22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Wolin
Forumamatör

Re: 22 mars 2019 Kvartsfinal 1:7 Luleå - Lakers

Post by Wolin »

Hoppas inte vi behöver dras med detta domarparet uppe i Luleå igen, de vågade inte ta en enda Lule utvisning, jisses, trodde de var proffs, jag ser en del på NHL, har aldrig sett en enda match där ena laget klarat sig undan utvisningar en hel match. Dessa domare pallade inte trycket från Lule klacken.
Och Bullan Berglund krävde fler utvisningar i intervjun inför 3:e, det levererade domarna till honom på ett silverfat. Är det tanken att Lule skall ha ett handikapp genom hela matchserien?

Tror det är fler lag än vi som upplever samma när man spelar i Coop Norrbotten Arena, därför måste man se till att ha domare som fixar pressen ifrån Bulan och hemmafansen. Att man vågar ta 1 utvisning mot hemmalaget, inte enbart ge 4-4 det är så klart bekvämt med föga rättvist

Övrigt, Olausson borde stängas av 2 matcher för filmning
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Tycker när jag tittar på HV mot FBK att HV utmanar på ett helt annat sätt än vad Lakers ens var i närheten av. Jag är inte förtjust i den passivitet som Lakers visar upp i match efter match.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

PutteA wrote:Tycker när jag tittar på HV mot FBK att HV utmanar på ett helt annat sätt än vad Lakers ens var i närheten av. Jag är inte förtjust i den passivitet som Lakers visar upp i match efter match.

Håller med men jag orkar inte tjata om det längre . Vi är inte bättre

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Så är det PutteA...

Årets upplaga av VLH har en enormt hög högsta nivå och exakt lika låg lägsta. Tyvärr är det att allt "däremellan" är inte ens mellanmjölk.

Jag hade hoppats på att vi skulle åka upp till Renknullarna, visat kuken och krävt hämnd för senast. Att varje närkamp är den sista. Varje passning, varje skär, varje andetag. Men istället åker vi upp dit och har inte ens en tanke på att vi ska utmana dem hemma. Det är som om att laget inte tror på det som de gör.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Svartvadet wrote:Så är det PutteA...

Årets upplaga av VLH har en enormt hög högsta nivå och exakt lika låg lägsta. Tyvärr är det att allt "däremellan" är inte ens mellanmjölk.

Jag hade hoppats på att vi skulle åka upp till Renknullarna, visat kuken och krävt hämnd för senast. Att varje närkamp är den sista. Varje passning, varje skär, varje andetag. Men istället åker vi upp dit och har inte ens en tanke på att vi ska utmana dem hemma. Det är som om att laget inte tror på det som de gör.
Dom tror inte på guld i år...det syns.

PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Innan om åren har vi alltid haft inställningen att förlägga den mesta tiden i anfallszon, vilket har gjort att vi alltid utmanat oavsett vem som stått på andra sidan. Den här säsongen spelar man utan fart, utan fantasi, utan frenesi. Det är som du säger Svartis, högsta nivån är grymt hög, men för att få nån effekt av den nivån måste man nå upp ditt lite oftare än var tionde match.

Jag är faktiskt väldigt besviken över hur det här laget agerar. Framförallt på borta plan. Med matchserien mot Örebro i minnet och dagens match ser jag inte nånstans hur vi ska ta en match i Luleå. Det är om Fasth fullständigt står på huvudet. Nä, jag säger nog som vlk, vi är nog generellt sett inte bättre än så här.

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Äh, vi gör en dålig match idag och kunde lika gärna vunnit!

Nu krossar vi renknullarna på söndag och kör banjo-style och skriker ”filmare” till tajfaren varje gång han låtsasdör!

Om vi bara kommer upp i 80% så spöar vi skräpet!

Jag tror fortfarande att vi vinner!
Wolin
Forumamatör

Post by Wolin »

Underbar kommentar av Kris Veersteeg från Hockeyexpressen:
Och även Kris Versteeg var rejält kritisk och skeptisk mot domarna:

– Jag har varit här två gånger nu och de har haft åtta powerplay samtidigt som vi haft noll…

– Så det kanske finns en anledning till varför de kom tvåa i SHL när man tänker på det.

Säger det igen domarna vågar inte döma mot publiken i Coop Norrbotten arena, det går inte, det är en omöjlig uppgift. Det man kan sträcka sig till är en 4 mot 4.

Artikeln i sin helhet : https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... en-skulle/
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Wolin wrote:Underbar kommentar av Kris Veersteeg från Hockeyexpressen:

– Jag har varit här två gånger nu och de har haft åtta powerplay samtidigt som vi haft noll…

– Så det kanske finns en anledning till varför de kom tvåa i SHL när man tänker på det.

Säger det igen domarna vågar inte döma mot publiken i Coop Norrbotten arena, det går inte, det är en omöjlig uppgift. Det man kan sträcka sig till är en 4 mot 4.

Korruption ska bekämpas!
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Spot on Versteeg! Patetiskt!

Men tack gode gud att Olausson överlevde! Hela hockeysverige höll andan när han föll livlös till marken...
Wolin
Forumamatör

Post by Wolin »

Härmapan wrote:

Spot on Versteeg! Patetiskt!

Men tack gode gud att Olausson överlevde! Hela hockeysverige höll andan när han föll livlös till marken...
Veersteeg talar ju bara om sanningen, ialla fall för de matcher Växjö har spelat där uppe.

Men det är knappast Veersteeg som gjort bort sig , snarare har vi domare som inte klarar av att döma konsekvent i Coop Norrbotten Arena + deras hemmatränare som hela tiden kräver fler utvisningar för bortalaget.
Tydligen är det bara bortalaget som kan få utvisningar med sig i Norrbotten, förutom 4 mot 4 spel då.

Hemmamatcherna blir kopiöst viktiga att vinna i denna matchserie, där kanske vi får något PP med oss.
Tänk dock vilken styrka det hade varit att slå ut Luleå, med 0 PP på bortaplan över en matchserie. Det hade varit ett styrkebesked inför semin. Hoppas detta skapar extra incitament för Lakers spelarna. Där uppe spelar man både mot ett hemmalag och hemmadomare.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Domarna är inte bra, sant, publiken i Coop är enögd, sant, Lakers är fortfarande extremt lama och passiva på bortaplan, mest sant av alla påståenden.

Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

vlk wrote:Domarna är inte bra, sant, publiken i Coop är enögd, sant, Lakers är fortfarande extremt lama och passiva på bortaplan, mest sant av alla påståenden.

Sant!

Men Luleå är ju också extremt lama - dessutom på hemmaplan...
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Härmapan wrote:
vlk wrote:Domarna är inte bra, sant, publiken i Coop är enögd, sant, Lakers är fortfarande extremt lama och passiva på bortaplan, mest sant av alla påståenden.

Sant!

Men Luleå är ju också extremt lama - dessutom på hemmaplan...
Sant, dom är inte omöjliga att slå. Men dom är omöjliga att ta 4 matcher mot om vi inte höjer oss från gårdagen. Jag har hoppats hela säsongen på ett bättre bortaspel. Nu brinner det i knutarna att leverera det.

Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Bedrövlig insats av våra så kallade spetsspelare. Horak, Versteeg, Pesonen, Kiiskinen och den där jävla Fjunttila osv får underkänt. Inget orosmoment överhuvud taget.

Månne ett bevis på att Bulan buttfukkade Sam rejält gällande coachning?

För övrigt så hoppas jag att amish-inavels-bonnjävels-fjollan Olausson drabbas av rejäl KARMA...
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Man kan skylla förluster på domare hur mycket som helst om.man vill det, men Lakers har fortfarande ett problem. Man gör inga mål. Det DUGER INTE att bara göra ett mål, inte ens uppe i Luleå om man vill vinna den här matchserien. Det är för dåligt!
Anders L
Forumdemon

Post by Anders L »

Varför i helvete kan man inte ta in domare från tex. Finland, Tyskland eller USA i slutspelet?
Så man få in nya friska domare som inte har varit på grillparty med vissa av SHL lagen. Och eller åker runt å klappar spelarna i röven å visar tummen upp!
Last edited by Anders L on 24 March 2019, 08:14, edited 1 time in total.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

1-1 med några minuter kvar. Kunde slutat hursomhelst.
Post Reply