Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: Andra lags Silly Season
Men vi har ju Heikkinen och Rosen.
-
- c/o LL´s Forum
Får inte ihop Färjestads backuppsättning för fem öre, faktiskt. Nog för att den är sagolikt maffig på pappret, men hur ska de fördela tiden?
Sebbe Erixon - Snackades om drömförväv?!
Tollefsen - Kapten, kommer spela mycket. Speciellt BP/5v5
Nygren - Måste ha mycket istid, både i PP/BP/5v5
Holös - Kommer få kanske mest istid. Extremt lik Nygren.
Gunnarsson - Även här har vi en Landslagsspelare som kommer spela mycket.
Tomas Skogs - Brukar alltid få spela mycket.
Arell - Körd i år. Helt körd.
Och, som grädden på mosen:
Wikstrand - Har till och med blivit lovad mycket istid.
Ska alla spela 20 min, eller hur är tanken? Tollefsen, Skogs, Erixon och Wikstrand lär rulla på en kant och Nygren, Holös och Gunnarsson är fastsatta på sina.... eller?
Ska alla spela 20 min, eller hur är tanken? Tollefsen, Skogs, Erixon och Wikstrand lär rulla på en kant och Nygren, Holös och Gunnarsson är fastsatta på sina.... eller?
Grymmaste backuppsättningen jag skådat i shl faktisktSvartvadet wrote:Får inte ihop Färjestads backuppsättning för fem öre, faktiskt. Nog för att den är sagolikt maffig på pappret, men hur ska de fördela tiden?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Holös trivdes tydligen bättre i Färjestad än i Lakers.
Finns säkert flera faktorer, men tror ej Växjö var intresserade av honom överhuvudtaget. Vi har en komplett backsida, SHLs bästa.Lakershjärta71 wrote:Holös trivdes tydligen bättre i Färjestad än i Lakers.
Vi har en bra backsida men knappast bättre än Färjestads .....DeLarge wrote:Finns säkert flera faktorer, men tror ej Växjö var intresserade av honom överhuvudtaget. Vi har en komplett backsida, SHLs bästa.Lakershjärta71 wrote:Holös trivdes tydligen bättre i Färjestad än i Lakers.
Det återstår att se. Det är som sagt många namnkunniga backar i FBK men de skall få istid oxå. Finns en risk att det är någon/några som inte får den istid de förtjänar.
Vem fan är Måtta och varför skall jag dricka med honom?
I första PP-uppställning ser de våra svårslagna ut, men defensivt sett tycker jag det på förhand är FBK som tar hem segern. Återstår att se hur det går på riktigt också.
Jag tycker inte Holös är bra på offensiva blå. Men det kanske han har blivit på sistone?
Håller med varanen. Visst ett hårt skott men hur ofta träffar han mål samt ännu värre, hur många gånger lyckades han inte tappa ut pucken med farliga omställningar som följd.
Däremot väldigt bra i egen zon och på starta igång anfallen.
Däremot väldigt bra i egen zon och på starta igång anfallen.
-
- c/o LL´s Forum
Det måste jag också tyvärr påstå. Vi har i stort sätt samma backsida som tog SM GULD, men vi har bara enligt mig stärkt den marginellt eller inte alls även med Heikkinen i laget, och samtidigt inför denna säsongen blir andras backsida bättre såsom exemplet Färjestad. Carl Rosen har stor potential men det är hans första år i SHL som ordinarie jämfört med enstaka inhopp i fjol.vlk wrote:Vi har en bra backsida men knappast bättre än Färjestads .....DeLarge wrote:Finns säkert flera faktorer, men tror ej Växjö var intresserade av honom överhuvudtaget. Vi har en komplett backsida, SHLs bästa.Lakershjärta71 wrote:Holös trivdes tydligen bättre i Färjestad än i Lakers.
Jag saknar fortfarande Welch..Hade han varit kvar då hade jag direkt snackat om uppgradering.
Jag håller med dig LH. Lite förvånad över att backbesättningen inte diskuterats hårdare eftersom vi där uppenbarligen måste förlita oss på sk intern utveckling. Erixon är på inga sätt en skitback. Men det diskussionen nästan enbart handlat om är ytterforwards (center också innan Hennessy). En funktion som inte är färdigvärvad.
Både Nygren och Holös, men framförallt Tollfesen är enligt mig fruktansvärt överskattade.vlk wrote:Vi har en bra backsida men knappast bättre än Färjestads .....DeLarge wrote:Finns säkert flera faktorer, men tror ej Växjö var intresserade av honom överhuvudtaget. Vi har en komplett backsida, SHLs bästa.Lakershjärta71 wrote:Holös trivdes tydligen bättre i Färjestad än i Lakers.
Finns ingen i Växjös backuppställning jag skulle bytt ut med någon från FBKs
Just nu så verkar det rassla till i de flesta klubbarna...
"Rustar för SM-GULD"
(...är det inte dags för evert att landa en rejäl jävla smällkaramell snart...)
"Rustar för SM-GULD"
(...är det inte dags för evert att landa en rejäl jävla smällkaramell snart...)

- Kenny jönsson
- Forumamatör
http://www.hockeysverige.se/2015/06/17/ ... till-modo/ då var det vi väntat på klart dessutom skrivit två år det trodde jag inte måste nog kostat Foppa en del 

"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Sinnessjukt!
Jimmie Ericsson till saik , helvete vad lagen bombar på....
Dags för oss att öppna plånboken?
Jag undrar ärligt talat vad fan som händer????????!!!!!!!!!!! Blir ju bara värre och värre detta,.........
Fattar inte vad Welch hoppas få ut i Modo, mer än lite pengar då. Märkligt.
Backsidor ja, tycker vår backsida är mer rätt byggd än FBK´s. Gissar också att mottagarna av istider blir mer tillfreds här. Backsidan ser stark ut, minst lika slagkraftig som förra året.
Beträffande forwards är jag inte orolig. En trupp fylls alltid på efterhand om det behövs. Alltid.
Och så är vi ju inte klara än med första augustitruppen.
Backsidor ja, tycker vår backsida är mer rätt byggd än FBK´s. Gissar också att mottagarna av istider blir mer tillfreds här. Backsidan ser stark ut, minst lika slagkraftig som förra året.
Beträffande forwards är jag inte orolig. En trupp fylls alltid på efterhand om det behövs. Alltid.
Och så är vi ju inte klara än med första augustitruppen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Var det någon som hade räknat med en walk-over seger till det andra guldet? Blod, svett och tårar är, och kommer för alltid vara, receptet. Motståndarna måste rusta för de räckte inte till...mot oss. Välkomna som defending champions.
Ja du, Varanen. Det hade gällt OM vi startade med ett lika starkt lag som vi avslutade med. Nu är det inte så va. Inte i närheten
SAIK kommer alltså starta med ett lag som är starkare än det de spelade i final med
SAIK kommer alltså starta med ett lag som är starkare än det de spelade i final med
Å andra sidan..Vad hjälpte det Saik eller Frölunda att man kom 1:a repektive 2:a i serien?
Fönstret stänger sista januari och slutspelet börjar i mars.
Lätt att glömma att vi var nybörjare i denna serien för fyra år sen. Så klart att guldet haussar förväntningarna, tror dock inte så många blir besvikna på det ärliga försök som kommer på att upprepa bedriften. Samtidigt är det bra att stå med (båda) fötterna på marken. Vi bygger en förening för att tillhöra toppen i många år framåt, då måste man tänka smart och jobba hårt. Det kommer finnas 5-6 lag som kan vinna guld, i år oxå.
Fönstret stänger sista januari och slutspelet börjar i mars.
Lätt att glömma att vi var nybörjare i denna serien för fyra år sen. Så klart att guldet haussar förväntningarna, tror dock inte så många blir besvikna på det ärliga försök som kommer på att upprepa bedriften. Samtidigt är det bra att stå med (båda) fötterna på marken. Vi bygger en förening för att tillhöra toppen i många år framåt, då måste man tänka smart och jobba hårt. Det kommer finnas 5-6 lag som kan vinna guld, i år oxå.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Det vi kommer se nästa år är en riktigt stark liga med många bra lag. Vill vi vinna i överlägsen stil kan vi fråga om den danska ligan har en plats öppen för oss
. Klart att vi också måste smälla in några tunga namn men jag längtar verkligen till nästa säsong nu. Kändes magiskt att ta ett första sm-guld men skulle vi upprepa bedriften tror jag minsann att det kommer bli ett ännu sjukare jubel i VIDA (vid hemmaplan
).
Tror Evert sneglar över pölen...

Tror Evert sneglar över pölen...
Tror vi kan kämpa till oss många segrar i grundserien med detta laget iallafall, få hoppas på några riktigt bra gobbar till...
Lakers e det gottigaste
-
- c/o LL´s Forum
Oavsett hur bra trupp vi kommer ha, men framför allt som svenska mästare så kommer alla lag att vilja slå oss den här säsongen.
-
- c/o LL´s Forum
På Flashback finns det en Silly-tråd där det står att Welch får 400.000kr i månaden av MoDo. Sjukt om det stämmer, men samtidigt vettigt av Evert att inte hoppa på det tåget.
-
- c/o LL´s Forum
Vad tycker ni? Nog kan skribenten ha en poäng här. Bara spekulationer, men Welch måste få en chans att bevisa "experterna" att han kan leverera även i Modo.
http://www.hockeysverige.se/uffe-bodin/ ... hoppas-pa/
http://www.hockeysverige.se/uffe-bodin/ ... hoppas-pa/
Det finns två "flum-faktorer" jag ofta tar upp och det är ömsesidigheten och sökandet efter magin. Den första faktorn är mer konkret och handlar om att klubb och spelare har ett samarbete i rätt tid för båda parter. Klubben får ut mycket hockey/krona och spelaren utvecklas, har en roll han trivs i och den 25:e gör honom inte gråtfärdig. Timing är nyckeln.
Magin är svårare. Förutom allt det ovanstående ska dessutom kemin i enheten/kedjan/backparet stämma. Den hockey som presteras är mer än om man summerar varje del för sig. Det är det ultimata målet för ALLA.
Vad som händer med Welch i Modo har jag ingen aning om. Kommer allt det jag beskrivit ovan stämma? Mycket möjligt, men det händer inte allt för ofta i en spelares karriär.
Magin är svårare. Förutom allt det ovanstående ska dessutom kemin i enheten/kedjan/backparet stämma. Den hockey som presteras är mer än om man summerar varje del för sig. Det är det ultimata målet för ALLA.
Vad som händer med Welch i Modo har jag ingen aning om. Kommer allt det jag beskrivit ovan stämma? Mycket möjligt, men det händer inte allt för ofta i en spelares karriär.
Ja, "hemvävda" modo tokvärvar transatlanter...
Undrar hur de kom på det... Det är ju en katastrof för svensk hockey...
Undrar hur de kom på det... Det är ju en katastrof för svensk hockey...
Avdelning Modo och transor
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1019516.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1019516.ab
Ja, många öser på hårt
Det var hemskt vad Floppa brassar på. Han verkar ha gett sig den på att det är övre halvan av tabellen som gäller kommande säsong.
Höne-Evert däremot verkar sitta lugnt i sin lilla eka och fiskar. Han kanske ska byta till ett stort bomb-guldkantat-drag istället för fis-ränneskita-draget som han verkar ha nu?

Höne-Evert däremot verkar sitta lugnt i sin lilla eka och fiskar. Han kanske ska byta till ett stort bomb-guldkantat-drag istället för fis-ränneskita-draget som han verkar ha nu?