Cory Murphy

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

smashinlovely
Forumdemon

Re: Cory Murphy

Post by smashinlovely »

Kändes ändå rätt otippat att han skulle gå och bli ass.tränare i rögle. Skoj för murph! Så ett lycka till men inte för mycket är väl på sin plats.
MalZon
Forumentusiast

Post by MalZon »

Men var inte Murphy lite klar sen något/några år tillbaka tränare för juniorerna i Lakers? Han som trivdes så jäkla bra i Växjö..

Mvh Jonas
Jck
Forumamatör

Post by Jck »

Jag vet inte men jag misstänker att det avtalet bröts när han valde att fortsätta ett år i KHK och sen kändes väl ett erbjudande om ass. tränare mer intressant än o träna junisar.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Tror jck slår huvudet på spiken.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

MalZon wrote:Men var inte Murphy lite klar sen något/några år tillbaka tränare för juniorerna i Lakers? Han som trivdes så jäkla bra i Växjö..

Mvh Jonas
Helt rätt. VLH var lyriska över Kåry och hur han på ett exemplariskt vis uppträdde både på och utanför isen.

Den dealen sprack - rejält.
MalZon
Forumentusiast

Post by MalZon »

Kloker wrote:
MalZon wrote:Men var inte Murphy lite klar sen något/några år tillbaka tränare för juniorerna i Lakers? Han som trivdes så jäkla bra i Växjö..

Mvh Jonas
Helt rätt. VLH var lyriska över Kåry och hur han på ett exemplariskt vis uppträdde både på och utanför isen.

Den dealen sprack - rejält.
Vad hände här då?

Mvh Jonas
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Som Jck skriver här ovan så är det säkert så att Cory klev av den dealen i samma stund han valde att fortsätta spela och gick till KHK. Är nog så enkelt.

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jag kan säga redan nu att det där är bullshit. Tanken var att Cory skulle hjälpa Cam med J-lagen, men när Cam fick chansen i RBK så tog han givetvis denna. Därefter så behöver man ju inte vara Einstein för att förstå varför Cory fick denna möjligheten och varför han hellre står i båset i SHL än SuperElit....

Det var helt enkelt dålig timing, sådant får man räkna med. Hockey är business, Cory var inte önskvärd i VLH som spelare, det gav honom mer frihet som tränare
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Du har säkert rätt!

Post Reply