Skickat från min iPhone med Tapatalk
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Det tror jag inte.Kesoo wrote:Visst fan måste Hallam hänga löst?
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Ericsson gör ett bedrövligt ingripande på 3-1 målet.Wolin wrote:Begriper ingenting, Joacim Ericsson var rankad som en av de bästa målvaktsvärvningarna i hela SHL i år, en riktigt hypad spelare, med ett enormt repotage i en av nöjestidningarna tidigare i somras, han har en räddningsprocent på 87% hitills, det var klass skillnad idag mot Hauge..
Hallam kör med det vanliga snacket efter matchen, vi tar med oss dom bra bitarna till nästa match, men poängen uteblir gång på gång... Man måste våga smutsa ner sig som hockeyspelare, idag avlossade man ett fyrverkeri med skott, vilket är positivt men endast 1 gick in.
Nya tag på Ladies Night på tisdag för bling bling gänget med en familjär atomsfär i Vida, utan skrikiga fans som ställer massa jobbiga krav, tacklingar hör inte hemma i Vida osv. Spännande att se vad nästa tema match blir, Catwalk matchen.
Varför inte köra :Oh, this is Ladies night o what a night på introt på tisdag
Varför ska det ena utesluta det andra? Har du sett nån uttala sig att det är jobbiga fans? Är det inte bra att det kommer mer tjejer och familjer in på arenorna så de fylls upp? En del kommentarer är ju mer än lovligt trötta.Wolin wrote:
Nya tag på Ladies Night på tisdag för bling bling gänget med en familjär atomsfär i Vida, utan skrikiga fans som ställer massa jobbiga krav, tacklingar hör inte hemma i Vida osv. Spännande att se vad nästa tema match blir, Catwalk matchen.
Ja Anders, den Corsin måste vara väldigt unik, och att förlora med en sådan total kross när det gäller Corsi måste också vara unikt. Att ha en Corsi på över 85 i en period och inte få in pucken borde också vara högst unikt.AN wrote:Varanen och PutteA:
Dagens Corsi måste vara unik i SHLs historia: 70,6% i matchen som helhet och 86,5% i tredje perioden.
Intressant också att notera att VLH har behövt 22,2 "shot attempts" per mål, medan våra motståndare hittills har behövt 16 för varje mål de gjort på oss över 60 minuter.
Frågan är då om SH förlitar sig på att puckarna bäst det är ska börsja studsa rätt, så att vi får "betalt" för alla våra SAT, eller om det finns strukturella svagheter i anfallsspelet. Tyckte mig notera idag att spelarna i stort sett vände ryggen åt JJ vid timeouten.
Har inget emot att man försöker locka till sig nya målgrupper till arenan, dock tror jag att alla dessa jippon flyttar fokuset från själva grundprodukten som är hockey, en kampsport som är ganska tuff bitvis, detta tror jag kan stressa spelarna och flytta deras fokus till allt runt omkring i arenan och utanför arenan, nya spelare som kommer in kanske blir chockade när de märker att ena dagen tränar man nästa dag skall man spela tv-spel i någon galleria i 5 timmar, nästa dag skall man vara med i en modevisning för en klädbutik osv. Det tror jag kan flytta fokuset från vissa spelare, iallafall om man tänker kring det läge som truppen är i nu tabellmässigt, borde man stänga in sig helt istället, åka långt ut på landet och genomföra stenhårda träningar, ialla fall i en miljö där ingenting annat lockar spelarna än det hårda arbetet på plan, stort hjärta är bra att det står på våra dräkter, men man glömmer ett till ord som jag såg i lördags från FBKS omklädningsrum "HÅRT ARBETE OCH STORT HJÄRTA".Niles wrote:Varför ska det ena utesluta det andra? Har du sett nån uttala sig att det är jobbiga fans? Är det inte bra att det kommer mer tjejer och familjer in på arenorna så de fylls upp? En del kommentarer är ju mer än lovligt trötta.Wolin wrote:
Det är bara skitprat...PutteA wrote:Jag såg JJ leda dagens träning och kunde inte uppfatta att spelarna på nått sätt saknade någon respekt för JJ. Så det där måste vara sådana där sjuka rykten som uppstår när det går emot??