Växjö Lakers-Malmö Redhawks 14/1
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Gameday!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Re: Växjö Lakers-Malmö Redhawks 14/1
Dags att bevisa hemmapubliken vad LL och Pct verkligen kan. Nu när Bettan är borta och vi kan gemensamt utan störande moment skapa den fantastiska inramning och tryck som bara vi kan.
Nu höjer vi alla oss ett snäpp och kommer igång ordentligt inför stundande slutspel.
Nu höjer vi alla oss ett snäpp och kommer igång ordentligt inför stundande slutspel.
I always tell the truth, even when i lie
Hade hon verkligen så stort inflytande över klacken ? Låter som hon var ett symtom för något annat om hennes inflytande upphöjs till något så stort...
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Släpp Elisabeth Anderberg nu!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
-
- Forumdemon
En skakig och omatchad Alsenfelt i malmös mål idag?
11.27 spelat, jag är mållös
Med risk för att gå Anderberg på mig; lakers spelar inte bra
Tyvärr, Malmö jobbar ner lakers. Sliter hårdare. Lakers mest duttar
Skills, inställning och utförande inte värdigt ens ett korplag. Vi skämmer ut föreningen i första, pillar sen lite och försöker komma in i matchen. Känner man igen det..
Nej, ta semester.
Nej, ta semester.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Vi börjar nästan alltid matcherna avvaktande. Tyngdlyftarna luktar på amoniak inför sina lyft. Anses det som doping om vi skulle göra detsamma? Min ärliga idé annars är att materialaren ger alla en lagom fet lavett inför introt.
Man kan inte spela hockey utan att vara förbannad. Fråga vår gamla kapten Markusson. Fläskläpp, näsblod och smärta borde vara en del av hockeyn. Fredagsmyset har sin plats. Hockeyn har sin.
Man kan inte spela hockey utan att vara förbannad. Fråga vår gamla kapten Markusson. Fläskläpp, näsblod och smärta borde vara en del av hockeyn. Fredagsmyset har sin plats. Hockeyn har sin.
Spelarna och ledarna borde skämmas! Sälj av skiten, kör med juniorlaget och spara pengarna till ett annat år.
Dom skämmer ut sig, pinsamt agerande. Tycker inte heller man ska lägga mer pengar denna säsong. Spara och ta nya tag till nästa år.
Wow! Total förnedring. Klart att klubben kommer agera nu, men i mitt tycke är det de nuvarande spelarna som tigger om nya lagkamrater. Håller med VLK. Spara pengarna till nästa säsong. En armhävning måste man klara av, är man professionell hockeyspelare bör man klara av två. Inga nya spelare enligt mig. Det vore slöseri.
-
- Forumdemon
Nu är det väl ett bra tillfälle att släppa fram fler juniorer då. 29p till så är fortsatt kontrakt säkrat, större förhoppningar ska vi inte ha om inte någon superform råkar infinna sig igen mot slutet.
-
- Forumamatör
Ja jisses, så här får det inte se ut hos ett lag som är regerande mästare!
Nånstans luktar det surt i katakomberna!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nånstans luktar det surt i katakomberna!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Men Hallam är hyfsat nöjd
. Lite smågrejor som "råkade trampa på pucken" och lite småjusteringar. Var är kravbilden på ett heltidshockeylag i högsta serien? Faktum är väl att när Lakers glider runt som igår är man inte ens SHL-mässiga. Och det mot ett skadedrabbat och otroligt mediokert motstånd. Och hemmaplan verkar vara det värsta stället av dom alla. Sorgligt.
Hoppas innerligt att den interna kritiken mot sig själva och gruppen är högre bland spelarna. Men fan vet.
Som sagt, slösa inga pengar på nyförvärv. Lira några junnisar med ambitioner för framtiden. Har vi tur hinner Modo inte ifatt oss ändå.

Hoppas innerligt att den interna kritiken mot sig själva och gruppen är högre bland spelarna. Men fan vet.
Som sagt, slösa inga pengar på nyförvärv. Lira några junnisar med ambitioner för framtiden. Har vi tur hinner Modo inte ifatt oss ändå.
Haha, inte Lakers grej, här matchar man rakt av efter lönelappen oavsett hur "de stora stjärnorna" uppträder. Vissa inom coachingen som gör det väldigt lätt för sig eller så finns inte kunskapen.Niles wrote: Lira några junnisar med ambitioner för framtiden. Har vi tur hinner Modo inte ifatt oss ändå.
Det var dåligt mot LHC men igår var det pinsamt dåligt. Behöver inte spotta ner laget mer, det mesta är redan sagt och jag hoppas verkligen att Hönerövens Guldklimpar i högklackat rannsakar sig själva något så in i helvete eftersom att det får inte se ut som det gör just för tillfället.
'
En annan sak är svärmorsdrömmen Samhall Am - han utsrålar ju inte direkt auktoritet på presskonferenserna. Fjantigt blöjbeteende, ryt ifrån någon jävla gång för i helvete. Det är ju för fan de regerande Svenska Mästarna som kissar på fans och jävligt viktiga sponsorer.
Beträffande Höneröven och hans chansartade lagbygge - ingen kommentar.
'
En annan sak är svärmorsdrömmen Samhall Am - han utsrålar ju inte direkt auktoritet på presskonferenserna. Fjantigt blöjbeteende, ryt ifrån någon jävla gång för i helvete. Det är ju för fan de regerande Svenska Mästarna som kissar på fans och jävligt viktiga sponsorer.
Beträffande Höneröven och hans chansartade lagbygge - ingen kommentar.

Man kastas ju mellan hopp och förtvivlan!
Jag tycker att hela säsongen har varit ganska muggig och att vi under ett antal matcher i höstas, där vi kom undan oförskämt bra många gånger, spelat ok men inte mer!
Efter Karlskornamatchen sa Hallam att man inför denna match hade snackat ihop sig och kommit fram till att det, efter att fyra raka torskar, FÅR VARA NOG!
Även om motståndet inte var av högsta kvalitet typ som ett mif med 8 borta) var det precis den känslan man hade i den matchen! Man slutade aldrig spela och alla slet som djur för att vinna varje närkamp, vilket resulterade i förnedring!
Mot HV såg det ok ut men man började falla tillbaka till gamla synder.
Nu är det totalt jävla mörker igen!
Hur faan kan man INTE bestämma sig för att det FÅR VARA NOG inför varje match???
Jag tycker att hela säsongen har varit ganska muggig och att vi under ett antal matcher i höstas, där vi kom undan oförskämt bra många gånger, spelat ok men inte mer!
Efter Karlskornamatchen sa Hallam att man inför denna match hade snackat ihop sig och kommit fram till att det, efter att fyra raka torskar, FÅR VARA NOG!
Även om motståndet inte var av högsta kvalitet typ som ett mif med 8 borta) var det precis den känslan man hade i den matchen! Man slutade aldrig spela och alla slet som djur för att vinna varje närkamp, vilket resulterade i förnedring!
Mot HV såg det ok ut men man började falla tillbaka till gamla synder.
Nu är det totalt jävla mörker igen!
Hur faan kan man INTE bestämma sig för att det FÅR VARA NOG inför varje match???
Finner inga ord hur dåligt det var igår, hoppas alla fick betala tillbaka en månadslön.
Jävla primadonnor.
Jävla primadonnor.
-
- c/o LL´s Forum
Lakers har nu mött hög forchecking på
våra backar och murförsvar både mot LHC och MIF. Hur har det gått? Lakers går in i samma fälla varje gång. Ge igen med samma medicin från början, det skulle väl aldrig komma på fråga. Problemet som jag ser det är att oavsett vilket lag man möter så spelar man på ett och samma sätt hela tiden ändå, och det konsekvent och slaviskt. Så varför ens scouta motståndarna? Man har inget annat spel att ta fram. Motståndarlagen spelar taktiskt helt rätt mot Lakers för det värsta Lakers vet är när de inte får spela ostört.
Sen kan man fråga sig varför laget såg tröttkört ut från första nedsläpp. Hur är det med återhämtningen?
våra backar och murförsvar både mot LHC och MIF. Hur har det gått? Lakers går in i samma fälla varje gång. Ge igen med samma medicin från början, det skulle väl aldrig komma på fråga. Problemet som jag ser det är att oavsett vilket lag man möter så spelar man på ett och samma sätt hela tiden ändå, och det konsekvent och slaviskt. Så varför ens scouta motståndarna? Man har inget annat spel att ta fram. Motståndarlagen spelar taktiskt helt rätt mot Lakers för det värsta Lakers vet är när de inte får spela ostört.
Sen kan man fråga sig varför laget såg tröttkört ut från första nedsläpp. Hur är det med återhämtningen?