Härligt med visioner och positivt tänkande. Går allt detta i lås blir det en kanonanläggning.
Kan dock inte undgå att fundera vad Öster och Lakers tycker om den hyra man måste betala för det nya bygget. De betalar inte mycket idag, och det är redan för mycket.
Som jag skrev i en annan tråd.Om fotbollen lägger tio% i skatt på biljettpriset å det går till detta bygge så vet i fasiken om man inte skulle börja gå på fotboll till våren
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Wow!!!!
Äntligen blir området där uppe befolkat också med lägenheter. Kan behövas i vår knakande expansiva stad. Bara det att folk bor däruppe kommer dra nytt folk som inte skulle orka gå på idrott annars. Den här nyheten är den mest överraskande och roligaste sen Shjon Podein.
"Under mina 14 år har jag inte spelat inför mer hängivna supportrar med sånt hjärta för laget."
-Shjon Podein
Man har precis gjort stora investeringar i ny boulehall och uterink, ska dom rivas nu då? Det låter ju inte så lite vrickat...
Problemet med var den nya arenan skall ligga beror väl ganska mycket på parkeringsmöjligheterna. De enda parkeringsplatser som finns är där arenan är inplanerad, men man måste väl kunna bygga ny parkeringsplats istället för att riva vugihallen, boulehallen och uterinken. Det borde väl bli ganska mycket billigare?
Parkeringsmöjligheterna vid Östers hemmamatcher behöver ju oxå ses över.
Att flytta curling och boule till där ismaskinen finns idag verkar inte heller överlagt. Skall man då bygga om den befintliga ishallen?
Förslaget om ny arena är ju suveränt, men lösningen verkar som sagt gjord utan att "alla hästarna är hemma"
Det är ju ett förslag. Tror inte den ev färdiga lösningen kommer se ut såhär. Den färdiga lösningen kommer ha speedwaybana istället för fotboll och det kommer inte vara 7000 sittplatser i hockeyarenan utan 5000 sitt och 2000 stå
Arenan kommer möjliggöra att få hit mer bra musikspelningar. Det är härligt!
Man får inte börja måla upp en negativ bild direkt som vissa gjorde utan komma ihåg att detta är bara första utkastet. Sen kommer det slipas med klubbarna till perfektion.
"Under mina 14 år har jag inte spelat inför mer hängivna supportrar med sånt hjärta för laget."
-Shjon Podein
Att lösa in en nybyggd Boulebana och uterink torde inte vara något stort problem i det hela, om man betänker att hela rasket beräknas gå på ca:2miljarder.....................
Utan visioner hade vi fortfarande spelat i trean................
Finns bara ett ord som kan beskriva detta projekt och det är MUMMA!
Om kommunen är dom som sätter stopp för detta så byter jag kommun med omedelbar verkan.
Det roliga är ju att ALLA i klubbarnas ledningar + alla i kommunledningen är rörande överrens om att det är så här det ska skötas!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Tycker arenan ser lite låg ut. Hoppas de inte gör misstaget att ha för korta trappsteg i ståplatssektionen (om det nu blir någon sådan). Jag vill kunna stå vad jag vill utan att ha en gnällande Hassa bakom mig. I kinnarps är varje trappsteg som två i Lakerdome.