Kvartsfinal 6:7 Örebro
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Nu tar vi dom i deras hemma hall!!
Finns platser kvar i hockeybussen 1330 från Vida så ni kan lätt jobba till 13 och sen hänga på
Finns platser kvar i hockeybussen 1330 från Vida så ni kan lätt jobba till 13 och sen hänga på
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Re: Kvartsfinal 6:7 Örebro
Här var det taggat
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Nån som vet hur de e med Nick J?
Är väl bra med honomOrange wrote:Nån som vet hur de e med Nick J?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Han frågade om någon vet.
Det kan ju mycket väl varit en mörkning av en skada. Det är ju sällan Hallam faktiskt bänkar någon från våra leading lines.
Det kan ju mycket väl varit en mörkning av en skada. Det är ju sällan Hallam faktiskt bänkar någon från våra leading lines.
Tycker Rydahl gjorde det riktigt bra när han kom in och då herr Johnson varit väldigt anonym i slutspelet så känner jag ingen direkt oro. Men hur såg kedjorna ut sista perren?
Var det rosen-kisski-tambi
Kallio-hennesy-Rhett
Reddox-Lajunen-Rydahl
Alex-josen-lundh
Man hänger inte med lika bra på ståplats! =)
Var det rosen-kisski-tambi
Kallio-hennesy-Rhett
Reddox-Lajunen-Rydahl
Alex-josen-lundh
Man hänger inte med lika bra på ståplats! =)
#10 Duchon
Under förutsättningen att Johnson inte är skadad så skulle jag vilja se att han är tillbaka i förstakedjan. Dock får Rydahl gärna ersätta Kallio. Tycker det är fegt av Hallam att inte bänka Kallio. Vad har han gjort denna säsongen? Han gör ju bara mål/poäng när vi redan leder med typ 4-0.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Hallam sade att det var en bänkning då han vill få in mer energi i laget . Han gjorde om i tre formationer.
Vlk, han SA det ja.
Men nu undrar vi ju om det faktiskt var så eller om han kan fått en smäll eller dylikt.
Jag tycker också Rydahl gjorde det bra och var en nagel i ögat på Örebro. Perfekt.
Men nu undrar vi ju om det faktiskt var så eller om han kan fått en smäll eller dylikt.
Jag tycker också Rydahl gjorde det bra och var en nagel i ögat på Örebro. Perfekt.
Sällan man har skadade spelare sittandes kvar på bänken. Tror aldrig jag sett det faktiskt. Så jag tror det var en ren bänkning. Helt ok i mitt tycke i så fall. TV-kommentatorena hade tom svårt att lista ut vem som utgått. Först precis innan periodens början såg de Johnson värma med kommentaren:
- Där åker Johnson. Honom har vi inte sett på ett tag, va?
- Ja, det måste vara han som bänkats.
- Hur kunde vi missa det?
Ja, hur kunde de det?
Ja, hur kunde de det?
Nä du har en poäng där. Jag blev nog mest förvånad att Hallam bänkade någon i våra leading lines. Det borde skett lite oftare på vissa spelare kan man tycka, hehe.
Welch satt ju kvar mot ÖRebro.Varanen wrote:Sällan man har skadade spelare sittandes kvar på bänken. Tror aldrig jag sett det faktiskt. Så jag tror det var en ren bänkning. Helt ok i mitt tycke i så fall. TV-kommentatorena hade tom svårt att lista ut vem som utgått. Först precis innan periodens början såg de Johnson värma med kommentaren:
Ja, hur kunde de det?
Fast i min värld är man inte skadad om man kan spela. Smällar i hockey ingår i paketet så att säga. Kanske är det likadant med Johnson då? Försiktighetsåtgärder från lagledningen fast spelaren anser sig kunna spela. Kom Welch verkligen tillbaka och satte sig på bänken efter smällen?
Murphy har finfina +8 (8-0) i +/- och leder den statistiken i slutspelet. Överlag ligger vi bra till i +/-. Ironiskt nog delvis därför att vi producerar så dåligt i PP. Örebro har ju direkt det motsatta. Ett mål framåt ger inget + i PP. Däremot kan de drabbas av ett minustecken om motståndarna gör ett SH-mål. Vi sänkte en hel del +/- statistik för motståndarna under grundserien med våra 13 BP-mål.
Vad det gäller registrerade tacklingar så är det svårare att jämföra mellan lagen eftersom man måste ta hänsyn till antalet matcher. Men glädjande är att vi har Lundh i topp med 14 hits. Det delar han ledningen med i slutspelet. Just hans slutspelsegenskaper var ju en av faktorerna som chiefen tryckte på när han värvades. Skoj att det verkar stämma så här långt. Vi har också föga överraskande Reddox med i toppen med 13 hits, Lajunen med sina 10, AJ med 9.
Inte lika roligt är att Lundgren står registrerad på 0. därefter i dålighetsordning har vi Murphy, Johnson och Laakso (!!!) med en tackling vardera. Den sistnämnda kan ju i och för sig inte befinna sig nära motståndaren utan att bli utvisad så egentligen kanske alla tvåor också ska räknas in på honom.
Vad det gäller registrerade tacklingar så är det svårare att jämföra mellan lagen eftersom man måste ta hänsyn till antalet matcher. Men glädjande är att vi har Lundh i topp med 14 hits. Det delar han ledningen med i slutspelet. Just hans slutspelsegenskaper var ju en av faktorerna som chiefen tryckte på när han värvades. Skoj att det verkar stämma så här långt. Vi har också föga överraskande Reddox med i toppen med 13 hits, Lajunen med sina 10, AJ med 9.
Inte lika roligt är att Lundgren står registrerad på 0. därefter i dålighetsordning har vi Murphy, Johnson och Laakso (!!!) med en tackling vardera. Den sistnämnda kan ju i och för sig inte befinna sig nära motståndaren utan att bli utvisad så egentligen kanske alla tvåor också ska räknas in på honom.
-
- Forumentusiast
Ja, i serie lunken bänkar man väl inte någon sådär eftersom formen ju går upp och ner över 55 omgångar.venomizer wrote:Det är ju sällan Hallam faktiskt bänkar någon från våra leading lines.
Men i bäst av 7 har man inte råd med en omotiverad/ur form spelare. Rosén var väl kass förra året i slutspelet och bänkades 2 matcher mot Färjestad!?
Ska Steen verkligen stå idag???
Avgör det här idag, varit sjukt tråkiga hockeymatcher, VLH-Örebro, jämfört mot de andra kvartarna...
Varför tror du Steen står?
Jag kan inte låta bli att skratta varje gång jag ser örebrospelarna skrinna ur den där hoppborgen. Det måste kännas riktigt rått och maskulint för spelarna!
-
- Forumentusiast
Läste någonstans och där stod Steen över Nihlstorp i laguppställningen.jahak wrote:Varför tror du Steen står?
Stämde uppenbarligen inte!
Nu Kör Vi!!!!!
Sjukt att den kan stå 2-2. Örebro har haft två chanser och vi har haft typ tio. Vi måste träffa mål mycket mer när vi få stå helt fria i anfallszon.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
För svagt backspel idag , tyvärr
Ah, vi är ju klart bättre på alla positioner!
Kör på nu för fan!
Kör på nu för fan!
Hahaha, jaaaaaaaaaaaa
4 insläppta på 15 skott
Vi borde ha avgjort för länge sen mot detta skitgänget
Örebro har verkligen tagit domargnäll till en helt ny nivå!
När Johnsson går på en oblockerad puck, blir crosscheckad i ansiktet och åker ut för slashing börjar Tornberg & co att kasta saker i båset och skrika på domaren för att en av två örebroare som slår en knästående Johnsson i ansiktet med klubborna åker ut...????
Det hela ackompanjeras av publiken spm skanderar domarskandal!
Jag förstår ju att de spelar och gör det av taktiska skäl men beteendet är ju extremt pinsamt!
När Johnsson går på en oblockerad puck, blir crosscheckad i ansiktet och åker ut för slashing börjar Tornberg & co att kasta saker i båset och skrika på domaren för att en av två örebroare som slår en knästående Johnsson i ansiktet med klubborna åker ut...????
Det hela ackompanjeras av publiken spm skanderar domarskandal!
Jag förstår ju att de spelar och gör det av taktiska skäl men beteendet är ju extremt pinsamt!
Gnäll-Kenta: Jag tycker att vi är värda den här matchen!
Han har nog inte sett den...?
Han har nog inte sett den...?
DET ÄR VI SOM E
VEEEE ÄÄLLEEE HÅÅÅEEEE
VEEEE ÄÄLLEEE HÅÅÅEEEE
-
- c/o LL´s Forum
Sådärja!
Jani Lajunen försvarar, han producerar, han skapar! Så lycklig.
Onödigt jämn serie!
Säger det igen!
Örebro var önskemotståndare!
Nu när vi ska möta bättre lag gäller det att snäppa upp!!!
Säger det igen!
Örebro var önskemotståndare!
Nu när vi ska möta bättre lag gäller det att snäppa upp!!!
KALLIO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! När det som bäst behövdes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Bra matchning av coach Hallam idag. Johnson...kommer in när ingen tror det. Med Reddox och ni vet vem.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Yes spännande nervöst men fan va go i kroppen man känner sig nu