Växjö Lakers-Färjestad 21/10

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

vlk
c/o LL´s Forum

Re: Växjö Lakers-Färjestad 21/10

Post by vlk »

Ett litet glädjeämne är detta, framtidens A-lag

Image

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Då kanske det redan är dags att använda lite fler juniorer. Spela två juniorer nästa match för det finns ett smörgåsbord av spelar man kan bänka.
Wolin
Forumamatör

Post by Wolin »

Det är bara glitter och glamour som gäller för Lakers spelarna idag, och att synas på så många vimmelbilder som möjligt på diverse jippon. Det är silkesvantarna på när man åker ut på isen, varför smutsa ner sig när det är fredagsmys i Vida arena, och Sarah Hotnights "Visit to Vienna" spelas för 10050:e gången vid avbrott, allt är som vanligt och man får pröjs ändå. På tisdag är det Ladies Night mot DIF dessutom, spelarna får säkert också varsin goodiebag innan matchstart, så man kan hålla sig fräsch hela matchen...
Dannedd
Forumproffs

Post by Dannedd »

Tror många av spelarna bara väntar på slutspelet då man vet att man är så pass bättre än de flesta lagen. Men så får man inte tänka för de procenten man "sparar" sig gör så att de blir pannkaka av allting. Måste ha 110% inställning och det är Sams ansvar även en kall höst som denna.
#10 Duchon
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Men som man spelar som man gör nu så kommer det inte att bli något slutspel. Orkar inte analysera diverse spelare men kikar man på vår laguppställning så är det så in i helvetes jävla pinsamt att titta på tabellen och spelet. Jag menar det är ju för fan inga dussinspelare som avlönas. Svärmorsdrömmen Samhall Am orkar jag inte heller kommentera märkvärt. Han verkar leva i sin diffusa hockeybubbla där klyschor, förnekelser och hånflin står som spö i backen. Jönsson och Hellgren, fyller dom någon funktion överhuvud taget?

Blir bara så jävla trött. Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att spelet med detta laget skulle se ut som det gör nu efter tio omgångar. De ryggradslösa konståkningsfjollorna utan strids-kuk och staben borde ta mig fan skämmas ögonen ur sig!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Idag är första dagen på länge som jag funderar på att göra något annat istället för att se matchen.
Men, som den idiot man är så lär man kolla ändå.

Det skär i hjärtat att se den här typ av hockey, utan känslor, utan vilja, utan passion.

Anders Eldebrink och Wikegård uppmärksammade en viktig detalj
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, tyvärr är det som Eldebrink säger. Speglar attityden i hockeyn just nu. Disney-anpassning kallar jag det. Det ska vara skönt och mysigt hela tiden.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Hockey är inte kul längre, en plåga att se....

Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Är bara ett lag på isen... Har inte sett sådan här utklassning på bra länge. Måste hända något snart, mår illa
stanic
Forumamatör

Post by stanic »

Sam och Joacim kan ta och stanna kvar någonstans i Värmlands skogarna. Vill slippa se dom i närheten av Växjö någon mer gång :bash:
Kesoo
Forumamatör

Post by Kesoo »

Visst fan måste Hallam hänga löst?

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
För alltid Lakej!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Kesoo wrote:Visst fan måste Hallam hänga löst?

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Det tror jag inte.

Han är ändå rankad som "bäst i Sverige" utav många.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Hallam har mitt förtroende ALLA DAGAR I VECKAN. Det är SPELARNA.

Men ikväll, en dag på jobbet. Martinsson -3, J. Eriksson ~70% och ett ineffektivt anfallsspel.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi har i alla fall bäst corsi i hela galaxen. Inte alla som har.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Ett fall framåt men tyvärr har vi inte lag som räcker till

Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Smickrande resultat för Färjestad. Men gör vi bara ett mål och släpper 3 på 13-14 skott vinner man inga matcher när vi själva har för dåligt effektivitet. Många kommer troligen såga laget vid fotknölarna även idag, dock inte jag. Ser det trots allt som ett fall framåt attityd och spelmässigt. Vi går bort oss kapitalt vid 2 mål och det fäller oss idag. Nu vann FBK på bra målvaktsspel, våra misstag och vår ineffektivitet.

Ingenting kan hindra oss från en vinst i nästa match. Sen får vi ta det därifrån.

Nu får vi se om det är nån stake i supportrarna. Eller om man faller ihop på känt Växjö-vis.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi är inte byggda för att jaga i matcherna. Vi ska ha ledningen och kunna kontra. Tollefsen, Holös och Nygren mumsade upp våra "bjässar" framför eget mål. Vi har två anfallare som är +90kg, och ingen i truppen är särskilt fysisk. Hobbittarna försökte verkligen idag, men ett rutinerat försvar håller de enkelt utanför.
Mike Modano
Forumentusiast

Post by Mike Modano »

Niles, precis som du skriver! Motorsåg fram för lataste upplagan av Lakers någonsin...
Om det är ok enligt dig att laget faller ihop får väl även vi fans göra det på "Växjö-vis"!
Image
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Idag var väl inte latheten största problemet, tycker man var rejälare på många sätt jämfört med gårdagen i alla fall. Men visst kan man dra alla matcherna med samma kam och aldrig jämföra. Frågan är väl vad det ger bara.

Utgår från att en backvärvning kommer relativt snart. Dags att sluta hoppas på Laakso nån gång.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Vad har Jörgen Jönsson tillfört laget ????????????? Kändes mycket tryggare med Sam och Hellberg och Rahm som en trygg kille bredvid .i Rahms fall är det inget att göra åt eftersom det var andra saker som bestämde att han lämnade. men som fysiktränare saknar jag han enormt. bättre att lagt pengarna på en bra fysiktränare än Jörgen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
AN
Forumentusiast

Post by AN »

Varanen och PutteA:

Dagens Corsi måste vara unik i SHLs historia: 70,6% i matchen som helhet och 86,5% i tredje perioden.

Intressant också att notera att VLH har behövt 22,2 "shot attempts" per mål, medan våra motståndare hittills har behövt 16 för varje mål de gjort på oss över 60 minuter.

Frågan är då om SH förlitar sig på att puckarna bäst det är ska börsja studsa rätt, så att vi får "betalt" för alla våra SAT, eller om det finns strukturella svagheter i anfallsspelet. Tyckte mig notera idag att spelarna i stort sett vände ryggen åt JJ vid timeouten.
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

Att kicka HALLAM som någon här var inne på, vore det SÄMSTA klubben kunde göra för sig för två år framåt. Grabben är VICE GULDTRÄNARE, och var ett par hockeystudsar från en andra SM-final ifjol. Han lämnar fan inte ens om han själv bad om det :)
Wolin
Forumamatör

Post by Wolin »

Begriper ingenting, Joacim Ericsson var rankad som en av de bästa målvaktsvärvningarna i hela SHL i år, en riktigt hypad spelare, med ett enormt repotage i en av nöjestidningarna tidigare i somras, han har en räddningsprocent på 87% hitills, det var klass skillnad idag mot Hauge..

Hallam kör med det vanliga snacket efter matchen, vi tar med oss dom bra bitarna till nästa match, men poängen uteblir gång på gång... Man måste våga smutsa ner sig som hockeyspelare, idag avlossade man ett fyrverkeri med skott, vilket är positivt men endast 1 gick in.

Nya tag på Ladies Night på tisdag för bling bling gänget med en familjär atomsfär i Vida, utan skrikiga fans som ställer massa jobbiga krav, tacklingar hör inte hemma i Vida osv. Spännande att se vad nästa tema match blir, Catwalk matchen.

Varför inte köra :Oh, this is Ladies night o what a night på introt på tisdag :roll:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Wolin wrote:Begriper ingenting, Joacim Ericsson var rankad som en av de bästa målvaktsvärvningarna i hela SHL i år, en riktigt hypad spelare, med ett enormt repotage i en av nöjestidningarna tidigare i somras, han har en räddningsprocent på 87% hitills, det var klass skillnad idag mot Hauge..

Hallam kör med det vanliga snacket efter matchen, vi tar med oss dom bra bitarna till nästa match, men poängen uteblir gång på gång... Man måste våga smutsa ner sig som hockeyspelare, idag avlossade man ett fyrverkeri med skott, vilket är positivt men endast 1 gick in.

Nya tag på Ladies Night på tisdag för bling bling gänget med en familjär atomsfär i Vida, utan skrikiga fans som ställer massa jobbiga krav, tacklingar hör inte hemma i Vida osv. Spännande att se vad nästa tema match blir, Catwalk matchen.

Varför inte köra :Oh, this is Ladies night o what a night på introt på tisdag :roll:
Ericsson gör ett bedrövligt ingripande på 3-1 målet.

Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Wolin wrote:

Varför ska det ena utesluta det andra? Har du sett nån uttala sig att det är jobbiga fans? Är det inte bra att det kommer mer tjejer och familjer in på arenorna så de fylls upp? En del kommentarer är ju mer än lovligt trötta.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Växjö Lakers-Färjestad 21/10

Post by PutteA »

AN wrote:Varanen och PutteA:

Dagens Corsi måste vara unik i SHLs historia: 70,6% i matchen som helhet och 86,5% i tredje perioden.

Intressant också att notera att VLH har behövt 22,2 "shot attempts" per mål, medan våra motståndare hittills har behövt 16 för varje mål de gjort på oss över 60 minuter.

Frågan är då om SH förlitar sig på att puckarna bäst det är ska börsja studsa rätt, så att vi får "betalt" för alla våra SAT, eller om det finns strukturella svagheter i anfallsspelet. Tyckte mig notera idag att spelarna i stort sett vände ryggen åt JJ vid timeouten.
Ja Anders, den Corsin måste vara väldigt unik, och att förlora med en sådan total kross när det gäller Corsi måste också vara unikt. Att ha en Corsi på över 85 i en period och inte få in pucken borde också vara högst unikt.

Att man inte är till freds med JE:s målvaktsspel står ganska klart. När man släpper puckar som 3-1 målet så tappar ju spelarna tillit. I min värld just nu är Andrèn nr ett alla dagar i veckan!

Och är det sant att man vänder ryggen till JJ vid TO så har man ju ytterligare tillitsproblem.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Daste
Forumdemon

Post by Daste »

Jag fattar inte vad som är så unikt i att ett lag ligger på, dominerar skotten och inte kan få in pucken? Det händer ju titt som tätt, titta bara på KHKs matcher.
Wolin
Forumamatör

Post by Wolin »

Niles wrote:
Wolin wrote:

Varför ska det ena utesluta det andra? Har du sett nån uttala sig att det är jobbiga fans? Är det inte bra att det kommer mer tjejer och familjer in på arenorna så de fylls upp? En del kommentarer är ju mer än lovligt trötta.
Har inget emot att man försöker locka till sig nya målgrupper till arenan, dock tror jag att alla dessa jippon flyttar fokuset från själva grundprodukten som är hockey, en kampsport som är ganska tuff bitvis, detta tror jag kan stressa spelarna och flytta deras fokus till allt runt omkring i arenan och utanför arenan, nya spelare som kommer in kanske blir chockade när de märker att ena dagen tränar man nästa dag skall man spela tv-spel i någon galleria i 5 timmar, nästa dag skall man vara med i en modevisning för en klädbutik osv. Det tror jag kan flytta fokuset från vissa spelare, iallafall om man tänker kring det läge som truppen är i nu tabellmässigt, borde man stänga in sig helt istället, åka långt ut på landet och genomföra stenhårda träningar, ialla fall i en miljö där ingenting annat lockar spelarna än det hårda arbetet på plan, stort hjärta är bra att det står på våra dräkter, men man glömmer ett till ord som jag såg i lördags från FBKS omklädningsrum "HÅRT ARBETE OCH STORT HJÄRTA".
Wolin
Forumamatör

Post by Wolin »

Vet inte om det var någon annan här som reagerade på Sam i intervjun med Cmore efter gårdagens match, men jag kände inte igenom honom riktigt i intervju sammanhang, han såg mer uppgiven ut och nästan lite ledsen, han brukar annars vara mer kall och ganska avslappnad i intervjuer. Han har ju talat om att vissa spelare som skall kliva upp och visa vägen, inte gör det, måste vare en viss besvikelse som går igenom här,
och det är nog inte lätt alla gånger, när en ledare har personer under sig som han vet har kapaciteten på isen men inte utnyttjar den..
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Har någon information om varför spelarna inte har respekt för Jörgen Jönsson?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Towen
Forumdemon

Post by Towen »

--> MOLLERS --> Vart kommer det ifrån?

--> SVARTVADET --> Vore trevligt med en lite längre analys kring varför de sista tio matcherna sett ut som det gjort (LHC borta undantaget). VAD är det som inte ger oss det vi vill ha (d v s oomstridda envåldshärskare i europeisk ishockey)..?
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Vi har ju ingen som håller rent framför vårt mål!
Vi sköt förvisso massor med fler skott än fbk men deras backar ser till att det är tomt framför mål och att våra skott blir plockpotatis för Haugen! Det gör skitont att stå framför mål när Tollefsen mfl är på isen!

Framför vårt mål har vi ingen som städar rent! Där kan i lugn och ro 2-3 färjestadspelare stå framför mål - skymma och får ta sina egna returer tills de sätter dit pucken!

Räkna antalet farliga chanser så är det nog inte lika brutalt övertag för oss...

Rätt stor skillnad när vi hade Welch, Laakso, Varakas (Lundgren och Larsson)! Då tänkte man sig för innan man gled in framför mål - Nu är det helt riskfritt!

(Därmed inte sagt att våra målvakter uträttar stordåd direkt...)
defence
Forumamatör

Post by defence »

Vadå ingen som håller rent framför mål?
Vi har ju Laakso!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag såg JJ leda dagens träning och kunde inte uppfatta att spelarna på nått sätt saknade någon respekt för JJ. Så det där måste vara sådana där sjuka rykten som uppstår när det går emot??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

PutteA wrote:Jag såg JJ leda dagens träning och kunde inte uppfatta att spelarna på nått sätt saknade någon respekt för JJ. Så det där måste vara sådana där sjuka rykten som uppstår när det går emot??
Det är bara skitprat...

Post Reply