Det roligaste vore om Brynäs åkte ut. Hade blivit stora ändringar i seriesystemet igen i ren desperation för att få tillbaka dom så fort som möjligt. Dessutom gillar jag att vi är tre smålandlöag i ligan.
”Melart håller klubban i båda händerna och stöter med stor kraft upp sin högra hand med klubban i handsken i ansiktet på Sandberg som inte kan försvara sig”
Han åker alltså för en spearing i ansiktet - och Sandberg fick ont i tummen...
Det blir säkert 5-7 matcher..?
Det är väl som det är men jag förstår jag ff inte hur de kan missa den solklaraste av alla slewfoots när Gynge är fri???
Jag vet inte om jag är för vinklad (förmodligen) men jag tycker inte Melarts smäll är sååå hemsk som alla skriver? Max 3 matcher allt annat är sjukt. Jämför en blind side huvudtackling som får 5 matcher med detta..
Vi måste smuggla Melart ut ur landet ASAP ifall de tillfälligt inför dödsstraff bara för detta fallet. Varför är alla kaxiga men helt oförberedda på konsekvenser i svensk hockey? Patetiskt.
Varanen wrote:Vi måste smuggla Melart ut ur landet ASAP ifall de tillfälligt inför dödsstraff bara för detta fallet. Varför är alla kaxiga men helt oförberedda på konsekvenser i svensk hockey? Patetiskt.
Klubbasäl är numera förbjudet enligt lag. Men att klubba kaxig hvspelare är det inte. Ser ingen anledning till avstängning mer än det straff melart redan fått. Hv fick chans att avgöra matchen men sumpade det. Inget mer med det. Hvspelaren som spelade över i situationen fick en hård puck på näsan som straff så det renderade också i lämpligt straff under matchen.
Men lär väl bli några matcher. Får se det positivt och minskar belastningen på melart och ger honom mer tid fôr träna upp sin tidigare skada.
3 matcher får melart träna upp kroppen inför slutspelet.
HVs 1-2 slew foots anmäls inte och ingen utvisningar heller. Inkonsekventnämden?
Men uv kan få retroaktivt straff och få lämna shl.
Efter att Melart delat ut Goliat-näven på Sandberg och denne tar sig för ansiktet, drar till med döende svanen, fäller en tår och balettstapplar ut till avbytarbåset med förmodad grav hjärnskakning så spelar hen i nästa byte.
Trissan hen fick i plytet senare kallas karma. Synd bara att den inte var krutad bättre.