Med tanke på målskillnaden är det möjligen så att ni behöver ta in 4 pinnar till för att nå en av platserna. Lär krävas full pott eller näst intill för er del. Bli inte nervösa nu..
Niles wrote:Med tanke på målskillnaden är det möjligen så att ni behöver ta in 4 pinnar till för att nå en av platserna. Lär krävas full pott eller näst intill för er del. Bli inte nervösa nu..
äh, bara man slutar tramsa omkring så är vi ju bäst i serien. ingen tvekan. rögle har ju knappast visat sig värdiga till en playoff-plats. då menar jag inte att skåningarna skulle vara värda mindre(även om så är fallet), utan helt enkelt att de inte är tillräckligt bra. vi är det och nybro är det. punkt slut....
Det värsta är att man inte erhåller platsen på förtjänster, utan endast genom inspelade poäng. Och jag är i skrivandets stund tämligen orolig. Matchen på söndag är helt avgörande, skulle det gå dit "pepparn växer", ja då tror jag att chanserna är små, men jag hoppas såklart att det räcker hela vägen.
Ja, nu gäller det att det blir fart på målskyttet ,det är där det brister idag .Det klagas på våra backar ,men vi har släppt in MINST mål i serien medan vi ligger jämnbördes med lagen under oss med att producera mål ,för mej tycker jag att det klagomål som är på backarna någon gång också borde vara på kedjespelarna .Men å andra sidan är det vårt debutår i Allsvenskan och då ska man egentligen inte klaga när man i högsta grad är med och slåss om en play off plats.
Jo, det är riktigt att andra året brukar vara det värsta, många lag blir platta som pannkakor just det året, har man sett.
Nä jag vet att det är första året och att man därför bör har realistiska tankar. Och det hade inte varit så om laget förlorat när man kämpar och ger allt i närkamperna, men jag kan inte bli annat än besviken när man säger att vi var dåliga och att inställningen saknades, det är två matcher på raken nu, när poängen är så viktiga. Och vi har ett så pass meriterat lag att detta inte borde hända, kan man tycka.
Tror nog att killarna som spelar för lakejhockyn är mer tända än det man såg av Lakers i Arboga.Men som sagt.Två plattmatcher på raden kanske är den tändvädska killarna behöver.En seger på söndag med publiken i ryggen är vad vi kan hoppas på.Tyvärr kommer inte jag men alla ni som är lediga hoppas jag går till klacken å visar killarna på plan att vi stöttar dem i med och motgång
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jo, självklart stöttar jag laget även när det är motigt, fast jag tycker inte det är fel att man har krav på våra spelare, de har ju en anställning och förväntas att göra en bra arbetsinsats och ha en god inställning.
Räven, du har helt rätt i vad du säger.
Tycker att det pratas alldeles för lite om Lakers när dom gör plattmatcher, riset ska väl också komma fram.
Hade man uppfört sig så nonchalent på jobbet som Lakers gjort nu i ett par matcher, då hade man ju för fan fått sparken!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Ärligt så är jag glad att ni håller med, jag var osäker på om jag skulle våga skriva det jag gjort. Var lite ängslig att bli sågad jäms med fotknölarna. Men visst är det så i arbetslivet, tar man en kvart extra på kafferasten så får man höra det direkt att det är betald arbetstid och så vidare, det blir bara tuffare och tuffare. Kul att ni håller med att det ska berömmas när det är bra och tvärtom när det är dåligt.
Precis som du skriver Räven, man är "rädd" för at bli sågad och påhoppad när man kommer med negativ kritik, den känslan har nog flera här inne. Jag har själv bitit mig i tungan flera gånger när jag tänkt skriva negativ kritik, och så ska det ta mig fan inte vara, ska det rosas när det går bra, ja då ska det väl risas när det går dåligt?
Det är väl därför vi har ett forum.
Det är som sagt alldeles för lite negativ/konstruktiv kritik vad det gäller Lakers, har dom gjort en skitmatch och inte bjudit till överhuvudtaget, då ska väl det komma fram med.
Klart att vi supporters reagerar när vårt lag inte spelar efter den förmåga som dom kan. Man kan ju inte bara skriva när det går bra för laget.
Nä, skräpning nu, vinst på söndag är ett måste.
Om inte så är det förkastligt.
Med tanke på det försprång vi hade när serien vände, och att vi nu strulat till det, det tar jag för givet att grabbarna reder ut!!
Jag skulle också vilja se Lindgren röra sig mer i båset, puscha på grabbarna när det går trögt, klappa till dom i ryggen chocha helt enkelt.
Inte lägga över det på Podein, att han ska puscha dom, det är väl inte hans roll´, inte direkt ialla fall. Att poddan tänder grabbarna indirekt det är ju självklart. Men coachningen får Lindgren sköta. Sen är jag så trött och höra på varenda presskonferans när det gått dåligt att "den förra matchen sitter nog kvar i huvudet, bla bla bla.."
Detta är ju vuxna idrottsmän, detta är ju delvis deras jobb, det ska ju bara vara att bita ihop, speciellt inför såna här viktiga matcher.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
konstruktiv kritik, analyser mm är helt okej...
det JAG inte tål är det förbannade gnället...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Buck: Helt klart har du också rätt i att gnäll inte leder till någonting, fast ibland kan det kanske vara svårt att dra gränsen, då vi uttrycker oss på lite olika sätt.
Oftast är det bättre att vänta till dagen efter när man fått lite distans till det. Men ger man inte kritik, så är det ingen mening att berömma heller, för det är väl skillnaden däremellan som ger effekt. För hur skulle det vara om alla bara berömde, det blir ju nästan löjligt. I verkliga livet får man väl förhoppningsvis beröm när man gjort något bra (tyvärr så sker det inte ofta) och när något gått snett så får man höra det.