Coach Janne Karlsson
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Coach Janne Karlsson
Jannes innersta filosofi. Där ser man. Alltid roligt med överraskningar, både filosofin och om den lyckas.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Han har 14-0 efter 3 matcher.. synd att klaga 

Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
blir det Västerås ?
Helt rätt att lämna det sjunkande skeppet och gör han sig bara redo att flytta lite på sig o familjen så har han nog gott om erbjudanden.
-
- c/o LL´s Forum
Dock har han ju nyttjat en "out-klausul" i sitt kontrakt. Vilken bit det gäller är ju intressant.
Vanligtvis har man ju klausuler för att spela/träna på en högre nivå. Därför känns DIF logiskt, som assisterande kanske? Eller kanske han drar på sitt utlandsäventyr trots allt.
Svårt att se varför han skulle vilja träna VIK. Fine, han spelade där en gång i tiden. Men han var också en oerhört avskydd spelare för supportrarna.
Nej, jag tror faktiskt det blir något SHL-lag eller utomlands. Det är det enda logiska.
Vanligtvis har man ju klausuler för att spela/träna på en högre nivå. Därför känns DIF logiskt, som assisterande kanske? Eller kanske han drar på sitt utlandsäventyr trots allt.
Svårt att se varför han skulle vilja träna VIK. Fine, han spelade där en gång i tiden. Men han var också en oerhört avskydd spelare för supportrarna.
Nej, jag tror faktiskt det blir något SHL-lag eller utomlands. Det är det enda logiska.
Samtidigt har ju Västerås betydligt större potential att nå och etablera sig i SHL jämfört Karlskrona, tänker jag. Säkert högre löneerbjudande om aktuellt också. Men har han familjen på tåget borde han ju testa lyckan utomlands och sedan komma tillbaka som headcoch till något krisande SHL-lag 

-
- c/o LL´s Forum
Jo, men då är vi nog i samma tankebanor Towen! Jag räknar självklart inte ut VIK. Har dock svårt att se hur den klausulen ser ut i hans kontrakt. Men, det man också ska ha klart för sig är att KHK tog Janne till ett "rea-pris". Därför är det inte alls omöjligt att det blir VIK. I min värld handlar det enbart om att han ska vara lycklig som både tränare och familjefar, hoppas han tar rätt beslut.
Han kommer alltid vara en legend i Lakers och vem vet - en dag kanske han återvänder efter ett äventyr utomlands?
Han kommer alltid vara en legend i Lakers och vem vet - en dag kanske han återvänder efter ett äventyr utomlands?
Brukar sällan ha något att tillföra till Silly season men träffade en J20-spelare som pratade om JK till Södertälje.
http://www.expressen.se/kvp/sport/uppgi ... odertalje/IceWOMEN wrote:Brukar sällan ha något att tillföra till Silly season men träffade en J20-spelare som pratade om JK till Södertälje.
Där åkte Janne från Södertälje!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Välkommen tillbaka Janne K.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
-
- Forumdemon
känns väl som en hyffsad juniorcoach ändå 
tror debaklet med ssk berodde mer på spelare och organisation än bara tränaren.

tror debaklet med ssk berodde mer på spelare och organisation än bara tränaren.
Magiskt. VÄLKOMMEN HEM JANNE!
Kanon det
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Vad menar du med att han är välkommen hem? Har jag missat något?ivc wrote:Magiskt. VÄLKOMMEN HEM JANNE!
Last edited by Lakershjärta71 on 16 June 2015, 16:44, edited 1 time in total.
Välkommen! Tok-Janne är tillbaka i en organisation där han vet att hockeyn har en hög prioritet. Uttrycket Tok-Janne kan verka nedsättande, men är absolut inte mer nedsättande än att jag kallar vår förra spelare, Anders Eriksson för Fete-Anders (nu i Örebro). Båda nicksen har en bakgrund och nu passar det bra att förklara det första.
Jag tyckte ofta coach Karlsson hade ett omänskligt tålamod när det gällde beslutade formationer. Men det finns annat, till det kommer jag till sist i inlägget. Han "räddade" bl a Holös genom att spela honom tillsammans med Linder. Väldigt ovanligt eftersom båda backarna är rightare. Inget coach Karlsson bryr sig om eller tycker är knas. Hur ofta spelar inte leftare tillsammans oavsett sitaution?
Men det som gjorde uttrycket mer..."verkligt" var SR4:as bizarra intervju med coach Karlsson efter "incidenten" med Jens Karlsson. En incident som som sköttes sedvanligt respektfullt, enligt de oskrivna hockeyreglerna. Ingen sprang in i den andres omklädningsrum, ingen vägrade komma ut för att bemöta den andre. Dialogen var på dagis-nivå, men situationen sköttes som helhet som det ska skötas. Det förstår människor som kan hockey. Inte alltid av media.
Jag tyckte ofta coach Karlsson hade ett omänskligt tålamod när det gällde beslutade formationer. Men det finns annat, till det kommer jag till sist i inlägget. Han "räddade" bl a Holös genom att spela honom tillsammans med Linder. Väldigt ovanligt eftersom båda backarna är rightare. Inget coach Karlsson bryr sig om eller tycker är knas. Hur ofta spelar inte leftare tillsammans oavsett sitaution?
Men det som gjorde uttrycket mer..."verkligt" var SR4:as bizarra intervju med coach Karlsson efter "incidenten" med Jens Karlsson. En incident som som sköttes sedvanligt respektfullt, enligt de oskrivna hockeyreglerna. Ingen sprang in i den andres omklädningsrum, ingen vägrade komma ut för att bemöta den andre. Dialogen var på dagis-nivå, men situationen sköttes som helhet som det ska skötas. Det förstår människor som kan hockey. Inte alltid av media.
-
- Forumentusiast
Nja, känns så där... Hans hockeyfilosofi har ju några år på nacken, det var väl när han förde upp VLH med "sarg ut hockey" den funkade bäst! Efter det har det väl inte varit något vidare med hans hockeytänk?
Känns som helt fel man att skola VLHs hockeyframtid... Sarg ut och vrede
Vi har ju nått framgångar med precis tvärtom, Hallam! Spelide´och lugn
Fattar inget, förklara för mig!!??
Känns som helt fel man att skola VLHs hockeyframtid... Sarg ut och vrede

Vi har ju nått framgångar med precis tvärtom, Hallam! Spelide´och lugn

Enkelt att förklara, hade vi inte spelat sarg ut med det materialet vi hade då, hade vi inte legat i elitserien idag. Khk spelade inte sarg ut sista året han var där.Mike Modano wrote:Nja, känns så där... Hans hockeyfilosofi har ju några år på nacken, det var väl när han förde upp VLH med "sarg ut hockey" den funkade bäst! Efter det har det väl inte varit något vidare med hans hockeytänk?
Känns som helt fel man att skola VLHs hockeyframtid... Sarg ut och vrede![]()
![]()
![]()
Vi har ju nått framgångar med precis tvärtom, Hallam! Spelide´och lugn![]()
![]()
![]()
Sarg ut var bara melodin i kvalserien. I grundserien tvärt om
Vad blir hans arbets uppgifter?
Kommer speciellt ihåg sarg-ut hockeyn i 5-1 segern mot dåvarande Elitserielaget SSK. Grishockeyramsans vagga typ. Härliga tider.
Men som nån sa, utan nån rensning här och var i kvalserien hade vi kanske inte tagit oss upp där och då.
Överraskande med Janne, mest för att han ändå fick sparken. Befriande dock att man från båda håll kan se framåt. Tror det blir en bra lösning.
Men som nån sa, utan nån rensning här och var i kvalserien hade vi kanske inte tagit oss upp där och då.
Överraskande med Janne, mest för att han ändå fick sparken. Befriande dock att man från båda håll kan se framåt. Tror det blir en bra lösning.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Vid ställning 0-1 med några sekunder kvar av första perioden - publiken ropar "SKJUUUUT" och det blir 1-1. Härliga tider, samt en oerhört historisk viktig reducering!Niles wrote:Kommer speciellt ihåg sarg-ut hockeyn i 5-1 segern mot dåvarande Elitserielaget SSK. Grishockeyramsans vagga typ. Härliga tider.
Här han slog igenom som tränare, här han byggde grunden som vi står på idag, här han bott under flera år och här han har gift sig.Lakershjärta71 wrote:Vad menar du med att han är välkommen hem? Har jag missat något?ivc wrote:Magiskt. VÄLKOMMEN HEM JANNE!
-
- c/o LL´s Forum
Såg artikeln på hemsidan nu. Jag har alltid gillat Janne Karlsson. Det skulle inte förvåna mig om han vid enstaka tillfällen kanske kan få en vikarierande roll i båset bredvid Sam.
Varför skulle han in i båset bredvid Sam ?Lakershjärta71 wrote:Såg artikeln på hemsidan nu. Jag har alltid gillat Janne Karlsson. Det skulle inte förvåna mig om han vid enstaka tillfällen kanske kan få en vikarierande roll i båset bredvid Sam.
-
- c/o LL´s Forum
Vet du vad vikariat är för nåt? Det är när man hoppar in istället för någon annan som ex har fått förhinder.vlk wrote:Varför skulle han in i båset bredvid Sam ?Lakershjärta71 wrote:Såg artikeln på hemsidan nu. Jag har alltid gillat Janne Karlsson. Det skulle inte förvåna mig om han vid enstaka tillfällen kanske kan få en vikarierande roll i båset bredvid Sam.
Spekulationer bara. Jag vet ingenting, men om Hellgren och Rahm får maginfluensa så vet jag inte om Sam hellre står själv i båset eller tar med sig någon annan som "bollplank" som kan vikariera, som jag precis skrev.
Är det någon som har koll på vad coach Karlsson börjat ta tag i? Eller är han Jesus igen? Mannen alla hört talas om men ingen sett.
Har sett honom i katakomberna några gånger. Han var där och sprang när juniorerna spelade samtidigt som skills.
Såg han på Grand Samarkand i lördags.Varanen wrote:Är det någon som har koll på vad coach Karlsson börjat ta tag i? Eller är han Jesus igen? Mannen alla hört talas om men ingen sett.
-
- c/o LL´s Forum
Såg han gå på vattnet över Trummen redan i måndags. Trodde inte mina ögon!! Sen bara försvann hanDeLarge wrote:Såg han på Grand Samarkand i lördags.Varanen wrote:Är det någon som har koll på vad coach Karlsson börjat ta tag i? Eller är han Jesus igen? Mannen alla hört talas om men ingen sett.

Tar han över J-20 nu när Calle Steen fått kicken ???
-
- Forumentusiast
Kanske det, men ännu har ingen fått kicken, enligt Evertsson (http://silly.blogg.smp.se/blogg/evertss ... tt-sparken)
vlk wrote:Tar han över J-20 nu när Calle Steen fått kicken ???