VLH - IK Oskarshamn 8/12
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
VLH - IK Oskarshamn 8/12
Gameday igen och smålandsderby. Kanske dags att steppa upp lite spelmässigt också nu. Har sett lite grått ut sista tiden, framför allt spelet med puck.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Re: VLH - IK Oskarshamn 8/12
Mycket som ser grått ut i dessa dagar. Bokstavligt med tanke på vädret. Trots mindre bra insatser på sistone så är jag inte pessimistisk. Det här laget agerar som ett normalt lag i mitt tycke. De två senaste säsongerna var det en stor psykisk störning i laget vilket medförde förlamning från midjan och uppåt på löpande band.
Jag gillar att rollerna verkar ha satt sig på ett bra sätt. 4an är en enhet på riktigt nu. Kaptenen flankerad av Heavy Metal och Speedkulan. Alla jobbar hårt och har börjat nosa på lite offensiva initiativ. Utmärkt bara de väljer rätt lägen. Stort ansvar på Josefsson som ska bestämma graden av offensiv och inte minst när de ska gå all in på forecheckingen.
3an behöver jag inte skriva skriva så mycket om. Vår enda enhet förra säsongen och de fortsätter sitt goda arbete. Karlström ska testas i landslaget. Coolt. När han kom tyckte jag han var totalt kass. Nu en EHT-spelare. Otroligt glädjande utveckling och sånt jag älskar att se. Lite av min hemliga favorit faktiskt. Varför hemlig? Som hockeymördare kan jag bara ha defensiva backar, forwardsgrävlingar, evildoers eller defensiva centrar som favoriter.
Ettan och tvåan har inte riktigt grundat ännu. Mycket bra saker individuellt, men som enheter är det fortfarande inte gjutet. Men jag känner ingen oro. Det har ju gått bra hittills och kanske kan topp6 vara lite olika pussel från match till match. Spelarna verkar inte lida av det. RR är alltid stabil vem som än flankerar honom så då har coach Hallam en hel del alternativ att fundera på.
Jag gillar att rollerna verkar ha satt sig på ett bra sätt. 4an är en enhet på riktigt nu. Kaptenen flankerad av Heavy Metal och Speedkulan. Alla jobbar hårt och har börjat nosa på lite offensiva initiativ. Utmärkt bara de väljer rätt lägen. Stort ansvar på Josefsson som ska bestämma graden av offensiv och inte minst när de ska gå all in på forecheckingen.
3an behöver jag inte skriva skriva så mycket om. Vår enda enhet förra säsongen och de fortsätter sitt goda arbete. Karlström ska testas i landslaget. Coolt. När han kom tyckte jag han var totalt kass. Nu en EHT-spelare. Otroligt glädjande utveckling och sånt jag älskar att se. Lite av min hemliga favorit faktiskt. Varför hemlig? Som hockeymördare kan jag bara ha defensiva backar, forwardsgrävlingar, evildoers eller defensiva centrar som favoriter.

Ettan och tvåan har inte riktigt grundat ännu. Mycket bra saker individuellt, men som enheter är det fortfarande inte gjutet. Men jag känner ingen oro. Det har ju gått bra hittills och kanske kan topp6 vara lite olika pussel från match till match. Spelarna verkar inte lida av det. RR är alltid stabil vem som än flankerar honom så då har coach Hallam en hel del alternativ att fundera på.
-
- c/o LL´s Forum
Hoppas nästan att Sam väljer att behålla justeringarna från tredje, kändes mycket bättre!
EP - Rosén - Gynge
Forslund - JFK - Calof
Karlström - Holmberg - Drury
Lundberg - Josen - Nilsson
Svider lite i ögat att se JFK i andra och Calof får så dålig omgivning, men vi har tre väldigt välfungerande kedjor här. Skulle t.om tycka denna hade sett spännande ut:
Karlström - Rosén - Gynge
Forslund - EP - Calof
Drury - Holmberg - Sylve
EP - Rosén - Gynge
Forslund - JFK - Calof
Karlström - Holmberg - Drury
Svider lite i ögat att se JFK i andra och Calof får så dålig omgivning, men vi har tre väldigt välfungerande kedjor här. Skulle t.om tycka denna hade sett spännande ut:
Karlström - Rosén - Gynge
Forslund - EP - Calof
Drury - Holmberg - Sylve
-
- c/o LL´s Forum
Vad har hänt med jänkaren? Vill se fler stenhårdaSlagskott ikväll. Inga fösare som IKO kan kontra på.
JFK ska väl inte vara på isen överhuvudtaget egentligen? Varenda skär han tar är snudd på pinsamt om man ser till vad han är hitvärvad för att bidra med. Han borde ju begripa det själv kan man tycka och söka sig vidare.
IKO kan bli obehagliga om inte den Kronobergska blodsmaken finns där. Jag hoppas vid Poseidons överblick att spelarna i VLH förstår prestigen i matchen och helt sonika kör över dom.
Fasth mellan stolparna utgår jag ifrån.
IKO kan bli obehagliga om inte den Kronobergska blodsmaken finns där. Jag hoppas vid Poseidons överblick att spelarna i VLH förstår prestigen i matchen och helt sonika kör över dom.
-
- c/o LL´s Forum
Forslund JFK calof är en helt osannolik kombination i en topplina. Kanske därför det skulle bli succe. Lundberg tycker jag gör sig bättre i fjärde.
Idag gör JFK mål
Idag gör JFK mål

Tror inte Fasth står. Att Källgren bara skulle få en match och sen vila igen tror jag är helt uteslutet. Jag tror det är förutbestämt. Källgren står ikväll!?!Kloker wrote:JFK ska väl inte vara på isen överhuvudtaget egentligen? Varenda skär han tar är snudd på pinsamt om man ser till vad han är hitvärvad för att bidra med. Han borde ju begripa det själv kan man tycka och söka sig vidare.

Mogge dömer kvällens match
Men du är ju kloker, så du fick rätt!Kloker wrote:JFK ska väl inte vara på isen överhuvudtaget egentligen? Varenda skär han tar är snudd på pinsamt om man ser till vad han är hitvärvad för att bidra med. Han borde ju begripa det själv kan man tycka och söka sig vidare.

-
- c/o LL´s Forum
Bra spel av våra gubbar! 
Men vad sysslar melart med nu då??? Krosseftersläng 1 meter framför domarn.

Men vad sysslar melart med nu då??? Krosseftersläng 1 meter framför domarn.
Last edited by StenhårtSlagskott on 8 December 2020, 19:19, edited 2 times in total.
Fy fan vad dåligt av Melart. Vilken idiot
Säg vad du gör och gör vad du säger !
VLH - IK Oskarshamn 8/12
Men vad dåliga vi är i spelet med puck från egen zon. Alltså vad har man för grunder att gå efter. Det verkar ju bara vara fritt från eget huvud. 

Ett kontringsmål, vad ovanligt 
Bättre än inget

Bättre än inget

Hoppas på ketchupeffekt för CALOF nu. Jag har också förhoppningar att EP14:s nyvunna lanslagsplats skall höja honom till fornstor kapacitet.
Vi har ju flera klara chanser, måste bara förvaltas. Dock är det mycket slarv och tapp av puck i mittzon.
Nu tar Fasth rekordet!
Om man får räkna utan matcher på rad.
Om man får räkna utan matcher på rad.
Vi är stabila men vi har rätt svårt att få riktigt flyt i spelet
Och där kom 1-1, vi spelar inte bra
Det är pinsamt att se oss
-
- c/o LL´s Forum
Varan!! Växla upp!! 

Nu ska vi inte vara för kritiska, det är ju trots allt IKO vi möter, slagpåsen med 6 raka förluster..... 

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Hemskt att se 55 och 4 på 1-2 måletVaranen wrote:Vi ser ut som småpojkar i närkamperna.
Alltså jag vet inte, men vad är detta??????

Men ingen kan anklaga oss för att inte visa respekt för motståndaren. Vi respekterar de så mycket att vi låter de lusta sig på oss.
-
- c/o LL´s Forum
EP40-Klass!!! Härligt Emil! 
Stenhårt Slagge.

Stenhårt Slagge.
Last edited by StenhårtSlagskott on 8 December 2020, 20:14, edited 2 times in total.
Känns som vi får lite hjälp från domarna. Men vad dåliga vi är. Ingen energi. Allt går så långsamt och orkeslöst. Och ändå hittar vi vägar fram. Tänk om dom bara kunde släppa på gasen och köra.

Vi är mycket sämre i defensiven efter att rekordet var slaget. Vi är mjukare framför mål och inte lika heta i skottlinjen
Växjö Lakers är bipolära. Antingen helt nere under isen eller full fart ala 8-0
Efter 3-2 har dom fått upp speeden i spelet.

22 måste vara bland det trubbigaste som finns i SHL
Otroligt att vi vann 2a med tanke på hur löjeväckande svaga vi var ett tag där. IKO är ett extremt losergäng. De hade oss i brygga och sedan kollaps bara för att vi fick en billig utvisning med oss.
Hur fan kan vi vinna skotten med 21-8 med den matchbilden?
JFK är trubbig men gör det ändå bra i sin roll. Självklart ska det vara en högre kravbild än att spela i fjärdekedjan, men utifrån den rollen sköter han det väldigt bra just idag.
JFK är trubbig men gör det ändå bra i sin roll. Självklart ska det vara en högre kravbild än att spela i fjärdekedjan, men utifrån den rollen sköter han det väldigt bra just idag.
Deras målvakt har väl inte varit helt vass heller.