Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Hur är det ställt med Fasth? Skulle ju bara missa två matcher sas det. Nu är det väl 2 veckor borta?
Ska vara tillbaka till efter uppehållet är det sagt.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Nykert att man bortförhandlar (hörsägen) med Bodie. Jag har inte läst något konkret kring detta men det borde ligga högt upp på agendan. Samma gäller JFK. Bort och frigör ännu mer pengar.
Jag är svag för Gynge. DET finna ju där och är beredd att ge honom kort tidsfrist. Men han hänger löst.
Kunde inte Saipa ha slagit TVÅ packar i en smäll och signat P.Andersson också?
Jag är svag för Gynge. DET finna ju där och är beredd att ge honom kort tidsfrist. Men han hänger löst.
Kunde inte Saipa ha slagit TVÅ packar i en smäll och signat P.Andersson också?
Gynge försvinner inte, han hade med lite mer flyt haft 3-4 mål till. Han har trots allt haft ett par skott i virket, skapat frilägen och haft mål bortdömt.
JFK däremot är så sjukt tråkigt. Han har inget självförtroende vilket märks när han inte ens får gå center. På försäsongen kändes det som att Lakers gjort seriens kap i honom, han dominerade flera matcher. Men det visar på hur mycket en försäsong kan säga.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
JFK däremot är så sjukt tråkigt. Han har inget självförtroende vilket märks när han inte ens får gå center. På försäsongen kändes det som att Lakers gjort seriens kap i honom, han dominerade flera matcher. Men det visar på hur mycket en försäsong kan säga.
Jepp, jag tror också att det finns sparkapitalsislossning hos Gynge inom överskådlig tid. Däremot de övriga dyra papiljottflickorna i laget ska nog inte vara lika säkra på fortsatt dyr utbetalning från VLH framöver.
Hoppas jag.
Hoppas jag.
Mest potential av alla besitter JFK. Frågan är hur man ska få det ur honom.
Jag hoppas han kommer igång efter jul. I annat fall så har vi ett sjukt lag nästa år då många kontrakt är skrivna även då och Rosén kanske kommer tillbaka.
Jag hoppas han kommer igång efter jul. I annat fall så har vi ett sjukt lag nästa år då många kontrakt är skrivna även då och Rosén kanske kommer tillbaka.
Last edited by bratsson on 4 November 2019, 21:05, edited 1 time in total.
Koivisto är tydligen klar..
https://www.scb.ch/news/news/artikel/mi ... st-den-scb
https://www.scb.ch/news/news/artikel/mi ... st-den-scb
-
- Forumdemon
Mer sisu 
Men jag skulle vilja se någon rightare också.

Men jag skulle vilja se någon rightare också.
-
- c/o LL´s Forum
Vilken målvakt handlar det om på min hockey?
Kan nog bero på att nya finnebacken är skadad och att man vill kolla skadan innan man går ut med nyheten.
Kan nog bero på att nya finnebacken är skadad och att man vill kolla skadan innan man går ut med nyheten.
Last edited by StenhårtSlagskott on 4 November 2019, 18:09, edited 1 time in total.
https://www.eliteprospects.com/player/9202/justin-pogge och https://www.eliteprospects.com/player/1 ... gustafsson är två som cirkulerar.StenhårtSlagskott wrote:Vilken målvakt handlar det om på min hockey?
Men hur illa är det med Fasth, ingen som vet på riktigt?
Salak är väl ledig med? Johan G har ju ingen rolig stats i Mannheim.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Beror lite på hur situationen ser ut med Fasth. Är Fasth borta en längre tid så behövs givetvis något som håller hög SHL-klass. Kommer Fasth ganska snart tillbaka kan man inte ha tre målvakter som slåss om en förstaspade. Vem ska då ryka? Andrén? Tänker att det kanske är en lösning fram till jul med möjlighet att förlänga om det faller väl ut.PutteA wrote:Salak är väl ledig med? Johan G har ju ingen rolig stats i Mannheim.
-
- c/o LL´s Forum
Måste vara riktigt dåligt med fasth om man letar toppmålvakt.
https://hockeynews.se/articles/11236/?f ... N4kYVVF2E8
Klar för detta och nästa år.
https://www.vaxjolakers.se/artikel/ti3m ... a-koivisto
https://hockeynews.se/articles/11236/?f ... N4kYVVF2E8
Klar för detta och nästa år.
https://www.vaxjolakers.se/artikel/ti3m ... a-koivisto
Jag trodde nyheten var att man hade skeppat iväg mjölkkalvarna Bodie och JFK inför uppstarten. Till att börja med. Gjort en MARKERAD ren$ning.
Jag hade fel.
Jag hade fel.
Last edited by Kloker on 4 November 2019, 20:32, edited 1 time in total.
-
- Forumamatör
Någon som har koll på hur ofta man lyckas bli av med hela kostnaden när någon mindre lyckad spelare entledigas?
I de fall där spelaren inte har signat med någon ny klubb bör hela lönekostnaden ligga kvar antar jag?
I de fall där spelaren inte har signat med någon ny klubb bör hela lönekostnaden ligga kvar antar jag?
Så är det. Netterberg klämde ur bäst han kunde innan han kritade på för IKO som exempel. Han var inte dum. Ovanstående namn vill jag inte bara tänka på vad dom krääämar ur kassan till ingen nytta.Göran-Håkan wrote:I de fall där spelaren inte har signat med någon ny klubb bör hela lönekostnaden ligga kvar antar jag?
-
- c/o LL´s Forum
Kan inte se varför vi ska göra oss av med spelare mot en hög kostnad. Bättre att försöka få det att vända och hitta ny klubb till dem när det finns möjlighet utan extra kostnad. Som tex innan deadline eller mellan säsonger.
Sedan om det finns andra som är sugna på att bredda sitt lag så är det OK. Men växjö ska inte ta kostnaden.
JFK vill jag inte byta bort. Bodie möjligen men ibland fattas det bara en pusselbiten för att det ska lossna för laget eller släppa för en enskild spelare.
Med lite skador kan vi ställa upp såhär:
Shinnimin-pettersson-JFK
Gynge-Horak-Nilsson
Holmberg-Lundberg-Davidsson
karlström-Josefsson-Sylvegård
Koivisto - Erixon
Melart - Högberg
Rahimi - bodie
Bohm
Och med spelet som visades upp mot Luleå skulle vi haft minst 30 poäng nu...Undrar om de blivit så så fullständigt avklädda iår? (I allt utom just mål)
Sedan om det finns andra som är sugna på att bredda sitt lag så är det OK. Men växjö ska inte ta kostnaden.
JFK vill jag inte byta bort. Bodie möjligen men ibland fattas det bara en pusselbiten för att det ska lossna för laget eller släppa för en enskild spelare.
Med lite skador kan vi ställa upp såhär:
Shinnimin-pettersson-JFK
Gynge-Horak-Nilsson
Holmberg-Lundberg-Davidsson
karlström-Josefsson-Sylvegård
Koivisto - Erixon
Melart - Högberg
Rahimi - bodie
Bohm
Och med spelet som visades upp mot Luleå skulle vi haft minst 30 poäng nu...Undrar om de blivit så så fullständigt avklädda iår? (I allt utom just mål)
-
- c/o LL´s Forum
Smakar gött med Finne! Dessutom en VÄLDIGT skicklig back av den "typ" vi saknar.
3-4 finnar bör vara minimum, varje säsong. Sisun är viktig.
Då kör vi ett byte....Svartvadet wrote:Smakar gött med Finne! Dessutom en VÄLDIGT skicklig back av den "typ" vi saknar.
Leskinen - Gynge
3 finnar klara

-
- c/o LL´s Forum
Har du sett Leskinen spela? Gynge jobbar och sliter och skapa skottlägen och målar ibland. Leskinen är långsammare än Tony Mårtensson nuvarande form.bratsson wrote:Då kör vi ett byte....Svartvadet wrote:Smakar gött med Finne! Dessutom en VÄLDIGT skicklig back av den "typ" vi saknar.
Leskinen - Gynge
3 finnar klara
Går det vara långsammare än Gynge?StenhårtSlagskott wrote:Har du sett Leskinen spela? Gynge jobbar och sliter och skapa skottlägen och målar ibland. Leskinen är långsammare än Tony Mårtensson nuvarande form.bratsson wrote:Då kör vi ett byte....Svartvadet wrote:Smakar gött med Finne! Dessutom en VÄLDIGT skicklig back av den "typ" vi saknar.
Leskinen - Gynge
3 finnar klara

-
- Forumdemon
Är väl ingen här som vet, men skadan på koivisto...man får väl utgå från att det är lättare skada och att vi inte värvat in en dyr åskådare (lex Laakso)
Ännu en halt, lytt och stukad som hoppas få en nystart i Växjö. Hoppas det går bättre denna gången.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- c/o LL´s Forum
Hur menar du? Tycker du melart var en misslyckad värvning på grund av skadan?
Han åkte på en skada förra veckan och är tillbaka om drygt ytterligare en vecka. Den typen av skador drabbas nästan samtliga spelare av varje säsong, det är ingenting som kommer påverka hans spel.
Jag gillar värvningen och håller med StenhårtSlagskott i att det ibland bara behövs en komponent för att det ska lossna. Tex 16/17 när Platt försvann och Bailen och Pettersson kom in. Visst att det blev tidigt adjö i slutspelet men den ändringen var en stor positiv skillnad.
Det enda jag inte kan hålla med om är Bodie, jag är allvarlig när jag menar att han knappt håller för HA. Jag tror säkert att han är en bra back i KHL där motståndarna ställer upp i styrspel så fort man tappar pucken, men Bodie klarar inte av att spela mot ett presspel. Nu spelar han inte PP heller, det är inte hållbart att ha en medioker 5mot5-back utanför specialteams som lyfter 200k+ varje månad.
Jag gillar värvningen och håller med StenhårtSlagskott i att det ibland bara behövs en komponent för att det ska lossna. Tex 16/17 när Platt försvann och Bailen och Pettersson kom in. Visst att det blev tidigt adjö i slutspelet men den ändringen var en stor positiv skillnad.
Det enda jag inte kan hålla med om är Bodie, jag är allvarlig när jag menar att han knappt håller för HA. Jag tror säkert att han är en bra back i KHL där motståndarna ställer upp i styrspel så fort man tappar pucken, men Bodie klarar inte av att spela mot ett presspel. Nu spelar han inte PP heller, det är inte hållbart att ha en medioker 5mot5-back utanför specialteams som lyfter 200k+ varje månad.
Herregud vad du gnäller Primeau. Hur orkar du? När Växjö väl agerar i denna soppan så klagar du över det också. Vad kan vi få för bättre back under de premisserna som råder menar du? Ge oss förslag, är idel öra. Var Melart så fruktansvärt misslyckad när han kom halvskadad?
Jag vill även ha in Mathew Maione som det ryktats om!
Någon som vet nått?
Någon som vet nått?
Ja Peter Andersson verkar vara borta länge då dom inte lyckas få honom hel (enligt minhockey.se).Flamma wrote:Jag vill även ha in Mathew Maione som det ryktats om!
Någon som vet nått?
Kanske Bern tar Maione istället för Koivisto?
Maione verkar vara på väg tillbaka till Kaipa igen.
-
- c/o LL´s Forum
Det är nog främst Bodie det jobbas på en lösning kring just nu.
Peter Andersson byter jag gärna ut också - men han är betydligt billigare. Bodie lär ligga på 250k+, vilket inte är acceptabelt.
Peter Andersson byter jag gärna ut också - men han är betydligt billigare. Bodie lär ligga på 250k+, vilket inte är acceptabelt.
Maione ryktas nu till KalPa vilket inte känns orimligt då det inte hörts något på ett par veckor nu.
Jag hörde häromdagen att det jobbas på en offensivt skicklig finne. Men först måste Bodies kontrakt lösas.
Jag hörde häromdagen att det jobbas på en offensivt skicklig finne. Men först måste Bodies kontrakt lösas.
Är du säker på att ryktet handlade om någon mer än Koivisto? Han går nämligen under epitetet offensivt skicklig finne.
Högerskytt fick jag höra. Men hur mycket sanning det är i ryktet eller om det var ett önsketänkande vet jag inte.
Koivistos skada lär inte vara så allvarlig, det var mer stukad som i stukat självförtroende jag syftade på ovan:
”Jag gissar att man här i Växjö kan känna igen sig i känslan att det kan vara svårt att studsa tillbaka när man får en dålig start, att det kan vara svårt att hitta rytmen igen, säger Miika Koivisto.”
Jag kan tycka det rimmar lite illa att, om man nu haft en usel start på säsongen någonstans, bryta kontraktet och sedan gå till en klubb som - haft en usel start på säsongen.
En Miika Koivisto i form är så klart en väldigt bra back, vi pratar om en finsk VM- och OS-meriterad back här. Men numera tycks det bara vara spelare som är antingen skadade eller såna vars formkurva pekar neråt, som duon Evertsson & Hall lyckas signa. Detta är alldeles uppenbart, ser man inte detta har klapphatten kanat ner framför ögonen

”Jag gissar att man här i Växjö kan känna igen sig i känslan att det kan vara svårt att studsa tillbaka när man får en dålig start, att det kan vara svårt att hitta rytmen igen, säger Miika Koivisto.”
Jag kan tycka det rimmar lite illa att, om man nu haft en usel start på säsongen någonstans, bryta kontraktet och sedan gå till en klubb som - haft en usel start på säsongen.
En Miika Koivisto i form är så klart en väldigt bra back, vi pratar om en finsk VM- och OS-meriterad back här. Men numera tycks det bara vara spelare som är antingen skadade eller såna vars formkurva pekar neråt, som duon Evertsson & Hall lyckas signa. Detta är alldeles uppenbart, ser man inte detta har klapphatten kanat ner framför ögonen

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Det verkar som Evertsson nöjer sig med Koivisto. Maione har aldrig varit aktuell och någon målvakt tar man inte in. Då får vi hoppas att Koivisto är den DÄR pusselbiten då.
Så är det med det, som det

Everts VLH (18/19) 2.0
I intervju med hockeynews säger Evertsson att han är nöjd i nuläget. Dock ska sägas att han sagt så vid tidigare tillfällen och vips så landar en tung värvning.
Annars är det märkligt om de känner sig nöjda med Koivisto in.
Edit: tvåa på pucken.
Det som talar för att Evertsson snackar skit är att mrmadhawk är helt säker på att Lakers letat ny målvakt den senaste tiden.
Annars är det märkligt om de känner sig nöjda med Koivisto in.
Edit: tvåa på pucken.
Det som talar för att Evertsson snackar skit är att mrmadhawk är helt säker på att Lakers letat ny målvakt den senaste tiden.