan stod man på Västra stå och skrek sig hes efter att Rosén rundat kassen och hittat Kiiskinen som avgjorde. För 3 år sen stod man på Stortorget och skrek sig näst intill lika hes... Ska vi komma överens om att vi tar var tredje år?
Persson måste slipa skridskorna. Han ramlar konstant omkring.
Vi har ett onödigt glapp mellan backar och forwards. Antagligen för att backarna säkrar för tidigt, alternativt för att forwards rusar för långt fram i uppspelen. Leder till att Örebro totalt äger ytan framför vår blå.
Pissluffardomare
M.Lundberg är grymt viktig. Han är gjord av stål
Ingen minns en fegis!
-
- c/o LL´s Forum
Slutade perioden med en tvåa öret?
Dålig period men starkt att klara boxplayet.
KÖTTA PÅ V L H
Dålig period men starkt att klara boxplayet.
KÖTTA PÅ V L H

Last edited by StenhårtSlagskott on 23 April 2021, 19:38, edited 1 time in total.
2a på Kovacs efter en rak vänster på Josefsson.StenhårtSlagskott wrote:Slutade perioden med en två öret?
Dålig period men starkt att klara boxplayer.
Det var ju den fjärde gången Kovac svingade den här perioden... jag fattar inte att han får hålla på???
Denna gång fick han inte hålla på.Härmapan wrote:Det var ju den fjärde gången Kovac svingade den här perioden... jag fattar inte att han får hålla på???
Jag skrev det tidigare, han är ur balans. Direkt efter förra matchen så kritiserade han domarna och Abols utvisning.
Kovacs har många bra kvaliteter men hans psyke är inte en av dem.
Är 4 mot 4 bra för oss...... nej
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Då kommer han göra mål snart då.Person wrote:Denna gång fick han inte hålla på.Härmapan wrote:Det var ju den fjärde gången Kovac svingade den här perioden... jag fattar inte att han får hålla på???
Jag skrev det tidigare, han är ur balans. Direkt efter förra matchen så kritiserade han domarna och Abols utvisning.
Kovacs har många bra kvaliteter men hans psyke är inte en av dem.
-
- Forumentusiast
Den kroken är rätt vårdslös, kommer från ingenstans. Men Kovac tillåts visst göra sånt som andra får matchstraff för...
Totalt värdelösa i det spelformatet.

-
- c/o LL´s Forum
Hur många lägen har Gaunce haft? Klart piggast. Växjö spelar väl sådär men lägen saknas ju inte.
Last edited by StenhårtSlagskott on 23 April 2021, 20:09, edited 1 time in total.
Wikegård är sjukt tröttsam att lyssna på, i stället för att referera mästrar han, talar om hur den o den spelaren borde ha gjort.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Usch va trötta vi ser ut
-
- Forumproffs
Vad fan gör vi?
-
- c/o LL´s Forum
Laget behöver ett mål. Det kan nog väcka laget
Inte den bästa hockeyn jag sett. Men som vanligt så vinner vi till slut.
Synd att Melart hade otur på sin tackling. 3 5min på 5.3 matcher. Hockey är helt klart farligt.
Lakers e det gottigaste
Hur många gånger ska jag behöva säga att Örebro kommer vinna även idag.... Att du aldrig lär dig. (Ironiiii)Varanen wrote:Inte den bästa hockeyn jag sett. Men som vanligt så vinner vi till slut.
Däremot så tror jag dom vinner med 1-0 och kommer säga att dom gjort världens bästa bortamatch mot ett starkt Växjö osv osv.
Det är mycket alibihockey från mååånga i VLH 

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Bland det tröttaste jag har sett ”its fuckin playoffs”
Det blir mycket svårt att ta hem denna matchserie när våra mest tongivande spelare är i sitt livs missform
Emil, Joel och Calof är helt borta
Det blir mycket svårt att ta hem denna matchserie när våra mest tongivande spelare är i sitt livs missform
Emil, Joel och Calof är helt borta
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- Forumdemon
Finns inget som talar för att vi vänder detta bortsett från förmågan att vägra torska på ordinarie tid i vida
Vi är slutkördasmashinlovely wrote:Finns inget som talar för att vi vänder detta bortsett från förmågan att vägra torska på ordinarie tid i vida
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Krämen finns inte idag. Ett mål räcker nog för vinst. Sen kan Örebro åka hem och avgöra i 2 raka.