Kommer att bli en tuff match. Hoppas att Lakers är mer fokuserade när det kommer till avslut än förra matchen.
Hade det varit 100% fokus då hade vi vunnit med 8-5
Hoppas även att Malte får sig en tillsägning att spela mer moget. Visst fart och fläkt, men alldeles för många misstag med puck (som att passa den) samt mer fokus med att hålla ner onödiga utvisningar.
Ska bli kul och få åka ner och visa sin kärlek till laget för Europa. Man kanske ska beställa en klassisk tjeckien drink. En Yeeeesssss.
Visst gör han misstag men tycker ändå han ska nötas mer än vad han redan gör. Hellre en spelare som visar vilja än ett passningssäkert lag som inte ger allt!
Alltså, det är bara såhär det är helt enkelt. Oddsen att vi ska slå dem är ganska höga, även om man kanske inte tycker det för man stirrar sig blind på pappret och inte känner till deras spelare.
Vi pratar alltså om ett lag som anses vara det största och ädlaste, efter Moskva, i europeisk ishockey.
De ska faktiskt slå oss 8 av 10 matcher, hur man än väljer att vrida och vända på det.
Vi i Sverige tänker mycket på hur bra SHL är. Med det sagt handlar det om att bredden i ligan är bra, alla kan slå alla etc. Dock har vi inte riktigt samma toppar, som andra nationer. Ett sånt fruktat lag som SAIK har varit senaste åren, kommer vi nog aldrig få se igen.
Faktiskt lite imponerad av Sparta bitvis, otroligt svårspelade ungefär som bara tjecker kan vara ibland på ledning. Sen gör vi alldeles för många lätta misstag och Nilstorp gör en svag insats. Tänker dock inte få hjärtinfarkt av denna matchen, man ser ju de misstag man gör och får träna på att täta till det. Bra forcering om man nu ska ta nåt positivt. Återstår att se om man hinner ikapp.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Det är tydligen rocketscience att sända hockey på TV eller webb, kabeln sitter ofta i fel jack. Är det inte bilden så är det ljudet som fittar.
9 pinnar på resten är nog ett måste om vi ska ha nån chans att ramla vidare som 2:a. Borde iofs vara högst möjligt. Fast nu längtar jag mest till seriepremiären:-)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Jag brukar ofta vara irriterad när domaren "delar ut" avgörande utvisningar i slutet men i detta fall var det nog bland de dummaste jag sett!
Och då avser jag inte domaren!
Vi ger ju oss chansen att trycka på för en reducering och sen ger vi bort den chansen TVÅ gånger...?
Utan att analysera dessa två plattmatcherna för mycket MEN Christoffer Nihlstorp MÅSTE höja sig. Alla utespelarna också givetvis men framför allt den ack så viktiga sista utposten - MÅLVAKTEN.
Härmapan wrote:Jag brukar ofta vara irriterad när domaren "delar ut" avgörande utvisningar i slutet men i detta fall var det nog bland de dummaste jag sett!
Och då avser jag inte domaren!
Vi ger ju oss chansen att trycka på för en reducering och sen ger vi bort den chansen TVÅ gånger...?
Skönt att set bara var en träningsmatch...
träningsmatch ? Dessa matcherna är både viktigare för oss som förening och roligare på alla sätt och vis än ett ''derby'' mot HiV.
Det som jag inte riktigt förstår är hur VLH kan spela så förbannat nonchalent och slarvigt i en turnering som Öfverhuvud Anders Öman har basunerat ut att här ska det jävlar i mig brukas allvar.
Jag ser inga linjer, ingen tanke, inget jävlaranamma utan bara ett mediokert och ljummet hockey-bockey spel. Återigen, målvaktsspelet har varit riktigt undermåligt. Men vi måste ju alla förstå att Nillan är sliten...
De två senaste matcherna har varit lika roligt att kolla på som på (slipsboll) golf;
- Bedrövligt jävla tråkigt!
Kloker wrote:Det som jag inte riktigt förstår är hur VLH kan spela så förbannat nonchalent och slarvigt i en turnering som Öfverhuvud Anders Öman har basunerat ut att här ska det jävlar i mig brukas allvar.
Jag ser inga linjer, ingen tanke, inget jävlaranamma utan bara ett mediokert och ljummet hockey-bockey spel. Återigen, målvaktsspelet har varit riktigt undermåligt. Men vi måste ju alla förstå att Nillan är sliten...
De två senaste matcherna har varit lika roligt att kolla på som på (slipsboll) golf;
- Bedrövligt jävla tråkigt!
Uppryckning!!!
Och det fortsätter , vad är detta för jävla spel att visa upp...under all kritik