Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: Andra lags Silly Season
Kevin Fiala ser ut att gå till Quebec.
Jag vet inte om detta egentligen hör till denna tråden men Örebro har tänkt använda Weinstock som back. Silly är det i alla fall. "Succén" med Kåberg har säkert påverkat deras beslut. Det enda succéartade med Kåbergs backspel var att han krigade, snubblade och täckte skott vid varje möjligt tillfälle. Ungefär som hans forwardsspel med andra ord. Show för publiken, men ingen bra hockey. Kommer Weinstock överglänsa Lundgren nästa säsong? SHL har sjunkit i standard - rejält.
haha, hur fan tänkte man här? 

Skulle Lundgren vara mätstock för dålig back? Konstigt sagtVaranen wrote:Jag vet inte om detta egentligen hör till denna tråden men Örebro har tänkt använda Weinstock som back. Silly är det i alla fall. "Succén" med Kåberg har säkert påverkat deras beslut. Det enda succéartade med Kåbergs backspel var att han krigade, snubblade och täckte skott vid varje möjligt tillfälle. Ungefär som hans forwardsspel med andra ord. Show för publiken, men ingen bra hockey. Kommer Weinstock överglänsa Lundgren nästa säsong? SHL har sjunkit i standard - rejält.
-
- c/o LL´s Forum
Jag tror det var ett skämt med en hint om Lundgrens offensiv. Kan ha fel dock...Orange wrote:Skulle Lundgren vara mätstock för dålig back? Konstigt sagtVaranen wrote:Jag vet inte om detta egentligen hör till denna tråden men Örebro har tänkt använda Weinstock som back. Silly är det i alla fall. "Succén" med Kåberg har säkert påverkat deras beslut. Det enda succéartade med Kåbergs backspel var att han krigade, snubblade och täckte skott vid varje möjligt tillfälle. Ungefär som hans forwardsspel med andra ord. Show för publiken, men ingen bra hockey. Kommer Weinstock överglänsa Lundgren nästa säsong? SHL har sjunkit i standard - rejält.
Lundgren nämns i sammanhanget för att han är bra. Jämförelsen visar det absurda. Tänk om chiefen hade värvat Weinstock till den sista backplatsen eller istället för Nihlstorp. Undrar om Kloker hade gett tummen upp då? 

Definitivt!

-
- c/o LL´s Forum
Tillslut så får vi se en Donati i Sverige, ena brodern klar för Hästen!
Leksand landade (på pappret) en bra back idag. Brian Conelly.
Han sprättade in ungefärligt samma poäng som Nick Johnson gör som forward i AHL.
---
Beträffande Justin Donati så ska det bli intressant och se hur han levererar utan sin broder Tyler Donati eftersom att dom allt som oftast har lirat ihop.
Han sprättade in ungefärligt samma poäng som Nick Johnson gör som forward i AHL.
---
Beträffande Justin Donati så ska det bli intressant och se hur han levererar utan sin broder Tyler Donati eftersom att dom allt som oftast har lirat ihop.
-
- c/o LL´s Forum
Ang. Conelly till Leksand: Jag har sett alla hans 16 matcher i Rockford förra säsongen, då jag följer Klas Dahlbeck noggrant där borta.
Han är en typisk fjärde forward, som inte bryr sig ett skit om det defensiva. Inte en spelare jag skulle vilja ha, om han inte förändras enormt på större rink (där defensiven är svårare). Rolig att kolla på, skicklig i PP, men helt urusel i fem mot fem.
På 66 matcher förra året mäktade han med magiska -33. Nåväl att Iowa var sämst, men Rockford missade slutspelet med en hårsmån och där hade han -12 på 16 matcher.
Men, som sagt, han kanske kan överraska på en större rink?
Han är en typisk fjärde forward, som inte bryr sig ett skit om det defensiva. Inte en spelare jag skulle vilja ha, om han inte förändras enormt på större rink (där defensiven är svårare). Rolig att kolla på, skicklig i PP, men helt urusel i fem mot fem.
På 66 matcher förra året mäktade han med magiska -33. Nåväl att Iowa var sämst, men Rockford missade slutspelet med en hårsmån och där hade han -12 på 16 matcher.
Men, som sagt, han kanske kan överraska på en större rink?
Fjärde forward?
Brian Connelly är en ju en back. En offensiv sådan.
Brian Connelly är en ju en back. En offensiv sådan.
Förmodligen menas att han är en back men spelar som en huvudkös forward...?
Annars håller jag med om att det låter lite märkligt...
Annars håller jag med om att det låter lite märkligt...
-
- c/o LL´s Forum
Eftersom uttrycket är nytt för dig så ska jag förklara:
Fjärde forward, är en back som enbart spelar offensivt, vilket betyder att istället för 3-2 i femman (tre forwards, två backar... duuhh) så spelar man 4-1 eller 3-1-1. Denna sortens backar kännetecknas mest av att de, bland annat, hämtar fart i anfallet likt en forward, istället för att göra sig enkelt spelbar för sin backkollega.
Lägg till att han hade som sagt SÄMST +/- i hela AHL förra säsongen, så kanske du förstår hur han spelar.
Fjärde forward, är en back som enbart spelar offensivt, vilket betyder att istället för 3-2 i femman (tre forwards, två backar... duuhh) så spelar man 4-1 eller 3-1-1. Denna sortens backar kännetecknas mest av att de, bland annat, hämtar fart i anfallet likt en forward, istället för att göra sig enkelt spelbar för sin backkollega.
Lägg till att han hade som sagt SÄMST +/- i hela AHL förra säsongen, så kanske du förstår hur han spelar.
-
- c/o LL´s Forum
En på förhand sanslös vågad värvning av Hästen. Säger nog sig självt att en "Halv" Donati lär inte producera som han normalt sätt gör tillsammans med sin tvillingbror. Ett offensivt hot är han säkert, men vi har ju sett hur det blir när andra tvillingpar inte får dansa ihop..Kloker wrote:Leksand landade (på pappret) en bra back idag. Brian Conelly.
---
-
- c/o LL´s Forum
Almtuna ser ut att dra i Pavel Brendl!
Källa: EP
Källa: EP
Tedenby till HV, ptja. Han är ju bra men resten?
Han har mycket och bevisa. Kan inte leva på gamla meriter.venomizer wrote:Tedenby till HV, ptja. Han är ju bra men resten?
Fan vad HV fyller på, först laine , nu fiala
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Och snart Salmela...
-
- c/o LL´s Forum
Nu har Salo värvat sin frälsare, Jon Knuts från HA!! Nu vänder det 

Satan vad lagen värvar, salmela klar för fbk, det är ju helt andra trupper än för ett par månader sedan
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Ja, och nu väntar vi bara på att Heikinen och Rasmussen ska komma hem igen 

Satan var grymt det skulle vara, dom behövs. Det knakar i fogarnaHärmapan wrote:Ja, och nu väntar vi bara på att Heikinen och Rasmussen ska komma hem igen
Ja, men det stannar nog tyvärr vid en blöt dröm, dock lät det ju på E som att man håller ögonen öppna efter en center!
Modo går all-in och värvar Brashear och har hans polare Royér hänger med på try-out. Barnsligt trams säger jag. Foppa är lite sur och vill protestera. Hade han snörat på sig skridskorna själv och tagit den hämnd han har planerat (min spekulation) hade det kanske varit lite coolt. Nej, inte ens då faktiskt. Alternativ två är att Brashear och Royér ska tuffa till Modos träningar, alltså att de ska prygla de egna spelarna (lagom då givetvis). Ta in en som faktiskt kan platsa även på en sportslig nivå i så fall. Typ som HV gjorde med Karalahti.
Eller så blir det som FBK och DiDiomete som efter att han hoppat in för första gången för att "reglera" direkt får sparken.
Eller så blir det som FBK och DiDiomete som efter att han hoppat in för första gången för att "reglera" direkt får sparken.

Salo-gate 2:
Tommy Salo och Lif gick under söndagen skilda vägar. Anledning? VD:n Kjell Kruse föreslog att man kunde ha ett inplanerat möte med tränarna per telefon eftersom coach Appelgren befinner sig på annan ort vid tillfället. Då kontaktar Salo styrelsen och ställer som ultimatum för att vara kvar att Kruse sparkas. Styrelsen vägrar.
Jag är den första att försvara de sportsliga ledningarnas oberoende i hockeyklubbarna. Under förutsättning att de själva visar en viss mognadsnivå då givetvis. En mognadsnivå Salo inte övertygat mig om att han har.
Tommy Salo och Lif gick under söndagen skilda vägar. Anledning? VD:n Kjell Kruse föreslog att man kunde ha ett inplanerat möte med tränarna per telefon eftersom coach Appelgren befinner sig på annan ort vid tillfället. Då kontaktar Salo styrelsen och ställer som ultimatum för att vara kvar att Kruse sparkas. Styrelsen vägrar.
Jag är den första att försvara de sportsliga ledningarnas oberoende i hockeyklubbarna. Under förutsättning att de själva visar en viss mognadsnivå då givetvis. En mognadsnivå Salo inte övertygat mig om att han har.
I mina ögon verkar han vara en mycket märklig människa.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Hoppas Salo tramsat klart i Svedala nu och gör sig redo att skeppas till Färöarna eller nån annan hockeymetropol. Tröttsam karaktär på den pajken.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Har haft svårt för honom sen han valde mellan att (citat) "rädda pucken med masken eller plocken", vilket resulterade i idrottshistoriens mest pinsamma ingripande mot Vitryssland!
Då lät det som en ofattbart korkad bortförklaring men efter att förvånad ha följt hans eskapader i här i några år inser man ju att han faktiskt är korkad på riktigt!
Då lät det som en ofattbart korkad bortförklaring men efter att förvånad ha följt hans eskapader i här i några år inser man ju att han faktiskt är korkad på riktigt!
Helvete vad konkurenterna värvar ......och vi blir bara färre och förre i truppen....
Ja, har ingen statistik på värvningar under säsongen men det känns som att vi är de enda som inte förstärkt över huvud taget...?
Vi släpper ju bara iväg spelare!
Nu har det det ju uppstått ett läge som hade.varit gyllene för ex Åslin att visa vad han går för!
Nu känns det som att vi sitter lite i skiten...
Hoppas att det händer något snart!
Vi släpper ju bara iväg spelare!
Nu har det det ju uppstått ett läge som hade.varit gyllene för ex Åslin att visa vad han går för!
Nu känns det som att vi sitter lite i skiten...
Hoppas att det händer något snart!
Framförallt när vi dalar som ett sänke.....Rasmusen ???
Japp, Osten och Luleå gör precis det Evertsson inte gör, säkra upp för ev sjukdom och skador.
Så är det med det, som det

Saik skrev 2 år med pesonen, grymt