VLH-LHC (Kvartsfinal 4 av 7)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: VLH-LHC (Kvartsfinal 4 av 7)
Från Twitter:
Corren-sporten @Corrensporten 38 sför 38 sekunder sedan
Hardt, Högberg och Persson saknas på LHC-träningen. Mer info på corren.se efter träningen som pågår.
Hardt, Högberg och Persson saknas på LHC-träningen. Mer info på corren.se efter träningen som pågår.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Kedjorna och backparen var bättre sammansatta igår. Om Fröberg är tillbaka bör han ta Hennesseys plats rakt av. Om inte, så anser jag att Lundh centrar trean.
Nihlstorp vann för första gången i kvarten sin match i matchen och därmed seger. Jag väger målvaktens betydelse extremt tungt i hockeyn. Det är mycket ovanligt att laget med sämre målvakt vinner. Orsaken är att det inte går att hindra avslut mot det egna målet, även om spelarna blivit bra på att stå i skottlinjen. Regelförändringen som innebar att försvararen inte heller får lyfta bort, crosschecka eller obstruera forwarden har också bidragit till en klar fördel för det anfallande laget vad det gäller returer. Såtillvida inte målvakten är aktiv i det sk närspelet.
I de två senaste matcherna har laget krigat efter förmåga. Det gör mig förhoppningsfull.
Nihlstorp vann för första gången i kvarten sin match i matchen och därmed seger. Jag väger målvaktens betydelse extremt tungt i hockeyn. Det är mycket ovanligt att laget med sämre målvakt vinner. Orsaken är att det inte går att hindra avslut mot det egna målet, även om spelarna blivit bra på att stå i skottlinjen. Regelförändringen som innebar att försvararen inte heller får lyfta bort, crosschecka eller obstruera forwarden har också bidragit till en klar fördel för det anfallande laget vad det gäller returer. Såtillvida inte målvakten är aktiv i det sk närspelet.
I de två senaste matcherna har laget krigat efter förmåga. Det gör mig förhoppningsfull.
-
- c/o LL´s Forum
Det är jättevanligt i slutspel att vissa spelare hoppar träningen, då det är match varannan dag!Jocke86 wrote:Från Twitter:
Det var starkt av VLH att vinna igår med tanke på vilken fördel vi har beträffande domarna. Sjöberg och Edqvist är ju sannerligen inga konsekventa slutspelsskipare med fingertoppskänsla.
Torpet gör det hyfsat. Han vinner matchen i matchen men jag tycker nog att han ska kunna freda sitt vänstra kryss på Skäggets skott. Jag upplever att han sätter sig på knä allt för ofta för tidigt. Han kan bättre. En annan reflektion som man undrar över är om Sam Hallam har begreppet Time Out i sin loggbok. De sekunder-/minuter som föranleder till LHC's kvittering stavas ju panik. En tajmare där hade varit given - kan tyckas för förvirringen i egna zonen var total.
Jag tycker också att vi fick bort deras fysiska spelare som smällt på i de senaste matcherna. Exempelvis Rahimi som trivts ypperligt i de senaste matcherna kom inte alls till på samma sätt. Även Junland och Little blev utmanövrerade m.fl som man inte sett i tidigare matcher. Martinsson tycker jag gör ett kanonjobb. Murphy saknar jag definitivt inte, han har varit för jävla dålig. Tänk om Sam kunde göra samma sak med Hillding för han rosar ju inte heller marknaden.
Trummar vi på i morgon i samma Lakersanda som igår och Torpet snäppar upp och att förstalinan blir mer poängproducerande så vinner vi - och därmed så är kvarten till vår favör i en liten ask. Målchanser har vi haft i massor men bränt för jävla många.
Torpet gör det hyfsat. Han vinner matchen i matchen men jag tycker nog att han ska kunna freda sitt vänstra kryss på Skäggets skott. Jag upplever att han sätter sig på knä allt för ofta för tidigt. Han kan bättre. En annan reflektion som man undrar över är om Sam Hallam har begreppet Time Out i sin loggbok. De sekunder-/minuter som föranleder till LHC's kvittering stavas ju panik. En tajmare där hade varit given - kan tyckas för förvirringen i egna zonen var total.
Jag tycker också att vi fick bort deras fysiska spelare som smällt på i de senaste matcherna. Exempelvis Rahimi som trivts ypperligt i de senaste matcherna kom inte alls till på samma sätt. Även Junland och Little blev utmanövrerade m.fl som man inte sett i tidigare matcher. Martinsson tycker jag gör ett kanonjobb. Murphy saknar jag definitivt inte, han har varit för jävla dålig. Tänk om Sam kunde göra samma sak med Hillding för han rosar ju inte heller marknaden.
Trummar vi på i morgon i samma Lakersanda som igår och Torpet snäppar upp och att förstalinan blir mer poängproducerande så vinner vi - och därmed så är kvarten till vår favör i en liten ask. Målchanser har vi haft i massor men bränt för jävla många.
Verkar dock ligga skador bakom som Hardt verkar missa morgondsgens match.Svartvadet wrote:Det är jättevanligt i slutspel att vissa spelare hoppar träningen, då det är match varannan dag!Jocke86 wrote:Från Twitter:
Skickat från min SGP321 via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
-
- c/o LL´s Forum
Kloker, håller med dig ang skottet Christoffer "Innebandymålis" Nihlstorp släpper in. Han sitter ju bara på knä och hinner ju inte upp och täcka. Förstår att man skjuter högt på honom.
Nån som har koll på skadeläget i truppen?
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Vart har dr Coffe tagit vägen? Han brukade ha stenkoll på skadeläget. 

Hur är upplägget idag? Genomförs det tifo idag som skulle genomförts senast?
Ska LL sjunga hela matchen? Kör capon hela matchen?
-
- Forumdemon
Många i LL sjöng hela matchen!!ivc wrote:Hur är upplägget idag? Genomförs det tifo idag som skulle genomförts senast?
"fest med lakers lakejer;)"
Rantala dömer ikväll igen ,så vi vet vad som väntar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Fattar inte varför man låter finnen döma igen. Lakers kommer att få jobba hårt ikväll den saken är säker,
om inte annat lär man få massa märkliga domslut mot sig, som döms högst 1 gång per säsong, och dessa lär
inte finnen var sen med att tillämpa i dagens tillställning, han kommer att hitta dem, precis som han gjort tidigare
om inte annat lär man få massa märkliga domslut mot sig, som döms högst 1 gång per säsong, och dessa lär
inte finnen var sen med att tillämpa i dagens tillställning, han kommer att hitta dem, precis som han gjort tidigare
Finnen dömer antagligen för att det inte finns någon bättre svenne. Alla fans tycker domarna är emot deras lag. Rantala är inte ensam om att vara illa omtyckt av oss. Det speciella är att han är finne, vilket alla är noga med att betona. Han är inte dålig för att han är finländare, utan för att han är dålig.
Jag utgår ifrån att domarna får intern feedback efter matcherna, särskilt i ett slutspel.
Jag utgår ifrån att domarna får intern feedback efter matcherna, särskilt i ett slutspel.
Domarna får feedback efter alla matcher, även i ligaspel.
Bra hockeymatch hittills. Lite old school vibbar. Fjärde kedjan är riktigt heta. Synd att Salminen är katastrof. Borde bänkas i tredje.
Snart har vi inga backar kvar
Nästa mål vinner matchen
Nästa mål vinner matchen
De som kan spela får göra det desto mer. Intressant att Lundgrens snösprut bedöms hårdare än Gordons tackling på honom ikväll. Knas.
Herrejävlar vilken skön seger. Det som började så jävla lamt börjar se riktigt skapligt ut. Och till nästa match lär vi slippa Gordon.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
96% mot 88% och därmed seger igen. Ska Nihlstorp göra en...Nihlstorp igen? Piss tills det gäller, då blir pisset till GULD! 

Varanen wrote:Finnen dömer antagligen för att det inte finns någon bättre svenne. Alla fans tycker domarna är emot deras lag. Rantala är inte ensam om att vara illa omtyckt av oss. Det speciella är att han är finne, vilket alla är noga med att betona. Han är inte dålig för att han är finländare, utan för att han är dålig.
Varanen,jag har absolut inget mot finnar utan tycker inte han är en bra domare sen viket land han kommer ifrån har för mej ingen betydelse.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lite kul att läsa kommentarerna från den erkänt klassiska trä-klubben (eller vad nu motsatsen till plast är?) lhc:
"Det avgörande är slarvet. Plastsjö skapar i stort sett INGENTING själva. De två senaste matcherna har vi bjudit på 6/6 mål och det är för dåligt när man VET att man möter ett lag som nästan bara kan spela i egen zon.
Vi måste upp i tempo och inte dras ner i deras efterblivet långsamma spel.
Man har enbart sig själva att skylla för detta 2-2-läge. Patetiskt! Nu vill jag se helt andra takter de resterande tre matcherna!"
Dessutom anser de flesta att Lundgren får skylla sig själv eftersom han borde titta upp!
Självinsikten är beundransvärd

"Det avgörande är slarvet. Plastsjö skapar i stort sett INGENTING själva. De två senaste matcherna har vi bjudit på 6/6 mål och det är för dåligt när man VET att man möter ett lag som nästan bara kan spela i egen zon.
Man har enbart sig själva att skylla för detta 2-2-läge. Patetiskt! Nu vill jag se helt andra takter de resterande tre matcherna!"
Dessutom anser de flesta att Lundgren får skylla sig själv eftersom han borde titta upp!

Min första match under 2016 som jag är på plats! Satan vilken go seger. Tycker alla krigar riktigt jävla bra (framförallt Nihlstorp känns oerhört stabil).
Dagens kalkon måste varit killarna med ADHD på bortasektionen. Brukar det se ut såhär?
Dagens kalkon måste varit killarna med ADHD på bortasektionen. Brukar det se ut såhär?
Haha, ja Linköpings anhängare är väl inte kända som raketforskare i hockeysammanhang direkt.Härmapan wrote:Lite kul att läsa kommentarerna från den erkänt klassiska trä-klubben (eller vad nu motsatsen till plast är?) lhc:
Och självinsikten är väl...sådär

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Så effektivt som vi stänger mittzon långa stunder i matchen och framförallt i första perioden har jag inte sett sedan förra säsongen. Underbart att se att man kan hitta ett sånt spel mitt under pågående slutspel. Hoppas verkligen det är något vi kan bygga vidare på.
LHC fick sällan komma in med pucken under kontroll i vår zon och utöver det vann vi många puckar som vi kunde skapa snabba spelvändningar på som skapade sylvassa lägen. Däremot måste effektiviteten upp, att göra 3 kassar idag är faktiskt långt under godkänt med de lägen vi skakar fram.
Men en oerhört härlig insats sammantaget och nu jävlar är det match på riktigt
LHC fick sällan komma in med pucken under kontroll i vår zon och utöver det vann vi många puckar som vi kunde skapa snabba spelvändningar på som skapade sylvassa lägen. Däremot måste effektiviteten upp, att göra 3 kassar idag är faktiskt långt under godkänt med de lägen vi skakar fram.
Men en oerhört härlig insats sammantaget och nu jävlar är det match på riktigt

-
- c/o LL´s Forum
Såg denna tackling idag.
Orlov "ser" Bellemere här också. Lite skillnad på reaktionerna kan man ju säga, vilket är tragiskt
Orlov "ser" Bellemere här också. Lite skillnad på reaktionerna kan man ju säga, vilket är tragiskt