Nej, i denna situation är det regel 179 som tillämpas.vlk wrote:Det beror på vilket lag som får läget....sådana lägen räcker inte för att dömas till Lakers fördel, krävs mer än såalfax wrote:vet inte om jag är ute och cyklar nu men om målet är tomt och det kommer en spelare fri och blir nergjord ska det väl dömas mål. Någon ???
Skickat från min iPhone med Tapatalk
"REGEL 179 – TILLDÖMDA MÅL – AWARDED GOALS
I. För att huvuddomaren ska kunna tilldöma icke felande lag ett mål i någon situation, måste
felande lags målvakt vara tagen av banan.
III. Om en anfallande utespelare hindras otillåtet bakifrån när han befinner sig i ett friläge samtidigt
som motståndarlagets målvakt är tagen av banan, ska mål tilldömas."
Alltså behöver spelaren vara fri och detta var han inte igår. Eller, han var inte tillräckligt "fri".