StenhårtSlagskott wrote:Varför skulle rosen med hans familjesituation vilja dra till NLA? Pengar tjänar han i Lakers också och hans familj kan bo hemma med allt vad det innebär.
Han kanske försöker förhandla lite men om bara evertsson och Rosen ger efter lite var så är det ett enkelt beslut tror jag.
Tror redan han har skrivit på och att evertsson och Rosen har känt av läget sedan långe. Men vad vet jag
Kan mycket väl vara så. Men det är betydligt enklare att ta ett år i NLA och bosätta sig där nere utan familjen under ett år. Klart han tjänar pengar i VLH också, dock skiljer det en väldigt massa mot vad han skulle kunna inbringa i typ Bern eller Zürich. Vad jag menar är att det kan ju mycket väl vara så att man i familjen försöker hitta en lösning om det nu är så att Robban gärna vill köra ett år till utomlands och att det är därför det tar tid just nu. Jag vet en sak med säkerhet. När tidningarna skrev att det var klart och påskrivet, så var det inte det.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Hade varit intressant att jämföra Gynges lön med vad Anton Wedin får i HV. Känns inte bra att vi sitter på en 33-åring i två år till när andra lag, t.ex HV, värvar som de gör.
Hoppas bara inte Wedin är lika bra som när han var i Timrå
davvee wrote:Hade varit intressant att jämföra Gynges lön med vad Anton Wedin får i HV. Känns inte bra att vi sitter på en 33-åring i två år till när andra lag, t.ex HV, värvar som de gör.
Den typen av värvningar saknar jag verkligen i VLH!
davvee wrote:Hade varit intressant att jämföra Gynges lön med vad Anton Wedin får i HV. Känns inte bra att vi sitter på en 33-åring i två år till när andra lag, t.ex HV, värvar som de gör.
Den typen av värvningar saknar jag verkligen i VLH!
I år saknar vi kanske sådana värvningar då många sitter på kontrakt. Men annars är väl både Emil och JFK exempel på liknande värvningar? Skillnaden är att våra inte föll väl ut vilket Wedin kanske gör. Egentligen har han bara en bra säsong i SHL, innan dess producerade han okej i allsvenskan. Nu är han tillbaka efter ett år över Atlanten. Varningsklockor någon?
Enligt den psykiskt sjuke höken i söder - "är samtliga tränarkonstellationer i SHL klara" ... - Har THERMELL fått förlängt? Han hade väl två år som gått nu?
Hade också för mig det men enligt EP har han kontrakt över nästa säsong. Hoppas att han likt flera spelare kan plocka fram något som inte visats tidigare.
Sorgligt lågvattenmärke att kalla en person som skriver om hockeyn i allmänhet, och bloggar om en klubb som uppenbarligen placerade sig högre upp i tabellen än Lakers, för "den psykiskt sjuke höken i söder".Avsikten är väl att lag som lyckas lite bättre än Lakers ska "skitas ner".Vilka goa å fina supportrar i Trojas farmarlag.
Jag vet inte ens om jag behöver kommentera ovanstående. De flesta här inne förstår innebörden. Men för den vilsne skribenten av frågan skall jag klargöra: "Den psykiskt sjuke höken" är en litterär omskrivning av, och semantisk synonym för - MR MADHAWK'S - *e-g-e-n-v-a-l-d-a* artistnamn.
Om något så är det väl snarast ett hedersbetyg till omnämnda? Jag har stor respekt för det arbete denne lägger ner för hockeysveriges gräsrötter. Och då är jag inte ens vegan
anestor67 wrote:Sorgligt lågvattenmärke att kalla en person som skriver om hockeyn i allmänhet, och bloggar om en klubb som uppenbarligen placerade sig högre upp i tabellen än Lakers, för "den psykiskt sjuke höken i söder".Avsikten är väl att lag som lyckas lite bättre än Lakers ska "skitas ner".Vilka goa å fina supportrar i Trojas farmarlag.
Jag känner Johan personligen och han hade skrattat friskt åt den omskrivningen. Galenhöken har många omskrivningar av sitt egenvalda artistnamn vilket han tycker är rätt kul! Så nu gjorde du nog hönefjädrar av hökens skrud!
Vad tror vi om Evert Halls chanser att landa ett par feta firrar till? Rosén KLAR enl. MinHockey tidigare, även Persson KLAR enl. samma källa, TRE ÅR på sistnämnda dessutom. Jag tror uppgifterna stämmer, MinHockey hade aldrig låtit så tvärsäkra om det inte funnits någon substans i ryktena. VLH har nog sina $käl att hålla inne på offentliggörandet...
Rosén ihop med Persson är två väldigt bra värvningar såklart, top notch, men det måste in ett par till riktiga ess i truppen. Ovanpå detta MÅSTE Pettersson, Gynge och JFK börja göra skäl för lönen, dom måste leverera som förväntat, även Fasth måste leverera ännu en vinter - först när ALLT detta är på plats blir VLH en allvarlig utmanare om LeMats pokal.
Mycket om och men, jag är skeptiskt till att alla bitar ovan faller på plats. Min oro gäller främst Pettersson, Gynge, JFK (och Davidsson), dom såg helt vilse ut hela förra säsongen, ett par av dom såg t o m ut att ha tröttnat på hockey... inga bra vibbar alls här faktiskt.
Lakershjärta71 wrote:Jag oroar mig för JFK. Alldeles för snäll och osynlig. Tycker han får visa att han kan leverera i Tengsry först. Så tycker jag om JFK.
Med det han visade så levererar han inte på allsvensk nivå
Redan förra året såg truppen spännande ut. Nu är den om möjligt ännu bättre med backuppsättning som imponerar med en helt annan offensiv uppsida.
Är det nog för att sätta fart på "trötta" forwards. Upp till bevis!
StenhårtSlagskott wrote:Redan förra året såg truppen spännande ut. Nu är den om möjligt ännu bättre med backuppsättning som imponerar med en helt annan offensiv uppsida.
StenhårtSlagskott wrote:Redan förra året såg truppen spännande ut. Nu är den om möjligt ännu bättre med backuppsättning som imponerar med en helt annan offensiv uppsida.
Vilken offensiv uppsida syftar du på ?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lägre kroppsvikt per krona. Viktig parameter med rahimi och BOOM ut. De ser inte ut att ersättas med defensiva tungviktare direkt
McPersson - Andersson
Finne - Finne
Finne - Löven
Erixon - Nössen
McPersson och Finne med klubborna på fel håll vilket gör att de kan dra direkt från fler vinklar. Liten men ack så intressant detalj.
Vilken offensiv uppsida syftar du på ?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lägre kroppsvikt per krona. Viktig parameter med rahimi och BOOM ut. De ser inte ut att ersättas med defensiva tungviktare direkt
McPersson - Andersson
Finne - Finne
Finne - Löven
Erixon - Nössen
McPersson och Finne med klubborna på fel håll vilket gör att de kan dra direkt från fler vinklar. Liten men ack så intressant detalj.
Det är klart att det blir en offensiv uppsida bland backarna om ryktet med Persson stämmer. Bortsett från han vet jag inte om jag är så imponerad, rent offensivt alltså, varken Vainio eller Härman är direkt poängstarka, och oprövade i SHL. SM-liga får väl anses hålla lägre klass, och diffen mellan HA och SHL vet vi sedan innan (Kalle Johansson t ex.). Melart gjorde Poängmässigt sitt livs säsong i fjol, vi ska nog inte räkna med att han gör om det. Både han och Koivisto tappade rejält ju längre säsongen gick. Nässén vet jag inte riktigt vad han gör här, ärligt talat.
Visst, en mer spelskicklig backbesättning än den vi inledde säsongen med, men ungefär likvärdigt den vi avslutade med. Det som räckte till 10:e plats.
Plocka bort Persson så har vi samma vaacumförpackade ICA Basic-backar, ingen utom Melart som direkt sticker ut.
Jag ser några fina bitar som passerat Bäst-före-datum, blandat med några riktiga lågpriskotletter.
VLH poppar inte längre, och då tänker jag inte bara på lagbygget utan precis allt, från Twitterkontot till lågpris-fusk-slask-Amaronen i restaurangen, matchstället etc. Jag minns en tid när klockorna räknade ner då nyförvärven skulle presenteras och raketerna for som missiler genom luften. Nu är VLH som ett lass med överkokta kroppkakor en tisdag i november. Evertsson har bytt ut sina stålhättade boots i blankt alligatorskinn mot ett par solblekta orangea foppatofflor. Var är rockn’rollen, kaxigheten, profilerna, humorn, farten och fläkten?
Primeau wrote:Jag ser några fina bitar som passerat Bäst-före-datum, blandat med några riktiga lågpriskotletter.
VLH poppar inte längre, och då tänker jag inte bara på lagbygget utan precis allt, från Twitterkontot till lågpris-fusk-slask-Amaronen i restaurangen, matchstället etc. Jag minns en tid när klockorna räknade ner då nyförvärven skulle presenteras och raketerna for som missiler genom luften. Nu är VLH som ett lass med överkokta kroppkakor en tisdag i november. Evertsson har bytt ut sina stålhättade boots i blankt alligatorskinn mot ett par solblekta orangea foppatofflor. Var är rockn’rollen, kaxigheten, profilerna, humorn, farten och fläkten?
Vi vill bli rumsrena och accepterade av finrummet. Det blir vi ändå aldrig så varför fjäska och försöka. Acceptansen tar en halv generation och inte ens med 17 SM-guld kommer gamla gubbar i solblekta Tord Lundström tröjor att acceptera oss.
Varför bryr ni er om vad andra tycker. Det har inte med Växjö att göra. Ju mer vi vinner ju mer kommer andra bli avundsjuk och visa det på det sätt ni beskriver.
Ser det som att Växjö är i ett helt nytt läge. Spelare som varit i Växjö tidigare är nu hemvändare till Växjö och även till andra klubbar. Riktigt bra spelare.
Roligt.
StenhårtSlagskott wrote:Varför bryr ni er om vad andra tycker. Det har inte med Växjö att göra. Ju mer vi vinner ju mer kommer andra bli avundsjuk och visa det på det sätt ni beskriver.
Ser det som att Växjö är i ett helt nytt läge. Spelare som varit i Växjö tidigare är nu hemvändare till Växjö och även till andra klubbar. Riktigt bra spelare.
Roligt.
Jag sade just att jag hoppas inte vi ska försöka anpassa oss till kultureliten.
HV har väl bara lyckats sådär med hemvändande svenskar? Tycker de traditionellt brukar vara vassare i värvningar av mumintroll och nordamerikaner. WEDIN kommer få slåss för poängen. Fråga RÖDIN och PETTERSSON..
Om vi kallt räknar in RR och 'PEPS' - vad mer skall in? Har 'Ninja' hintat det någonstans? Ingen som sitter och trycker på en karamell?
Om inte någon spelare lämnar tror jag inte det kommer in något mer av större klass.
Om Lundberg lämnar kanske det kommer in en mellanklass forward av modell tyngre som kan ta en liknande roll.
Skulle väl vara det här superspjutet från förra året då?
Towen wrote:Enligt den psykiskt sjuke höken i söder - "är samtliga tränarkonstellationer i SHL klara" ... - Har THERMELL fått förlängt? Han hade väl två år som gått nu?
Thermell har inte fått förlängt. Han har inte heller fått sparken. Han har ett år kvar. Tyvärr. Hönan tog fram Fulgor Nocturnus-fjädern ur Röven och gav denne ett treårskontrakt. De två senaste rappakalja-säsongerna från nämnde är katastrof. Det kunde ju alla - även med ett blint gösöga se.
Så det Sams Bästa Kompis Thermell kan ha som morot kommande säsong är att göra den till den bästa. Det är liksom så in i helvetes svågerpolitikts-omöjligt att misslyckas med det.
Det kan INTE bli SÄMRE.
Höneröven, Samhall Am och Bästa Kompisen - det går bra nu...
Något som Växjö borde göra på sikt är att plocka in Murphy i tränarstaben. Kan nog inte hitta en bättre PP-coach. Han vet dessutom hur man ska coacha backarna och tror inte han hade varit sämre än Thermell i den offensiva coachningen.
I dagens intervju i SMP så talar Murphy varmt om både staden och organisationen, samt säger att han inte har några planer på att flytta från Växjö då hans barn ser Växjö som ”hemma”.
Murphy är en sådan person som har den naturliga pondusen och respekten med sig vart han än går, och på sikt kan han säkert bli en riktigt bra headcoch.
På tal om tränare: Joel Rönnmark i J18 blev erbjuden ass.tränarposten i Löven men valde att tacka nej för att stanna i Lakers. Positiv och viktig signal! Även där har vi ett intressant namn för framtiden, modern tränare som även fått testa på uppdrag på större scen som ass. i J20-landslaget.
Angående Murphy är jag kluven. Ta in gamla spelare från egna laget brukar bli lite sådär. Det jag hoppas på om man tar in honom är hans kontakter i Amerika. Vi har ingen riktigt ledande spelare med de kontakterna. Tex reddoxeran vet jag att han var starkt bidragande till flera värvningar. Här hoppas jag murphy skulle kunna bidra.
Men självklart har han ju rutin från hög nivå och är ju en av få som använder huvudet när han spelar och nickar ni mål. Vem minns inte Dahléns smörpass.
Värt att notera är att idag löper KHL-klausuelerna ut om någon spelare under kontrakt om någon vill dra.
Jag ser ändå en viss skillnad på en före detta spelare som var här i 4 år jämfört med spelare som har klubben som moderklubb. Chris och Cam har precis lagom distans imo till klubben: känner och bryr sig om klubben men har inte växt upp med den så att det blir för personligt. Kan tänka mig att Murphy skulle resonera snarlikt kring Lakers.
VIP-kväll kl 15:00. Vet inte om jag tycker det är kväll. Visst presenterades Shinnimin förra året på VIP-kvällen? Tänker att kanske Rosén presenteras idag då. Persson har ju tvåvägskontrakt vilket formellt sett är NHL-kontrakt vilket gör att hans säsong fortfarande inte är avslutad även om AHL-säsongen är inställd. Så han kommer antagligen inte ta någon plats på VIP-kvällen.