SM-Final 2:7 Skellefteå
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Re: SM-Final 2:7 Skellefteå
Håller med härmis! Tycker bara Reth får godkännt i dag.
Vi har inte råd med att släppa så djävulskt enkla mål och definitivt inga fler tavlor från Nihlstorp . Idag går luften ur laget efter hans tavla
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Killarna var kassa idag och det vet de själva om. Vi ska slå ett lag som varit överlägsna i två år vilket man sällan gör med 4-0 i matcher. Den som ger upp först och klagar i Vida istället för att sjunga med är TAIF:are.
1-1 i matcher, nu tar vi nästa!!!!
1-1 i matcher, nu tar vi nästa!!!!
Kändes som att Torpet gick sönder och att man ville låta Steen få lite istid inför bortamatchen.
Om man bortser från misstagen vid alla 3 målen...tycker jag vi gör en energilös och på gränsen till pinsamt medioker match. Första matchen saknade mycket den också, trots vinsten.
hade jag varit coach hade jag..
satt Kallio på läktaren, ersatt med Micke. (Lär inte hända)
satt Martinsson på läktaren, ersatt med Sebbe eller ännu hellre Rosén. (Lär inte hända)
spittrat förstalinan helt och fullt. (Lär inte heller hända)
Nu är det skärpning som gäller på många händer och fötter. In med energi, spela fysiskt. Det ska brinna i ögonen. Idag brann fan inga ögon. Wake up, det är SM-final!!
hade jag varit coach hade jag..
satt Kallio på läktaren, ersatt med Micke. (Lär inte hända)
satt Martinsson på läktaren, ersatt med Sebbe eller ännu hellre Rosén. (Lär inte hända)
spittrat förstalinan helt och fullt. (Lär inte heller hända)
Nu är det skärpning som gäller på många händer och fötter. In med energi, spela fysiskt. Det ska brinna i ögonen. Idag brann fan inga ögon. Wake up, det är SM-final!!
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
Ikväll såg vi ett bekvämt hemmalag som trodde att de kunde slå ner på takten i andra matchen, sluta grovjobba och tacklas och ändå vinna..
Last edited by Lakershjärta71 on 14 April 2015, 22:04, edited 1 time in total.
Håller med
Det har sett förjävligt ut i bägge matcherna. Vad är problemet? Skitnödiga? Mätta? Vi kan så mycket bättre
Det har sett förjävligt ut i bägge matcherna. Vad är problemet? Skitnödiga? Mätta? Vi kan så mycket bättre
1-1, först till fyra! Skitmatch, men vi tar nästa! 

Det finns ett antal spelare som varit riktigt bra mot saik i båda matcherna ( 21,, 5, 8, 49, 17 ) och det finns spelare som har mycket att bevisa t ex Rosen, Johnsson. Lundh tycker jag varit rent usel, odisciplinerad och allmänt slarvig och loj. Nihlstorp blandar strålande insatser med rena matchavgörande tavlor. Han måste upp till en jämnare högre nivå.
Jag vill nog hävda att 21 var totalt värdelös igår. Jag har aldrig sett honom göra så mycket misstag, hamna så fel, och avväga situationer rent åt helvete.vlk wrote:Det finns ett antal spelare som varit riktigt bra mot saik i båda matcherna ( 21,, 5, 8, 49, 17 )
Nu får Lakers bestämma sig till nästa match. Skyhög aggressiv press eller samla den i mittzon. Har aldrig sett så mycket spelare på mellanhand. Man får betänka att SAIK spelade ingen magisk hockey igår. En dag på jobbet.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
-
- c/o LL´s Forum
Noah Welch var ju blek jämfört med första matchen. Håller med rawspoint, att nu måste Lakers bestämma sig. Stå och titta på eller höja pressen. Igår hade Lakers inställningsproblem. Dock måste vi ha en målvakt som laget litar på och som inte klantar sig för då går snabbt luften ur spelarna.
Ja, Nihlstorp är alldeles för ojämn för att få mina totala hyllningar. Han kan ju för fan inte kasta in en puck i var och varannan match
Hoppas spelarna var minst lika besvikna som oss. Då borde revanschlusten göra att vi kör över SAIK. Kan ta en förlust om spelarna kämpat och gett allt men inte som det såg ut igår. 3 missar 3 mål.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Jag tycker Saik vann helt rättvist igår. Nuffrorna kunde till och med smitit i väg ytterligare. Med handen på hjärtat så tycker jag att Saik var bättre än oss i första matchen med men där hade Vi marginalerna på vår sida.
Återigen förbannad lojhet och total ineffektivitet. Spelare som ska stiga fram står kvar på samma ruta och stampar eller tagit ett steg bakåt. Jag tycker faktiskt att man ska kunna kräva mer.
Steppas det inte upp utav helfvete i morgon så blir det torsk. Upp till bevis för spelarna i laget att leverera hockey-/krona!
Som sagts det är ju för FAN SM - FINAL!!!

Återigen förbannad lojhet och total ineffektivitet. Spelare som ska stiga fram står kvar på samma ruta och stampar eller tagit ett steg bakåt. Jag tycker faktiskt att man ska kunna kräva mer.
Steppas det inte upp utav helfvete i morgon så blir det torsk. Upp till bevis för spelarna i laget att leverera hockey-/krona!
Som sagts det är ju för FAN SM - FINAL!!!

Ja, om man klippte ihop all pinsamt oengagerade insatser till en film skulle det bli en tragikomisk rulle!
Jag fattar inte varför alla pratar om saiks fantastiska fart?
Vi har väl för fan spelare som är både snabbare och starkare än de i Saik och om vi bara går in med 100% så slår vi dem, vad de än hittar på!
Nu glömmer vi det här debaclet och kör skiten ur dem i morgon!
Jag fattar inte varför alla pratar om saiks fantastiska fart?
Vi har väl för fan spelare som är både snabbare och starkare än de i Saik och om vi bara går in med 100% så slår vi dem, vad de än hittar på!
Nu glömmer vi det här debaclet och kör skiten ur dem i morgon!