Växjö Lakers - Karlskrona 11/1-18 19:00
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Växjö Lakers - Karlskrona 11/1-18 19:00
Ny match.
Nya tag.
JVM spelarna är med.
Går Hallam tillbaka till samma formationer som innan JVM eller möblerar han om?
Kommer KHK:s fans med många?
Vet att LL erbjöd en massa biljetter åt dom.
Har dom tagit chansen?
Nya tag.
JVM spelarna är med.
Går Hallam tillbaka till samma formationer som innan JVM eller möblerar han om?
Kommer KHK:s fans med många?
Vet att LL erbjöd en massa biljetter åt dom.
Har dom tagit chansen?
I always tell the truth, even when i lie
-
- c/o LL´s Forum
Re: Växjö Lakers - Karlskrona 11/1-18 19:00
Första matchen sedan typ Oktober som vi har FULLT lag! Hoppas på en brutal jävla överkörning idag, typ 47-18 i skott och 8-1 

Vi har inte fullt lag...Kieskinen spelar inte
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Vad fan är det med honom egentligen? Börjar bli en irriterande följetong alá Laakso...
-
- Forumproffs
Hallam säger inget om att Kiiskinen inte spelar så var någonstans står det?
Står i SMP's pappersbilaga. Han ska tydligen rehaba denna veckan och kan vara aktuell för spel i matchen mot de fula Ankungarna på lördag. Ett jävla hattande från sjuksäng till fit-for-fight. Irriterande!
-
- Forumdemon
E.P som center denna veckan. Vet inte om jag är så förtjust i rockaderna men antar att det är nyttigt att testa olika konstellationer, han är väl dessutom center i grunden.
Det vore för jäkla najs om Emil fick hänga en kasse ikväll (gärna pp) och visa övriga i laget att det gäller att prestera OCH leverera för brödfödan. Vissa välbetalda blindbockar (hur många frilägen behöver man egentligen...) i laget hoppas jag i afton gör vad som förväntas av dom.
Mja den här perioden smakar mellanmjölk och det känns inte alls samspelt. Karlskrona blockar skott bra dock
Detta är stabens huvudvärk. Senast Rögle och nu med fullt kompani på knäna mot sketlaget Karlskrona. Man vill ju se lite klasskillnad för i helvete! Ska man inte kunna förvänta sig det? Dessutom på hemmais!
När Växjö dominerar är det som vanligt fritt fram att ta utvisningar och matchstraff hejvilt. Måste ju jämna ut matchen på något sätt.
- Kenny jönsson
- Forumamatör
Kan det vara så att vi har tagit upp kampen mot Frölunda om att träna hårdast i hela världen därför allt ser lojt utKloker wrote:Detta är stabens huvudvärk. Senast Rögle och nu med fullt kompani på knäna mot sketlaget Karlskrona. Man vill ju se lite klasskillnad för i helvete! Ska man inte kunna förvänta sig det? Dessutom på hemmais!

"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Högbergs mål. Dags att släppa J-VM.
Det har blivit mycket sämre sen vi fick tillbaka spelare. De ser mätta och trötta ut
Så in i helvete ineffektivt. Sett lika dant ut nu i 3 raka matcher.
Man kör ju över KHK rent spelmässigt men målchans mässigt så är det övertag för KHK.
Man kör ju över KHK rent spelmässigt men målchans mässigt så är det övertag för KHK.
Ja det är ingen som vill ta kampen framför kassen. Mycket skönare att spela runt, runt, runt.
-
- c/o LL´s Forum
I min värld bör han bänkas, varit helt off hittills i matchen. Inte resolut och alldeles för duttig i både närkamper och passningsspelet - agera.Varanen wrote:Högbergs mål. Dags att släppa J-VM.
Målet är under all kritik, var två grejer innan själva rensningen som inte höll måttet heller
-
- c/o LL´s Forum
ELias P line är helt ofarlig och seg. Varför lirar han helt plötsligt center???? Har Hallam lottat positionerna idag 

Pesonen är ju en katastrof
Ja, Pesonen ser seg ut. Tyvärr pajar det en del i PP.
Pesonen måste göra sin sämsta match i karriären.
Felpass efter felpass efter felpass....
Dessutom otroligt trög på skridskorna.
Visst han har varit borta länge.
Men hur mycket tålamod ska man ha med en sådan pass skicklig spelare i vanliga fall?
Varför är han i powerplay? När han är inne går det långsamt och felpassningar hela tiden.
Felpass efter felpass efter felpass....
Dessutom otroligt trög på skridskorna.
Visst han har varit borta länge.
Men hur mycket tålamod ska man ha med en sådan pass skicklig spelare i vanliga fall?
Varför är han i powerplay? När han är inne går det långsamt och felpassningar hela tiden.
I always tell the truth, even when i lie
Vilken skitmatch. Segt, hafsigt och utan närkamper.
Vad är det med Högberg? Ett kompispass i nack-höjd i egen zon. Världens mest jetlaggade människa. 

Josefssons skrämmande bössa. Gick nästan fram till mål. Den här matchen ska vi alla glömma.
Om jag inte har fel för mig var det en icing när Karlskrona valde att byta målvakt för att hinna få fram taktiktavlan. Borde inte även målvakten ingå i 'inga-byten'-regeln vid icing?
Jag har en känsla av att Växjös formdipp är helt rätt tajmad, "underprestera i februari, bada i fontän vid Kristi Himmelfärds" som min religiöse gammelfarbror alltid brukade säga.
Nä vänta, han var ju mer fotbollsintresserad och myntade "harva i april, skörda i oktober". Då måste det varit farmor som sa det där första...
Jag har en känsla av att Växjös formdipp är helt rätt tajmad, "underprestera i februari, bada i fontän vid Kristi Himmelfärds" som min religiöse gammelfarbror alltid brukade säga.
Nä vänta, han var ju mer fotbollsintresserad och myntade "harva i april, skörda i oktober". Då måste det varit farmor som sa det där första...
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Vi måste ha tålamod med PESONEN. Vi får inte glömma att han varit borta länge. Vi vet hur brutalt bra han kan vara. Det räcker han är där i mars.
-
- Forumdemon
Tror det var "problem" med utrustningen.Flanders wrote:Om jag inte har fel för mig var det en icing när Karlskrona valde att byta målvakt för att hinna få fram taktiktavlan. Borde inte även målvakten ingå i 'inga-byten'-regeln vid icing?
Men svagt att inte ta en utvisning när taktiktavlan åker fram, och absolut med tanke på att det upprepades efter tillsägelse.
Sånt, och övrigt maskande, vid icingavbåsningar anser iaf jag vara ett betydligt större problem för mig i publiken än för mycket videogranskningar.