Tiden börjar bli knapp.
Dags att börja fokusera och lägga fokus på hemmapremiären i SHL säsongen 16/17 mot HV 71.
Löningshelg
Derby.
Hemmapremiär.
Uppladdning någonstans???? Kanske på Stars?
Marsch?
Tifo?
Hur går tankarna om allt för alla?
Jag är i alla fall taggad.
Så tagga igång du med. För att få allt att bli perfekt och magiskt måste vi börja redan idag, helst igår
En uppdatering angående biljettstatus.
Sektion för sektion.
G 5 st.
A 20 st.
F 8 st.
O 24 st.
B1 23 st.
E2 2 st.
J1 8 st.
M2 25 st.
B2 39 st.
E1 12 st.
J2 9 st.
M1 37 st.
C 31 st.
D 31 st.
K 19 st.
L 59 st.
Totalt 345 sittplatser kvar.
Hur många ståplats biljetter det finns kvar har jag ingen aning om.
Problemet med Håves Tifo är väl inte plastflaggorna i sig utan att de kör samma tifo gång på gång - total brist på variation! Ser inget problem om det nu planeras ett liknande tifo i Vida.
utep wrote:Problemet med Håves Tifo är väl inte plastflaggorna i sig utan att de kör samma tifo gång på gång - total brist på variation! Ser inget problem om det nu planeras ett liknande tifo i Vida.
Absolut. Det har du rätt i.
Får väl hoppas på andra färger bara ...[FACE WITH TEARS OF JOY]
utep wrote:Problemet med Håves Tifo är väl inte plastflaggorna i sig utan att de kör samma tifo gång på gång - total brist på variation! Ser inget problem om det nu planeras ett liknande tifo i Vida.
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Japp, viktigt att vi köper våra kassar på Stadium och inte på City Gross!
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Japp, viktigt att vi köper våra kassar på Stadium och inte på City Gross!
Härlig premiärvinst
Nu hoppas vi på att folk sluter upp på Stars på lördag eller om ni laddar upp på annst håll så är ALLA lakersfans välkomna o gå med i msrschen upp till Vida .
Samling utanför Stars strax innan 1630
Sittplatsare, Ståplats,plan 3 Plan 4 ja alla som ska med på matchen hoppas jag ansluter i marschen.
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Vi har en hel del att jobba på. Märks tydligt att vi har kvalité i våran offensiv men ändå får vi sällan till längre anfall? Defensivt är det inte bra....andra matchen i rad där motståndaren vänder ett 2 måls underläge snabbt.
PPet är en katastrof...då tänker jag på den pinsamma 5 minutaren där vi fick knappt iväg ett skott
Läste igenom HV:s motsvarande matchtråd, 120 kommentarer btw...
De första kommentarerna handlar om hur Växjö sköljer över dem och är helt överlägsna och att de förväntar sig tvåsiffrig förlust mot Sveriges bästa lag. Det hela svänger sen i andra då de tydligen tar upp spelet de presterade mot LHC. De kontrollerar sedan matchen trots flera utvisningar och Lakers får med sig ett mål i slutet då HV slappnar av lite för mycket. Att det blev 3-3 är till hela matchen sett något de flesta tycker är rättvist även om HV borde kunnat gå hem med segern då de neutraliserat Lakers i tredje. De tycker också att Rosén borde fått sig en femma eller iaf en utvisning för tacklingen i förlängningen.
Aleks wrote:Läste igenom HV:s motsvarande matchtråd, 120 kommentarer btw...
De första kommentarerna handlar om hur Växjö sköljer över dem och är helt överlägsna och att de förväntar sig tvåsiffrig förlust mot Sveriges bästa lag. Det hela svänger sen i andra då de tydligen tar upp spelet de presterade mot LHC. De kontrollerar sedan matchen trots flera utvisningar och Lakers får med sig ett mål i slutet då HV slappnar av lite för mycket. Att det blev 3-3 är till hela matchen sett något de flesta tycker är rättvist även om HV borde kunnat gå hem med segern då de neutraliserat Lakers i tredje. De tycker också att Rosén borde fått sig en femma eller iaf en utvisning för tacklingen i förlängningen.
Känns väl som något jag kan hålla med om för en gångs skull
Vi är nog alla överens om att försvarsspelet inte sitter riktigt än men tycker det är onödigt att gå in och såga ett lag som trots allt vinner. Efter sommaren har vi förlorat två matcher och de efter förlängning/straffar. Vi har ett offensivt byggt lag som vi kunnat konstatera redan när lagbygget stod klart. Att det är defensiven som kommer ta längst tid att sätta är ingen överraskning. Skönt att vi fått arbetsro med två segrar och förhoppningsvis kan vi relativt enkelt plocka hem en på tisdag mot Leksand.
Hoppas Laakso snart är på isen och att han med ett halvårs rehab kan hålla en säsong . I övrigt så är våra backar också en stor bidragande orsak till målkalasen hittills.
Tycker man kan såga en prestation. Att vi får två poäng hemma mot HV med en sen kvittering är inte fy skam. Tvärtom.
Dock måste ju kravet att jobba hårt och att inte tumma på väldigt viktiga regler. Lakers har ju haft en gammal "röd tråd" som löd: "Ta spelaren, vinn pucken, sätt igång spelet". Bara en sådan enkel sak som att slå en rejäl förstapass eller att när vi är 5v4 så MÅSTE vi vara en man mer än vad de är vid pucken. Enkel matematik.
Men det säger ganska mycket om vilken potential vi har i truppen i år. Spela såhär träligt och fortfarande vinna är ju en styrka om något!
Det var inte defensiven som brast i sista perioden. Vi hade 7 min PP , underläge med 1 mål, hemmaplan och premiärderby. Att då bara med ett stapplande spel få iväg 4 skott är inte annat än för dåligt.
Men det är trots detta haltande spel styrka att ändå lyckas vinna. Mycket starkt.