Cory Murphy
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Re: Cory Murphy
Kändes ändå rätt otippat att han skulle gå och bli ass.tränare i rögle. Skoj för murph! Så ett lycka till men inte för mycket är väl på sin plats.
Men var inte Murphy lite klar sen något/några år tillbaka tränare för juniorerna i Lakers? Han som trivdes så jäkla bra i Växjö..
Mvh Jonas
Mvh Jonas
Jag vet inte men jag misstänker att det avtalet bröts när han valde att fortsätta ett år i KHK och sen kändes väl ett erbjudande om ass. tränare mer intressant än o träna junisar.
Tror jck slår huvudet på spiken.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
är, me det som är, så är det
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Helt rätt. VLH var lyriska över Kåry och hur han på ett exemplariskt vis uppträdde både på och utanför isen.MalZon wrote:Men var inte Murphy lite klar sen något/några år tillbaka tränare för juniorerna i Lakers? Han som trivdes så jäkla bra i Växjö..
Mvh Jonas
Den dealen sprack - rejält.
Vad hände här då?Kloker wrote:Helt rätt. VLH var lyriska över Kåry och hur han på ett exemplariskt vis uppträdde både på och utanför isen.MalZon wrote:Men var inte Murphy lite klar sen något/några år tillbaka tränare för juniorerna i Lakers? Han som trivdes så jäkla bra i Växjö..
Mvh Jonas
Den dealen sprack - rejält.
Mvh Jonas
Som Jck skriver här ovan så är det säkert så att Cory klev av den dealen i samma stund han valde att fortsätta spela och gick till KHK. Är nog så enkelt.
-
- c/o LL´s Forum
Jag kan säga redan nu att det där är bullshit. Tanken var att Cory skulle hjälpa Cam med J-lagen, men när Cam fick chansen i RBK så tog han givetvis denna. Därefter så behöver man ju inte vara Einstein för att förstå varför Cory fick denna möjligheten och varför han hellre står i båset i SHL än SuperElit....
Det var helt enkelt dålig timing, sådant får man räkna med. Hockey är business, Cory var inte önskvärd i VLH som spelare, det gav honom mer frihet som tränare
Det var helt enkelt dålig timing, sådant får man räkna med. Hockey är business, Cory var inte önskvärd i VLH som spelare, det gav honom mer frihet som tränare
Du har säkert rätt! ![](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png)
![](http://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png)