Lakershjärta71 wrote:Som sagt..frågan återstår.
Vad kan man göra för att domarstandarden ska bli bättre? KAN den bli bättre? Eller kommer det att se ut som det gör?
Jag vet egentligen inte om det är domarnas fel att det ser ut som det gör. Visst, de missar saker lite mer än vad man kan önska, men framförallt tycker jag att det är besluten uppifrån som är konstiga. Jag tycker att man ska ha ett såpass tydligt regelverk att risken för att det är olika bedömningar från match till match, ja, period till period, är minimala.
Jag ser på NHL-hockey och ser en klubba komma upp någonstans och jag kan veta (nåja) exakt vad som kommer hända hos domaren även om han är utanför bild. NHL-domarna får även de mycket spott och spe, och det är väl också en del av supportrars natur att det är så, men jag tycker de håller en nivå som gör att man vet ganska exakt vad man kan förvänta sig i en given situation.
Nu har man ingen aning om den där klubban på höften i Vida är en utvisning eller ej, vilket också måste vara ett problem för spelarna, ledarna, likväl som oss i publiken.