SM-Final 6:7 Skellefteå
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
SM-Final 6:7 Skellefteå
Herregud vilket läge nu
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- Forumdemon
Re: SM-Final 6:7 Skellefteå
Känns overkligt bra.
Jag lovar guld! 

Snacka om hajp - 1200 för en biljettpå VS på svarta marknaden....
-
- Forumentusiast
Det blir ett laddat Saik som kommer på besök, de kommer inte vika ner sig i första taget....
Hade jag varit coach hade jag klätt på laget det vita bortstället på torsdag. Något måste ju göras för att bryta hemmamönstret!!!!
Hade jag varit coach hade jag klätt på laget det vita bortstället på torsdag. Något måste ju göras för att bryta hemmamönstret!!!!

Motivation slår klass...
Vilken lektyr!
Kom igen nu gobbar - se till att klubba ner renskötarna i morgon!
En annan sak som var oerhört viktig igår var att fjärdekedjan verkligen klev fram. Och Vi såg ju alla vilken skillnad det blev.
Fortsätt så.

(återigen, fy fan vilken bra genomförd match - så taktiskt jävla underbar!!!)
Kom igen nu gobbar - se till att klubba ner renskötarna i morgon!
En annan sak som var oerhört viktig igår var att fjärdekedjan verkligen klev fram. Och Vi såg ju alla vilken skillnad det blev.
Fortsätt så.

(återigen, fy fan vilken bra genomförd match - så taktiskt jävla underbar!!!)
Förstår inte alla som säger att all press är på Lakers? Det är väl SAIK som MÅSTE vinna för att säsongen inte ska vara över eller?
#10 Duchon
Riktigt sugen på att köpa en biljett för de priser som fanns på blocket men vill samtidigt inte sponsra sådant. Att man kan få en två biljetter över pga olika anledningar kan jag köpa och då säljer man dem för inköpspris inte för långt över! Synd för alla som satt och uppdaterade sidan i måndags morse i hopp om en biljett. Alla kan tyvärr inte ha säsongskort.
Till matchen: Vi har allt att vinna och SAIK allt att förlora. Vi får se till att hålla tätt de fyra första minuterna så har vi brutit en trend till att börja med.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Till matchen: Vi har allt att vinna och SAIK allt att förlora. Vi får se till att hålla tätt de fyra första minuterna så har vi brutit en trend till att börja med.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Den glödheta matchen i morgon skapar många krönikor. Ingen från vår favorit Wennerholm hittills dock - förstår inte det...
Litar på Växjö...
- Ek
Litar på Växjö...
- Ek
Hoppas måltorkan på hemmaplan tar slut bara, ett mål på våra två hemmamatcher så här långt oroar.
En lösning skulle kunna vara att dubbla förstakedjan i PP. Även om de inte gör det kanonbra så är det ändå bra mycket farligare än när Kallio och grabbarna kommer in och knappt ställer upp i zonen. Som jag skrev i andra tråden så tycker jag att vi borde inleda med att alla ställer sig upp och hela arenan kör "kom igen Lakers" vid nedsläpp så vi taggar spelarna och slipper släppa in ett mål efter tre minuter.Daste wrote:Hoppas måltorkan på hemmaplan tar slut bara, ett mål på våra två hemmamatcher så här långt oroar.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Jodå ,Kloker wrote:Den glödheta matchen i morgon skapar många krönikor. Ingen från vår favorit Wennerholm hittills dock - förstår inte det...
Litar på Växjö...
- Ek
http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Där ser man. Wennerholm blandar och ger för mycket.
Blandar man ihop dennes hockekuriusa denna säsongen så skulle det bli en molotov cocktail utan dess like. Om han skulle rekommendera en groggblandning - jag skulle inte hutta på den iaf.
Ena stunden uträknade för att i nästa vara världsmästare.
Men krönikor och allas tyckande är roligt att läsa!

Blandar man ihop dennes hockekuriusa denna säsongen så skulle det bli en molotov cocktail utan dess like. Om han skulle rekommendera en groggblandning - jag skulle inte hutta på den iaf.
Ena stunden uträknade för att i nästa vara världsmästare.
Men krönikor och allas tyckande är roligt att läsa!

Stör mig på alla typer som sitter och köper biljetter bara för att de ska tjäna pengar på det. Okej om man tar typ 50 eller 100 kr mer men att ta typ dubbla priset är ju löjligt. Synd om de fansen som ville ha biljett, men inte fick någon.
Last edited by singapore on 22 April 2015, 21:52, edited 1 time in total.
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Jag tycker också mycket illa om svarta börsen.
Växjö-bananerna äger!. Vi har svennar, en del fick svart hår för att deras morsor var slampor (mina bästa väninnor). En del vet knappt varifrån de kommer. Alla är vi Vasa-ättlingar eller Valloner, Suomalaiset bastar. Låt oss ta kampen tillsammans imorgon:
https://www.youtube.com/watch?v=ymNFyxvIdaM
https://www.youtube.com/watch?v=ymNFyxvIdaM
OT - När värmer laget i morgon? Någon som vet?
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Senaste gången jag hade denna känslan var när jag var runt 7-8 när det var kvällen innan Julafton. Hoppas, hoppas, hoppas. Men! Vi är inte i mål än, nu jävlar gäller det, våga vinna. Det är det allt handlar om. Fegar vi är vi körda. GO LAKERS!!!
11.00, SMP direktsänder från värmningen.singapore wrote:OT - När värmer laget i morgon? Någon som vet?
KOM IGEN VÄXJÖ!
Vi kan ta SM-guld idag.
Smakar lite på det där. Det låter bra, det låter faktiskt riktigt kul. Man minns isar som fyllts av lyckliga supportrar och klassiska finaler. Titta, de verkar vara i sjunde himlen.
Projicerar känslan av att hela VIDA ställer sig upp och bär Lakers genom tredje perioden. Vi är viktigare än någon gång tidigare. Vi ska bidra!
Det är torsdag den 23-e april 2015. Det är tio timmar och tre kvart till matchen börjar. Det är den sista dagen för det gamla Växjö Lakers hoppas vi. Ikväll kan vi ta språnget in i historieböckerna.
Jag fattar ingenting,hur gick detta till?
Smakar lite på det där. Det låter bra, det låter faktiskt riktigt kul. Man minns isar som fyllts av lyckliga supportrar och klassiska finaler. Titta, de verkar vara i sjunde himlen.
Projicerar känslan av att hela VIDA ställer sig upp och bär Lakers genom tredje perioden. Vi är viktigare än någon gång tidigare. Vi ska bidra!
Det är torsdag den 23-e april 2015. Det är tio timmar och tre kvart till matchen börjar. Det är den sista dagen för det gamla Växjö Lakers hoppas vi. Ikväll kan vi ta språnget in i historieböckerna.
Jag fattar ingenting,hur gick detta till?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- c/o LL´s Forum
Fy fan vad taggad och förväntansfull jag är. Helt sjukt. Vi snackar SM-FINAL!
Stor vikt läger jag till fjärdeformationen. Kan dom göra ett lika stort hästjobb och neutralisera Saik's offensiva spets som dom gjorde i förra matchen då är mycket vunnet.
Hoppas att Krigarna har full fokus och spelar precis så bra som man kan - gör Vi det så är guldet hemma!
Skål!

Stor vikt läger jag till fjärdeformationen. Kan dom göra ett lika stort hästjobb och neutralisera Saik's offensiva spets som dom gjorde i förra matchen då är mycket vunnet.
Hoppas att Krigarna har full fokus och spelar precis så bra som man kan - gör Vi det så är guldet hemma!
Skål!

Snacka om att man har fjärilar i magen. Tror vi vinner detta i kväll, men gillar inte att folk redan börjat fira. Först måste både spelare och supporters ge allt vad de har.
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Fan kan inte någon rigga en mobil projektor kopplad till en telefon som visar sändningen utanför arenan?
Jag kan stå för mobilen då jag har CMore-paketet och kan streama matchen det hållet.
Har även projektor vi kan köra med, MEN behöver ju ström och någon vägg att köra mot...
Inte den ljusstarkaste projjen men bättre än inget.
Har någon bil med 220v inverter så kan man rigga det i bagaget, men då måste man ju ha en portabel duk/vägg också.
Ingen som har en idé om detta?
Jag kan stå för mobilen då jag har CMore-paketet och kan streama matchen det hållet.
Har även projektor vi kan köra med, MEN behöver ju ström och någon vägg att köra mot...
Inte den ljusstarkaste projjen men bättre än inget.
Har någon bil med 220v inverter så kan man rigga det i bagaget, men då måste man ju ha en portabel duk/vägg också.
Ingen som har en idé om detta?
#10 Duchon
Det går fan knappt att jobba , det bara snurrar runt i skallen
Det enda man skulle önska mer än en vinst i afton är lite jävla yvighet i matchbilden. Det ska smälla, det ska vara slagskott i nacken, det ska vara tandlösa blodiga gladiatorer som efteråt åker runt i halvkoma och mumlar nåt om att nya tänder kan man alltid köpa. Det har ju varit sanslöst snällt. Vore trivsamt med en minnesvärd sista kamp. Det är ju som i Rom i en annan tid. Det är deras lott att slåss medan resten sitter på säkert avstånd och äter popcorn och betraktar spektaklet. Även om slavarna inte hade råd att köpa nya tänder.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Jag fick precis en uppenbarelse. Jag ser hur Wallson kliver ut ur Vida Arena efter kvällens match och är rejält nedstämd. Han är förvirrad och fullständigt desillusionerad. Till råga på allt så har han missat flyget och försöker förgäves att få tag på en taxi...

Jag ser även att han försöker sparka ut varenda dörr i vida när han är på väg ut...Kloker wrote:Jag fick precis en uppenbarelse. Jag ser hur Wallson kliver ut ur Vida Arena efter kvällens match och är rejält nedstämd. Han är förvirrad och fullständigt desillusionerad. Till råga på allt så har han missat flyget och försöker förgäves att få tag på en taxi...
#10 Duchon
Vilken klasskillnad på målvakter
Varför blir SAIK målvakten omutbar i Vida?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Man måste ha i åtanke Süper-Torpet har varit snuvig, febrig, trött, kassa knä och dessutom jetlag sedan midsommar.
Det tar sin tid.
Uppenbarligen...
FÖR I HELVETE NITA IN PUCKEN FÖR FAAAN!
Det tar sin tid.
Uppenbarligen...

FÖR I HELVETE NITA IN PUCKEN FÖR FAAAN!
Byt målvakt och lakers hade lett med 3-0
Hur svårt kan det vara!
Dags för ett PP mål direkt!