![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Träningsmatcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Re: Träningsmatcher
Skandalöst dåligt och 1-0 kommer som ett brev på posten! ![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
-
- c/o LL´s Forum
1-3 pinsamt
-
- c/o LL´s Forum
Vi åker ju dit och spelar lite halvhjärtat, samtidigt som Braehead går på 120%. Det har tydligen aldrig varit sådant jubel i den hallen innan vid 1-0, betyder nog en hel del där!
Vi får se det som att vi iaf vann
Vi får se det som att vi iaf vann
-
- c/o LL´s Forum
Oavsett Lakers hade spelat fullt ut eller bara på 80% eller knappt det så är resultatet pinsamt med tanke på kvalitén lagen emellan. Som svenska mästare och ett antal säsonger i europas bästa liga så borde man väl ha pallat trycket från hemmafans från ett div1-2-lag. Annars får nog Hallam förklara vad de hade för gameplan. Men okej då, pucken är rund.
Om vi ska sätta det i perspektiv så fick JYP(finskt topplag) ''bara'' 4-2 mot Sheffield Steelers i deras arena och jag hörde rapporter om att Sheffield var starkare iaf i första perren vilket liknar våran match lite så det är inte bara vi som kan spela mellanmjölk mot dessa motstånd.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
-
- c/o LL´s Forum
Jo, men det fortfarande pinsamt. Varken Lakers eller JYP ska inte behöva spela mellanmjölk mot dessa lag såvida de inte har krökat till det dagen innan ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Att det blir mellanmjölk beror ju enbart på psyket och den grundläggande inställningen till matchen och motståndet. Något som ALLA har problem med, även vi supportrar. Vi vann, det är det viktigaste.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
är, me det som är, så är det
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Hitta gärna fler meningslösa saker att skriva om ![bash :bash:](./images/smilies/icon_bash.gif)
![bash :bash:](./images/smilies/icon_bash.gif)
Man vet av erfarenhet att möter man en underdog som man vet att man bara ska vinna emot så har underdogen allt att vinna och inget att förlora. Det är psykiskt en jobbig motståndare. Nu vann Vi trots allt med bleka 3-1 mot ett lag som krämade ur utav helsike från början till slut.
Men som sagt - det måste bli bättre. På torsdag så hoppas jag att Vi få se på bättre inställning och framförallt bättre kemi i kedjorna.
Gynge fick ju känna på maskorna och det är ju positivt.
Står stackaren med skavsåret på torsdag tros?
(...gör en deal med malmö...)
Men som sagt - det måste bli bättre. På torsdag så hoppas jag att Vi få se på bättre inställning och framförallt bättre kemi i kedjorna.
Gynge fick ju känna på maskorna och det är ju positivt.
Står stackaren med skavsåret på torsdag tros?
(...gör en deal med malmö...)
Ser ut som att vi gav bort första platsen i och med att vi tog ut målvakten.
Konstiga regler och ännu konstigare att själva klubbarna inte vet hur det står till
![bash :bash:](./images/smilies/icon_bash.gif)
Konstiga regler och ännu konstigare att själva klubbarna inte vet hur det står till
Ja, någon sa att det tydligen är inbördes möte som avgör vid samma poäng så det räcker alltså med att tyskarna vinner mot skottarna för att ta förstaplatsen, eller är det så?
I inbördes möten är det ju oavgjort alternativt att vi vinner på antal gjorda bortamål. Om oavgjort måste tyskarna vinna med sju mål mot skottarna.
Det är bara inbördes med lag med samma poäng som gäller. Ingolstadt går vidare i och med att de gjort flest mål i en match mot oss. De fick 5-3 i sin vinstmatch mot 4-2 i våran.
Om de besegrar braehead clan med 1-0 slutar de etta
All info står på champions hockey league wiki sida
Om de besegrar braehead clan med 1-0 slutar de etta
All info står på champions hockey league wiki sida
om så är fallet så var det väldigt onödigt att ta ut målvakten
Är det någon som hittat steam till dagens match??
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Ja, var sänds den?
Lakers hemsida säger ju inte så mycket...
Lakers hemsida säger ju inte så mycket...
Det går alltså inte att se matchen mot Tappara???
Den första matchen på 5 år som inte sänds någonstans?
Den första matchen på 5 år som inte sänds någonstans?
Resultatredovisning ???
Vi får nog hoppas på att ansvarige Henrik Evertsson i egen hög person kör någon stream och uppdatering från bussen som han har hyrt.
Snudd på Torsk på Tallinn...
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Snudd på Torsk på Tallinn...
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Vi leder med 2-0
Laakso och Gynge målskyttar
12 min spelade
Laakso och Gynge målskyttar
12 min spelade
3-0 nu, Josh Hennessy
mitten av andra perren
edit: 3-0 slutar matchen
mitten av andra perren
edit: 3-0 slutar matchen
Bra. Då slapp väl ansvarig resekonstruktör att putta bussen hem till Svedala.
Skottarna vann mot Ingolstadt med 6-4 som betyder gruppseger och "lättare" lottning i det fortsatta CHL spelet.
-
- c/o LL´s Forum
Riktigt sjukt, faktiskt. Hur är det ens möjligt?
Fullsatt arena, skottarna går all in för att ta poäng i sin sista match. Dom gjorde 4-4 med 3 min kvar av matchen, efter det tog Ingolstadt ut målvakten.
Sen är ju Ingolstadt inte så jävla bra. De besegrade skottarna hemma tack vare en massa utvisningar i 3e perioden, där de fick bla nästan 2 min i 5 mot 3, annars var det en öppen historia.
Sen är ju Ingolstadt inte så jävla bra. De besegrade skottarna hemma tack vare en massa utvisningar i 3e perioden, där de fick bla nästan 2 min i 5 mot 3, annars var det en öppen historia.
-
- c/o LL´s Forum
Jodå, jättebra är dom, många skickliga forwards var det nån som sa..nature wrote:Fullsatt arena, skottarna går all in för att ta poäng i sin sista match. Dom gjorde 4-4 med 3 min kvar av matchen, efter det tog Ingolstadt ut målvakten.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Det måste ha varit bra odds på skottarna.
Hoppas på mkt folk ikväll på matchen... Å lite gott tryck från läktaren...
Skulle sitta fint med lite uppvärmning även för oss supportrar nu inför nästa vecka
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Skulle sitta fint med lite uppvärmning även för oss supportrar nu inför nästa vecka
![Clapping :clap:](./images/smilies/icon_clap.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Nu smäcker man upp ytterligare en junior inför kvällens genrep. Bra!
Men jag hoppas att att man har andra planer när allvaret drar igång om en vecka. Då tror jag inte att det tänket håller.
Första tio matcherna kommer att bli Guld värda och då gäller det att vara välrustade!
(Jag hoppas att Skavsåret står ikväll och visar varför han ska vara för$tahandske...)
Men jag hoppas att att man har andra planer när allvaret drar igång om en vecka. Då tror jag inte att det tänket håller.
Första tio matcherna kommer att bli Guld värda och då gäller det att vara välrustade!
(Jag hoppas att Skavsåret står ikväll och visar varför han ska vara för$tahandske...)
Träningsmatcher
Cred till SMP som streamar denna match. Självklart till VLH också som går med på detta.
Ni menar att man la ut det här för hela svenska folket. Hjälp.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Forumentusiast
0-7... kan någon förklara?
Undrar vad det hade blivit om Frölunda haft med sina 8 bästa spelare...?
Nu är det bara en träningsmatch men jag tror fortfarande att vi får kämpa för att ta en plats topp åtta med nuvarande lag!
Inte utan att man längtar lite till efter jul...
Nu är det bara en träningsmatch men jag tror fortfarande att vi får kämpa för att ta en plats topp åtta med nuvarande lag!
Inte utan att man längtar lite till efter jul...
Finns nog inget att tillägga. Hade man varit ännu sämre kunde det varit tvåsiffrigt. Bryta ihop kanske funkar när man gjort bort sig riktigt ordentligt. Skönt i alla fall att domarna bevarat spelförståelsen över sommaren, så slipper man den irritationen ![Crazy :crazy:](./images/smilies/icon_crazy.gif)
![Crazy :crazy:](./images/smilies/icon_crazy.gif)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.