Adam Burish
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Adam Burish
Nä, han verkar vara en flopp
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
För tidigt att säga, behöver säkert lite tid att vänja sig de stora rinkarna ocksåvlk wrote:Nä, han verkar vara en flopp
Det är inte rinkarna, utan mentalt. Burish har svalt den nordamerikanska myten om deras överlägsenhet i det mesta, och i synnerhet hockeyn. Samma syndrom som engelsmännen har i gräsätning. Efter många år av stenhårt arbete, järnhård disciplin och total underkastning för enhetens bästa, skulle han få skörda. Backhandflips, vinka åt de snygga babsen, några sköna dragningar, och såsa till bytet.
Uppehållet kommer lägligt. Verkligheten är skoningslös. Jobba ditt jävla as!
Precis som du gjort hela ditt liv.
Uppehållet kommer lägligt. Verkligheten är skoningslös. Jobba ditt jävla as!
Precis som du gjort hela ditt liv.
-
- Forumdemon
Rättar han bara in sig i ledet och inser sin roll så känns det ändå som att han kan komma att bli en stor tillgång i slutspelstider. -1 på 4 matcher där VLH varit som starkast är ju dock ingen smickrande resultat.
Hade inga stora förväntningar, så än så länge är det ingen stor överraskning. Hoppas det blir bättre kan man ju alltid göra.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Hade helt missat att han var uttagen till USA i Deutschland Cup den 6-8 November. Verkar som om han ersätter Chad Kolarik.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
http://www.shl.se/artikel/74095/
Nu kom filmen som föranledde utredningen på burish. Hoppar in och är sen, visst - men träffar huvudet? Tycker inte jag ser nån sån rörelse på hjälmen.
Nu kom filmen som föranledde utredningen på burish. Hoppar in och är sen, visst - men träffar huvudet? Tycker inte jag ser nån sån rörelse på hjälmen.
Nä, och hoppar är väl även det en liten överdrift...?
Tycker jag inte heller att den tar i huvudet!
Dock gissar jag att han får ungefär samma straff som Tollefsen!
Skulle vilja se armbågstacklingen i huvudet som Lundgren åkte på i repris! Men den har ha inte fått någon uppmärksamhet alls...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tycker jag inte heller att den tar i huvudet!
Dock gissar jag att han får ungefär samma straff som Tollefsen!
Skulle vilja se armbågstacklingen i huvudet som Lundgren åkte på i repris! Men den har ha inte fått någon uppmärksamhet alls...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- Forumdemon
För att inte tala om Hedman vs Johansson i Lulä. Någon kanske borde klippa ihop en film från den händelsen och visa på hur en planerad huvudtackling egentligen ser ut. Nog för att vinkeln inte är den bästa i Burish incidenten men huvudträff känns väl sådär. Med den snurren Bergström får så träffar nog smällen mer än bara huvudet isf. Bättre dom skriver som det är, Nyckelfaktor: Tacklande spelare har Vit, orange och blå tröja.
Kan burish bli avstängd för något annat än huvudtackling? För som sagt den tar ju inte huvudet men han är anmäld för huvudtackling ju...
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
- Åryd Lakej
- Forumdemon
http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... s-anmalan/
Klockren analys av Sanny!
Klockren analys av Sanny!
Det är ingen huvudtackling, men strider mot de senaste årens mediakampanj för respekt mellan spelarna. Särskilt kvällspressen har drivit det stenhårt. Personer som saknar all känsla för hockeyn. Åtminstone själva kampmomenten.
Det Burish i så fall ska straffas för är själva "hoppet". Allt är inte checking to the head eller blindside. Kommer ni ihåg för några säsonger sedan när ALLT var blindside när den tacklade var ouppmärksam? Är bättre nu, men trist att så få kan hockey i grunden så att dylika "kampanjer" eller "satsningar" får dominera.
Släpp pucken och spela hockey bonnjävlar!
Det Burish i så fall ska straffas för är själva "hoppet". Allt är inte checking to the head eller blindside. Kommer ni ihåg för några säsonger sedan när ALLT var blindside när den tacklade var ouppmärksam? Är bättre nu, men trist att så få kan hockey i grunden så att dylika "kampanjer" eller "satsningar" får dominera.
Släpp pucken och spela hockey bonnjävlar!

Visst minns man det. Kommer ihåg när Hjalmarsson fick utvisning när han tacklade en Leksandsspelare i bröstet och blev avstängd för blindeside. Och på den tiden fick man faktiskt tacklas mer än idag...
Den tacklingen kändes nog. Det är väl den här du tänker på Möller!
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... se%2F&_rdr
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... se%2F&_rdr
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Ah precis den jag menade. Så jävla fin tackling [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH] Inte många tacklingar av den kalibern idag tyvärr
-
- Forumdemon
Burran frias helt. Som många av oss tyckte så gick det inte att se någon huvudtackling i videomaterialet.
Då bör väl killen han körde förbi få för diving ??
-
- Forumdemon
Tycker nog ändå KHK Bergström gör helt rätt och reser sig upp direkt efter smällen utan större lip o gnäll. Finns allt för många som hade legat i "koma" tills matchstraff utdelats och sedan avnjutit 5min pp, i spel.
Nu får väl för fan svensk hockey snart kamma till sig snart med sina jävla tillämpningar och påhitt. Det har säkert varit uppe tidigare i nåt fall, minns inte när..
En händelse som inte ens ger en utvisning handplockas av nån slags förberedande instans, anmäls till DN och spelaren blir avstängd nästa match. DN tar inget beslut förrän efter den matchen spelats, konstaterar att inget skäl för avstängning föreligger och friar vederbörande. Man blir alltså avstängd trots att man blir friad. Ridå ner..avgå alla..whatever
.
Jag skulle helst se att man inte kör matcherna i slowmotion 10ggr för att hitta nåt att haka upp sig på som ingen av 4 randiga sett. Fortsätt med att ta eventuella avstängningsbeslut INNAN nästa match eller omgång för spelaren i fråga. När ni ändå håller på, ta bort den jävla sparkregeln en gång för alla och upprätta förtroendet i någon mån.
En händelse som inte ens ger en utvisning handplockas av nån slags förberedande instans, anmäls till DN och spelaren blir avstängd nästa match. DN tar inget beslut förrän efter den matchen spelats, konstaterar att inget skäl för avstängning föreligger och friar vederbörande. Man blir alltså avstängd trots att man blir friad. Ridå ner..avgå alla..whatever

Jag skulle helst se att man inte kör matcherna i slowmotion 10ggr för att hitta nåt att haka upp sig på som ingen av 4 randiga sett. Fortsätt med att ta eventuella avstängningsbeslut INNAN nästa match eller omgång för spelaren i fråga. När ni ändå håller på, ta bort den jävla sparkregeln en gång för alla och upprätta förtroendet i någon mån.
-
- Forumdemon
Adam Burish och VLH går skilda vägar, på Burish önskan. OK för mig, han kom aldrig igång något vettigt här och tror inte ligan var som han hade väntat sig. Borde ju frigöra lite i värvningsbudgeten och få in den där 2vägscentern som gör mängder med mål och inte släpper någon över egen blå 

Rätt väntat och ett klokt beslut ibland blir det fel helt enkelt
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
– Jag har alltid haft finess i mitt spel, men inte haft rollen att utnyttja det. Jag ser det som en utmaning att vara kreativ istället för att jaga tacklingar"
Sammanfattar väl det mesta.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Sammanfattar väl det mesta.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
-
- Forumdemon
snabba ryck, klar för malmö nu.
ja jävlar.
ja jävlar.
-
- Forumdemon
innebär detta att burran spelar i växjö på torsdag? e ju ett smart miljötänk. kan han ju bara hoppa på malmös spelarbuss efter matchen. Smidigt.
Last edited by smashinlovely on 13 January 2016, 13:31, edited 1 time in total.
Mycket märklig vändning om nu Lakers inte tagit nåt initiativ (låter osannolikt) till att Burish lämnar. Krävs nästan en förklaring.
-
- c/o LL´s Forum
Om nu ligan inte var som han väntade sig, varför skrev han då på för Malmö ??? Det måste ha varit en konflikt som ligger bakom.
Han var inte tillräckligt bra för lakers, blev nog ombedd att söka annan klubb. Bra beslut av lakers. Medel och plats måste frigöras för bättre spelare.
-
- Forumdemon
Tänkte mig mest att det kunde varit så att den inte var som han väntade sig, har ju låtit lite på honom som att han nu kunde lämna brunkarlivet bakom sig och leva spjutspetslivet i denna betydligt sämre ligan. Måhända har han blivit lovat en annan roll nu i malmö, eller så är det så enkelt att han vill till sina gamla lagkamrater.Lakershjärta71 wrote:Om nu ligan inte var som han väntade sig, varför skrev han då på för Malmö ??? Det måste ha varit en konflikt som ligger bakom.
Ganska troligt också att Lakers visat att man kräver mer av honom och att det inte passade. Jag ser mest framemot lite januari silly nu och att det kommer en "ersättare" snart

Jag håller med. Jag tror det mest handlar om rollen. Det märktes i hans spel tycker jag. Dessutom tror jag han inte var nöjd med ledarstabens krav på taktisk disciplin. Ni vet det svenska "vi gör det vi kommit överens om". För en som är van från en mer auktoritär kultur kan det ge en felaktig bild av att individen är friare i spelsystemet än vad som faktiskt är fallet. "Vi har kommit överens om..." är i verkligheten det ledarstaben har bestämt. Möjligen efter att ha hört synpunkter. I NA inhämtar man inga åsikter alls, men slutresultatet är detsamma. Tränaren bestämmer.
-
- c/o LL´s Forum
Är inte omöjligt att Evertsson sa till honom när han värvades att "Detta är vad vi behöver just nu, ändrar det sig innan transfer-fönstret så kommer vi be dig gå, men vi kommer hjälpa dig hitta ett annat bra lag" eller något i den stilen.
Han gjorde så att vi kom på rätt kurs igen, nu håller han inte måttet. Starkt av han ändå att hylla oss så mycket som han gör!
Han gjorde så att vi kom på rätt kurs igen, nu håller han inte måttet. Starkt av han ändå att hylla oss så mycket som han gör!
-
- Forumdemon
http://www.malmoredhawks.com/artikel/75699/
som sagt var skönt att han inte står och spyr galla över sitt gamla lag (a'la Armstrong, nåja). Men å andra sidan så har jag nog varit mer imponerad av hans intervjuer än hans spel sen han kom haha. Men spelar han som han gjorde mot HV borta sist resten av säsongen nu så är det bara att gratulera Malmö.
som sagt var skönt att han inte står och spyr galla över sitt gamla lag (a'la Armstrong, nåja). Men å andra sidan så har jag nog varit mer imponerad av hans intervjuer än hans spel sen han kom haha. Men spelar han som han gjorde mot HV borta sist resten av säsongen nu så är det bara att gratulera Malmö.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... as-burish/
35-50k / månaden
35-50k / månaden
-
- Forumdemon
bryter med malmö nu...blev det 2 matcher?