Seriefinal RBK-VLH 27/3 1515
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: Seriefinal RBK-VLH 27/3 1515
Sett till förutsättningarna tycker jag ändå det är klart godkänt!
Lite mer skärpa i PP, någon stolpträff in, Källgren tar den sista pucken osv. Även lite bättre förstapass och högre energi - då vinner vi denna typ av matcher ganska bekvämt!
Rögle imponerar inte jättemycket. De är typ så bra som förväntat, där Seider och Ryfors sticker ut något. Även Rifalk får man säga är bra.
Lite mer skärpa i PP, någon stolpträff in, Källgren tar den sista pucken osv. Även lite bättre förstapass och högre energi - då vinner vi denna typ av matcher ganska bekvämt!
Rögle imponerar inte jättemycket. De är typ så bra som förväntat, där Seider och Ryfors sticker ut något. Även Rifalk får man säga är bra.
Tavla? Han har en medspelare liggandes i knät samtidigt som Tambellini gör ett klassavslut.
Skickat från mitt pekfinger.
Skickat från mitt pekfinger.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Frölunda - Brynäs - Frölunda - Malmö
Tar vi 6 poäng på dom matcherna?
Tar vi 6 poäng på dom matcherna?
Inte katastrof med tanke på förutsättningarna. Men nu är det precis som Sam säger dags att ladda på och hitta formen. Håller med om att spelschemat nu ser bra ut för Lakers, många matcher sedan lite vila innan slutspelet drar igång. Tänk Rögle som nu gjorde sista matchen och får går och vänta.
Det var väl ingen tavla? Den tog på RR och gick in. Källgren har inte till uppgift att hindra varje puck genom målgården. Han var bra idag.
Seriefinal RBK-VLH 27/3 1515
Tycker också det var bra för att vara den typen av match efter ett så långt uppehåll. Men håller med Svartis om det fysiska spelet. Våra poliser måste markera. Särskilt på en spelare som Lesund som jag tycker spelar väldigt opolerat. Tacklingen på Rosén är okej, men han gör en hel del fula tilltag på isen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Jag tyckte inte han gjorde en stormatch precis som vi hade behövt idag.Varanen wrote:Det var väl ingen tavla? Den tog på RR och gick in. Källgren har inte till uppgift att hindra varje puck genom målgården. Han var bra idag.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Han är bra i sidled men kommer ej ut och gör sig stor i rätt lägen så det ser ut som att puckarna går igenom honom.vlk wrote:Jag tyckte inte han gjorde en stormatch precis som vi hade behövt idag.Varanen wrote:Det var väl ingen tavla? Den tog på RR och gick in. Källgren har inte till uppgift att hindra varje puck genom målgården. Han var bra idag.
Ser för enkelt ut.
-
- Forumdemon
Hur som. 6p på 4 matcher ska vi väl klara av
-
- c/o LL´s Forum
Klarar vi inte sex points på fyra matcher - då är vi inte värda seriesegern heller!
-
- c/o LL´s Forum
Det viktiga är att laget är igång. Kan träna igen. Tar steg varje match. Poäng kanske är roligt en vanlig säsongen men nu handlar det att om att få spela lite matcjer och hitta en positiv känsla . Vanligtvis släpper laget inte två mål så enkelt mot halvdanskarna eller spelar så korta byten i sista perioden utan att skapa något. Det har Hallam fyra matcher på sig att styra upp. Förhoppningsvis ser vi lite mindre slarv redan nästa match. Tycker hans analys efter matchen var helt rätt. Andra var bra och för bekväma i sista utan sista 3.
Last edited by StenhårtSlagskott on 28 March 2021, 09:18, edited 2 times in total.
Exakt, även första målet gör han sig inte tillräckligt storbratsson wrote:Han är bra i sidled men kommer ej ut och gör sig stor i rätt lägen så det ser ut som att puckarna går igenom honom.vlk wrote:Jag tyckte inte han gjorde en stormatch precis som vi hade behövt idag.Varanen wrote:Det var väl ingen tavla? Den tog på RR och gick in. Källgren har inte till uppgift att hindra varje puck genom målgården. Han var bra idag.
Ser för enkelt ut.
Då vet vi: Bort med Källgren och in med nån ny. Han håller inte, är inte tillräckligt stor.
Är skithuspappret slut så in med nytt skithuspapper. Bara hiva in: köp, köp, KÖÖP!
Är skithuspappret slut så in med nytt skithuspapper. Bara hiva in: köp, köp, KÖÖP!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Han var inte bra idag, nu är det mot slutspel, då måste de bestämma sig för en målvakt , i min värld är det Fasth. Jag har gärna Kjellgren kvar.Primeau wrote:Då vet vi: Bort med Källgren och in med nån ny. Han håller inte, är inte tillräckligt stor.
Han är bra men har en del att jobba på och inte lätt att göra det när man inte får stå matcher....Primeau wrote:Då vet vi: Bort med Källgren och in med nån ny. Han håller inte, är inte tillräckligt stor.
Källgren ska inte bort, ingen har sagt det, men han är inte heller etta. Och verkligen inte när han konkurrerar med Fasth. Vart vill du komma med diskussionen? Du är ju endast i detta forum för att gnälla och klaga.Primeau wrote:Då vet vi: Bort med Källgren och in med nån ny. Han håller inte, är inte tillräckligt stor.
-
- c/o LL´s Forum
Tycker det är självklart att kjelle ska vara kvar. Bra potential. Att Fasth är påväg utför är känt sedan länge. Att han har en tillfällig supersäsong förändrar inte detta faktum.
Klart han ska vara kvar!vlk wrote:Han var inte bra idag, nu är det mot slutspel, då måste de bestämma sig för en målvakt , i min värld är det Fasth. Jag har gärna Kjellgren kvar.Primeau wrote:Då vet vi: Bort med Källgren och in med nån ny. Han håller inte, är inte tillräckligt stor.
Men igår gjorde han inget extra utan tog det precis han skulle - men absolut inte mer än så!
En godkänd mellanmjölk-insats men inget som vi vinner matcher på när övriga spelet inte kuggar i 100%
Jag tror att vi fått med oss poäng med Fasth i målet igår!