Yunost Minsk-Växjö Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
-
- Forumdemon
Re: Yunost Minsk-Växjö Lakers
http://danielenestubbe.blogg.smp.se/blo ... -over-chl/Lillklonis wrote:Bra krönika av Enestubbe
jo, det ligger nog en hel del i det. Men borde ändå räcka till mer än två poäng på två matcher mot tjecker och vitryssar. Men när den där explosionen av ren och pur spetskompetens kommer så lovar jag att vara mer förlåtande.
Nedtränade, uppbyggnadsfas, ömma ljumskar, fel fokus, ojämna femmor, jetlag, försäsong...bla bla bla...
Visst är det så. Upplägget kring reseschemat är inte optimalt. Men man kan ju inte för den sakens skull förneka att de två senaste matcherna mot, två på pappret jämfört med VLH mediokra lag, har varit undermålig. Det kan ingen göra. Enestubbe skriver att det är ungtupparna som nu skall visa att dom ska ha en plats. Hundratusentals-/månads spelarna då? Är det rätt av dessa att bara glida på en skridsko i en tävling som faktikskt är en tävling och som många betalar för att se och ingen träningsmatch? Eller är det bara en klen bortförklaring? Jag personligen hade varit bättre till mods om Lyxlirarna redan nu hade gjort ett rejält avstamp och visat ungtupparna vart skåpet ska stå och vad som kommer att krävas framöver. Platt drar till OS-kval nu, ska bli kul att se hans facit därifrån? Leino, som redan är mångmiljonär, han har haft lite semester, nu ville han känna lite på isen, han visade inget jävlaranamma. CHL är ju inget jippo utan ansiktet ut mot Hockey-Europa!
Snacka om att dessa slöa och uppenbarligen säkra Lyxlirare sätter en enorm press på sig själva när premiärlunken börjar (första tio omgångarna).
Då får vi se hur Matadorerna i sina Clownhattar agerar...
Visst är det så. Upplägget kring reseschemat är inte optimalt. Men man kan ju inte för den sakens skull förneka att de två senaste matcherna mot, två på pappret jämfört med VLH mediokra lag, har varit undermålig. Det kan ingen göra. Enestubbe skriver att det är ungtupparna som nu skall visa att dom ska ha en plats. Hundratusentals-/månads spelarna då? Är det rätt av dessa att bara glida på en skridsko i en tävling som faktikskt är en tävling och som många betalar för att se och ingen träningsmatch? Eller är det bara en klen bortförklaring? Jag personligen hade varit bättre till mods om Lyxlirarna redan nu hade gjort ett rejält avstamp och visat ungtupparna vart skåpet ska stå och vad som kommer att krävas framöver. Platt drar till OS-kval nu, ska bli kul att se hans facit därifrån? Leino, som redan är mångmiljonär, han har haft lite semester, nu ville han känna lite på isen, han visade inget jävlaranamma. CHL är ju inget jippo utan ansiktet ut mot Hockey-Europa!
Snacka om att dessa slöa och uppenbarligen säkra Lyxlirare sätter en enorm press på sig själva när premiärlunken börjar (första tio omgångarna).
Då får vi se hur Matadorerna i sina Clownhattar agerar...
Försäsong är alltid försäsong. Går inte att dra några slutsatser ö.h.t
Det blir guld! Sanna mina ord
Det blir guld! Sanna mina ord

Har mycket svårt att se att det kommer se likadant ut om 2 månader. Det här är rena träningsmatcher i mitt tycke, bryr mig så extremt lite om vad utländska B-ligor tycker om våra lag/spelare. Finns ju en anledning att Sverige exporterar flest NHL-lirare av alla länder utanför Nordamerika..
Vad som är uppenbart är att våra motståndare bryr sig och kämpar så jävla mycket mer. Det är ju givetvis mer prestige att vinna CHL som ett Vitryskt lag än att vinna den inhemska ligan där.
Att så många klagar år in och år ut vad dåligt det ser ut på försäsongen/tidig SHL-säsong. Sen står ni ändå där i Mars och hyllar spelare till skyarna..
Det kan vara nya skrillor, klubbor, känningar, rekommendationer från fystränare osv.
Vet inte vad andra här har för jobb till vardags, men för mig skulle det ta ett bra tag att komma tillbaka till sin högsta nivå efter 4-5 månaders frånvaro. Då behöver jag ändå inte tänka på min fysik
Vad som är uppenbart är att våra motståndare bryr sig och kämpar så jävla mycket mer. Det är ju givetvis mer prestige att vinna CHL som ett Vitryskt lag än att vinna den inhemska ligan där.
Att så många klagar år in och år ut vad dåligt det ser ut på försäsongen/tidig SHL-säsong. Sen står ni ändå där i Mars och hyllar spelare till skyarna..
Det kan vara nya skrillor, klubbor, känningar, rekommendationer från fystränare osv.
Vet inte vad andra här har för jobb till vardags, men för mig skulle det ta ett bra tag att komma tillbaka till sin högsta nivå efter 4-5 månaders frånvaro. Då behöver jag ändå inte tänka på min fysik

Det enda vi kan göra är att jämföra hur det såg ut tidigare års CHL vid samma tidpunkt. Då såg det ljusår bättre, vi hade åtminstone ett spel. Nu har vi nada
-
- c/o LL´s Forum
CHL är ett skämt. Knappast seriöst. Ligger helt fel på säsongen. Spelarna behöver träningsmatcher inför SHL, INTE tävlingsmatcher! Det är ändå en prestation att ta poäng på rysk mark.
Blir ju aningen patetiskt att gnälla på CHL hela tiden bara för att man ska. Sen är väl tävlingsmatcher i CHL hundra gånger bättre än avslagna träningsmatcher, åtminstone i min bok. Träna gör dom varje dag, att tävla om nåt om än nåt så banalt som bäst i Europa (minus korta hockey ligan) borde göra alla bättre förberedda för SHL-starten.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Håller med. Man måste dra skillnaden mellan träningsmatcher och tävlingsmatcher. På vissa låter det som att CHL kan jämföras med försäsongsmatchande. Om det nu är så, varför överhuvudtaget ställa upp och skämma ut sig själva, sponsorer och supporters? Jag köper inte tjatet om att Lyx-lirarna som sitter säkert sparar på krutet tills serielunken drar igång. Har inte SamHall Am präntat in i var och varenda vattenskalleskalle att detta är en tävling och det ogillas om man glassar runt på en skridsko för att sedan rätta till tampongen i avbytarbåset och få ett glas champagne?
VLH är vidare, men inte på något vackert eller övertygande sätt. Som jag skrev tidigare, Hönerövens Lyxlirare sätter en jävla press på sig själva när det riktiga äventyret kickar igång. Då kommer journalist-luppen att komma fram från söder till norr. Hoppas att dom är förberedda på det - för hittills så har dom inte bränt hål på isen med fruktad skridskoåkning eller med sina fantastiska skills.
VLH är vidare, men inte på något vackert eller övertygande sätt. Som jag skrev tidigare, Hönerövens Lyxlirare sätter en jävla press på sig själva när det riktiga äventyret kickar igång. Då kommer journalist-luppen att komma fram från söder till norr. Hoppas att dom är förberedda på det - för hittills så har dom inte bränt hål på isen med fruktad skridskoåkning eller med sina fantastiska skills.
Tydligen flera bortfall inför kvällens match. Ingen Platt eller Reddox. Frågetecken för Fröberg. Andrén i mål och juniormatchande verkar stå på Sam's agenda.
Det verkar med andra ord bli en ganska så avslagen tillställning.
Tvärtom, enorm kul att se framförallt nya juniordansken om han får chansen, hoppasKloker wrote:Tydligen flera bortfall inför kvällens match. Ingen Platt eller Reddox. Frågetecken för Fröberg. Andrén i mål och juniormatchande verkar stå på Sam's agenda.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Konstigt om det skulle stämma som smp och vxonews skriver att Platt, Reddox och ev Fröberg inte spelar. Samtidigt som dom skriver att Laakso kanske är redo för spel. Sen ser man morgonträningen idag där både Platt, Reddox och Fröberg är med och kör för fullt. Däremot är inte Laakso med över huvudtaget??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Huvudbry. Därför kanske en uppdaterad intervju med Sam på representationssidan vore på sin plats. Jag fattar inte det här med att VLH hela tiden ska halta efter med information. Det måste ju finnas avlönad personal som ska sköta detta på ett professionellt sätt.
Dåligt.
Dåligt.
- Kenny jönsson
- Forumamatör
Tycker att att Viktor andrén gör en fantastiskt bra match lugn och följsam i målet blir nog en bra kamp om att stå i mål i lakers denna säsong

"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Netteberg är förvärvet jag trodde minst på inför denna säsongen, men en riktig gubben i lådan kille som bara är där pucken dimper ner..
Då är väl mitt värvningskunnande ytterst begränsat, men vid sådana här missbedömningar har jag gärna fel

Då är väl mitt värvningskunnande ytterst begränsat, men vid sådana här missbedömningar har jag gärna fel

VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
Som lite tröst för dig Baloo (men dåliga omen för alla Lakers-supportrar dock) så kan jag påminna om att det fanns en försäsong där Dalle J(ohansson) och André Selander såg ut att vara redo för NHL. När väl säsongen drog igång så fanns inget av det kvar dock.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
Jag är med lite rädd för grabbens skull. Många av målen som har kommit i slutet har varit tillfälligheter, inte direkt sniperkvalitéer