Övrigas matcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: Övrigas matcher
Nils Thomasson går in i GOIS:et och gör mål direkt - kul att se!
Hur är nivåskillnaderna på superelit och div 1? Någon som vågar sig på en rimlig bedömning? Oavsett är det kul att han går in och levererar.Svartvadet wrote:Nils Thomasson går in i GOIS:et och gör mål direkt - kul att se!
-
- c/o LL´s Forum
Lite svårt att säga.
A-lag är alltid A-lag. Även om det är div.1, så är det rejälare och striktare linjer i spelet (mest för att rutin är rutin). Färjestad är ganska bra exempel, då de tog bort sitt J20-lag säsongen 01/02. Då hade man ett lag i ettan istället, som hette Skåre BK. Skåre brukade vara mitten/nedre-halvan av tabellen på den tiden.
2004 (vill jag minnas iaf) så spelade J20-landslaget mot ett lag i Ettan. Minnet säger att det blev 5-1 till Div.1.
Mycket har dock hänt. Idag skulle J20-landslaget slå alla lag i Ettan troligtvis - kanske inte absoluta toppen isf.
Jämför vi serierna, Ettan mot SuperElit, så skiljer sig spelarna betydligt mer. Den absolut toppen i SuperElit, de håller i SHL. Botten? Tja, det finns flertalet spelare som spelar Div.2 idag. I Ettan är det mer jämt, generellt.
A-lag är alltid A-lag. Även om det är div.1, så är det rejälare och striktare linjer i spelet (mest för att rutin är rutin). Färjestad är ganska bra exempel, då de tog bort sitt J20-lag säsongen 01/02. Då hade man ett lag i ettan istället, som hette Skåre BK. Skåre brukade vara mitten/nedre-halvan av tabellen på den tiden.
2004 (vill jag minnas iaf) så spelade J20-landslaget mot ett lag i Ettan. Minnet säger att det blev 5-1 till Div.1.
Mycket har dock hänt. Idag skulle J20-landslaget slå alla lag i Ettan troligtvis - kanske inte absoluta toppen isf.
Jämför vi serierna, Ettan mot SuperElit, så skiljer sig spelarna betydligt mer. Den absolut toppen i SuperElit, de håller i SHL. Botten? Tja, det finns flertalet spelare som spelar Div.2 idag. I Ettan är det mer jämt, generellt.
För tillfället känns vår klubb lite på dekis. A lag, J 20 och U 18 ligger i träsket i sina serier. Tillfälligt eller en trend, framtiden får ge svaret.
Popcorn-Kalaset är över. Man köpte sig ett par guld, kortsiktiga framgångar, men nu sitter man i skiten. Det vi ser nu är bara början... 

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Haha, din bittra stackare. Ta semester.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Vare sig hoppas eller tror detta scenario. Däremot behövs nog ett uppvaknande och självrannsakan. Tror att det är ett problem en tid framöver att vd och ordförande är tämligen gröna och novisa i förhållande till tränare och sportchef.Primeau wrote:Popcorn-Kalaset är över. Man köpte sig ett par guld, kortsiktiga framgångar, men nu sitter man i skiten. Det vi ser nu är bara början...
J18 går ju förfan bättre än någonsin och j20 är topp 8 i Sverige. Deppigt att se vilken fantasivärld många verkar leva i som tror att vi ska vinna guld med alla lag år efter år.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kollar Färjestad vs Skellefteå. Fan vad Kissepinnen är nyttig för Skellefteå.
Skulle haft honom kvar i Lakers.
Skulle haft honom kvar i Lakers.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Varför så sen matchstart i Karlstad ikväll?
Kaffet var slut.....MalZon wrote:Varför så sen matchstart i Karlstad ikväll?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Nej, jag tänker det är Hans Majestät Kung Håkan LOOB, den 1:e av målskyttar - som börjar bli till åren. Måste ringas in en taxi med steghiss som sväljer både hans och frugans rullatorer.. 

Jag måste rikta ett tack till Bulan i Luleå för att han bryter mot Disney-anpassningen. SHL måste vara världens tråkigaste liga off ice. Allt ska var så puttinuttigt och korrekt hela tiden och alla kräver ursäkter av alla. Hockey ska vara glimten i ögat. Det måste ödmjukheten själv, Roger "vitränarmestihelauniversum" Rönnberg, förstå. För han kan väl något om hockeyns historia hoppas jag.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -om-ursakt
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -om-ursakt
Kollar Färjestad djurgården , känns som en helt annan sport
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Troja leder skotten med 72-28 efter 5 perioder mot Boden. Avgörande match, sudden pågår
Elias är kung
Linköping kör alltså med Holös i PP.....
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
-
- c/o LL´s Forum
Nu är det ju förvisso bara träningsmatcher ännu (dessutom en första). Men, det är ganska kasst av LHC med deras superlag att ha 0-3 mot IKO
Nu ska idioterna förstöra hockeyn med det tröttsamma PK-idéerna. Hur fan kan man stängas av för detta trams. Skäms svensk hockey. ”När bråket upphörde skrek Marek Hrivik ”Fucking Pussy” till Rosseli Olsen”. För detta stängs han av. https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... kt-pahopp/
Övrigas matcher
Ja, helt otroligt...
Det är som i en religös förskola där man inte får svära...
Det är som i en religös förskola där man inte får svära...
Ja herregud, nu stänger dem av spelare som säger jävla fegis. Har Anderberg fått jobb hos diciplinnämnden?
Helvete vad sexistiskt! Minst 20 år fängelse anser jag. Helt oacceptabellt
Härligt att det dragit igång igen! Hockey är tokskoj! 

-
- c/o LL´s Forum
Frölunda - HV... Ska vi möta dessa? Yikes. 

HV är extremt överskattade. Men Frölunda ser bra ut både på pappret och IRL.
-
- c/o LL´s Forum
Ja, alltså Frölunda spelar riktigt stabil hockey. Anmärk att de har inte med Sundström då heller...
HV? Jadu, jag vet faktiskt inte. Skapade de något alls i första? Tror inte det. Wedin, Nybeck och Emil J ser bra ut - resten ganska avslagna. Lias hade pucken en gång? Martinsson? Hmm
HV? Jadu, jag vet faktiskt inte. Skapade de något alls i första? Tror inte det. Wedin, Nybeck och Emil J ser bra ut - resten ganska avslagna. Lias hade pucken en gång? Martinsson? Hmm
-
- c/o LL´s Forum
Kan Raymond utmana Elias i antal mål av en junis? Ruggigt skott, Ovechkin-klass
-
- c/o LL´s Forum
Ångrar mig f.ö om Emil J - mååååånga misstag där, ser inte bra ut alls
Lite surt att vi inte landade Alvarez. En storväxt allroundspelare med evildoer egenskaper hade passat in perfekt.

HV har bara en spelare som inte ser ut som en loser och det är Emil Andrae. Inte konstigt att han varit kapten i U18-landslaget. Kommer definitivt bli en internationell spelare även på seniornivå.
-
- c/o LL´s Forum
Oj oj oj... Inne och läser på HVs forum - sågningarna som Martinsson och Fröberg får är inte nådiga! Påminner om när de lirade hos oss 

Och Fröberg lirade hos oss för halva lönenSvartvadet wrote:Oj oj oj... Inne och läser på HVs forum - sågningarna som Martinsson och Fröberg får är inte nådiga! Påminner om när de lirade hos oss

Dessutom vill de sparka stackars Nicky Rahme. Efter 1 match.