Vi ska till final det är bara så.
Finns inte på kartan att vi förlorar mot Skellefteå imorgon med eller utan torpet. Steen höll tätt i 2 perioder. Kan inte last honom för någon förlust.
Nu j*vlar får vi taket att lyfta.
Hela vägen Växjö lakers!!!

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Löns?biocellatus wrote:Rätt roligt att läsa på det här forumet. Det gnälls och gnälls och gnälls och gnälls. Men bara om två saker:
1. Domarna dömer bort Växjö. Domaren är från Älvsbyn och håller på Skellefteå. Kul grej: det är 2h mellan Älvsbyn och Skellefteå. 50min mellan Älvsbyn och Luleå. Ni tror seriöst att det är en fördel för AIK att ha Luleådomare?
2. Att AIK planerat att mosa Nihlstorp. Löns inte att kommentera. Bara löjligt att påstå något sånt.
Därmed har ni visat att ni är okunnigare än Lulefansen. Även om jag aldrig haft respekt för Växjö så har jag mer respekt för Luleåfans (det säger inte lite). De använder i alla fall inte klappor.
Skulle gissa han menar "inte värt". Att Skaik gick in för att mosa Torpet är väl uppenbart, fast med mosa menar jag inte att medvetet skada honom så som det blev, men att få honom ur balans. Ju mer de kunde göra innan domarna straffar dem för det och Torpet inte blir påverkad desto mer tar de i nästa gång, sen slutar det olyckligt när det tar mer illa än beräknat en gång. Att få målis ur balans är ju helt normalt.bratsson wrote:Löns?biocellatus wrote:Rätt roligt att läsa på det här forumet. Det gnälls och gnälls och gnälls och gnälls. Men bara om två saker:
1. Domarna dömer bort Växjö. Domaren är från Älvsbyn och håller på Skellefteå. Kul grej: det är 2h mellan Älvsbyn och Skellefteå. 50min mellan Älvsbyn och Luleå. Ni tror seriöst att det är en fördel för AIK att ha Luleådomare?
2. Att AIK planerat att mosa Nihlstorp. Löns inte att kommentera. Bara löjligt att påstå något sånt.
Därmed har ni visat att ni är okunnigare än Lulefansen. Även om jag aldrig haft respekt för Växjö så har jag mer respekt för Luleåfans (det säger inte lite). De använder i alla fall inte klappor.
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Ni har inte tillräckligt stor jumbotron för så mycket text.Wolin wrote:Nu när SAIK håller på att psyka oss med dessa budskap "VI BEHÖVER INGA KLAPPOR", kan väl vi ge igen
med samma mynt "VI BEHÖVER INTE KÖRA IN I MÅLVAKTER", sedan någon flashig bild till det med en varningssymbol över.
Med tanke på att Växjö går under namnet "Plastsjö" på ert forum förstår jag inte varför du är här inne o mästrar oss att kalla er för det ena eller andra?biocellatus wrote:
*AIK. Men ändå förstår ni exakt villen klubb jag pratar omMen SAIK är inte en officiell benämning av klubben. Ska du vara så PK och gnälla på "AIK" så säger du antingen Skellefteå, Skellefteå AIK, Skellefteå AIK Hockey. SKE är den förkortning som används på cmore.
Orka. Men låt mig fråga då: När SAIK ändå varit i köpartagen med Calof, Kabanov, Bellemare, Holloway och småländske mästermålvakten Svensson... varför siktade ni på silver?biocellatus wrote:Man kan tycka vad man vill om en "nystartad" klubb som bara lägger pengar på att snabbt köpa sig ett guld
He He, den var lite kul faktisktbiocellatus wrote:Ni har inte tillräckligt stor jumbotron för så mycket text.Wolin wrote:Nu när SAIK håller på att psyka oss med dessa budskap "VI BEHÖVER INGA KLAPPOR", kan väl vi ge igen
med samma mynt "VI BEHÖVER INTE KÖRA IN I MÅLVAKTER", sedan någon flashig bild till det med en varningssymbol över.
Jag tror till och med Öhlund officiellt håller på Luleå. Västerbotten är väl rätt delad, kanske lite mer Skellefteå eftersom Löven är så sjukt dåligaWolin wrote:He He, den var lite kul faktiskt.
Angående domare från närområden och i vilken grad domare är färgade, så känner jag inte till vilka områden där uppe som räknas som "Luledomare", respektive "SAIK domare", om det finns några sådana. Jag skall själv försöka se lite mer nyanserat på domarnivån, men som många andra är man väl lite väl enögd i vissa matcher.
Hur som helst har jag ialla fall svårt att se nyanserat på Ritola`s överfall, och hans reaktion på det hela i efterhand att kalla det för fjoll och filmning, det var verkligen ett massmedialt misstag av honom att gå ut med såna kommentarer direkt efter matchen, han hade nog tjänat på att vara lite mer ödmjuk om man säger så.
Hoppas Steen lyfter sig i denna matchen, även om SAIK skulle vinna, så skulle det kännas bra om han gjorde en toppeninsats, så man slipper gå runt gå runt i efterhand och känna att allt beroende på Nihlstops frånvaro.