Växjö Lakers - Frölunda 30/9 18:00
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Växjö Lakers - Frölunda 30/9 18:00
Lördagsmatch och Löningshelg. Fullsatt?
Oavsett så hoppas jag på grym stämning och revansch efter träningsmatchen.
Tre poäng på kontot och sedan utgång. Ja tack.
Men först blir det Öster mot Örgryte.
Hotet mot Väst måste slås ner från alla fronter.
Beväpna er med sång och stämning.
Oavsett så hoppas jag på grym stämning och revansch efter träningsmatchen.
Tre poäng på kontot och sedan utgång. Ja tack.
Men först blir det Öster mot Örgryte.
Hotet mot Väst måste slås ner från alla fronter.
Beväpna er med sång och stämning.
I always tell the truth, even when i lie
-
- c/o LL´s Forum
Re: Växjö Lakers - Frölunda 30/9 18:00
Rolig match
Stör mig något enormt på tabellen dock, visst, inga matcher knappt, men kan de sluta ha den så fruktansvärt haltande?!
Stör mig något enormt på tabellen dock, visst, inga matcher knappt, men kan de sluta ha den så fruktansvärt haltande?!
-
- c/o LL´s Forum
Fullsatt hade varit fantastiskt. Men tyvärr landar vi nog på ca 5000 som du säger.
Hoppas vi har Fasth i kassen ikväll och att andren tar nästa. Någon info om kiiskinen som spelade lite sporadiskt senast efter någon form av problem?
Hoppas vi har Fasth i kassen ikväll och att andren tar nästa. Någon info om kiiskinen som spelade lite sporadiskt senast efter någon form av problem?
Konstigt att man ställer Andrén i mål mot seriens tuffaste lag.
Edit: läste laguppställningen fel
Edit: läste laguppställningen fel

-
- c/o LL´s Forum
Första perioden var väl ok. Andra var inte bra. Nu måste vi komma upp i tredje om vi vill ha några poäng. Kämpa!!
-
- Forumdemon
sådärja. femte raka. hur många matcher tills vi möter luleå?
Så j-a enkelt!
3:e kedjan fixade segern när de två första hade en sämre kväll. Ett styrkebesked. Undrar om inte detta var Netterbergs bästa match i VLH. Han är helt klart mer fysisk denna säsongen, och då blir det andra spelet också bättre. Gott! Little Lasch trivdes inte riktigt i Rahimis styvbroderliga närhet.
Jag gillar rollbesättningen i laget. En powerforward till hade inte varit fel, men det kanske kommer?

3:e kedjan fixade segern när de två första hade en sämre kväll. Ett styrkebesked. Undrar om inte detta var Netterbergs bästa match i VLH. Han är helt klart mer fysisk denna säsongen, och då blir det andra spelet också bättre. Gott! Little Lasch trivdes inte riktigt i Rahimis styvbroderliga närhet.

Jag gillar rollbesättningen i laget. En powerforward till hade inte varit fel, men det kanske kommer?
-
- c/o LL´s Forum
Måste hålla med dig om Netterberg. Har varit väldigt skeptisk till honom innan, men han är hård och jävligt resolut i det han gör. Fortsätter han utvecklas så finns det potential för 30-40 pinnar i honom!
Helt annan karaktär på detta laget jämfört med förra året. Kanske inte samma skicklighet men ett ett mycket mer uppoffrande spel. Jämför dagens match med hur det såg ut mot Malmö i kvarten.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Exakt, vi har fått betala en hel del skill i utbyte mot hårdhet och arbetsmoral
Nu är hockey kul igen. När Welch anländer blir det ännu bättre. Det ska göra ont att möta Lakers 

Lakers e det gottigaste
Alltid en knepig balansgång. Den här truppen känns mycket bättre uppbyggd. Inte bara skills vs hårdhet, utan också ung entusiasm vs gammal rutin. Och att pusselbitarna är på rätt plats med rätt roll. Inte minst viktigt. Det gör att spelarna kan luta sig mot varandra på ett naturligt sätt utan att någon åker snålskjuts eller inte gör sin bit.Svartvadet wrote:Exakt, vi har fått betala en hel del skill i utbyte mot hårdhet och arbetsmoral
Måste ju också plussa rejält för 17. Jag trodde han skulle spela i Troja vid detta laget, om han platsade där. Så fel jag hade. Hans spel är som byggt för shl. Vilken utveckling han har. Han kan bli kortvarig i Lakers tyvärr.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Ingen Presskonferens efter matchen igår? Surnade Roger ihop så jäkligt eller?
Tror dom hade tekniska problem.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Härlig seger! 
Nu hoppas jag Martinsson och Rahimi vilar på tisdag samt att vi minskar speltiden på några av våra toppforwars.

Nu hoppas jag Martinsson och Rahimi vilar på tisdag samt att vi minskar speltiden på några av våra toppforwars.
Nu är presskonferensen uppe. Sam är lika lugn och ödmjuk som vanligt och det retar ju gallfeber på motståndarcoachen. Roger Rönnberg försöker hålla sig kall med diverse bortförklaringar. Överttränade, pysöppna en dricka och jonglera med papieren under tiden som Sam sammanfattar sin syn av matchen. Sedan hånler han nonchalant på slutet pressmötet. Roger Rönnberg försökte kopiera Sam Hallams kyla. Han misslyckades. Han var bitter.
Och det glädjer mig!
Och det glädjer mig!
¨Var kan man se den? Ligger inte på SHLPlay!Kloker wrote:Nu är presskonferensen uppe. Sam är lika lugn och ödmjuk som vanligt och det retar ju gallfeber på motståndarcoachen. Roger Rönnberg försöker hålla sig kall med diverse bortförklaringar. Överttränade, pysöppna en dricka och jonglera med papieren under tiden som Sam sammanfattar sin syn av matchen. Sedan hånler han nonchalant på slutet pressmötet. Roger Rönnberg försökte kopiera Sam Hallams kyla. Han misslyckades. Han var bitter.
Och det glädjer mig!
edit: aha, hittade den på vår hemsida..
-
- c/o LL´s Forum
Ligger alltid på hemmalagets sida.DeLarge wrote:¨Var kan man se den? Ligger inte på SHLPlay!Kloker wrote:Nu är presskonferensen uppe. Sam är lika lugn och ödmjuk som vanligt och det retar ju gallfeber på motståndarcoachen. Roger Rönnberg försöker hålla sig kall med diverse bortförklaringar. Överttränade, pysöppna en dricka och jonglera med papieren under tiden som Sam sammanfattar sin syn av matchen. Sedan hånler han nonchalant på slutet pressmötet. Roger Rönnberg försökte kopiera Sam Hallams kyla. Han misslyckades. Han var bitter.
Och det glädjer mig!
edit: aha, hittade den på vår hemsida..
-
- Forumdemon
Oväntat att Roger (surt som) Rönnbär skulle skylla på att de tränat hårt. 

Det är allmänt känt att Frölunda är det enda laget som tränar hårt. Synd om de faktiskt.
Missade ni fasths insats? =) Han kommer vinna matcher åt oss. Verkar som han kommit in det ordentligt efter lite halvknackig start.
#10 Duchon
-
- Forumdemon
Man kan säga att där Skellefteå slutade tog Frölunda vid när det gäller att va det där laget som tränar så där extremt hårt. Alla andra lag vilar sig i form i jämförelse. Eller hur är det nu?Varanen wrote:Det är allmänt känt att Frölunda är det enda laget som tränar hårt. Synd om de faktiskt.
Ingen som nämnt VICTOR FASTH!!! Den snubben kan fan vinna SM-guld själv